- Νέα Φλώρινα - https://neaflorina.gr -

ΣΥΡΙΖΑ Φλώρινας: Η αντιδημοκρατική εκτροπή Κεραμέως – Χρυσοχοϊδη να μείνει στα χαρτιά

Η κυβέρνηση Μητσοτάκη σε μία εξαιρετικά δύσκολη, τραγική και τραυματική συγκυρία, αυτή της πανδημίας, προβαίνει σε fast track μεταρρυθμίσεις ακόμα και στην παιδεία. Με τις επιλογές της το τελευταίο διάστημα, οδηγεί τους πολίτες να βρεθούν αντιμέτωποι με την υγεία και την ασφάλειά τους από τη μια, και την απώλεια ελευθεριών από την άλλη. Οι πολίτες επέλεξαν την υγεία και πολύ σωστά έπραξαν, ενώ ταυτόχρονα, απώλεσαν ελευθερίες. Αλλά μέχρι πού είμαστε διατεθειμένοι να φτάσουμε;

Μέσα σ’ αυτήν την κατρακύλα, περιέλαβε λοιπόν και την παιδεία. Μ’ ένα  νομοσχέδιο, πρωτοφανές παγκοσμίως, αντι-εκπαιδευτικό, αυταρχικό, αντι-αναπτυξιακό και επικίνδυνο:

  1. Αντιδημοκρατικό, αφού οι προβλέψεις του για ίδρυση πανεπιστημιακής αστυνομίας, παραβιάζουν τη διεθνώς συνταγματικά κατοχυρωμένη αυτοδιοίκηση των πανεπιστημίων. Περιορίζει τις ακαδημαϊκές ελευθερίες, που εγγυώνται την ανεμπόδιστη διακίνηση ιδεών, έκφρασης, κριτικής, όπως και το δικαίωμα στη διαμαρτυρία.
  2. Τα Πανεπιστήμια μπορεί να έχουν ανάγκη από φύλαξη, όχι όμως από αστυνόμευση. Πριν λίγα χρόνια, ο κ. Μητσοτάκης, ως Υπουργός Διοικ. Μεταρρύθμισης, ήταν αυτός που απέλυσε τους φύλακες των Πανεπιστημίων. Σήμερα, ο ίδιος άνθρωπος επιβάλλει δια νόμου την αστυνόμευση των πανεπιστημιακών χώρων. Ας μας εξηγήσουν, αφού πριν λίγο καιρό κατήργησαν το πανεπιστημιακό άσυλο, γιατί η αστυνομία δεν αποκατέστησε τη «νομιμότητα» στα πανεπιστήμια, όπως τότε οι ίδιοι άνθρωποι διατείνονταν ότι θα συμβεί;
  3. Σε αναλογία καθηγητών – φοιτητών στην Ελλάδα αναλογεί ένας (1) καθηγητής στους σαράντα (40) φοιτητές, όταν ο Μέσος Ευρωπαϊκός Όρος είναι ένας (1) καθηγητής για δεκατέσσερις (14) φοιτητές. Άρα καθηγητές χρειάζονται τα πανεπιστήμια, όχι αστυνομικούς.
  4. Μειώνει ανορθολογικά τον αριθμό των φοιτητών. Αντί να μειωθούν στα πολυπληθή τμήματα των κέντρων, θα μειωθούν στις σχολές της περιφέρειας. Επίσης η μείωση του αριθμού των εισακτέων θα επιφέρει αντίστοιχη μείωση και στη χρηματοδότηση των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων, με αποτέλεσμα τη συρρίκνωση των εκπαιδευτικών πεδίων και της επιστημονικής έρευνας. Με όλες τις συνέπειες που θα επιφέρουν αυτά στις τοπικές κοινωνίες.
  5. Στερεί δηλαδή, το λιγότερο από 25.000 μαθητές, το δικαίωμα να σπουδάσουν σε δημόσιο Πανεπιστήμιο, στέλνοντας τους ή στην ανεργία ή ως πελάτες στα ΑΜΦΙΒΟΛΟΥ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ιδιωτικά κολλέγια – μετεξέλιξη των Ιδιωτικών ΙΕΚ, αφού πρόλαβε και εξίσωσε τα «πτυχία» τους με αυτά των Πανεπιστημίων.
  6. Αφαιρεί το δικαίωμα από τους «αιώνιους» φοιτητές (πολλοί από αυτούς εργάζονται και καθυστερούν) να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους. ΨΕΜΑ ότι το μέτρο αυτό θα αποφέρει μείωση δαπανών. Οι «αιώνιοι» φοιτητές δεν επιβαρύνουν οικονομικά τα πανεπιστήμια, καθώς δεν δικαιούνται τις φοιτητικές παροχές (σίτιση, εστία, πάσο), αλλά ούτε επιβαρύνουν τον Έλληνα φορολογούμενο.
  7. Είναι ένα αντι-αναπτυξιακό νομοσχέδιο, αφού καταλύει την ακαδημαϊκή αυτοδιοίκηση, η οποία είναι απαραίτητη για να υπάρχουν λειτουργίες παραγωγής και μετάδοσης της επιστημονικής γνώσης. Γι’ αυτό σε όλον το δημοκρατικό κόσμο, η φύλαξη είναι πανεπιστημιακή, δηλαδή αναφέρεται στα όργανα της πανεπιστημιακής αυτοδιοίκησης και όχι στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη.
  8. Άκρως αντι-εκπαιδευτικό νομοσχέδιο. Οι πανελλήνιες είναι ένας διαγωνισμός μαθητών, με δεδομένο εξαρχής τον αριθμό των θέσεων, οι οποίες καταλαμβάνονται με σειρά προτεραιότητας. Δεν είναι εξετάσεις που διαπιστώνεις τις γνώσεις των μαθητών επί του συνόλου της ύλης. Επομένως, η βάση εισαγωγής τίθεται απλώς και  μόνο για να στερήσει από χιλιάδες μαθητές, το δικαίωμα στη μόρφωση. Επιπλέον, από το 2021 θα ισχύσει επαναφορά της  Τράπεζας  θεμάτων στο Λύκειο. Δημιουργείται ένα Λύκειο μόνο για λίγους, που ξεκαθαρίζει τον μαθητικό πληθυσμό.

 Η κυβέρνηση της ΝΔ με το προς ψήφιση νομοσχέδιο διαλύει τη δημόσια παιδεία και το δικαίωμα στη μόρφωση μετατρέπεται σε προνόμιο για λίγους. Το σχέδιο Κεραμέως – Χρυσοχοίδη αναβιώνει το σπουδαστικό της ασφάλειας καταλύοντας τη δημοκρατία, τις ακαδημαϊκές ελευθερίες και την πανεπιστημιακή αυτοτέλεια.

Το νομοσχέδιο τους υπερβαίνει τα όρια μιας ενδοπανεπιστημιακής ή έστω μιας εκπαιδευτικής αναμέτρησης. Αποτελεί στρατηγικού χαρακτήρα τομή που αφορά όλη τη κοινωνία. Σε αυτό το πλαίσιο, μπροστά σε αυτή την εκτροπή –τηρώντας όλα τα μέτρα προστασίας της δημόσιας υγείας- πρέπει να σταθούμε όλοι/ες αντιμέτωποι.


Όλοι και όλες στις κινητοποιήσεις για ψωμί, παιδεία, ελευθερία, υγεία.

Η αντιδημοκρατική εκτροπή θα μείνει στα χαρτιά.

Οργάνωση Μελών ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ Φλώρινας