- Νέα Φλώρινα - https://neaflorina.gr -

Αιτήματα κατάληψης μαθητών 2ου ΓΕΛ Φλώρινας

Με απόφαση της πλειοψηφίας των μαθητών του σχολείου μας, αυτό βρίσκεται υπό κατάληψη, ως ένδειξη διαμαρτυρίας διάφορων μέτρων που έχουν παρθεί από το υπουργείο παιδείας, σας στέλνω αντιπροσωπεύοντας τους συμμαθητές μου, τα αιτήματά μας. Για αρχή θα θέλαμε να ενημερώσουμε πως η κατάληψη αυτή δεν απευθύνεται στο πρόσωπο, μήτε της διεύθυνσης του σχολείου, μήτε των καθηγητών μας, οι οποίοι καταβάλλουν καθημερινά κάτω από αντίξοες συνθήκες τη μέγιστη δυνατή προσπάθεια για την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου μας. Η πράξη αυτή είναι μία ένδειξη διαμαρτυρίας, μία μαθητική φωνή που υψώνεται απ’ όλους εμάς, με απώτερο στόχο την κατανόηση προπαντός, από το υπουργείο παιδείας και τα αρμόδια στελέχη του. Τα αιτήματα μας οφείλουν να εισακουστούν από όλους τους υπεύθυνους. Το δίκιο πρέπει να αποδοθεί σε όλους τους μαθητές που παλεύουν να φωνάξουν σε ένα «κουφό σύστημα παιδείας».

Αρχικά, εμάς τους μαθητές μας κατακλύζουν διαρκώς αρνητικά συναισθήματα διαρκώς ανασφάλειας και άγχους, διότι πρόκειται για την τρίτη στη σειρά σχολική χρονιά που πρέπει να αντιμετωπίσουμε μία διαχείριση της πανδημίας και ταυτόχρονα της εκπαιδευτικής διαδικασίας, που δε μας επιφυλάσσει καμία σιγουριά για το τι θα γίνει στο μέλλον. Εφόσον το ένα κύμα πανδημίας ακολουθείται από το επόμενο, το υπουργείο παιδείας οφείλει επιτέλους να αντιληφθεί ότι η καθαριότητα και η απολύμανση παραμένουν ισχυρά όπλα καταπολέμησης του ιού. Ωστόσο, τα σχολεία λειτουργούν  για ακόμη μια φορά με τεράστια κενά σε προσωπικό καθαριότητας, προσλαμβάνοντας καθαρίστριες με ωριαίες (!) συμβάσεις εργασίας. Ένα ακόμη ζήτημα που μας απασχολεί, αφορά την ελάχιστη βάση εισαγωγής και την τράπεζα θεμάτων. Πάνω από 40.000 ήταν οι μαθητές που έδωσαν Πανελλαδικές εξετάσεις την χρονιά 2020-2021 και έμειναν εκτός πανεπιστημίων. Συνεπώς, είναι η πιο τρανή απόδειξη ότι η ελάχιστη βάση εισαγωγής και άλλα μέτρα με που πρόκειται να υπάρξει εφαρμογή τους,  όπως η τράπεζα θεμάτων, οι ελάχιστες επιλογές  σχολών στο μηχανογραφικό, χτυπά βάναυσα το «δικαίωμα στην ελευθερία» όλων εμάς των μαθητών. Αξίζει φυσικά να σημειωθεί, ότι η κυβέρνηση μέσα σε όλο αυτό το χρονικό διάστημα δεν πήρε κανένα ουσιώδες μετρό για την καταπολέμηση διαφόρων σχολικών ζητημάτων, αλλά κατάφερε να περάσει τόσα ολόκληρα αντιεκπαιδευτικά  νομοσχέδια κάνοντας έτσι το σχολείο πραγματικά μια ανυπόφορη και κατεξοχήν ανιαρή υπόθεση, για τους μαθητές και τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς. Πλέον, νιώθουμε πως βρισκόμαστε σε ένα άγνωστο περιβάλλον  το οποίο μας καταστρέφει τα όνειρα. Το σχολείο ,όπως διαμορφώθηκε με το νόμο που πέρασε 28 Ιουλίου, είναι αναγκασμένο να βρίσκει χορηγούς και ενοικιαστές για χρηματοδότηση. Στην ουσία, θα λειτουργεί σαν μία επιχείρηση και οι γονείς θα λειτουργούν ως οι καταναλωτές αυτής της επιχείρησης. Όσον αφορά την τράπεζα θεμάτων, ενισχύεται ακόμη περισσότερο ο εξετασιοκεντρικός και γνωσιοκεντρικός χαρακτήρας του, με περισσότερες εξετάσεις, αλλά και λιγότερη μόρφωση. Ζητούμε λοιπόν την κατάργηση της ελάχιστης βάσης εισαγωγής και της τράπεζας θεμάτων, την επαναπροσαρμογή της διδακτέας και εξεταστέας ύλης αλλά και την πρόσληψη εκπαιδευτικού προσωπικού ώστε να μπορέσει να λειτουργήσει το σχολείο και με ενισχυτική διδασκαλία για τους μαθητές που το έχουν ανάγκη. Το αίσθημα του φόβου δεν πρέπει να μας κυριαρχεί, γι’ αυτό και είναι απαραίτητο,να μειωθεί ο αριθμός ατόμων ανά τάξη και αν βρεθεί έστω και ένα επιβεβαιωμένο κρούσμα σε κάποιο τμήμα τότε ολόκληρο το τμήμα να μπαίνει σε καραντίνα. Πρέπει να αναφέρουμε, ότι η κατάληψη μας έχει και ειδικό χαρακτήρα διότι μέσω αυτής προσπαθούμε να απευθυνθούμε στους αρμόδιους για να αντιμετωπίσουμε θέματα που αφορούν συγκεκριμένα το δικό μας σχολείο. Αυτά τα θέματα έχουνε να κάνουν  με την έλλειψη ειδών προσωπικής καθαριότητας (χαρτιών υγείας, σαπουνιών κ.ο.κ), με την επαναφορά του κανονικού ωρολογιακού προγράμματος, δηλαδή απαιτούμε να κάνουμε διάλειμμα ανά ώρα και όχι ανά δίωρο, διότι χρειαζόμαστε λίγα λεπτά ξεκούρασης από τον φόρτο των μαθημάτων. Πολλούς από εμάς έχει απασχολήσει το ζήτημα της μάσκας. Ζητάμε από τους εκπαιδευτικούς να μας αφήνουν να κατεβάζουμε έστω και για λίγα δευτερόλεπτα τη μάσκα εάν νιώσουμε κάποια δυσφορία χωρίς να γίνεται ολόκληρο θέμα κατά τη διάρκεια του μαθήματος. Συνοψίζοντας παραθέτουμε αναφορικά τα αιτήματα μας:

Θεσμικά:

  1. Πρόσληψη προσωπικού καθαριότητας.
  2. Κατάργηση της ελάχιστης βάσης εισαγωγής και της τράπεζας θεμάτων.
  3. Κατάργηση του νόμου της 28 Ιουλίου περί χρηματοδότησης από τον ιδιωτικό τομέα.
  4. Μείωση της διδακτέας και εξεταστέας ύλης.
  5. Πρόσληψη ενισχυτικού διδακτικού προσωπικού για τους μαθητές που το έχουν ανάγκη.
  6. Κατάργηση του νόμου 50% + 1, που αφορά τα κρούσματα σε ένα τμήμα.
  7. Μείωση των αριθμών των μαθητών ανά τμήμα.
Προς τον δήμο και τα κατάλληλα στελέχη του:
  1. Ενίσχυση του σχολείου με είδη καθαριότητας και προσωπικής υγιεινής.
  2. Επαναφορά του προγράμματος με διαλείμματα ανά ώρα.
  3. Δυνατότητα αφαίρεσης της μάσκας για λίγα δευτερόλεπτα σε περίπτωση αισθήματος δυσφορίας.