- Νέα Φλώρινα - https://neaflorina.gr -

Έναρξη λειτουργίας Ομίλου Καινοτομίας στο 7ο Πειραματικό Νηπιαγωγείο Φλώρινας

Ανακοινώνεται η έναρξη εγγραφών στον Όμιλο Καινοτομίας και Δημιουργικότητας του 7ου Πειραματικού Νηπιαγωγείου Φλώρινας. Κατά το σχολικό έτος 2021-2022 θα λειτουργήσει ο παρακάτω Όμιλος την συγκεκριμένη μέρα και ώρα που αναφέρεται παρακάτω:

«Ναnogenious: Γνωρίζοντας τον αόρατο κόσμο… Παίζω, μαθαίνω, διερευνώ με τη Νανοτεχνολογία οδηγό» (Για παιδιά προσχολικής ηλικίας), κάθε Τετάρτη 17:00μ.μ -19:00μ.μ.

Η λειτουργία του Ομίλου θα ξεκινήσει μετά την ολοκλήρωση των εγγραφών.

Οι αιτήσεις θα κατατεθούν σε έντυπη μορφή από 29/11/2021 έως 03/12/2021 στη σχολική μονάδα του 7ου Πειραματικού Νηπ/γείου από τους γονείς και κηδεμόνες των νηπίων. Περισσότερες πληροφορίες στην ιστοσελίδα του Νηπ/γείου στη δ/νση : https://blogs.sch.gr/7nipflo.

Η Προϊσταμένη του Νηπ/γείου
Σιμέλα Ιντζέ

Η επιστήμη και η τεχνολογία είναι πια σημαντικές και για την καθημερινότητα των παιδιών προσχολικής ηλικίας, ενώ η συζήτηση για τον ρόλο της τεχνολογίας στην εκπαίδευση των μικρών παιδιών εξελίσσεται με την πρόσθεση περιεχομένων αιχμής.

Η ΝανοεπιστήμηΝανοτεχνολογία (ΝΕΤ) είναι μια νέα προσέγγιση για την κατανόηση και την άρτια γνώση των ιδιοτήτων της ύλης στη νανοκλίμακα: ένα νανόμετρο (ένα δισεκατομμυριοστό του μέτρου) είναι το μήκος ενός μικρού μορίου. Στο επίπεδο αυτό αποκαλύπτονται διαφορετικές και συχνά καταπληκτικές ιδιότητες της ύλης και είναι δυσδιάκριτα τα όρια μεταξύ των καθιερωμένων επιστημών και τεχνικών κλάδων.

Ο συγκεκριμένος Όμιλος Καινοτομίας δημιουργήθηκε προκειμένου οι μαθητές να μάθουν να ερευνούν το φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον με επιστημονικό τρόπο και θα λειτουργεί κάθε Τετάρτη 17:00μ.μ 19:00μ.μ

Η πρόταση αφορά την δημιουργία και εφαρμογή διδακτικού υλικού που θα εστιάζει κυρίως στην ανάπτυξη του νανογραμματισμού των μαθητών, δηλαδή στην ανάπτυξη γνώσεων και δεξιοτήτων, οι οποίες τους καθιστούν ικανούς να χειρίζονται θέματα της καθημερινής ζωής που βασίζονται στη ΝΕΤ. Βασικό χαρακτηριστικό του διδακτικού υλικού θα αποτελεί η εισαγωγή των τριών κόσμων (Μακρόκοσμου, Μικρόκοσμου, Νανόκοσμου), των οργάνων παρατήρησης τους (μάτι, μικροσκόπιο, ηλεκτρονικό μικροσκόπιο αντίστοιχα) και η διδακτική αναπαλαίωση φαινομένων που λαμβάνουν χώρο στο Νανόκοσμο όπως

1) ιώσεις / η προστασία από τον νέο αόρατο και επικίνδυνο Ιό, τον Κορονοϊό,

2) φαινόμενο του Λωτού/ η δημιουργία και η χρήση των εύχρηστων υπερυδρόφοβων αυτοκαθαριζόμενων ενδυμάτων που κάνουν ευχάριστο το παιχνίδι των παιδιών ακόμη και στις λάσπες

3) στο πολιτισμικό πλαίσιο η προστασία και ο τρόπος συντήρησης των πολιτιστικών μας μνημείων από τη φθορά

4) η κατασκευή εφαρμογών από επιστήμονες της νανοτεχνολογίας όπως η ταινία «gecko», το ρομπότ «gecko» και τα γάντια αντιγράφοντας την προσκολλητική ιδιότητα της σαύρας κτλ.

5) η δημιουργία μουσείου «ΝΑΝΟΕΞΕΡΕΥΝΗΣΗΣ» του αόρατου κόσμου.

Τα παιδιά θα έχουν τη δυνατότητα έπειτα από την διδακτική εφαρμογή κάθε φαινομένου να δημιουργήσουν τα δωμάτια των τριών κόσμων ως σταθμούς σύγκρισης μεγεθών και γνωριμίας με το περιεχόμενό τους. Για παράδειγμα τα παιδιά θα επιλέξουν ή και θα δημιουργήσουν μοντέλα αναπαράστασης, θα εφεύρουν τρόπους αναπαράστασης των αόρατων κόσμων με τη χρήση του σώματος, θα πειραματιστούν, θα επιλέξουν και θα μάθουν να οργανώνουν μια έκθεση.

Η Υπεύθυνη Επιστημονική Ομάδα του ΕΠΕΣ του 7ου Πειραματικού Νηπ/γείου

Η Πρόεδρος: κα Ελένη Γρίβα
Η Συντονίστρια Εκπ/κού Έργου: κα. Κωνσταντία Βαϊρινού

Οι Εκπαιδευτικοί του Νηπ/γείου: κα . Σιμέλα Ιντζέ,
κα. Μαρία Τζιώλη, κα. Νίκη Τσελικίδου