- Νέα Φλώρινα - https://neaflorina.gr -

Δύο διαλέξεις στο τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών Φλώρινας

Το Performance now v.9 H πράξη της περφόρμανς: διαδικασία και κριτική παιδαγωγική συνεχίζεται την επόμενη εβδομάδα με δύο διαλέξεις.

Την Τρίτη 3 Μαΐου στις 18.00, υποδεχόμαστε τον Jorge Cabieses Valdes, ενώ την Τετάρτη 4 Μαΐου στις 10.00 παρουσιάζει το έργο του ο Δημήτρης Μπαμπίλης. Οι διαλέξεις θα πραγματοποιηθούν διαδικτυακά στο Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών και στη διεύθυνση: https://zoom.us/my/uowm.eetf1. Η διάλεξη του Jorge Cabieses Valdes θα πραγματοποιηθεί στα αγγλικά. Τις διαλέξεις θα τις αναρτήσουμε στη συνέχεια για μία εβδομάδα στη διεύθυνση https://vimeo.com/performancestudio. Πλήρες πρόγραμμα διαλέξεων στο https://eetf.uowm.gr/performance-now-v-9/

Πληροφορίες για τα προηγούμενα Performancenow https://bit.ly/35X1hn9

Ο Jorge Cabieses Valdes είναι εικαστικός (MFA Fine Art, Goldsmiths College, University of London και Master in Visual Arts, University of Chile) και μουσικός (Tobias Alcayota, Porcelanatron).

Έχει εκθέσει ατομικά τόσο στη Χιλή όσο και διεθνώς στο D21 Proyectos de Arte, Χιλή (2020), Museo de Artes Decorativas, Χιλή (2018),Beton 7 Gallery, (2017),MNBA, Museo sin Muros, Χιλή (2016), Co Galería, Χιλή (2015), Sala de ArteCCU, Χιλή (2014),GaleríaXS, Χιλή (2014),Galería Temporal, Χιλή (2013,HIAPKaapelin Galleria, Φινλανδία (2012),GaleríaTajamar, Χιλή (2011) και Museo de la Solidaridad, Χιλή (2011).

Έχει παρει μέρος σε διάφορες ομαδικές εκθέσεις όπως στις Centro de ArteCeAC, Χιλή (2011), Museo de ArteContemporáneo, Χιλή (2011), Forman’s Smokehouse Gallery, Αγγλία (2010),Galería Otro Espacio, Ισπανία (2009), De Service Garage, Ολλανδία (2008), Wallis Gallery, UK (2008),Βρυξέλλες,Bienniale Side Project, Βέλγιο (2008), Sassoon Gallery, Αγγλία (2008), Μουσείο Hyunghee, Νότια Κορέα (2007), Arti et Amicitae, Holland (2008),Warande Cultural Center, Βέλγιο (2007), Museo de las Américas, Ισπανία (2006),Galería Animal, Χιλή (2005),Galería Gabriela Mistral, Χιλή (2004),μεταξύάλλων.

Το 2013 συμμετείχε στο πρόγραμμα διαμονής IncheonArtPlatform στη Νότια Κορέα και το 2011 στο HIAP (Διεθνές Πρόγραμμα Τέχνης του Ελσίνκι) στη Φινλανδία. Έχει λάβει το πρόγραμμα χρηματοδότησης FONDART το 2020, 2018, 2012, 2010 και 2005, την υποτροφία Presidente de laRepública το 2006 και το DIRAC το 2005.

Το έργο του performance και ήχου παρουσιάστηκε στην AFAGallery, Χιλή (2019),GalleryWeekend, Χιλή (2018), Beton 7 Gallery, Ελλάδα (2017), Ίδρυμα 2.14, Ελλάδα (2017), Θέατρο Ίριδα, Ελλάδα (2015),AFABBQBodiesThatResist, Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας, Ελλάδα (2015) και GaleríaGabrielaMistral, Χιλή (2013).

Ο Δημήτρης Μπαμπίλης είναι σκηνοθέτης, με αποκλειστικό πεδίο εργασίας του το «πραγματικό». Συνδυάζοντας το θέατρο τεκμηρίωσης με την περφόρμανς, τοποθετεί τη δραματουργία της βίας στο επίκεντρο της σκηνικής του πράξης, αναδεικνύοντας τις αβεβαιότητες, τις αδυναμίες και τις ανεπάρκειες των ηθοποιών, με στόχο ένα θέατρο που απαιτεί την πολιτική του θέαση, τον διάλογο και την αντιπαράθεση στη δημόσια σφαίρα.

Από κοινού με την Ελισάβετ Ξανθοπούλου, έχει συνιδρύσει στο παρελθόν τις ομάδες Invadeart, BpPong!, KOLOΦΩΝ και REFORMERS, εφαρμόζοντας την πεποίθησή τους για την ασυνέχεια του –καλλιτεχνικού– υποκειμένου.

Σπούδασε θεατρολογία στο Πανεπιστήμιο Πατρών και σκηνοθεσία θεάτρου στη Σχολή Καλών Τεχνών του ΑΠΘ, με επόπτη καθηγητή τον Μιχαήλ Μαρμαρινό. Έχει συνεργαστεί με την Documenta 14, το Εθνικό Θέατρο, το ΚΘΒΕ, την Ελευσίνα 2021, το ΠΙΟΠ, το ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας, το θέατρο Σημείο και με τις ομάδες Νοητή Γραμμή, ODCensemble, Per-Theater-Formance και BelleVilleCollective, σε διάφορες παραστάσεις και από διαφορετικές θέσεις, κάνοντας πράξη την αντίθεσή του με κάθε ιεράρχηση των ρόλων.

Οι μέχρι τώρα συναντήσεις του με δημιουργούς όπως ο Βασίλης Παπαβασιλείου, ο WłodzimierzStaniewski, οι LaPochaNostra, η MarinaAbramović, καθώς και με τη σκηνοθετική κολεκτίβα RiminiProtokoll στο Βερολίνο, έχουν καθορίσει την οπτική του για το θέατρο. Είναι συνιδρυτής του ΑΠΑΡÄΜΙΛΛΟΝ, ενός νέου χώρου στην Αθήνα για τις παραστατικές τέχνες και την έρευνα.