- Νέα Φλώρινα - https://neaflorina.gr -

Επιτραπέζιο παιχνίδι γνώσης της ιστορίας του τόπου μας από το 1ο ΕΠΑΛ Φλώρινας

Με χαρά σας παρουσιάζουμε το επιτραπέζιο παιχνίδι που δημιούργησαν οι μαθητές και οι μαθήτριες των τμημάτων Α2 και Α4 του 1ου ΕΠΑΛ Φλώρινας:

«Φλώρινα QR Game»

στο μάθημα: «Ζώνη Δημιουργικών Δραστηριοτήτων».

Σκοπός της δράσης είναι να γνωρίσουν οι μαθητές τη Φλώρινα και την ιστορία της, μέσα από την αρχιτεκτονική των σημαντικότερων κτηρίων – οικιών της, αλλά και των γλυπτών που κοσμούν πλατείες και πάρκα της πόλης και σηματοδοτούν κρίσιμες καμπές της πολυτάραχης σύγχρονης ιστορίας της.

Οι μαθητές καλούνται να “υιοθετήσουν” μια οικία, να συγκεντρώσουν πληροφορίες για αυτήν και τον ιδιοκτήτη της και τέλος να ηχογραφήσουν την ιστορία της.

Η ηχογράφηση “ανεβαίνει” στην ιστοσελίδα, εξάγεται ένας κωδικός QR και προσφέρεται η δυνατότητα στον κάθε ενδιαφερόμενο, σκανάροντας τον κωδικό, να αντλεί πληροφορίες μέσω της αφήγησης του μαθητή.

Τι φτιάξαμε:

Στο επιτραπέζιο παιχνίδι, σε ένα ταμπλό διατάσεων 1 x 1,5 m, περιλαμβάνονται 44 οικίες, ζωντανά μνημεία της πόλης της Φλώρινας στις αντίστοιχες θέσεις, τετράγωνα του παιχνιδιού. Κάθε τετράγωνο περιλαμβάνει φωτογραφία της οικίας, έτος κατασκευής, τον πρώτο ιδιοκτήτη, τη διεύθυνση και φυσικά τους αντίστοιχους κωδικούς QR ηχογραφημένης πληροφορίας, που δίνουν την δυνατότητα στον παίκτη σκανάροντας με το κινητό του, να αντλήσει πληροφόρηση για το αντίστοιχο οίκημα – μνημείο, μέσα από την αφήγηση ενός μαθητή/μιας μαθήτριας.

Τι αποκομίσαμε:

Αυτό που συνειδητοποιήσαμε ολοκληρώνοντας τη συγκεκριμένη δράση είναι ότι η ιστορία της πόλης μας είναι παρούσα παντού. Αφήνει τα αποτυπώματά της, υλικά και άυλα, στο πολιτιστικό περιβάλλον, τα κτίσματα , τα γλυπτά. Το καθένα από αυτά ανακαλεί μνήμες και αφηγείται τη δική του ιστορία με μοναδικό τρόπο. Έτσι, έρχεται στην επιφάνεια μια γνώση πολυεπίπεδη και συναρπαστική, που γοητεύει μικρούς και μεγάλους, επειδή τονώνει τη συλλογική μας μνήμη. Ταυτόχρονα, μας βοηθά να αποκτήσουμε ιστορική συνείδηση και να ορίσουμε την ταυτότητά μας στον χωροχρόνο. Η συμμετοχή στη δράση αυτή, εκτός από τη διεύρυνση των ιστορικών γνώσεων, ενίσχυσε τις ερευνητικές και επικοινωνιακές δεξιότητες των μαθητών με την άμεση, βιωματική και δημιουργική εμπλοκή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία.

 

Βιβλιογραφία

Το περιεχόμενο των αφηγήσεων των μαθητών βασίζεται σε πληροφορίες που αντλήθηκαν κυρίως, από τις ακόλουθες βιβλιογραφικές πηγές:

  1. Ιστοσελίδα: Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, Ψηφιακή Περιήγηση Φλώρινας Ψηφιακή Περιήγηση Φλώρινας – Επιστήμες της Αγωγής: Ζητήματα Ιστορίας, Ιστορικής Εκπαίδευσης και Εκπαιδευτικής Πολιτικής (uowm.gr)
  2. Βιβλίο: Η αρχιτεκτονική της Φλώρινας στην περίοδο του μεσοπολέμου, Ζαρκάδα -Πιστιόλη, Χριστίνα, ΑΠΘ, Πολυτεχνική Σχολή, Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών, 2003
  3. Βιβλίο Γειτονιές της παλιάς Φλώρινας, Δ. Μεκάση, Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Φλώρινας, 2017
  4. Ημερολόγιο 2002, Εσπερινό Γυμνάσιο Λ.Τ. Φλώρινας, Περιβαλλοντική ομάδα, 2002
  5. Ιστοσελίδα. florinapast.mysch.gr Νοερό ταξίδι στο παρελθόν της Φλώρινας
  6. Ιστοσελίδα: FlorinaQr: Τα μυστικά της πόλης FlorinaQR

 

Οι Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί:
Χρυσοχοΐδης  Μπάμπης – Εικαστικός
Σολωμού Ερμιόνη – Χημικός Μηχανικός
Θεοφανίδου Ελένη – Ηλεκτρολόγος Μηχανικός

Δείτε εδώ το 1ο video

Δείτε εδώ το 2ο video