Ερώτημα για το τι μέλλει γενέσθαι με τους 123 Φύλακες Ισόπεδων Διαβάσεων του ΟΣΕ, των οποίων η σύμβαση λήγει στις 30.06.2025, θέτουν με σχετική Ερώτηση Κοινοβουλευτικού Ελέγχου 6 Βουλευτές της Νέας Αριστεράς, έπειτα από πρωτοβουλία της Βουλεύτριας Φλώρινας και Γραμματέα της Κοινοβουλευτικής Ομάδας, Πέτης Πέρκα.
Οι Βουλευτές υπογραμμίζουν το κρίσιμο ζήτημα της υποστελέχωσης του ΟΣΕ, ειδικά σε προσωπικό ασφαλείας, με τον Οργανισμό να μετρά μόλις 554 μόνιμους υπαλλήλους, όταν το 2010 είχε 3.446. Μάλιστα, τη στιγμή που ο μέσος όρος εργαζομένων στους ευρωπαϊκούς σιδηροδρόμους είναι 2 άτομα/τρενοχιλιόμετρο, στην Ελλάδα είναι 0.5 άτομο/τρενοχιλιόμετρο.
Εκτός από το μόνιμο προσωπικό, στον ΟΣΕ απασχολούνται επιπλέον 632 άτομα με Δελτίο Παροχής Υπηρεσιών και 123 άτομα με Συμβάσεις Ορισμένου Χρόνου, ως Φύλακες Ισόπεδων Διαβάσεων.
Σε ό,τι αφορά τους τελευταίους, έχουν προσληφθεί ήδη από το 2019, έπειτα από διαγωνιστική διαδικασία με κριτήρια που θέτει το ΑΣΕΠ. Η πρώτη σύμβασή τους έληξε το 2023, στην οποία δόθηκε παράταση με το Νόμο 5039. Η εν λόγω παράταση λήγει στο τέλος του Ιούνη, χωρίς μέχρι σήμερα να υπάρχει κάποια επίσημη ενημέρωση από τον ΟΣΕ για το τι θα γίνει με τους συγκεκριμένους εργαζομένους.
Οι εν λόγω υπάλληλοι έχουν ολοκληρώσει τη σχετική εκπαίδευση, έχουν πιστοποιηθεί για το αντικείμενο εργασίας, έχουν την απαιτούμενη εμπειρία, ενώ μέχρι σήμερα ποτέ δεν έχει προκύψει οποιοδήποτε θέμα ασφάλειας κατά την άσκηση των καθηκόντων τους. Παράλληλα, αποτελούν εκπαιδευτές για 812 υπαλλήλους ιδιωτικής εταιρίας security, οι οποίοι εργάζονται στο ίδιο πόστο. Όλα τα παραπάνω τους καθιστούν απαραίτητους στον ΟΣΕ.
Αν απομακρυνθούν, τίθεται το ερώτημα αν οι Ισόπεδες Διαβάσεις θα φυλάσσονται πλέον μόνο από τους υπαλλήλους της ιδιωτικής εταιρίας security, οι οποίοι αντικειμενικά στερούνται της «κουλτούρας ασφαλείας» που χρειάζεται ένας σιδηροδρομικός Οργανισμός, σύμφωνα και με τις κατευθύνσεις των Ευρωπαϊκών Κανονισμών. Ενώ με τους συγκεκριμένους υπαλλήλους έχουν καταγραφεί αρκετά περιστατικά «ανθρώπινου λάθους» σε ό,τι αφορά την ασφάλεια.
Σε συνέχεια των παραπάνω, οι Βουλευτές της Νέας Αριστεράς ερωτούν τον αρμόδιο Υπουργό για το τι προτίθεται να κάνει σε ό,τι αφορά τις συμβάσεις των Φυλάκων Ισόπεδων Διαβάσεων, οι οποίες λήγουν σε δύο μήνες.
Δείτε ΕΔΩ ολόκληρη την Ερώτηση.