- Νέα Φλώρινα - https://neaflorina.gr -

«Εσωτερικό Εφόδιο»: Εικαστική Έκθεση στο Εσπερινό ΕΠΑΛ Φλώρινας

Διαθεματική προσέγγιση και ο ρόλος του Επαγγελματικού Λυκείου στην ολόπλευρη μόρφωση

 

Η σύγχρονη εκπαιδευτική πραγματικότητα αναγνωρίζει την ανάγκη για ολιστική ανάπτυξη του μαθητή – γνωστική, ψυχοσυναισθηματική και κοινωνική. Τα Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑ.Λ.) παίζουν σημαντικό ρόλο σε αυτή την πορεία, παρέχοντας όχι μόνο τεχνικές και επαγγελματικές δεξιότητες, αλλά και ευκαιρίες δημιουργικής έκφρασης και συνεργασίας μέσα από διαθεματικές δράσεις. Η εικαστική έκθεση με τίτλο «Εσωτερικό Εφόδιο» αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτής της φιλοσοφίας.

Τέσσερις νέοι καλλιτέχνες από τη Σχολή Καλών Τεχνών Φλώρινας επιχειρούν να δημιουργήσουν μια γέφυρα μεταξύ των δύο εκπαιδευτικών φορέων. Το Εσπερινό ΕΠΑ.Λ. εμπλούτισε τα εκπαιδευτικά του προγράμματα με βάση τη μεταλιγνιτική μετάβαση.

Η έκθεση υλοποιείται στο πλαίσιο μιας διαθεματικής συνεργασίας μεταξύ των τομέων Εφαρμοσμένων Τεχνών και Διακοσμητικής του Εσπερινού ΕΠΑ.Λ. και του Τρίτου Εργαστηρίου Ζωγραφικής της Σχολής Καλών Τεχνών Φλώρινας. Μέσα από αυτό το εγχείρημα, οι συμμετέχοντες καλούνται να εμβαθύνουν στην έννοια του «εσωτερικού εφοδίου» – εκείνα τα στοιχεία που τους ενισχύουν απέναντι στις προκλήσεις της ζωής και τους εμπνέουν στην επαγγελματική και προσωπική τους πορεία.

Η εικαστική έκφραση συνδέεται με την αυτογνωσία, την κριτική σκέψη και την πολιτισμική ταυτότητα. Εσωτερικοί χώροι, τοπία που περιβάλλουν το ΕΠΑ.Λ., καθώς και γλυπτικές συνθέσεις εμπνευσμένες από τις λίμνες της περιοχής, αποδίδουν την ιδέα ότι το «εφόδιο» είναι στοιχείο του περιβάλλοντος – ένα στοιχείο που πρέπει να ανακαλύψουμε και να το αναγνωρίσουμε γύρω μας.

Αυτή η διαθεματική προσέγγιση αναδεικνύει τον εκπαιδευτικό ρόλο του Εσπερινού ΕΠΑ.Λ. ως χώρου δημιουργίας και συνεργασίας, όπου η τεχνική κατάρτιση συνυπάρχει αρμονικά με την καλλιτεχνική και πνευματική καλλιέργεια.

Η εικαστική έκθεση «Εσωτερικό Εφόδιο» δεν είναι μόνο ένα πολιτιστικό γεγονός. Είναι η απόδειξη ότι τα ΕΠΑ.Λ. μπορούν να λειτουργήσουν ως εστίες παιδείας, έκφρασης και αυτογνωσίας.