Με την επιμέλεια της Ευδοκίας Πανοπούλου, καθηγήτριας Χημείας και πιστοποιημένης καθηγήτριας Βιολογίας, του φροντιστηρίου Πυθαγόρειο.
Τα φετινά θέματα της Χημείας χαρακτηρίζονται από σαφήνεια στη διατύπωση, κλιμακούμενη δυσκολία και κάλυψη ευρύτατου φάσματος της εξεταστέας ύλης. Δεν έκρυβαν ιδιαίτερες παγίδες και ήταν προσανατολισμένα σε καλά προετοιμασμένους υποψηφίους.
Θέμα Α
Κινήθηκε σε αναμενόμενα πλαίσια, βασισμένο στην τυπική θεωρία. Δεν παρουσιάζει δυσκολίες για τους μαθητές που είχαν καλή επανάληψη.
Θέμα Β
Αποτελείται από συνδυαστικά ερωτήματα θεωρίας και σύντομης εφαρμογής. Η προσέγγισή του απαιτούσε προσοχή σε λεπτομέρειες, αλλά χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία.
Θέμα Γ
Περιλάμβανε θέματα οργανικής χημείας και ιοντικής ισορροπίας. Το Γ2 ενδεχομένως να ζόρισε μαθητές που δεν έχουν πλήρη κατανόηση της σχετικής θεωρίας ή δεν έχουν εξασκηθεί σε αντίστοιχες ασκήσεις. Κατά τα άλλα, ήταν εντός του πλαισίου που αναμενόταν.
Θέμα Δ
Ίσως το πιο απαιτητικό της εξέτασης λόγω της έκτασης και της συνδυαστικής φύσης των ερωτημάτων. Χρειάστηκε κριτική σκέψη, οργανωμένη σκέψη και ακρίβεια, ιδιαίτερα στο Δ3 και στο Δ1Γ. Ωστόσο, δεν υπήρχαν «εκτός ύλης» σημεία ή αμφιλεγόμενες διατυπώσεις.
Γενική εκτίμηση
Τα θέματα προϋπέθεταν ουσιαστική κατανόηση της ύλης, κριτική ικανότητα, και καλή χρήση του γραπτού λόγου. Η αποστήθιση από μόνη της δεν επαρκούσε, κάτι που είναι θετικό για την επιστήμη της Χημείας και το εξεταστικό σύστημα. Οι υποψήφιοι που μελέτησαν μεθοδικά και είχαν εξοικείωση με ασκήσεις διαβαθμισμένης δυσκολίας αναμένεται να αποδώσουν πολύ καλά.
Συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά για την προσπάθειά τους!