Το Υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε νέα φάση συγχωνεύσεων, καταργήσεων και υποβιβασμών σχολείων.
Η Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών Φλώρινας καταγγέλλει την απαράδεκτη απόφαση του Υπουργείου Παιδείας να καταργήσει για το νέο σχολικό έτος 2026-2027 δύο νηπιαγωγεία του νομού μας, το Νηπιαγωγείο Άνω Καλλινίκης και το Νηπιαγωγείο Σιταριάς. Επιπλέον, συγχωνεύει τέσσερα νηπιαγωγεία: το Νηπιαγωγείο Βεύης με το Νηπιαγωγείο Λόφων και το 5ο Νηπιαγωγείο Φλώρινας με το 4ο Νηπιαγωγείο Φλώρινας, καθώς και δύο δημοτικά σχολεία, το 1ο Δημοτικό Σχολείο Φλώρινας με το Δημοτικό Σχολείο Σκοπιάς.
Το Υπουργείο προχωρά και σε υποβιβασμό πολλών σχολείων του νομού, με αποτέλεσμα να χαθούν πολλές οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών. Καταγγέλλουμε την απαράδεκτη απόφαση να υποβιβαστούν τα σχολεία, με συνέπεια να μην υπάρχει χωρισμός τάξεων (π.χ. 25 μαθητές σε δύο τμήματα) εκεί όπου μέχρι τώρα υπήρχε, και να δημιουργούνται μεγάλα τμήματα με 25 μαθητές σε κάθε τάξη. Αυτό το απαράδεκτο μέτρο, που στοιβάζει τους μαθητές και τους μετατρέπει σε «σαρδέλες» μέσα σε πολυπληθή τμήματα, έχει αρνητικό αντίκτυπο τόσο στην ίδια την εκπαιδευτική διαδικασία όσο και στη λειτουργία των τάξεων, όπου υπάρχουν και μαθητές με ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες. Θα δυσχεράνει, επίσης, τη λειτουργία των ολοήμερων τμημάτων, λόγω της μείωσης των εκπαιδευτικών σε κάθε σχολική μονάδα.
Ως Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών Νομού Φλώρινας είμαστε αντίθετοι σε αυτή την αντιεκπαιδευτική πολιτική, η οποία έχει ως στόχο την εξοικονόμηση κόστους, οδηγώντας σε υπερπληθή τμήματα και υποβαθμίζοντας την ποιότητα της εκπαίδευσης.
Απαιτούμε την άμεση ανάκληση όλων των αποφάσεων για καταργήσεις, συγχωνεύσεις και υποβιβασμούς σχολείων και καλούμε τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Φλώρινας και Αμυνταίου, καθώς και τους συλλόγους γονέων του νομού, να πάρουν θέση, να σταθούν δίπλα μας και να αντισταθούμε από κοινού στην υποβάθμιση των σχολείων μας, στις περικοπές τμημάτων, στο στοίβαγμα μαθητών και στην υποβάθμιση της παρεχόμενης μόρφωσης των παιδιών μας.
Ως Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών θεωρούμε ότι οι συγχωνεύσεις δεν πρέπει να περάσουν. Τα σχολεία πρέπει να παραμείνουν ανοιχτά και όρθια. Είναι δικαίωμα κάθε μαθητή να έχει τη μόρφωση και το εκπαιδευτικό πλαίσιο που δικαιούται.
Συσπειρωμένοι στους Συλλόγους, στην Ομοσπονδία και σε συμμαχία με τους γονείς των μαθητών μας, δεν θα επιτρέψουμε να καταπατηθούν ούτε τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας ούτε ο παιδαγωγικός μας ρόλος.
Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών Νομού Φλώρινας