Κτήμα Άλφα: Το κρασί από τη Φλώρινα που πίνουν σε Ασία και Αμερική
Η Φλώρινα θεωρείται ιδιαίτερη περιοχή με ιδανικές συνθήκες για την καλλιέργεια και την παραγωγή αμπελιού, καθώς διαθέτει δροσιά το βράδυ και ζέστη την ημέρα που συνιστούν το κατάλληλο κλίμα για την ανάπτυξή του. Τα τελευταία δε χρόνια τα οινοποιεία της περιοχής καταγράφουν μεγάλη επιτυχία, αυξάνοντας το μερίδιο αγοράς τους στη Β. Ελλάδα και όχι μόνο.
Από τα πιο γνωστά οινοποιεία – και με αρκετές διακρίσεις στο ενεργητικό του – είναι το ΚΤΗΜΑ ΑΛΦΑ στο Αμύνταιο Φλώρινας. Το 1997 ο έμπειρος αμπελουργός Μάκης Μαυρίδης μαζί με τον χημικό-οινολόγο Άγγελο Ιατρίδη, αποφάσισαν να ενώσουν τις δυνάμεις τους δημιουργώντας ένα κρασί … νέκταρ. Κρίνοντας εκ του αποτελέσματος, θα έλεγε κανείς ότι τα κατάφεραν. Μάλιστα η Μαλαγουζιά 2014 του Κτήματος διακρίθηκε το 2015 ως μία από τις 100 καλύτερες του κόσμου από τη Wine Spectacular.
Εκτός από τη Μαλαγουζιά, εξίσου δημοφιλείς ποικιλίες που μπορεί να βρει κανείς σε καλά εστιατόρια και κάβες, είναι το Ξινόμαυρο, το Chardonnay, το Pinot Noir και το Sauvignon Blanc Fume.Πάνω από 500.000 φιάλες κρασιού το χρόνο παράγονται στα 1.200 ιδιόκτητα στρέμματα του κτήματος ΑΛΦΑ, οι οποίες εκτός από την ελληνική αγορά, ταξιδεύουν σε 31 χώρες του εξωτερικού (Ευρώπη, Ασία, Αμερική, Ωκεανία). Μιλώντας στη ραδιοφωνική εκπομπή «Drive & Travel» του Σπορ FM (94,6), ο κ. Ιατρίδης ανέφερε πως οι ξένοι που δοκιμάζουν το κρασί του κτήματος ΑΛΦΑ δείχνουν ιδιαίτερη προτίμηση στην ποικιλία του ξινόμαυρου και του ασύρτικου.
Πέρα από τη γαστριμαργική απόλαυση ενός κρασιού πλούσιου σε γεύση, οι ιδρυτές τους Κτήματος ΑΛΦΑ δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στην εμπειρία του καταναλωτή προσφέροντάς του τη δυνατότητα να κάνει ο ίδιος «αυτοψία» του κρασιού που πίνει, όταν επισκέπτεται τις εγκαταστάσεις του οινοποιείου. Το 2015 πάνω από 10.000 Έλληνες και ξένοι επισκέφτηκαν το οινοποιείο και ο στόχος είναι ο αριθμός τους να μεγαλώσει. «Υπάρχει μια στενή συνεργασία με αρκετά τουριστικά πρακτορεία που εντάσσουν στο πρόγραμμά τους τις επισκέψεις σε οινοποιεία, αλλά και πολλά σχολικά ιδρύματα που μας επισκέπτονται. Γενικά παρατηρείται έντονο ενδιαφέρον για τον οινοτουρισμό» λέει ο κ. Ιατρίδης.
Σε ότι αφορά τον ειδικό φόρο που επεβλήθη στο κρασί, ο κ. Ιατρίδης τονίζει πως η επιχείρησή του αποφάσισε να τον απορροφήσει και να μην τον μεταβιβάσει στον τελικό καταναλωτή. Για τον ίδιο το μεγαλύτερο πρόβλημα, πέρα από την υπέρμετρη φορολογία των επιχειρήσεων, είναι οι παραγωγοί που πωλούν κρασί χύμα, αμφιβόλου ποιότητας και προελεύσεως που μπορεί να θέσει σε κίνδυνο την υγεία του καταναλωτή. Συνιστά δε οι καταναλωτές να αγοράζουν επώνυμα κρασιά, τα οποία φέρουν τη σφραγίδα του οινοποιείου που τα παράγει.
Πηγή: driveandtravel.gr