Π. Πέρκα: «Αναξιοποίητοι πόροι, ανεδαφικές μελέτες – η Κυβέρνηση ξαναβάζει το σιδηρόδρομο στις ράγες της οπισθοδρόμησης και τη Δυτική Μακεδονία στο περιθώριο»
Απάντηση της Βουλευτή Φλώρινας και Αν. Τομεάρχη Περιβάλλοντος & Ενέργειας Π. Πέρκα στις δηλώσεις του Υφυπουργού Υποδομών & Μεταφορών για τη σιδηροδρομική σύνδεση Ελλάδας – Αλβανίας
Παρακολουθούμε με έκπληξη τις παλινωδίες της Κυβέρνησης Μητσοτάκη στο Σιδηρόδρομο. Και στη Δυτική Μακεδονία ακόμη περισσότερο…
Το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών αναγνωρίζει την ύπαρξη μελέτης για το τμήμα ‘Φλώρινα –Πόγραδετς’, αλλά δηλώνει πως θα ξεκινήσει από μηδενική βάση…Η ένταξη της γραμμής σε Ευρωπαικό Πρόγραμμα το 2017 την αφήνει αδιάφορη και δηλώνει πως ξανασυζητά νέες χαράξεις χωρίς μελέτες, με άγνωστα κόστη και με παλαιότερες χαράξεις επί χάρτου που απορρίφθηκαν από την ΕΕ.
Επίσης, η ΝΔ εξαγγέλλει λύσεις χάραξης για τη σύνδεση Ελλάδας-Αλβανίας, ενώ δε φροντίζει να χρησιμοποιήσει τα Ευρωπαϊκά κονδύλια που έχει εξασφαλίσει η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ για τις μελέτες Ελλάδας-Αλβανίας μέσω Φλώρινας. Αλήθεια, πότε θα ξεκινήσουν την αναγκαία μελέτη σκοπιμότητας ο ΟΣΕ και η ΕΡΓΟΣΕ; Θα αφήσουν να πάνε χαμένα τα σχετικά κονδύλια που είναι εξασφαλισμένα από το 2018, από πρόγραμμα INTERREG;
Οι εξαγγελίες όμως της Κυβέρνησης είναι και εξαιρετικά επικίνδυνες, αφού κινούνται αντίθετα με την Ευρωπαϊκή Νομοθεσία, ήτοι, είναι αντίθετοι με:
- τον Κανονισμό (ΕΕ) αριθ. 1315/2013 της 11ης Δεκεμβρίου 2013, περί των προσανατολισμών της Ένωσης για την ανάπτυξη του διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών
- τον κατ΄ εξουσιοδότηση Κανονισμό (ΕΕ) 2016/758 της 4ης Φεβρουαρίου 2016
Και στους δύο Κανονισμούς του Διευρωπαϊκού Δικτύου, βάσει των οποίων γίνεται κάθε χρηματοδότηση σιδηροδρομικών έργων, εμφανίζεται ως χάραξη σύνδεσης Ελλάδας-Αλβανίας η χάραξη μέσω Φλώρινας, η οποία μάλιστα κατατάσσεται στο κεντρικό Διευρωπαϊκό δίκτυο.
Ακόμη χειρότερα, η ΝΔ εξαγγέλλει λύσεις χάραξης που εναντιώνονται στην πάγια Ελληνική πολιτική μεταφορών τα τελευταία 30 χρόνια, η οποία προβλέπει τη Θεσσαλονίκη και το λιμάνι της ως δυνητικό κέντρο της Βαλκανικής ενδοχώρας. Οποιαδήποτε άλλη χάραξη πλην της χάραξης μέσω Φλώρινας μεταθέτει το κέντρο σύνδεσης με την Αλβανία προς νότο, υποβαθμίζοντας τη σύνδεση με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Έχει άραγε συζητήσει ο κ. Κεφαλογιάννης τα πρωτοφανή σχέδιά του με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης και την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας;
Έτσι όμως η ΝΔ ξαναβάζει το Σιδηρόδρομο στις ράγες της οπισθοδρόμησης…Επαναφέρει τον ΟΣΕ στην εποχή των αέναων μελετών που σαπίζουν στα υπόγεια του Οργανισμού.
Ο στόχος σαφής: Εξαγγέλουμε ανεφάρμοστα πλάνα για να μην κάνουμε τίποτε και να χαιδεύουμε πρόσκαιρα “τα αυτιά” των πολιτών. 10ετίες πολιτεύτηκαν έτσι και οδήγησαν το Σιδηρόδρομο σε παρακμή.
Μετά από μία 5ετία που ξαναδώσαμε ώθηση στα σιδηροδρομικά έργα και εντάξαμε νέα σε προγράμματα χρηματοδότησης, μας ξαναπάνε πίσω ολοταχώς. Ποιους εξυπηρετούν; Ποιους νομίζουν ότι κοροιδεύουν;
Η Δυτική Μακεδονία καταρρέει από μία Κυβέρνηση που την καθιστά έρμαιο των συμφερόντων της, αδιαφορώντας για τους πολίτες, τις ανάγκες τους και την πραγματική της ανάπτυξη.
Φτάνει πια!
Και δυστυχώς, επειδή η Κυβέρνηση είχε δώσει δείγματα για τις προθέσεις της εδώ και καιρό, ακολουθεί δήλωσή μου – απάντηση και πάλι στην ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών για όσα ειπώθηκαν πρόσφατα στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής & Εμπορίου της Βουλής για τη σιδηροδρομική σύνδεση Ελλάδας – Αλβανίας μέσω Φλώρινας, με σύνδεση και της Καστοριάς και σχετική ερώτηση κοινοβουλευτικού ελέγχου, η οποία φυσικά και δεν απαντήθηκε από το αρμόδιο Υπουργείο.
https://www.hellenicparliament.gr/UserFiles/c0d5184d-7550-4265-8e0b-078e1bc7375a/11461205.pdf
Ευτυχώς είμαι στην αντιπολίτευση και λέω ότι θέλω. Αν γίνουμε ξανά κυβένηση θα πέσει μούγκα στη στρούγκα,διότι μένουνε στο μαντρί. Για τον κάθετο της Εγνατίας , θα γίνει κάτι ή ….; κ. Πέρκα, αν δε γίνει ο κάθετος της Εγνατίας , όλα τα άλλα είναι παραμύθια της Χαλιμάς. Φτάνει πια με την κοροϊδία.
Πολύ καλά τα λέει. Τι σε ενόχλησε? Θα μας πάρουν το τρένο και δεν θα πει κανείς κουβέντα? Ρώτα τον άλλο για τον κάθετο άξονα.
Πολύ καλά τα λέει τώρα, όταν ήταν Γ.Γ. του υπουργείου υποδομών τι έκανε; Η διασυνδέση με την Εγνατία έπρεπε να είχε γίνει χτες!!! Οι βουλευτές μας, δυστυχώς, μιλάνε μόνο όταν είναι στην αντιπολίτευση. Το ότι τώρα είναι η κυρία στο κοινοβούλιο, είναι γνωστό εις πάσιν επί ΣΥΡΙΖΑ ποιος είχε μεγαλύτερη πρόσβαση στην κυβέρνηση, σε σχέση με τον τότε βουλευτή.