10 Πρακτικές Συμβουλές για να γίνεις Κορυφαίος/α Influencer!
Στη σημερινή ψηφιακή εποχή, το να είσαι αυτό που λέμε “influencer” (στα ελληνικά ας πούμε “επηρεαστής”, αυτός/ή που επηρεάζει τη κοινή γνώμη) είναι για πολλούς ένα όνειρο.
Με τη δύναμη να διαμορφώνουν απόψεις, να εμπνέουν δράση και να χτίζουν μια πιστή κοινότητα μελών, οι influencers έχουν γίνει βασικοί παίκτες στον κόσμο του μάρκετινγκ και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Υπάρχει δηλαδή πολύ χρήμα στον τομέα αυτό.
Ωστόσο, ο δρόμος για να γίνεις ένας επιτυχημένος influencer δεν έχει να κάνει μόνο με τη δημοσίευση όμορφων φωτογραφιών, κειμένων ή viral βίντεο — απαιτεί στρατηγική, αυθεντικότητα και συνέπεια. Αν θέλετε να διεκδικήσετε το δικό σας κομμάτι από την πίτα των influencers, ακολουθούν μερικές πρακτικές συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να ξεκινήσετε. Πάμε να δούμε…
[1]. Επιλέξτε τη σωστή θεματολογία
Το πρώτο και βασικό βήμα για να γίνει κάποιος/α influencer είναι να προσδιορίσει τη κατάλληλη θεματολογία (niche). Με τι παθιάζεσαι; Σε ποια θέματα ή κλάδους έχεις εξειδίκευση; Είτε πρόκειται για μόδα, γυμναστήριο, ταξίδια, τεχνολογία, φαγητό ή προσωπικά οικονομικά, η επιλογή μιας συγκεκριμένης θεματολογίας βοηθά να ξεχωρίσεις από τον μέσο όρο και να προσελκύσεις ένα στοχευμένο κοινό. Μια καλά καθορισμένη θεματολογία διευκολύνει επίσης τις διάφορες εταιρίες του χώρου να αναγνωρίσουν την αξία σου και να συνεργαστούν μαζί σου (αποφέροντας σου κέρδη μελλοντικά).
Επαγγελματική συμβουλή: Αποφύγετε να απευθυνθείτε σε όλους. Εστιάστε σε ένα συγκεκριμένο κοινό και δημιουργήστε περιεχόμενο που έχει βαθιά απήχηση σε αυτό.
[2]. Δημιουργήστε μια ισχυρή προσωπική επωνυμία
Η προσωπική σας επωνυμία (brandname) είναι αυτό που σας ξεχωρίζει από τους άλλους. Πως θα σας αποκαλεί ο κόσμος; Πρέπει να είναι ένας συνδυασμός της προσωπικότητάς σας, των αξιών σας και της μοναδικής προοπτικής που φέρνετε στον τομέα σας. Ναι, πρέπει να πρωτοτυπήσετε, μάλλον, να πρωτοτυπείτε γενικότερα. Ξεκινήστε ορίζοντας την ταυτότητα της επωνυμίας σας — για τι θέλετε να γίνετε γνωστός/ή; Αναπτύξτε μια συνεπή αισθητική, έναν αυθεντικό τόνο ομιλίας και έναν σταθερό τρόπο ανταλλαγής μηνυμάτων σε όλες τις πλατφόρμες social media για να δημιουργήσετε μια συνεκτική και αναγνωρίσιμη επωνυμία.
Επαγγελματική συμβουλή: Χρησιμοποιήστε μια σταθερή παλέτα χρωμάτων, συγκεκριμένες γραμματοσειρές και φίλτρα για να κάνετε το περιεχόμενό σας οπτικά ελκυστικό και άμεσα αναγνωρίσιμο.
[3]. Δημιουργήστε Υψηλής Ποιότητας Περιεχόμενο
Το περιεχόμενο (εικόνες, κείμενα, βίντεο) είναι “βασιλιάς” στον κόσμο των influencers.. λένε. Οπότε, εστιάστε στη δημιουργία υψηλής ποιότητας, ελκυστικού και πολύτιμου περιεχομένου που έχει απήχηση στο κοινό σας. Είτε πρόκειται για αυθεντικές ή συλλεκτικές φωτογραφίες, σύντομα βίντεο (reels ή shorts), αποφθέγματα ή ιδιαίτερα κείμενα, βεβαιωθείτε ότι το περιεχόμενό σας έχει καλή παραγωγή/ποιότητα και ευθυγραμμίζεται με τη θεματολογία σας. Χρησιμοποιήστε εργαλεία όπως τα Canva, Lightroom ή CapCut για να βελτιώσετε την ποιότητα του περιεχομένου σας. Να γνωρίζετε ότι για όλες τις δουλειές, πάντα υπάρχουν δωρεάν λογισμικά ανοιχτού κώδικα όπως το GIMP για την επεξεργασία εικόνων ή το OpenShot για την επεξεργασία βίντεο.
Επαγγελματική συμβουλή: Εστιάστε στις αφηγήσεις ιστοριών, εμπειριών κλπ. Οι άνθρωποι ταυτίζονται με τους πρωταγωνιστές των ιστοριών, επομένως μοιραστείτε τις εμπειρίες, τις προκλήσεις και τις επιτυχίες σας για να δημιουργήσετε μια βαθύτερη σύνδεση με το κοινό σας.
[4]. Δείξτε Συνέπεια
Η συνέπεια είναι το “κλειδί” για να αυξήσετε την επιρροή σας και να πετύχετε ως influencer. Δημοσιεύετε τακτικά και διατηρήστε ένα σταθερό πρόγραμμα για να κρατήσετε το κοινό σας αφοσιωμένο. Είτε είναι καθημερινή ή εβδομαδιαία, βρείτε μια συχνότητα ανάρτησης που σας ταιριάζει και επιμείνετε σε αυτήν. Μη ξεχνάμε βέβαια και αυτό που λέει ο λαός: “Κάθε αρχή και δύσκολη…”. Η συνέπεια ισχύει επίσης για τον τόνο της φωνής και τα μηνύματα που εκπέμπονται από την επωνυμία σας—μείνετε πιστοί στις αξίες και τη θεματολογία σας.
Επαγγελματική συμβουλή: Χρησιμοποιήστε ένα ημερολόγιο για να προγραμματίζετε και να οργανώνετε τις αναρτήσεις σας εκ των προτέρων. Αυτό σας βοηθά να παραμείνετε στο μονοπάτι της επιτυχίας και να αποφύγετε το άγχος της τελευταίας στιγμής.
[5]. Αλληλεπιδράστε με το κοινό σας
Η οικοδόμηση μιας πιστής κοινότητας από ακόλουθους/οπαδούς/φίλους είναι μια από τις πιο σημαντικές πτυχές του να είσαι influencer. Φροντίστε να απαντάτε σε όλα τα σχόλια και τις ερωτήσεις που δέχεστε και επικοινωνήστε τακτικά με τους followers σας. Δείξτε γνήσιο ενδιαφέρον για τις απόψεις και τα σχόλιά τους. Όσο περισσότερο αλληλεπιδράτε με το κοινό σας, τόσο ισχυρότερη θα είναι η σύνδεσή σας μαζί του. Εδώ δεν χωράνε εγωισμοί. Το κοινό σας με τις παρεμβάσεις του μπορεί να σας κάνει να βελτιώνεστε ολοένα και περισσότερο. Κανείς δεν είναι τέλειος και κανείς δεν γεννήθηκε influencer.
Επαγγελματική συμβουλή: Διοργανώστε συνεδρίες ερωταπαντήσεων (Q & A) με τους πιστούς ακόλουθούς σας, δημοσκοπήσεις ή Live streams για να ενθαρρύνετε την αλληλεπίδραση και να κάνετε το κοινό σας να αισθάνεται ότι ενδιαφέρεστε γι’αυτό και το εκτιμάτε.
[6]. Αξιοποιήστε πολλαπλές πλατφόρμες
Αν και είναι σημαντικό να κυριαρχήσετε σε μία πλατφόρμα (π.χ. facebook), μην περιορίζεστε μόνο σε μία. Επεκτείνετε την παρουσία σας σε πολλές πλατφόρμες όπως το Instagram, το TikTok, το YouTube, το X και το LinkedIn για να προσεγγίσετε ένα ευρύτερο κοινό. Μπορείτε επίσης να έχετε και ένα προσωπικό blog (για τους πιο ψαγμένους τεχνικά). Προσαρμόστε το περιεχόμενό σας ώστε να ταιριάζει στις μοναδικές δυνατότητες και τις προτιμήσεις του κοινού κάθε πλατφόρμας.
Επαγγελματική συμβουλή: Επαναδημοσιεύστε περιεχόμενο από τη μια πλατφόρμα στην άλλη ανά τακτά χρονικά διαστήματα για να εξοικονομήσετε χρόνο και να μεγιστοποιήσετε την προσέγγιση χρηστών. Για παράδειγμα, μετατρέψτε μια ανάρτηση από το X ή το facebook σε καρουζέλ στο Instagram ή αναδημοσιεύστε στο TikTok ένα βίντεο που είχατε ανεβάσει πριν κάποιο καιρό στο Youtube.
[7]. Συνεργαστείτε με άλλους
Η συνεργασία με ήδη επιτυχημένους influencers είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος για να αυξήσετε την επιρροή σας. Συνεργαστείτε λοιπόν με άλλους influencers, επωνυμίες ή δημιουργούς στη θεματολογία σας για να προωθήσετε ο ένας το περιεχόμενο του άλλου. Αυτό όχι μόνο σας δίνει πρόσβαση σε ένα νέο κοινό, αλλά προσθέτει και επιπλέον αξιοπιστία στην επωνυμία σας. Υπάρχουν πολλές εταιρίες από όλους τους τομείς, που έχουν λογαριασμούς στα social media και αν αλληλεπιδράσετε μαζί τους θα μπορείτε μελλοντικά να κάνετε συνεργασίες μαζί τους και μπορείτε να έχετε ένα σταθερό μηνιαίο εισόδημα.
Επαγγελματική συμβουλή: Ξεκινήστε αλληλεπιδρώντας πρώτα με το περιεχόμενο άλλων δημιουργών (π.χ. αφήνοντας σχόλια) και χτίζοντας γνήσιες σχέσεις και μετά επιδιώξτε συνεργασίες.
[8]. Μείνετε αυθεντικοί
Η αυθεντικότητα είναι ο ακρογωνιαίος λίθος της επιρροής για έναν/μια influencer. Ναι, μην εκπλήσσεστε… Πρέπει να είστε ο εαυτός σας και να μοιράζεστε τις γνήσιες σκέψεις σας, τις απόψεις και εμπειρίες σας. Το κοινό μπορεί εύκολα να εντοπίσει πότε κάποιος είναι ψεύτικος ή υπερβολικά προωθητικός. Μείνετε πιστοί στις αξίες σας και όσο για τις συνεργασίες με εταιρίες, φροντίστε να προωθείτε μόνο προϊόντα ή υπηρεσίες στις οποίες πιστεύετε πραγματικά. Αυτό θα σας βοηθήσει να προωθείτε ευκολότερα τα προϊόντα/υπηρεσίες και όχι να υποκρίνεστε ότι σας αρέσει κάτι ενώ μπορεί να μην το έχετε καν δοκιμάσει.
Επαγγελματική συμβουλή: Μοιραστείτε περιεχόμενο που έχει κοπεί στο μοντάζ ή “από τα παρασκήνια” (backstage), κάποια ανέκδοτη φωτογραφία ή προσωπικές ιστορίες για να δείξετε την πραγματική, αφηγούμενη πλευρά της ζωής σας.
[9]. Ανάλυση και προσαρμογή
Παρακολουθήστε την απόδοσή σας χρησιμοποιώντας εργαλεία ανάλυσης για να κατανοήσετε τι λειτουργεί και τι όχι. ΟΚ, εδώ τα πράγματα γίνονται κάπως τεχνικά αλλά δεν χρειάζεται να ζοριστείτε. Δώστε προσοχή σε απλές μετρήσεις όπως το ποσοστό αφοσίωσης, η προσέγγιση χρηστών και η αύξηση των ακολούθων. Κάθε πλατφόρμα σας παρέχει διαφορετικά εργαλεία παρακολούθησης της απήχησης των αναρτήσεων σας. Χρησιμοποιήστε αυτά τα δεδομένα για να βελτιώσετε τη στρατηγική σας και να δημιουργήσετε περιεχόμενο που να κεντρίζει το ενδιαφέρον του κοινού σας. Με άλλα λόγια εντοπίστε ποιές αναρτήσεις προσελκύουν περισσότερο το κοινό και βρείτε τι κάνει αυτές τις αναρτήσεις τόσο ελκυστικές. Έπειτα κάντε κι άλλες παρόμοιες αναρτήσεις.
Επαγγελματική συμβουλή: Πειραματιστείτε με διαφορετικούς τύπους περιεχομένου (π.χ. photo galleries, προσωπικές ιστορίες/εμπειρίες, βίντεο μεγάλης διάρκειας) για να δείτε τι αποδίδει καλύτερα.
[10]. Να είστε υπομονετικοί και επίμονοι
Το να γίνεις επιτυχημένος/η influencer δεν είναι κάτι που πετυχαίνεις από τη μια μέρα στην άλλη. Συνήθως. Ε, ναι… Συνήθως χρειάζεται χρόνος, προσπάθεια, υπομονή και επιμονή για να δημιουργήσετε πιστούς ακόλουθους και να εδραιωθείτε ως αυθεντία στον τομέα σας. Θέστε όμως ρεαλιστικούς στόχους και μείνετε αφοσιωμένοι σε αυτούς, μάθετε από τα λάθη σας και συνεχίστε να βελτιώνεστε.
Επαγγελματική συμβουλή: Γιορτάστε μικρές νίκες/ορόσημα/επέτειους (όπως π.χ. οι πρώτοι 1000, 2000 κ.ο.κ. ακόλουθοι στο Instagram ή ο ένας χρόνος από την ίδρυση του καναλιού σας Youtube) για να παραμείνετε παρακινημένοι και εμπνευσμένοι.
Τελικές Σκέψεις
Το να γίνεις influencer αποτελεί από μόνο του ένα συναρπαστικό ταξίδι που απαιτεί δημιουργικότητα, αφοσίωση και διάθεση για μάθηση. Δηλαδή θα πρέπει πρώτα από όλα να σας αρέσει και να το θέλετε πολύ, έτσι;
Καθορίζοντας τη θεματολογία σας, δημιουργώντας πολύτιμο περιεχόμενο, αλληλεπιδρώντας με το κοινό σας, κάνοντας συνεργασίες και παραμένοντας αυθεντικοί, μπορείτε να δημιουργήσετε μια ισχυρή προσωπική επωνυμία και να αυξήσετε την επιρροή σας με την πάροδο του χρόνου.
Να θυμάστε, η επιτυχία συνήθως δεν έρχεται από τη μια μέρα στην άλλη – μείνετε αυθεντικοί, συνεπείς, υπομονετικοί και απολαύστε τη διαδικασία και πάντα να έχετε ανοιχτά τα μάτια και τα αυτιά σας στις ευκαιρίες που θα σας παρουσιαστούν!
Ποια είναι η μεγαλύτερη πρόκληση που έρχεται στο μυαλό σας όταν σκέφτεστε ότι θέλετε να γίνετε influencer…;;
Ελπίζω να βρήκες ενδιαφέρον το άρθρο! Αν ναι, κοινοποίησε το! Επίσης, αν σε ενδιαφέρει, δίνω 3 ηλεκτρονικά βιβλία (PDFeBooks) εντελώς δωρεάν… Πρόκειται για πληροφορίες που μπορεί να αλλάξουν τη ζωή σου… ίσως όχι. Πάντως σίγουρα θα προσθέσουν κάτι στις ήδη υπάρχουσες γνώσεις σου!
Με εκτίμηση,
Λάζ. Γεωργούλας, Μηχανικός Η/Υ, Σύμβουλος Διαδικτύου