Μιαρό συλλείτουργο στη Μητρόπολη Φλωρίνης
Ανοιχτή επιστολή λαϊκών μελών της Μητροπόλεως Φλωρίνης , Πρεσπών και Εορδαίας
Οι κάτωθι υπογραφόμενοι, ορθόδοξοι χριστιανοί-ενορίτες ναών της μητροπόλεως Φλωρίνης, Πρεσπών και Εορδαίας, πληροφορηθήκαμε, πριν από λίγες μέρες, κατώδυνοι, την πρόσφατη τέλεση ενός μιαρού συλλείτουργου, σε ενορία της Εορδαίας, με την ευλογία, ΔΥΣΤΥΧΩΣ, του μητροπολίτου μας κ.Θεοκλήτου.
Συγκεκριμένα, την Κυριακή, 23η Φεβρουαρίου τρέχοντος έτους, στον ιερό ναό του αγίου Μηνά, του χωριού Εμπόριο Εορδαίας, ο εφημέριος του εν λόγω ναού, αρχιμανδρίτης Ναθαναήλ (Φίλιος), συλλειτούργησε με τον ψευδεπίσκοπο Ολβίας Επιφάνιο (Δημητρίου), της σχισματικής, νεοπαγούς “εκκλησιαστικής” δομής της Ουκρανίας, παρισταμένου στο Ιερό Βήμα, του μητροπολίτου Αδριανουπόλεως (του πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως) κ.Αμφιλοχίου, ως συμπροσευχομένου.
Ο συγκεκριμένος σχισματικός “επίσκοπος” Επιφάνιος, προερχόμενος ως πρεσβύτερος από τη μητρόπολη Δημητριάδος, δεν διαθέτει κανονική εις επίσκοπον χειροτονία, εφ όσον τον “χειροτόνησε” ο στερούμενος ιερωσύνης κ.Επιφάνιος Ντουμένκο, ΔΗΘΕΝ αρχιεπίσκοπος Κιέβου και πάσης Ουκρανίας, της σχισματικής ψευδο-εκκλησίας της Ουκρανίας, ο οποίος, με τη σειρά του, “χειροτονήθηκε” από τον καθαιρεθέντα (εν έτει 1992), και αναθεματισμένο (εν έτει 1997), από το πατριαρχείο της Ρωσίας, κ.Φιλάρετο Ντενισένκο. Σημειωτέον, ότι όλα τα ορθόδοξα Πατριαρχεία και οι τοπικές αυτοκέφαλες εκκλησίες (και το πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως) ,αναγνώρισαν την καθαίρεση και τον αναθεματισμό του Φιλαρέτου.
Κατά τη διάρκεια του αντικανονικού και μιαρού αυτού συλλείτουργου, μνημονεύθηκε ΠΡΟΚΛΗΤΙΚΟΤΑΤΑ, ΣΚΑΝΔΑΛΩΔΕΣΤΑΤΑ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΑΝΟΝΙΚΟΤΑΤΑ, ο προαναφερθείς ψευδο-αρχιεπίσκοπος κ.Επιφάνιος Ντουμένκο, ενώ ο ψευδεπίσκοπος Ολβίας κ.Επιφάνιος Δημητρίου, στο κήρυγμα που απηύθυνε στο εκκλησίασμα, έκανε λόγο για την παρασχεθείσα σε αυτόν ευλογία του μητροπολίτη μας κ.Θεοκλήτου,προκειμένου να λειτουργήση σε ναό της επισκοπικής του περιφέρειας!
Ως πιστά μέλη της Ορθοδόξου Εκκλησίας, εκφράζουμε τη βαθειά μας θλίψη, αλλά και την οδύνη και τον αποτροπιασμό μας, για το θλιβερότατο και ανήκουστο αυτό συμβάν. Θεωρούμε αδιανόητο, κληρικοί που προσχώρησαν σε σχισματικές κοινότητες, όπως ο ψευδεπίσκοπος Ολβίας, σε σύμπραξη με Ελλαδίτες ιερωμένους, να προβαίνουν σε τέτοιου είδους αντικανονικές πράξεις, με την ευλογία του μητροπολίτη μας!
Αποτελεί δεινή Ύβρι προς το Άγιο Πνεύμα, το θλιβερότατο και εξοργιστικότατο αυτό συμβάν!
Οι θείοι και ιεροί κανόνες απαγορεύουν αυστηρά τέτοιου είδους “συλλείτουργα” και στους παραβάτες επιβάλλουν βαρύτατες ποινές!
Επιπλέον, ευλόγως μπορεί κάποιος να αναρωτηθεί, κατά πόσο είναι έγκυρα τα μυστήρια που τελούνται από κληρικούς που έχουν προσχωρήσει στο σχίσμα!
Αξίζει στο σημείο αυτό να αναφέρουμε, ένα συγκλονιστικό γεγονός, που έλαβε χώρα πέρυσι: όταν “αυτοκεφαλιστές” Ουκρανοί ψευδεπίσκοποι, επισκέφθηκαν τη γυναικεία μονή του Ηγαπημένου, στην ιερά νήσο Πάτμο (την οποία ίδρυσε ο όσιος Αμφιλόχιος Μακρής), την ημέρα της πανηγύρεώς της (του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου), ουδεμία μοναχή κοινώνησε!
Υπενθυμίζουμε, ότι ο ψευδεπίσκοπος Ολβίας, έλαβε μέρος στις 23 Ιανουαρίου τρέχοντος έτους σε ένα άλλο μιαρό συλλείτουργο, στην Ιερά Μονή Αγίου Διονυσίου, του εν Ολύμπω, με συνέπεια να προκληθή σάλος, να αποχωρήση από το ναό ο π.Στέφανος (αγιορείτης μοναχός, αντιπρόσωπος της ιεράς μονής Φιλοθέου) και να ερωτήση παριστάμενος κανονικός Ελλαδίτης μητροπολίτης τον ψευδεπίσκοπο Επιφάνιο εάν έχει κανονική χειροτονία και εκείνος απάντησε ψευδόμενος ότι χειροτονήθηκε από τον πατριάρχη Βαρθολομαίο!
Και δεν είναι μόνο ο ψευδεπίσκοπος Ολβίας που περιφέρεται ανενόχλητος, ανά τις μητροπόλεις της Εκκλησίας της Ελλάδος, αλλά και άλλοι σχισματικοί ψευδοκληρικοί, όπως καταδεικνύεται από το παρακάτω διαδικτυακό κείμενο (βλέπε https://tasthyras.wordpress.com/2019/08/23/ουκρανικα-προσοχη-κυκλοφορουν-σχισμ/ ) Το κείμενο αυτό είναι και προειδοποιητικό για μας αλλά και μας θέτει προ των ευθυνών μας, για τη στάση μας, απέναντι στους σχισματικούς που επισκέπτονται τη χώρα μας).
Το νεοφανές ψευδο-εκκλησιαστικό μόρφωμα της Ουκρανίας, το έχουν αναγνωρίσει, ανατρέποντας άρδην την κανονική τάξη της Ορθοδόξου Εκκλησίας, πρώτα το πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως, και κατόπιν, διαδοχικά, η Εκκλησία της Ελλάδος και το πατριαρχείο Αλεξανδρείας, προκαλώντας σκάνδαλο μεγατόνων και διακυβευοντας την πανορθόδοξη ενότητα.
Τα υπόλοιπα πατριαρχεία και οι λοιπές αυτοκέφαλες Ορθόδοξες Εκκλησίες, το θεωρούν, όπως και πράγματι είναι, σχισματικό.
Ειδικά, για την Ελλαδική Εκκλησία, και αυτό το τονίζουμε με πολλή λύπη, πρέπει να σημειωθή ότι η απόφαση αναγνωρίσεως λήφθηκε χωρίς να τεθή το ζήτημα σε ψηφοφορία, όπως προβλέπεται, από τον κανονισμό λειτουργίας της Συνόδου της Ιεραρχίας, με συνέπεια να γίνει προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας η συζήτηση της οποίας προσδιορίσθηκε για τις 6 Μαρτίου και συζητήθηκε, όπως πληροφορηθήκαμε. (ΒΛΕΠΕ, ΒΑΡΥΣΗΜΑΝΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥ ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΗ ΤΗΣ ΚΑΝΟΝΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΚΥΘΗΡΩΝ ΣΕΡΑΦΕΙΜ https://www.imkythiron.gr/index.php/eidiseis/teleftaia-nea/5258-diloseis-mitropolitou-kythiron-serafeim-dia-tin-oukraniki-aftokefalia ).
Ώστε, φθάσαμε στο φοβερό, στο αδιανόητο και ανήκουστο σημείο, σε ιερό ναό της μητροπόλεώς μας, να λειτουργούν από κοινού σχισματικοί με κανονικούς κληρικούς; Κοινό ποτήριο, λοιπόν, με αυτούς, τους εκτός Εκκλησίας; Δεν είναι φρικαλέο και αποτρόπαιο κάτι τέτοιο;
Δεν πρόκειται για παρωνυχίδα αδελφοί, αλλά για πολύ σοβαρή, αρνητικότατη εξέλιξη, που προκαλεί δεινή προσβολή του αγίου Τριαδικού Θεού, κατά πάντα δικαιολογημένο σκανδαλισμό του πιστού λαού και υπονομεύει την ενότητα της τοπικής Εκκλησίας.
Δυστυχώς, βρισκόμαστε στη δυσάρεστη θέση να υπενθυμίσουμε στην εκκλησιαστική παρεμβολή, το επίσης θλιβερότατο γεγονός, της μνημονεύσεως, από την πλευρά του μητροπολίτου μας κ.Θεοκλήτου, στον εορτάζοντα ιερό ναό του αγίου Στεφάνου Πτολεμαίδας, στις 27 Δεκεμβρίου του 2018, του ψευδοαρχιεπισκόπου Επιφανίου Ντουμένκο, τη στιγμή κατά την οποία κανένα πατριαρχείο και καμία τοπική Ορθόδοξη Εκκλησία δεν είχαν αναγνωρίσει την νέα ψευδοεκκλησία της Ουκρανίας!
Μπορεί να φαντασθή κανείς, το μακαριστό μητροπολίτη Φλωρίνης Αυγουστίνο, να μνημονεύει ένα σχισματικό ψευδοκληρικό και να παρέχει την ευλογία του, προκειμένου να τελεσθή σε ναό της μητροπολιτικής περιφερείας του, συλλείτουργο σχισματικών με κανονικούς κληρικούς;΄Άπαγε της βλασφημίας!
Aλήθεια, τι έχουν να πουν για το πρωτάκουστο αυτό συμβάν, ο πρωτοσύγκελος της μητροπόλεώς μας καθώς και οι τέσσερις αρχιερατικοί επίτροποι; Πώς το ανέχεται η ορθόδοξη χριστιανική τους συνείδηση; Εφ όσον έγιναν γνώστες του θλιβερού γεγονότος, αντέδρασαν καθόλου ή το αποδέχθηκαν ελαφρά τη καρδία;
Από την πλευρά μας θεωρούμε, ότι εν όψει τέτοιου είδους συλλείτουργων, μιαρών συλλείτουργων, όπως πολύ ορθά έχουν χαρακτηρισθεί, στα οποία μνημονεύονται σχισματικοί ψευδοκληρικοί και συμμετέχουν σχισματικοί από κοινού με κανονικούς κληρικούς, ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ να αποχωρούμε και να διαμαρτυρόμαστε.
Το εν λόγω μιαρό συλλείτουργο, έλαβε χώρα σε καιρούς δύστηνους. Σε μέρες χαλεπές, στις οποίες κάποιοι ταγοί της Εκκλησίας, αποξενωμένοι από το πνεύμα των Πατέρων και σε καταφανή αντίθεση προς το φρόνημα του πιστού λαού, που εκφράζει τη γρηγορούσα και αγρυπνούσα εκκλησιαστική συνείδηση, αυθαιρετούν καταπατώντας τον ευαγγελικό και αγιοπατερικό λόγο και την ιεροκανονική παρακαταθήκη (βλέπε ψευδοσύνοδος της Κρήτης, Ουκρανικό ψευδο-αυτοκέφαλο, συμπροσευχές εκκλησιαστικών ηγετών με αιρετικούς και αλλοθρήσκους, διατύπωση φρικαλέων ετεροδιδασκαλιών, εκκοσμίκευση και νόθευση του ορθοδόξου Ήθους ).
Απαιτείται, λοιπόν, εγρήγορση και ανησυχία, από τη μεριά του ορθοδόξου πληρώματος, (κατά τον άγιο Παίσιο) και επ ουδενί απογοήτευση, εφησυχασμός και συμβιβασμός. Οδηγός μας, εν προκειμένω, είναι η μνημειώδης απάντηση των πατριαρχών της Ανατολής, του Μαίου του 1848, απευθυνόμενη προς τον αιρετικό πάπα της Ρώμης, σύμφωνα με την οποία «Ἔπειτα παρ᾽ ἡμῖν οὔτε Πατριάρχαι οὔτε Σύνοδοι ἐδυνήθησαν ποτὲ εἰσαγαγεῖν νέα, διότι ὁ ὑπερασπιστὴς τῆς θρησκείας ἐστὶν αὐτὸ τὸ σῶμα τῆς Ἐκκλησίας, ἤτοι αὐτὸς ὁ λαός, ὅστις ἐθέλει τὸ θρήσκευμα αὐτοῦ αἰωνίως ἀμετάβλητον καὶ ὁμοειδὲς τῷ τῶν Πατέρων αὐτοῦ ».
Οι υπογράφοντες
Ευάγγελος Βλάσης Κωνσταντίνος Μανώλας Δημήτρης Εμμανουήλ Κώστας Κοντομήσιος Παύλος Εφραιμίδης Αντώνιος Χατζηπαναγιωτίδης Γιάννης Κοκκινίδης Αναστάσιος Τσισμαλίδης Δημήτρης Παπακοσμάς Ζήκος Παπάζογλου Παναγιώτα Παναγιωτίδου Σταυρούλα Κοκκινίδου
*Η Φωτογραφία είναι προϊόν φωτομοντάζ
Πραγματικά σημαντικό θέμα εν μέσω κορωνοϊού!! Αυτά είναι τα ουσιαστικά θέματα που πρέπει να μας απασχολούν.
Αλήθεια όσοι κοινώνησαν σε αυτό το μιαρό συλλείτουργο έχουν ανοσία ή κολλούν τον ιό λόγω της παρουσίας του σχισματικού;
Φυσικά και είναι σοβαρό θέμα για εκείνους που είναι έστω και στοιχειωδώς γνώστες κάποιων πραγμάτων.
Για τους άσχετους συμβαίνει το εκ διαμέτρου αντίθετο.
Όσο για το τέλος του σχολίου σου το διακρίνει η φαιδροτητα οπότε και δεν αξίζει σχολιασμού.
εδώ ο κόσμος χάνεται και οι παπάδες… ξυρίζονται
Θα μας κάψει ο Θεός, ποιος Θεός; αυτόν που τον κοβουμε και τον ράβουμε στα μέτρα μας και όπως μας συμφέρει; αυτός ο Ιερέας έχει κουβαλήσει και κουβαλάει μεγάλους σταυρούς, ο πατέρας Ναθαναήλ είναι άξιος άνθρωπος, με πολύ μεγάλο έργο πνευματικό. Μιλάτε για κείμενα και κανόνες λες και ο Θεός μας θελει σε καλούπια, αναθεματιζετε τους πάντες και αμαυρωνετε την πιο φιλελεύθερη θρησκεία, στοχοποιειτε ανθρώπους με το έτσι θέλω. Ποιος από εσάς θα φώναζε ” τον Βαραβα,τον Βαραβα” όταν δίκασαν έναν βλάσφημο που έκανε παρέα με ληστές και πορνες; κοιτάμε το δέντρο και χάνουμε το δάσος, αντί να μοιράζουμε αγάπη, μοιράζουμε μίσος. Ποιος ξέρει καλύτερα τον Θεό από αυτόν που υποφέρει; που βρίσκεται στο κρεβάτι του πόνου; από αυτόν που πεινάει, από τα παιδάκια που τα ξεβραζει η θάλασσα στην παραλία, ακόμη και ο λόγος σας ο ξύλινος είχε καταντήσει πλέον μιασμα. Υπογράφει ο κάθε τυχαρπαστος σαν αβουλο ον, έτσι απλά επειδή πρέπει, χωρίς να διαβάσει, να ψάξει και σκεφτει. Κόσμος πεθαίνει στα νοσοκομεία και εσύ καλέ και αγνε χριστιανε αντί να προσεύχεσαι και να βοηθάς σκοτώνεις την ώρα από την μίζερη ζωή σου για να κατακρίνεις συνανθρώπους σου. Πριν προσπαθήσεις να βγάλεις το σκουπιδακι από το μάτι του συναντρώπου, σου βγάλε το δοκάρι από το δικό σου. Καληνύχτα Ελλάδα του μεσαίωνα, του φαρισαισμου, του αναθεματισμου, του μίσους και της εμπαθειας.