Σχολεία: Αυτές είναι οι 10 αλλαγές για τη νέα σχολική χρονιά
Την προετοιμασία έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς συζήτησαν η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως, η Υφυπουργός, Σοφία Ζαχαράκη και η Γενική Γραμματέας Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής, Σίσσυ Γκίκα, με τους 13 Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης και τους 116 νέους Διευθυντές Εκπαίδευσης, μέσω τηλεδιάσκεψης.
Οι δέκα αλλαγές στα σχολεία
Τη νέα σχολική χρονιά εισάγονται οι εξής αλλαγές στα σχολεία:
- Η πιλοτική ενασχόληση των μαθητών του νηπιαγωγείου με την αγγλική γλώσσα μέσω δημιουργικών δραστηριοτήτων.
- Η ενίσχυση της διδασκαλίας γνωστικών αντικειμένων όπως η πληροφορική, τα κλασικά γράμματα, η φυσική αγωγή και οι ξένες γλώσσες.
- Η διεύρυνση των μεθόδων αποτίμησης προόδου των μαθητών μέσω ερευνητικών εργασιών και αύξησης των γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων.
- Η θεσμοθέτηση της τράπεζας θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας στο Λύκειο με άμεση εφαρμογή στην Α’ Λυκείου.
- Το “κόντρα” μάθημα στη Γ’ Λυκείου με στόχο την ευρύτερη καλλιέργεια των μαθητών και την ενίσχυση της γενικής παιδείας.
- Ο εξορθολογισμός της διαδικασίας προαγωγής και απόλυσης μαθητών. Στο Γυμνάσιο ο μαθητής κρίνεται άξιος προαγωγής όταν έχει σε κάθε μάθημα βαθμό ετήσιας απόδοσης τουλάχιστον 10 ή γενικό μέσο όρο 13.
- Πιλοτικά τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, οι νέες θεματικές που θα διδάσκονται στα σχολεία ώστε να ενισχυθεί με τρόπο συνεκτικό η καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης, όπως ο εθελοντισμός, η ρομποτική, ο σεβασμός στον άλλο και ο σεβασμός στη διαφορετικότητα, η περιβαλλοντική συνείδηση.
- Ενα διευρυμένο δίκτυο πρότυπων και πειραματικών σχολείων, διακριτών μεταξύ τους, με νέο, αναβαθμισμένο ρόλο, ως εργαστηρίων καινοτομίας για τη διάχυση βέλτιστων πρακτικών στη δημόσια εκπαίδευση.
- Η εμπέδωση ενός ασφαλέστερου σχολικού περιβάλλοντος, με τη θεσμοθέτηση του Συμβούλου Σχολικής Ζωής, εκπαιδευτικού που αναλαμβάνει την παροχή συμβουλών και παιδαγωγικής υποστήριξης προς μαθητές, εκπαιδευτικούς, γονείς / κηδεμόνες, με στόχο τη διαχείριση ειδικών καταστάσεων, όπως κρούσματα ενδοσχολικής βίας.
- Απλουστευμένο πλαίσιο σχολικών εκδρομών, με λιγότερη γραφειοκρατία και περισσότερη εμπιστοσύνη στους εκπαιδευτικούς.
Πηγή: dikaiologitika.gr
Share :
Πρώτον τη τράπεζα θεμάτων ακριβώς θέλετε;;; την γνωστή που θα ενισχύσει το άγχος των μαθητών περισσότερο από το επικρατέστερο, καθώς και το δίλλημα του αν θα περάσουν τη τάξη; Εξετάσεις είναι και όχι Πανελλήνιες…Αλλά γνωρίζω πολύ καλά τι παιχνίδι παίζετε εδώ… το παιχνίδι της ανεργίας…! Έχει καταντήσει γελοίο, τι άλλο να πω…
Κάθε νέα χρονιά που ξεκινάει, γκρεμίζετε όλο και περισσότερο τα σχολεία…
Όσο τώρα για τις σχολικές εκδρομές, πώς θα γίνουν όταν ο Κορωνοϊός βρίσκεται ακόμη εδώ και θερίζει ανθρώπους; Ποιος γονέας θα στείλει το παιδί του σε εκδρομή;;;
Για σοβαρευτείτε λίγο σε εκείνο το υπουργείο λέω εγώ, γιατί φέρεστε χειρότερα και από παιδιά….
Γιατί είσαι κατά ως προς την τράπεζα θεμάτων; Άτυπη τράπεζα θεμάτων υπάρχει και τώρα, απλά μετά θα την γνωρίζει και ο μαθητής.
Επειδή τα θέματα μπαίνουν από κάτω (Αθήνα) που σημαίνει πως πρέπει να διαβάζουμε περισσότερη ύλη… Τώρα οι καθηγητές λένε πάνω κάτω τι θα μας βάλουν και τα “υπογραμμίζουν” ως SOS. Αν αλλάξει αυτό, όπως αναφέρω πάνω, το άγχος θα βαρέσει καμπανάκι…
Καταλαβαίνω τι λες. Ναι μπορεί η ύλη να αυξηθεί, αλλά αυτό το SOS είναι που έχει καταστρέψει τη γνώση…
Να ταν μόνο η γνώση… η νεολαία του σήμερα να δείτε πόσο έχει καταστραφεί…
Όσο για τα SOS τώρα, εγώ είμαι υπέρ τους, γιατί δεν μπορώ το άγχος όπως και πολλοί άλλοι. Καταστρέφει σε μεγάλο βαθμό την υγεία, όσο αστείο κι αν φαίνεται…