Π. Πέρκα: «Δεν θα δεχτώ να αδικηθεί η Φλώρινα. Ζητάω σχεδιασμό βάσει της επιστήμης, των μελετών και με ασφάλεια δίκαιου. Ο σχεδιασμός για εξυπηρέτηση κολλητών ανήκει στο παρελθόν» (video)
Εκρηκτική παρέμβαση της Βουλευτή Φλώρινας Π. Πέρκα στη Συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου της Δυτικής Μακεδονίας επί του υπομνήματος της Περιφέρειας για το Περιφερειακό Χωροταξικό Πλαισίου (Π.Χ.Π) της Π.Δ.Μ., 05.03.2021
Η κ. Πέρκα τοποθετήθηκε επί του υπομνήματος της Περιφέρειας, εστιάζοντας στη διαδικασία της επικαιροποίησης του Π.Χ.Π. της Π.Δ.Μ, στη σιδηροδρομική σύνδεση με την Αλβανία, στις πύλες εισόδου της Π.Δ.Μ. προς τα Βαλκάνια, τα διαμετακομιστικά και εμπορευματικά κέντρα και τη διαχρονική υποβάθμιση της Φλώρινας, η οποία δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή. Η Φλώρινα έχει πλέον φωνή και ακούγεται δυνατά.
Αποσπάσματα από την τοποθέτηση της:
«Σε ότι αφορά στη σιδηροδρομική σύνδεση με την Αλβανία, ανέφερε η μελετήτρια ότι προέκυψαν αλλαγές στο σχεδιασμό. Πώςπροέκυψαν οι αλλαγές στο θέμα των συγκοινωνιακών και μεταφορικών έργων; Πώς προέκυψαν αυτές οι αλλαγές στο σχεδιασμό; Πώς προέκυψε το έργο Κοζάνη – Άργους Ορεστικό – Πογράδετς; Με μελέτες; Κυκλοφοριακές; Με φόρτους; Με τι στοιχεία; Μιλάω τεχνοκρατικά ως συγκοινωνιολόγος. Εδώ έχουμε πάρα πολλές ενστάσεις.»
Η μελετήτρια δεν μπόρεσε να απαντήσει στην τεχνοκρατική προσέγγιση και ερωτήσεις της κ. Πέρκα διότι όπως ανέφερε «δεν το κατέχει επιστημονικά» και πρόσθεσε ότι «υπάρχει σχεδιασμός του ΟΣΕ αυτή τη στιγμή που επιφέρει διαφοροποιήσεις αλλά δεν είμαι η κατάλληλη να σας απαντήσω με απόλυτη γνώση».
Η κ. Πέρκα ανέφερε: «το έργο «Φλώρινα – Κρυσταλλοπηγή – Πόγραδετς» αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών TEN-T και εντάχθηκε στο Πρόγραμμα Interreg – IPACBSGreece – Albania. Εγκρίθηκε η μελέτη σκοπιμότητας και εξασφαλίστηκε χρηματοδότηση 850.000 ευρώ για μελέτες. Στη συνέχεια πήγε για χρηματοδότηση από το ConnectingEuropeFacility. Πως είναι δυνατόν να έρχεται ένα υπόμνημα της Περιφέρειας για την επικαιροποίηση του Π.Χ.Π. ή της Υπουργικής απόφασης, δεν έχει αποσαφηνιστεί, και αλλάζει τον σχεδιασμό;
«Μάλιστα στην προσπάθεια του κ. Περιφερειάρχη να μας γλυκάνει το χάπι, στο υπόμνημα προστέθηκαν και τα δύο έργα της σιδηροδρομικής σύνδεσης με την Αλβανία. Παρακαλώ πολύ να μου απαντήσετε και με τη σχετική εμπειρία. Υπάρχει περίπτωση ποτέ να χρηματοδοτηθούν δύο έργα παράλληλα ή θα καούν και τα δύο; Με ποια κριτήρια βγήκε αυτή η γραμμή, την οποία εγώ πάλεψα στα αρμόδια όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, και μέχρι τότε δεν είχα ακούσει από κανέναν να αναφέρεται στο σιδηροδρομικό έργο Κοζάνη – Άργους Ορεστικού – Πογράδετς».
«Κλέψατε την έτοιμη δουλειά που είχαμε κάνει. Δεν είναι απλό να εντάξεις έργο στα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών TEN-T, μιλούσα προσωπικά με την Επίτροπο Μπαλκ και τη DGMOVE. Έχει μελέτη σκοπιμότητας το έργο. Θα έπρεπε να ντρέπεστε!».
«Αυτό δεν θα μείνει εδώ. Θα το πάω, αν χρειαστεί και σε Ευρωπαϊκά αρμόδια όργανα. Επαναφέρετε πρακτικές που οδήγησαν την χώρα στην καταστροφή. Σχεδιασμός μεταφορικού έργου χωρίς κριτήρια, αλλά με ‘κλείσιμο ματιού στους κολλητούς’. Αυτό δεν θα γίνει αποδεκτό. Και μας βάζετε τώρα δύο έργα παράλληλα; Να μας πούνε, ποιος με ποιες μελέτες και με ποια κριτήρια προέβη σε αλλαγή σχεδιασμού; Έλεος! Είναι ντροπή αυτό που γίνεται!». Λόγω της τεκμηριωμένης τοποθέτησης της κ. Πέρκα προκλήθηκε μεγάλη ένταση στη συζήτηση ώστε να καλυφθεί το κενό επιχειρημάτων.
Στη συνέχεια ο κ. Κασαπίδης, στην προσπάθεια του να αποπροσανατολίσει τη συζήτηση που ήταν η σιδηροδρομική σύνδεση με την Αλβανία ανέφερε ότι για το έργο Σιάτιστα – Καστοριά υπάρχουν μελέτες από το 2000! (μα δεν ήταν αυτό το σημείο τριβής της συζήτησης). Η κ. Πέρκα του απάντησε «Ποιες μελέτες κ. Κασαπίδη;Ούτε που ψελλίζατε το Πογράδετς! Βρήκατε έτοιμη δουλειά και την δίνετε στους φίλους σας».
«Η Ευρωπαϊκή Ένωση, πολύ σωστά, δεν σχεδιάζει με το μάτι, δεν μπορεί να χρηματοδοτήσει δυο έργα παράλληλα. Κοζάνη – Άργος Ορεστικό – Πόγραδετς και το Φλώρινα – Κρυσταλλοπηγή – Πόγραδετς. Είναι αδύνατον αυτό. Το ξέρετε αυτό και μας κοροϊδεύετε!».
Στη συνέχεια αναφέρθηκε στη διασυνοριακότητα της Π.Ε. Φλώρινας:
«Ρωτάω τους μελετητές εν συνόλω μια πολύ απλή ερώτηση. Ξέρουν ότι η Κρυσταλοπηγή ανήκει στην Π.Ε. Φλώρινας; Διαβάζοντας το κείμενο φαίνεται ότι δεν είναι πολύ γνωστό αυτό. Φαίνεται ότι μπορεί να είναι και στη Καστοριά. Θα ήθελα να μου απαντήσετε.
Φαίνεται ότι η περιοχή της Φλώρινας, επειδή είμαστε μάλλον ευγενείς, όλο υποχωρούσε. Αυτό όμως έχει τελειώσει. Ευτυχώς εγώ σήμερα δεν είμαι τόσο ευγενής. Διεκδικώ τα δίκαια αιτήματα της Φλώρινας. Εδώ ο Δικηγορικός Σύλλογος διαμαρτύρεται, διότι υπάρχουν χωριά της Φλώρινας που οι υποθέσεις τους δικάζονται στην Καστοριά.
Ρώτησα λοιπόν την μελετήτρια, χωρίς να θέλω να αδικηθεί καμία Περιφερειακή Ενότητα της Π.Δ.Μ., από που ακριβώς συνορεύει η Καστοριά με την Αλβανία; Από την Κρυσταλοπηγή. Μάλιστα. Ξανά λέω λοιπόν ότι αυτή ανήκει στην Π.Ε. Φλώρινας και όχι στην Καστοριά. Στο υπόμνημα αναφέρεταιαορίστως και η πύλη εισόδου στον Λαιμό. Που είναι ο Λαιμός; Που είναι η τέταρτη πύλη εισόδου, που θα γίνει στον Νέο Καυκάσο; Παρόλο που η Κυβέρνηση καθυστερεί το έργο στον Νέο Καύκασο. Και εκεί συμβάλαμε και αναβαθμίστηκε η γραμμή και περιμένουμε την ηλεκτροδότηση.
Η Φλώρινα έχει λοιπόν τέσσερις πύλες εισόδου. Και οι τέσσερις πύλες εισόδου της Π.Δ.Μ. είναι στη Φλώρινα, θέλετε δεν θέλετε… Εδώ διαπιστώσαμε μια προσπάθεια να θεωρηθούν ακόμα και οι λίμνες του Αμυνταίου ότι ανήκουν στην Καστοριά. Λυπάμαι, αλλά αυτό δεν είναι περιφερειακή συνείδηση. Και δεν το αφήνω να περάσει έτσι. Ζητάω το δίκαιο. Αρκετά με την υποβάθμιση της Φλώρινας. Τώρα η Φλώρινα έχει φωνή.
Αυτή η ιστορία με την Φλώρινα που διαχρονικά αδικείται έχει τελειώσει. Καλώ όλους τους Περιφερειακούς Συμβούλους της Φλώρινας και τον λαό της Φλώρινας, που έχει ιδιαίτερη ευαισθησία στα θέματα που αφορούν στο τρένο, να ξεσηκωθούν. Δεν θα το αφήσουμε να περάσει έτσι. Συγνώμη για την ένταση της σημερινής μου τοποθέτησης αλλά δεν μπορώ να δεχτώ να αδικηθεί για ακόμα μια φορά η Φλώρινα».
κ. Πέρκα επί ΣΥΡΙΖΑ διατελέσατε Γ.Γ. του υπουργείου μεταφορών. Τι πράξατε για την Φλώρινα; Λόγια λόγια λόγια…! Όπως και τώρα.
Μα γι’ αυτό είναι έξαλλη, γιατί σου λέει πως κατάφερε διασυνοριακή σιδηροδρομική σύνδεση και γραμμή που εντάχθηκε στα διευρωπαικά δίκτυα και θα στέλνει τρένο από Φλώρινα – Αλβανία και τώρα οι Κοζανίτες το αλλάζουν. Σου λέει τα ποσά, τις μελέτες, το μέτρο – υπομέτρο.
Γιατί λες να κάνουν όλοι βούβα; Κάτι τέτοιοι άφησαν την πόλη στο έλεος του Θεού. Αντί να υποστηρίξετε έναν άνθρωπο που μιλάει για την Φλώρινα, επιλέγετε να ρίξετε λάσπη για να προστατέψετε το κόμμα και τα λάθη τους.
Καλά μας γλεντάει ο Κασαπίδης και οι εκλεγμένοι του.
Δυστυχώς όλοι οι πολιτικοί άρχοντες του τόπου δεν θέλουν να σπάσουν την κομματική γραμμή.Όταν είναι στην αντιπολίτευση είναι λαλίστατοι.Όταν γίνουν κυβέρνηση τα ξεχνάνε όλα. Το πρόβλημα της Φλώρινας είναι η διασυνοριακή σύνδεση με την Αλβανία μόνο; Λες και έχουμε το φοβερό οδικό δίκτυο(Νίκη- Αρμενοχώρι είναι όντως φοβερό). Το εργοστάσιο της Μελίτης λειτουργεί μια εικοσαετία και ακόμα συζητάμε για την τηλεθέρμανση της πόλης. Όλοι οι πολιτικοί άρχοντες έχουν μερίδιο ευθύνης είτε σε μικρό είτε σε μεγάλο βαθμό, ιδίως αυτοί που ήταν και είναι σε επιτελικές θέσεις.
Κ. Πέρκα δεν σας ψήφισα στις τελευταίες εκλογές ούτε ανήκω στο ΣΥΡΙΖΑ, αλλά μόνο πολλά ΣΥΓΧΑΡΗΤΉΡΙΑ μπορεί κανείς να σας δώσει, ενώ τελικά αποδεικνύεται η περιφερειακή αρχή πολύ λίγη σε ό,τι έχει αναλάβει βλ. Κατανομή 40000000 από ΕΕ.
Αυτή η ιστορία με τη Φλώρινα που διαχρονικά αδικείται έχει τελειώσει. Καταλήγει η κ. Περκα. Αλήθεια κ. Πέρκα; Πότε τελείωσε και δεν το καταλάβαμε; Επί πρώτης φοράς αριστεράς; Όταν πήρατε τη θεσούλα ως Γ. Γ. Γραμματέας υπουργείου και θυμοσασταν τη Φλώρινα μόνο στις φωτιές πίνοντας κρασιά και χορεύοντας μήλο μου κόκκινο; Αλήθεια κ. Πέρκα μήπως θεωρείτε αφελείς όλους τους φλωρινιωτες ή μασάνε κουτόχορτο; Τέτοιο πάθος για τη Φλώρινα αλλά πάντα εκ του ασφαλούς με εξοργίζει. Πέντε χρόνια πρώτη φορά δεν σας ακούσαμε να λέτε την λέξη Φλώρινα. Στα κανάλια καθημερινά βγαινατε να υπερασπιστειτε το κόμμα σας αλλά κουβέντα για τη Φλώρινα. Όλα πήγαιναν πολύ καλά, τώρα είναι άσχημα τα πράγματα. Κρίμα. Θερμή παρακληση:Υπερασπιστειτε τη Φλώρινα γιατί είναι πάντα αδικημένη και παραγκωνισμενη αλλά κάντε την αυτοκριτική σας έστω, και μια φορά. Κι ας είναι η πρώτη φορά.
Υ. Γ. Και για να μην παρεξηγηθουμε υπογράφω ως ανώνυμος και δεν ανήκω σε κόμματα και παρατάξεις, ανήκω στο κόμμα των αδικημένων φλωρινιωτων που μια ζωή μας κοροιδευετε ΌΛΟΙ.
Έχω να πώ ένα μπράβο στην κυρία Πέρκα και ας μην τη ψήφισα.Πρώτη φορά εδώ και χρόνια η Φλώρινα απέκτησε φωνή μέσω βουλευτή της.Αλήθεια ο κυβερνητικός μας βουλευτής κύριος Αντωνιάδης που ακριβώς βρίσκεται;
+1