Φροντιστήριο Μ.Ε. “Θεωρητικό”: Σχολιασμός των θεμάτων στη νεοελληνική γλώσσα και λογοτεχνία ΕΠΑΛ
Αναμενόμενα και σαφή στη διατύπωσή τους τα σημερινά θέματα στη Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία των ΕΠΑΛ.
Ένας καλά προετοιμασμένος υποψήφιος δεν αντιμετώπισε πρόβλημα. Όσον αφορά το Μη Λογοτεχνικό κείμενο, οι μαθητές κλήθηκαν να επιχειρήσουν περίληψη σε απόσπασμα κειμένου (σύμφωνα με το νέο πρόγραμμα σπουδών), ενώ στη β’ ομάδα ζητήθηκαν ασκήσεις που αφορούν τον τρόπο Πειθούς, τη Δομή Παραγράφου και τα Συνώνυμα (ό,τι πιο εύκολο μπορούσε να ζητηθεί). Το θέμα της Έκθεσης αφορούσε την αναγκαιότητα αλλαγής των διατροφικών συνηθειών του σύγχρονου Δυτικού ανθρώπου, προκειμένου να διασφαλισθεί η υγεία του πλανήτη, αλλά και η δική του.
Όσον αφορά το Λογοτεχνικό Κείμενο, δόθηκε ένα απόσπασμα από το μυθιστόρημα της Σοφίας Νικολαίδου ”Στο τέλος νικάω εγώ” όπου ζητήθηκε αρχικά η σκιαγράφηση της προσωπικότητας του κεντρικού ήρωα (θέμα Β1) και στις ασκήσεις εκφραστικά μέσα που δείχνουν την ύπαρξη Παντογνώστη – Αφηγητή και ένα σχήμα Λόγου (θέματα Β2Α ΚΑΙ Β2Β). Στην ανάπτυξη του Λογοτεχνικού (θέμα Β3) ζητήθηκε να αναπτύξουν οι υποψήφιοι την θέση ότι η τροφή αποτελεί μέσο δημιουργικής έκφρασης, προσφοράς και ανάπτυξης σχέσεων!!!
Υ.Γ. Πολύ καλά διατυπωμένα τα θέματα, έδωσαν την ευκαιρία στους υποψηφίους που συνετά δούλεψαν όλη τη χρονιά, να αναδειχθούν!
Λάζαρος Σαββίδης
Διευθυντής Σπουδών
Pingback: Φροντιστήριο Μ.Ε. «Θεωρητικό»: Σχολιασμός των θεμάτων στη νεοελληνική γλώσσα και λογοτεχνία ΕΠΑΛ - Μακεδονία