Η Πέτη Πέρκα στο Flash Δυτικής Μακεδονίας: «Οι κοινοβουλευτικές ερωτήσεις και οι δηλώσεις που έχουμε καταθέσει αποτελούν δέσμευση υλοποίησης για την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ»
Η Βουλευτής Φλώρινας και Αναπληρώτρια Τομεάρχης Περιβάλλοντος και Ενέργειας της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ, τοποθετήθηκε για το προεκλογικό κλίμα και την έλλειψη προγραμματικού διαλόγου, την τοξικότητα που προκαλεί σκόπιμα η ΝΔ, για την ασφάλεια των σιδηρόδρομων, τις σιδηροδρομικές συνδέσεις της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας, για την εκτίμησή της για τα αποτελέσματα των εκλογών και για θέματα επικαιρότητας.
Η κ. Πέρκα ανέφερε: «Ο ΣΥΡΙΖΑ- ΠΣ είναι ένα κόμμα που κάνει προγραμματική αντιπολίτευση. Δυστυχώς η ΝΔ κάνει το προεκλογικό κλίμα τοξικό και όσο θα πλησιάζουμε προς τις εκλογές, το κλίμα θα οξύνεται περισσότερο. Είναι η προσπάθεια της ΝΔ συγκάλυψης των ευθυνών και των παραλείψεών της, και αναφέρομαι σε όλα τα θέματα, με έναν πρωθυπουργό που παριστάνει τον ανήξερο. Προκειμένου να παραπλανήσουν τους πολίτες, με την βοήθεια των φιλικά προσκείμενων στην κυβέρνηση Μέσων Ενημέρωσης, λασπολογούν για βίλες κτλ. Σε αυτά απαντάμε καθαρά, η ΝΔ είναι το κόμμα που χρωστάει 400 εκ. ευρώ στον ελληνικό λαό, που οι υπουργοί και τα στελέχη της κυβέρνησής της έχουν 12 εκ. ευρώ δάνεια, εκ των οποίων τα περισσότερα δεν έχουν καν ρύθμιση. Με το τοξικό κλίμα που καλλιεργεί η κυβέρνηση, προσπαθεί να πει πως είμαστε όλοι ίδιοι. Δεν είμαστε όλοι ίδιοι. Δεν θα μένει αναπάντητη οποιαδήποτε τέτοια προσπάθεια της ΝΔ.
Οι πολίτες δικαίως εξοργίζονται, όπως ήταν δίκαιη και η οργή για τα Τέμπη. Γι’ αυτή την οργή του λαού χρειάζεται προγραμματικός λόγος και δέσμευση των κομμάτων για την επόμενη μέρα και όχι λασπολογία. Ανοίγοντας ο προεκλογικός διάλογος θα φανεί πλήρως η διαφοροποίησή μας.
Δυστυχώς βλέπουμε μετά το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών το οποίο δεν έπρεπε να συμβεί, το κλίμα να οξύνεται. Είναι αδιανόητο να συζητάμε για μετωπική σύγκρουση τρένων σε ευρωπαϊκή χώρα. Ούτε καν σε τριτοκοσμική χώρα δεν θα μπορούσε να συμβεί. Έρχονται στην Βουλή πολυνομοσχέδια με πονηρές διατάξεις, τις οποίες τις ανακαλύπτουμε και τις αναδεικνύουμε, και κάποιες από αυτές αφορούν και την περιοχή μας.
Από εχθές στη δημόσια συζήτηση έχει επικρατήσει το ακαταδίωκτο των μελών της Επιτροπής που όρισε η κυβέρνηση για να ελέγξει τον εαυτό της για το δυστύχημα στα Τέμπη, με τροπολογία της τελευταίας στιγμής. Τι φοβούνται και θέσπισαν το ακαταδίωκτο της επιτροπής; Ελεγκτής και ελεγχόμενος ο ίδιος. Καταλαβαίνετε για τι συζητάμε.
Εκτίμησε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ θα σχηματίσει κυβέρνηση συνεργασίας των προοδευτικών δυνάμεων από την πρώτη Κυριακή και συνέχισε λέγοντας: «οι πολιτικές μας στηρίζουν τη μεγάλη πλειοψηφία του ελληνικού λαού και δεν εξυπηρετούν συμφέροντα. Έχουμε να αντιμετωπίσουμε πολλαπλές κρίσεις. Η νεοφιλελεύθερη ιδεολογία μας οδήγησε σε μια πολυκρίση, με πολλαπλά σοκ που αλληλοτροφοδοτούνται. Έχουμε ζήσει απίστευτα πράγματα στην ενεργειακή ακρίβεια, στα καρτέλ, στις ιδιωτικοποιήσεις από την υγεία μέχρι το νερό. Ο λαός υποφέρει από μια αδικαιολόγητη και συνεχώς αυξανόμενη ακρίβεια. Έχει πάψει η προστασία της πρώτης κατοικίας, χάνουν τα σπίτια τους, δεν μπορούν να αποπληρώσουν τα δάνειά τους, γιατί εκτοξεύονται τα επιτόκια. Ειδικά στην περιοχή μας, όλοι γνωρίζουμε τις επιπτώσεις της βίαιης απολιγνιτοποίησης, χωρίς κανένα σχεδιασμό και καμία στήριξη. Η ανεργία και το ισοζύγιο πληρωμών έχουν ξεπεράσει κάθε όριο. Όλα αυτά είναι εις βάρος του λαού».
Για την επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής Φλώρινα – Θεσσαλονίκη και στο ερώτημα αν είναι ασφαλή τα τρένα η κ. Πέρκα απάντησε: «αγαπάω τον σιδηρόδρομο πάρα πολύ. Το τρένο γενικώς, είναι το πιο ασφαλές, οικολογικό, σύγχρονο μέσο μαζικής μεταφοράς. Δυστυχώς αφέθηκε να παρακμάσει για τέσσερα χρόνια με την παρούσα κυβέρνηση αλλά και τα προηγούμενα 40 χρόνια, με εξαίρεση τη διακυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ. Η Ε.Ε. έδινε κονδύλια για τον εκσυγχρονισμό των τρένων και των σιδηροδρομικών γραμμών και κάναμε μόνο δρόμους, τους οποίους και αυτούς δεν ολοκλήρωσαν οι κυβερνήσεις της ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, αλλά τους ολοκλήρωσε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ».
Η γραμμή Φλώρινα – Θεσσαλονίκη είναι μια ιστορική γραμμή. Ως Γενική Γραμματέας Μεταφορών του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών συνέβαλε στη σιδηροδρομική διασύνδεση της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας με τη Βόρεια Μακεδονία και την Αλβανία, βάσει της γραμμής Φλώρινα – Θεσσαλονίκη. Το έργο αυτό θα έδινε πνοή σε όλη τη Δυτική Μακεδονία, αλλά όχι μόνο δεν έχει υλοποιηθεί, έχουν γίνει και τραγικές επιλογές από την κυβέρνηση και το καταγγέλλει δημοσίως, συνεχώς. Και οι δυο αυτές γραμμές είναι ενταγμένες στα διευρωπαϊκά δίκτυα, δεν πρόκειται για τοπικές ή διακρατικές συνδέσεις. Δεν είναι μόνο οι επιβατικές μεταφορές και η εξυπηρέτηση των επιβατών που είναι πολύ σοβαρή η σιδηροδρομική σύνδεση με γειτονικές χώρες, είναι πολύ αναπτυξιακό για την περιοχή, το εμπορικό σκέλος των σιδηροδρομικών συνδέσεων.
Ενώ η Βόρεια Μακεδονία είχε φτιάξει τη γραμμή και ήταν έτοιμη για τα εγκαίνια στον σταθμό Νέο Καύκασο, τα εγκαίνια δεν έγιναν ποτέ. Τόνισε ότι είναι προσωπική δέσμευσή της, να ξεκινήσει άμεσα η σύνδεση με τη Βόρεια Μακεδονία δεδομένου ότι είναι έτοιμη η γραμμή.
Η σύνδεση με την Αλβανία μέσω της γραμμής Φλώρινα – Κρυσταλλοπηγή – Πόγραδετς με παράκαμψη μιας γραμμής προς Καστοριά, έχει εγκριθεί από το interreg, έχουν δοθεί στην Ελλάδα 800.000 ευρώ για μελέτες. Ανάφερε ότι κάνει συνεχώς ερωτήσεις προς την ΕΡΓΟΣΕ, η οποία θα έπρεπε ήδη να έχει προκηρύξει τις μελέτες του έργου ώστε να ζητηθεί από το Connecting Europe Facility (CEF) η έγκριση για την υλοποίηση του έργου. Χάθηκαν κυριολεκτικά 4 χρόνια. Απομονώθηκε η Δυτική Μακεδονία και σιδηροδρομικά.
Αυτή την στιγμή μόνο η Φλώρινα έχει σιδηροδρομική γραμμή. Επισήμανε ότι έχει μεγάλη ευθύνη και ο κ. Κασαπίδης, ο Περιφερειάρχης, που άρχισε να αλλάζει τους σχεδιασμούς. «Λες και δεν έχουμε μάθει τόσα χρόνια από τις μελέτες που ποτέ δεν υλοποιήθηκαν, γιατί ποτέ δεν εγκρίθηκαν από την ΕΕ και εξακολουθούμε να δίνουμε λεφτά σε μελέτες που δεν έχουν καμία τύχη υλοποίησης», σημείωσε.
Στην ερώτηση για τα εκλογικά αποτελέσματα στη Φλώρινα, απάντησε :«εκτιμώ ότι ο ΣΥΡΙΖΑ- ΠΣ θα είναι πρώτο κόμμα και στη Φλώρινα, όπως και στο σύνολο της επικράτειας. Στη Φλώρινα έχουμε την ιδιαιτερότητα της απολιγνιτοποίησης και της ερημοποίησης της περιοχής, γιατί η κυβέρνηση δεν έδωσε ελπίδα και δεν έκανε τίποτα για να ανακουφίσει την περιοχή μας. Η ερημοποίηση αποτυπώθηκε και στη μείωση των εκλογικών εδρών της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας. Δεν γίνεται να συζητάμε για 12% μείωση του πληθυσμού στη Φλώρινα, 16% στα Γρεβενά κτλ. Δεν μπορεί η κυβέρνηση να αγνοεί αυτά τα νούμερα. Δεν έχει λάβει καμία μέριμνα για τον κόσμο που χάνει τη δουλειά του λόγω απολιγνιτοποίησης, για τις ΜμΕ, για τον αγροτικό τομέα, για τους έμμεσα πλητόμμενους της απολιγνιτοποίησης που αγοράσανε μηχανήματα, χρεώθηκαν και τώρα κινδυνεύουν να τους πάρουν και τα σπίτια. Όλα αυτά τα έχουμε αναδείξει και συνεχίζω να λέω ότι, ό,τι μέχρι σήμερα έχoυμε καταθέσει ως ερώτηση στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου ή ως δήλωση, σημαίνει ότι αύριο είναι δέσμευση για την επόμενη προοδευτική κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ να τα υλοποιήσει».