Οι θέσεις και το ψηφοδέλτιο της ΔΑΚΕ καθηγητών Δ.Ε.
H ΔΑΚΕ καθηγητών Δ.Ε. κατέρχεται στις διαδικασίες για εκλογή αντιπροσώπων για το 18ο Συνέδριο έχοντας επεξεργαστεί ολοκληρωμένο πακέτο προτάσεων για όλα τα ζητήματα που απασχολούν τον κλάδο. Οι θέσεις μας εν συντομία είναι οι εξής:
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ-ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΑ
Η κυβέρνηση αθέτησε όλες τις δεσμεύσεις της για την αποκατάσταση των μισθολογικών απωλειών μας. Παρά τις υποσχέσεις της ως αντιπολίτευση, προχώρησε στην ψήφιση ενός μισθολογίου, με ακόμα χαμηλότερες αποδοχές σε σχέση με το πρώτο μνημονιακό μισθολόγιο του ΠΑΣΟΚ και προκειμένου να εξαπατήσει τον κλάδο, υιοθέτησε τη λεγόμενη προσωπική διαφορά. Όμως η προσωπική διαφορά, εξαιτίας της οποίας δεν υπεστήκαμε άμεσες μειώσεις, αποτελεί πρόσκαιρη μισθολογική ρύθμιση και δεν είναι συντάξιμη. Απαιτούμε, λοιπόν, η κυβέρνηση να υλοποιήσει όσα υποσχέθηκε στον κλάδο. Αναγνωρίζουμε τις δυσκολίες της περιόδου. Γι’ αυτό ως πρώτο βήμα για τη μισθολογική μας αναβάθμιση ζητούμε:
- Άμεσο ξεπάγωμα του μισθού μας. Ακώλυτη μισθολογική εξέλιξη.
- Να αναγνωρίσει η κυβέρνηση το δικαίωμα των εργαζομένων στο Δημόσιο για χορήγηση δώρων Χριστουγέννων, Πάσχα και επιδόματος Αδείας όπως ισχύει στον Ιδιωτικό Τομέα. Το χορηγούμενο ποσό να φτάσει σταδιακά και σε βάθος χρόνου στο επίπεδο της προ Μνημονίου εποχής
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Η κυβέρνηση, ως αντιπολίτευση, ισχυριζόταν ότι θα καταργήσει κάθε μορφή αξιολόγησης. Ψευδόταν συνειδητά. Ο νέος Υπουργός Παιδείας, κ. Γαβρόγλου δήλωσε ευθαρσώς ότι στόχος του είναι να θεσμοθετηθεί η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και της εκπαιδευτικής μονάδας. Συνεπώς η αξιολόγηση υφίσταται διότι:
- Δεν έχει καταργηθεί ο νόμος για τη δημιουργία της Αρχής Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (Νόμος, 4142/2013) η οποία εξακολουθεί να μεταξιολογεί τα συστήματα αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου και να εντοπίζει αδυναμίες και τρόπους αντιμετώπισης τους (άρθρο 1, παρ.1.δ).
- Ο ίδιος ο Υπουργός Παιδείας μίλησε για αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου χωρίς να αναφέρει τα ποιοτικά της χαρακτηριστικά.
Είναι προφανές ότι η κυβέρνηση έχει υπαναχωρήσει και σε αυτόν τον τομέα και δεν υλοποιεί τις εξαγγελίες της.
Η ΔΑΚΕ Δ.Ε πιστεύει σε μία αξιολόγηση απαλλαγμένη από μισθολογικές και άλλες κυρώσεις, η οποία θα έχει πρώτιστο στόχο τη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου και του εκπαιδευτικού.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Η κυβέρνηση αδιαφορεί για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών. Ασχολείται με δευτερεύουσας σημασίας ζητήματα, όπως το ζήτημα της διαγωγής των μαθητών και αδρανεί πλήρως για το πρώτιστο καθήκον της, που είναι η βελτίωση του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου στους μαθητές. Επ’ αυτού τίποτα δεν έχει λεχθεί από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, το οποίο αυτήν την περίοδο ασχολείται με ιδιαίτερο ζήλο με τη διάλυση του Λυκείου, την κατάργηση των Πανελλαδικών Εξετάσεων και την παράδοση του συστήματος επιλογής στα ΑΕΙ. Υπενθυμίζουμε στους νεότερους συναδέλφους ότι οι συνδικαλιστές της Αριστεράς ήταν αυτοί που κατήργησαν την επιμόρφωση των καθηγητών, με το αίτημα τους να καταργηθεί το Διδασκαλείο, αίτημα που υλοποίησε η πρώτη κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ.
Η επιμόρφωση των καθηγητών είναι υποχρέωση της πολιτείας προς όφελος των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των γονέων.
Απαιτούμε:
- Δημιουργία Σχολής Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών, η οποία θα αναλάβει την επιμόρφωση του συνόλου των εκπαιδευτικών σε εύλογο χρονικό διάστημα.
- Απαλλαγή των επιμορφούμενων καθηγητών από τα διδακτικά τους καθήκοντα. Επειδή η συγκυρία είναι δύσκολη, μπορούν να αξιοποιηθούν τα σχετικά ευρωπαϊκά κονδύλια, τα οποία είναι ικανοποιητικά για το συγκεκριμένο τομέα.
ΤΕΧΝΙΚΗ-ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Οι δυνάμεις της Αριστεράς (ΣΥΝΕΚ, ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ, ΠΑΜΕ) επέβαλαν ως θέση του κλάδου την άποψη για Ενιαίο Δωδεκάχρονο Σχολείο. Η κυβέρνηση και η παράταξη της στην εκπαίδευση (ΣΥΝΕΚ) μιλούν για Ενιαίο Σχολείο Λόγου και Πράξης. Πρόκειται για μία πρόταση η οποία όχι μόνο δεν αναβαθμίζει την Τεχνική Εκπαίδευση, αλλά στην πραγματικότητα την υποβαθμίζει, με τελικό στόχο την πλήρη κατάργηση της. Με το Νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα θα ισχύσει κοινό πρόγραμμα μαθημάτων στην πρώτη Λυκείου στο Γενικό Λύκειο και το ΕΠΑΛ. Επίσης μειώνονται τα τεχνικά μαθήματα και στη Β΄ και στη Γ΄ τάξη του ΕΠΑΛ. Στόχος τους είναι να προσφέρονται κάποιες τεχνικές δεξιότητες στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, αλλά να μεταφερθεί η κυρίως Τεχνική Εκπαίδευση σε μεταλυκειακό επίπεδο. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι η Τεχνική Εκπαίδευση περνά στην αρμοδιότητα του Υφυπουργού που έχει αναλάβει και τη Δια Βίου Εκπαίδευση.
Με τις προτάσεις της αριστερής πλειοψηφίας του Δ.Σ της ΟΛΜΕ στηρίζεται η πολιτική της κυβέρνησης, που θα υποχρεώσει εκατοντάδες καθηγητές τεχνικών ειδικοτήτων να εγκαταλείψουν τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και να εργαστούν σε ΙΕΚ ή σε δομές άλλων Υπουργείων.
Οι θέσεις της ΔΑΚΕ Δ.Ε για την Τεχνική Εκπαίδευση είναι οι εξής:
- Αναβαθμισμένη Τεχνική Εκπαίδευση ισότιμη της Γενικής.
- Τα ΕΠΑΛ να δίνουν απολυτήριο ισότιμο του Γενικού Λυκείου καθώς και πτυχίο. Να θεσπιστούν αναγνωρισμένα επαγγελματικά δικαιώματα για τους απόφοιτους όλων των ειδικοτήτων.
- Όλες οι τεχνικές σχολές που ανήκουν στα άλλα Υπουργεία να περάσουν στη αρμοδιότητα του Υπουργείου Παιδείας.
- Να δημιουργηθεί τέταρτο έτος μαθητείας–πρακτικής άσκησης για όλες τις ειδικότητες. Οι μαθητές να έχουν πλήρη ασφαλιστικά δικαιώματα.
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ
Η Κυβέρνηση επιδιώκει να δημιουργήσει δύο σχολεία στη « συσκευασία» του ενός. Η πρώτη Λυκείου θα είναι το τέλος της υποχρεωτικής εκπαίδευσης, χωρίς να διευκρινίζεται, αν οι απόφοιτοι θα παίρνουν σχετικό τίτλο. Για τις δύο επόμενες τάξεις προβλέπεται μικρός κορμός μαθημάτων (3-4) και μεγάλος αριθμός επιλεγόμενων. Καταργείται στην πράξη η φιλοσοφία της γενικής εκπαίδευσης και εισάγεται η αγγλοσαξονική λογική της πρόωρης εξειδίκευσης. Με δεδομένο όμως ότι η σχολική πραγματικότητα στην Ελλάδα είναι διαφορετική σε σχέση με την Ευρώπη, που έχουμε σχολικά κέντρα των 800 -1200 μαθητών, το πρόγραμμα αυτό είναι αδύνατον να εφαρμοστεί σε όλα τα μικρά επαρχιακά σχολεία. Τα περισσότερα επιλεγόμενα μαθήματα δε θα μπορούν να διδαχθούν, γιατί δε θα συμπληρώνεται ο απαιτούμενος ελάχιστος αριθμός μαθητών. Επιπροσθέτως, το προτεινόμενο πρόγραμμα είναι δύσκολο να εφαρμοστεί και στα αστικά κέντρα ελλείψει αιθουσών.
Θα ανοίξει, λοιπόν, ξανά το ζήτημα της κινητικότητας των εκπαιδευτικών που πλεονάζουν, καθώς και το ζήτημα της συγχώνευσης σχολικών μονάδων.
ΓΥΜΝΑΣΙΟ
Η Κυβέρνηση, πιστή στην αρχή της ήσσονος προσπάθειας, κατάφερε την τρέχουσα σχολική χρονιά αποφασιστικό χτύπημα στη λειτουργία του Γυμνασίου. Προχώρησε στη μείωση του ωρολογίου προγράμματος, όχι ύστερα από κάποια παιδαγωγική μελέτη, αλλά υπακούοντας σε δημοσιονομικές σκοπιμότητες. Για να δικαιολογήσει τη στάση της παρουσίασε το ιδεολόγημα των «κουρασμένων» μαθητών. Επίσης, προχώρησε στην απαράδεκτη ντε φάκτο διάκριση των μαθημάτων σε πρωτεύοντα και δευτερεύοντα, επιβάλλοντας την τελική εξέταση για τα πρώτα και καταργώντας τη σχετική εξέταση για τα υπόλοιπα.
Θέση της ΔΑΚΕ είναι ότι όλα τα μαθήματα είναι ίσης αξίας και επιβάλλεται να έχουν την ίδια αντιμετώπιση.
Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΔΑΚΕ Δ.Ε ΓΙΑ ΤΑ ΣΤΕΛΕΧΗ
Προκειμένου να υιοθετηθεί ένα πάγιο σύστημα επιλογής στελεχών, το οποίο θα βασίζεται στη διαφάνεια και στην αξιοκρατία, η ΔΑΚΕ Δ.Ε έχει προτείνει τα εξής:
- Δημιουργείται Σχολή Στελεχών της Εκπαίδευσης. Οι επιτυχόντες στη Σχολή εισέρχονται κατόπιν διαγωνισμού, υπό την αιγίδα του ΑΣΕΠ. Οι επιτυχόντες απαλλάσσονται από τα διδακτικά τους καθήκοντα. Η φοίτηση θα είναι μονοετής. Επιβάλλεται να γίνει προσπάθεια και η σχολή αυτή να είναι αποκεντρωμένη.
- Οι Διευθυντές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης επιβάλλεται να είναι απόφοιτοι της Σχολής Στελεχών της Εκπαίδευσης. Λαμβάνονται υπόψη πρόσθετα προσόντα (μεταπτυχιακά, διδακτορικά, ετήσιες επιμορφώσεις κ.α.).
- Οι Διευθυντές Σχολικών Μονάδων δεν θα είναι απαραίτητο να είναι απόφοιτοι της ανωτέρω Σχολής. Όμως η κατοχή του σχετικού τίτλου θα θεωρείται συνυπολογιζόμενο προσόν.
- Τα πρόσθετα προσόντα (μεταπτυχιακά, διδακτορικά, επιμορφώσεις κ.α.) στον τομέα της Διοίκησης θα έχουν αυξημένη βαρύτητα σε σχέση με αυτά που έχουν αντικείμενο το γνωστικό τομέα.
Η Κυβέρνηση, για πρώτη φορά, «κατόρθωσε» να θεσμοθετήσει ένα σύστημα επιλογής Στελεχών, το οποίο κρίθηκε αντισυνταγματικό από το Συμβούλιο της Επικρατείας.
Η ΔΑΚΕ Δ.Ε σέβεται την απόφαση του ΣτΕ, το οποίο έκρινε αντισυνταγματικό το πλαίσιο επιλογής Διευθυντών Σχολικών Μονάδων των Μπαλτά-Κουράκη. Επιβάλλεται να ψηφιστεί άμεσα ένα νέο αξιοκρατικό σύστημα επιλογής στελεχών συμβατό με τις Αρχές Δικαίου.
Αναγνωρίζουμε ότι η βασική μας πρόταση δε μπορεί να υλοποιηθεί άμεσα και χρειάζεται ένα εύλογο βάθος χρόνου μιας πενταετίας από την υιοθέτηση της, έτσι ώστε να υπάρχει ικανός αριθμός αποφοίτων της Σχολής Στελεχών και να μην αποτελεί φωτογραφική διάταξη. Με δεδομένο αυτό και για το μεταβατικό στάδιο προτείνουμε τα εξής:
Η κατάταξη των υποψηφίων να γίνεται μέσω αξιολογικής διαδικασίας από Υπηρεσιακά Συμβούλια Επιλογής και για τουλάχιστον τετραετή θητεία.
- Η συγκρότηση των Συμβούλιων Επιλογής να προκύπτει μέσα από αξιοκρατικές και διαφανείς διαδικασίες, με ουσιαστική συμμετοχή των Αιρετών του κλάδου.
- Ο συντελεστής της συνέντευξης να είναι μικρός σε σχέση με τα αντικειμενικά μόρια που οι υποψήφιοι διαθέτουν.
- Στο Συμβούλιο Επιλογής να λαμβάνεται υπόψη η έκφραση θετικής γνώμης των Συλλόγων Διδασκόντων, η οποία θα είναι ξεχωριστή για κάθε μέλος του συλλόγου που φιλοδοξεί να διεκδικήσει θέση Διευθυντή Σχολικής Μονάδας.
- Να δίδεται η δυνατότητα σε όσους το επιθυμούν, να διεκδικήσουν το σύνολο των σχολείων μιας Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ-ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ
Η κυβέρνηση είχε υποσχεθεί την πρόσληψη 20.000 εκπαιδευτικών για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση σε βάθος τριετίας. Αντ’ αυτού νομοθέτησε το πάγωμα των διορισμών των εκπαιδευτικών.
Η ΔΑΚΕ Δ.Ε έχει πάγια θέση για τους διορισμούς. Απαιτούμε:
- Να προχωρήσει η κυβέρνηση σε κάλυψη όλων των κενών θέσεων με μόνιμους διορισμούς.
- Να νομοθετηθεί νέο σύστημα διορισμού μονίμων εκπαιδευτικών και πρόσληψης αναπληρωτών, που θα ενισχύει σημαντικά την εκπαιδευτική προϋπηρεσία.
- Το σύστημα διορισμού μονίμων εκπαιδευτικών και πρόσληψης αναπληρωτών επιβάλλεται να είναι το ίδιο.
ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΟ
Η κυβέρνηση κατήργησε θεμελιωμένα συνταξιοδοτικά δικαιώματα με το νόμο Κατρούγκαλου και αναγκάζει τους εκπαιδευτικούς να διδάσκουν στα 67 έτη. Διεκδικούμε:
- την επαναφορά της δυνατότητας συνταξιοδότησης στην ηλικία των 60 με 30 έτη υπηρεσίας για τους εκπαιδευτικούς.
- Την κατάργηση του χρονικού περιορισμού για την υποβολή αίτησης παραίτησης προς συνταξιοδότηση.
ΤΟ ΨΗΦΟΔΕΛΤΙΟ
ΑΛΕΞΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
ΔΑΦΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
ΚΑΡΑΚΑΤΣΑΝΗΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ
ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ ΕΛΕΝΗ
ΜΕΛΙΣΙΔΟΥ ΖΑΦΕΙΡΕΙΩ
ΜΟΥΖΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
ΜΟΥΛΕΛΗΣ ΗΛΙΑΣ
ΞΑΝΘΟΠΟΥΛΟΣ ΔΑΜΙΑΝΟΣ
ΦΩΤΙΑΔΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ
ΕΚΛΟΓΙΚΗ ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ
Μετά από δυόμισι χρόνια της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ –ΑΝΕΛ, που ξεκίνησε με οράματα τύπου Βενεζουέλας για τη χώρα, έχει πλέον ο καθένας συνειδητοποιήσει τι πραγματικά σημαίνει η «πρώτη φορά αριστερά» διακυβέρνηση του τόπου. Αντί για κατάργηση των μνημονίων, είχαμε εξαπάτηση των Ελλήνων, επιβολή Capital controls, επαχθέστερο 3o μνημόνιο, επιδείνωση της οικονομίας, της παιδείας, της υγείας και της κοινωνικής ασφάλισης, φορολογική επίθεση εναντίον των μισθωτών και των συνταξιούχων, αύξηση των ασφαλιστικών εισφορών, αντισυνταγματική απόπειρα φίμωσης της ελευθερίας του Τύπου, διόγκωση της ανεργίας, ρουσφετολογικούς διορισμούς στο Δημόσιο, αύξηση της απαισιοδοξίας των νέων που ωθούνται στην «εξορία» για αναζήτηση εργασίας, και έπεται εντός των ημερών και 4ο Μνημόνιο!
Την ώρα που πάνω από ένα εκατομμύριο Έλληνες είναι άνεργοι και καθημερινά κλείνουν χιλιάδες επιχειρήσεις μη αντέχοντας την υπερφορολόγηση και χιλιάδες εργαζόμενοι χάνουν την εργασία τους, ο πρωθυπουργός δηλώνει με απύθμενο θράσος πως έρχεται εκρηκτική οικονομική ανάπτυξη! Δυστυχώς, όλοι γνωρίζουν ότι επίκειται μείωση του αφορολόγητου (δηλ. νέα μείωση μισθών και συντάξεων) αντί της αύξησης που είχε υποσχεθεί, περικοπές στις συντάξεις και νέα αντιλαϊκά μέτρα.
Η Κυβέρνηση υπογράφει τη σφαγή 1.500.000 συντάξεων και την υπερφορολόγηση πάνω από 3.000.000 εργαζόμενων και επιχειρηματιών, ληστεύοντας τη μεσαία τάξη. Είναι βέβαιο ότι θα γίνουν περικοπές σε όλες τις συντάξεις, παλιές και νέες και το αφορολόγητο θα πέσει κατά 3.000 ευρώ. Αυτό θα έχει σαν αποτέλεσμα να επιβαρυνθούν κατά πολύ ακόμα και όσοι έχουν εισόδημα 450 ευρώ το μήνα!
Η Κυβέρνηση επέκτεινε τα Μνημόνια για πολλά χρόνια ακόμα, δημιούργησε το «Υπερταμείο» στο οποίο παρέδωσε τη δημόσια περιουσία για 99 χρόνια, παρέδωσε την εθνική κυριαρχία και σύντομα θα παραδώσει και τα “εργασιακά”. Συνεργάζεται πλέον αρμονικά με τους «Θεσμούς» (την πρώην «μισητή Τρόικα»). Είναι αυτοί που έλεγαν τους άλλους «μερκελιστές», χωρίς να καταλαβαίνουν ότι έβλεπαν τον εαυτό τους στον καθρέπτη. Είναι αυτοί που κορόιδευαν προεκλογικά το λαό λέγοντας ότι «θα βαράμε το νταούλι και θα χορεύουν οι αγορές». Είναι αυτοί που επέβαλαν το «δημοσιονομικό κόφτη» στη χώρα, που διακήρυσσαν «κανένα σπίτι στα χέρια τραπεζίτη» και οδηγούν την περιουσία των Ελλήνων στις τράπεζες και τα funds, που φώναζαν «δεν πληρώνω» και τώρα προχωρούν σε κατασχέσεις για χρέη και εγκαινιάζουν έργα των «κακών» εργολάβων που δεν τα είχαν ψηφίσει, όταν άλλοι τα «έβαζαν μπροστά». Παράλληλα, προσπαθούν να κρατήσουν την καρέκλα της εξουσίας και να μετακυλήσουν στην επόμενη κυβέρνηση πολλά από τα βάρη του 4ου Μνημονίου που φέρνουν στη χώρα εξαιτίας της ανικανότητάς τους.
Η εκπαιδευτική κοινότητα παρακολουθεί με έντονη και δικαιολογημένη ανησυχία την εφαρμογή και στην εκπαίδευση όλων των δυσβάσταχτων μέτρων του αριστερού 3ου μνημονίου.
- Κατά την περίοδο Μπαλτά – Κουράκη είχαμε την αλλαγή του πλαισίου επιλογής Διευθυντών σχολικών μονάδων και Διευθυντών Εκπαίδευσης. Δυστυχώς, η κυβέρνηση τότε κινήθηκε επηρεασμένη από τις ιδεοληψίες της, χωρίς να λάβει υπόψη τις φωνές που επεσήμαναν είτε την αντισυνταγματικότητα της επιλογής αυτής είτε άλλες αρνητικές πτυχές του νέου νόμου επιλογής. Κατάφερε να θέσει σε ισχύ τον πρώτο μετά την μεταπολίτευση νόμο επιλογής στελεχών που το ΣτΕ έκρινε αντισυνταγματικό! Εννοείται πως στο μεταξύ δεν άλλαξε τίποτα από το γενικότερο θεσμικό πλαίσιο που αφορά τους εκπαιδευτικούς και το Σύλλογο Διδασκόντων προς την κατεύθυνση του δημοκρατικότερου τρόπου λειτουργίας τους, παρά τα όσα κατά καιρούς υποστήριζε, πριν βέβαια καταλάβει την εξουσία.
- Κατά την περίοδο Φίλη –Αναγνωστοπούλου μειώθηκαν οι ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό, με τη μείωση του ωρολογίου προγράμματος των μαθητών του Γυμνασίου από 35 σε 32 ώρες, χωρίς καμία επιστημονική τεκμηρίωση για την μείωση των ωρών συγκεκριμένων μαθημάτων. Τώρα προετοιμάζουν κάτι αντίστοιχο στο Λύκειο (πρόταση ΙΕΠ).Όλα αυτά με καθαρά δημοσιονομικό στόχο να εξοικονομήσουν εκπαιδευτικούς. Αποτέλεσμα ήταν να συρρικνωθεί το δημόσιο σχολείο.
Επέβαλαν μια απαράδεκτη διάκριση των μαθημάτων σε πρωτεύοντα, δευτερεύοντα και τριτεύοντα, αύξησαν το διδακτικό ωράριο των υπευθύνων εργαστηρίων. Στην Πληροφορική κατήργησαν και την υποστήριξη των ερευνητικών εργασιών. Μείωσαν τα επίπεδα διδασκαλίας των Αγγλικών. Απορρίφθηκαν αιτήσεις σχολείων για δημιουργία τμημάτων ένταξης για δημοσιονομικούς λόγους. Βέβαια, έκαναν φιλότιμες προσπάθειες να υλοποιήσουν αριστερές ιδεοληψίες και να ικανοποιήσουν αριστερά ανακλαστικά, ανακινώντας ζητήματα, όπως η προσευχή στο σχολείο, οι σχολικές παρελάσεις, τα Θρησκευτικά κ.α.
Ζήτησαν από τους Διευθυντές να παρανομούν και να παρακαμφθούν οι Σύλλογοι Διδασκόντων, για να υλοποιηθούν οι υπηρεσιακές μεταβολές έως τις 2/9/2016 (!),αλλά και τα ΠΥΣΔΕ να παρακαμφθούν αν δεν ανταποκρίνονταν στις παρανομίες αυτές. Προχώρησε σε διαθέσεις εκπ/κών σε γραφεία με αποφάσεις μονομελών οργάνων της διοίκησης και σε διαθέσεις στα ΙΕΚ, που δεν ανήκουν στη δευτεροβάθμια εκπ/ση.
Διευρύνθηκαν οι αναθέσεις (γ’ ανάθεση) με στόχο την εξοικονόμηση προσωπικού και το μη διορισμό εκπαιδευτικών. Ανακινήθηκε το ζήτημα των ειδικοτήτων, με το σκεπτικό να καταργήσουν όποιες νομίζουν. Ο κ. Λιάκος μίλησε για «150 ειδικότητες που έχουν παρεισφρήσει στην εκπ/ση»!
Με το ν. 4415/2016, το Υπουργείο αποφάσισε να καλύψει τις ανάγκες σε εκπαιδευτικούς στην Ειδική Αγωγή αυξάνοντας την κινητικότητα μεταξύ Ειδικής και Γενικής Αγωγής, αδιαφορώντας για την ποιότητα της παρεχόμενης ειδικής εκπαίδευσης και για τις απολύσεις αναπληρωτών ειδικής αγωγής. Δημιούργησε εργασιακή ανασφάλεια στους συναδέλφους που υπηρετούν στα πρώην ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής, αφού οι ώρες στους επαγγελματικούς τομείς των νέων Ενιαίων Ειδικών Επαγγελματικών Γυμνάσιων- Λυκείων μειώνονται δραστικά. Το ΕΕΕΕΚ λειτουργεί χωρίς το αναγκαίο μόνιμο προσωπικό.
Με το μισθολόγιο του 2015 πάγωσε η μισθολογική εξέλιξη για τη διετία 2016 – 2017 και τα έτη αυτά δεν θα υπολογίζονται στην προϋπηρεσία.
- Ο νέος υπουργός Παιδείας, κ. Γαβρόγλου, ως Πρόεδρος της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων με το πόρισμά του (Μάιος 2016), ύστερα από έναν διάλογο – παρωδία, πρότεινε μεταξύ άλλων μέχρι το 2022:
Υλοποίηση των μνημονιακών δεσμεύσεων για την εκπαίδευση στις κατευθύνσεις του ΟΟΣΑ, δηλαδή καταργήσεις και συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων, αύξηση του ανώτατου ορίου μαθητών ανά τμήμα, αύξηση του εβδομαδιαίου ωραρίου διδασκαλίας μέχρι τον Ιούνιο του 2018.Διοικητική αυτονομία των σχολείων με ενίσχυση του ρόλου των Σχολικών Συμβουλίων (Σύλλογος Γονέων & Τοπική Αυτοδιοίκηση)στη διοίκηση των σχολείων. Μείωση του κόστους της εκπαίδευσης και προώθηση της ιδιωτικής χρηματοδότησης, δηλαδή δημόσιο σχολείο που θα αναζητεί πόρους στην αγορά. Προτείνει «οικονομική αυτονομία» της σχολικής μονάδας. Δηλαδή η αριστερή κυβέρνηση αποποιείται των ευθυνών της για το δημόσιο σχολείο. Αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας και υλοποίηση των σχετικών διαδικασιών με παρόμοιες διαδικασίες με αυτές που επιχειρήθηκε να εφαρμοστούν και παλιότερα. Ήδη η ΑΔΙΠΠΔΕ, η οποία ουδέποτε καταργήθηκε, στην ετήσια έκθεσή της προτείνει τις πάγιες προτάσεις του ΟΟΣΑ για «αξιολόγηση», ενίσχυση της «αυτονομίας» των σχολείων και διαφοροποίηση των μαθημάτων τους.
Παράλληλα, η επιτροπή του κ. Αντ. Λιάκου κατέθεσε πόρισμα και σχετικό υπόμνημα, στα οποία προτείνεται αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και σύνδεσή της με τις επιδόσεις των μαθητών, εντατικοποίηση του Λυκείου και μετατροπή του σε διετές εξεταστικό κέντρο με κατάληξη εξετάσεις αυξημένης δυσκολίας, Πανελλαδικού ή Περιφερειακού επιπέδου(!) και Εθνικό Απολυτήριο μόνο για τους καλούς μαθητές. Ο Υπουργός εξαπατά μαθητές και γονείς, όταν μιλά για κατάργηση των Πανελλαδικών και ελεύθερη πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπ/ση, χωρίς να αποκαλύπτει το μαγικό τρόπο που θα το κάνει, ειδικά για τις σχολές υψηλής και μεσαίας ζήτησης. Οι εξεταστικοί φραγμοί είναι σύνθετο ζήτημα. Η αξιοπιστία, όμως, των Πανελληνίων πλήττεται από νεφελώδεις προτάσεις. Τελικά, ο Υπουργός θα καταφύγει σε πολλαπλασιασμό των Εξετάσεων μέσα στο Λύκειο ή σε εκχώρησή τους στα Πανεπιστήμια;
- Και τη φετινή σχολική χρονιά, η πολιτική ηγεσία του Υπ. Παιδείας με μια σειρά αντιεκπαιδευτικών ρυθμίσεων, υπονόμευσε την ποιότητα της εκπ/σης στο δημόσιο σχολείο και δημιούργησε κλίμα ανησυχίας:
Για άλλη μια φορά είχαμε μηδενικούς διορισμούς, παρά τις κατά καιρούς υποσχέσεις των υπουργών Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ για 20.000 διορισμούς μονίμων. Συνειδητά κορόιδευαν χιλιάδες αδιόριστους εκπαιδευτικούς και κατέληξαν σε νομοσχέδιο του Υπουργείου Οικονομικών(!) να αναγνωρίζουν ότι λόγω των περιορισμών και για τα σχολικά έτη 2017 – 2018 και 2018 – 2019 καθίσταται «αδύνατος κατά το ανωτέρω χρονικό διάστημα ο διορισμός μόνιμων εκπαιδευτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπ/ση». Στη διαδικασία των μεταθέσεων ικανοποίησε πολύ μικρό ποσοστό των αιτούντων συναδέλφων, εγκλωβίζοντάς τους για άλλη μια φορά μακριά από τον τόπο συμφερόντων τους. Και αυτό παρά τις εκπαιδευτικές ανάγκες και μη λαμβάνοντας υπόψη τις συνεχείς οικονομικές περικοπές.
Η κυβέρνηση πραγματοποιεί με συνέπεια το σχέδιό της για τη διάλυση της Δημόσιας Τεχνικής-Επαγγελματικής Εκπαίδευσης. Με το νέο αναλυτικό πρόγραμμα στα ΕΠΑΛ υποβάθμισε το επίπεδο των παρεχόμενων τεχνικών γνώσεων και δημιούργησε εκατοντάδες τεχνητές υπεραριθμίες. Κατάργησε 4 τομείς και 7 ειδικότητες. Κατάργησε ολιγομελή τμήματα στα ΕΠΑΛ, «υποχρεώνοντας» μαθητές Επαγγελματικών Λυκείων να αλλάξουν ειδικότητα ή να μετακινηθούν σε άλλο σχολείο, εισήγαγε τον όρο «μη παρακολουθούντες» στη μέση της σχολικής χρονιάς ειδικά για τους μαθητές των ΕΠΑΛ. Ενδέχεται, τέλος, να υπάρξει νέο κλείσιμο Τομέων και νέα μη έγκριση Ειδικοτήτων της Γ’ ΕΠΑΛ το 2017 κ.ά.
Η παράταξη της ΔΑΚΕ έχει επισημάνει εδώ και καιρό, ότι στόχος του Υπουργού είναι η κατάργηση της Τεχνικής-Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στο Λύκειο και η υπαγωγή της σε άτυπες δομές μεταλυκειακού επιπέδου. Εάν εφαρμοστεί το διετές Λύκειο του κ. Λιάκου, είναι προφανές ότι δε θα δοθεί ούτε η στοιχειώδης Τεχνική Εκπαίδευση στους μαθητές σε δύο σχολικά έτη. Άλλωστε και με το σύστημα που εισήγαγε η κυβέρνηση φέτος, εκφράζονται επιφυλάξεις για το εάν και πόσο είναι δυνατόν να προσφερθεί ολοκληρωμένη Τεχνική Εκπαίδευση, τουλάχιστον σε κάποιες ειδικότητες. Μεθοδικά ετοιμάζεται το περιβόητο Ενιαίο Δωδεκάχρονο Σχολείο, μία ιδεοληπτική αντίληψη των αριστερών συνδικαλιστικών παρατάξεων, που προβλέπει επιφανειακές τεχνικές γνώσεις και εξοβελίζει την ΤΕΕ από τη Δ/θμια Εκπ/ση.
Από την άλλη φαινόταν ότι με τη δημιουργία του 4ου έτους –Μαθητείας, θα στηριζόταν η ΤΕΕ. Στην πράξη όμως αυτό δεν συνέβη, γιατί οι περισσότερες από τις αρχικές θέσεις για Μαθητεία δόθηκαν στον ΟΑΕΔ κι όχι στα ΕΠΑΛ. Στην Αχαΐα, για παράδειγμα, μόλις 10 -12 μαθητές ΕΠΑΛ παρακολουθούν το πρόγραμμα Μαθητείας από τις περίπου 150 αρχικές θέσεις. Για την Μαθητεία μάλιστα που εφαρμόζει ο ΟΑΕΔ, παρατάξεις της αριστεράς δεν λένε τίποτα, παρόλο που εφαρμόζεται σε μικρότερους ηλικιακά μαθητές. Αρνούνται, όμως, τη Μαθητεία στα ΕΠΑΛ! Φαίνεται, λοιπόν, ότι και με τη σύμφωνη γνώμη αριστερών συνδικαλιστικών παρατάξεων η Μαθητεία δεν στεριώνει στην ΤΕΕ, παρόλο που η ΟΛΜΕ ζητά την κατάργηση των ΕΠΑΣ -ΟΑΕΔ και την ενσωμάτωσή τους στην ΤΕΕ υπό την αιγίδα του ΥΠΠΕΘ. Αν προσθέσουμε και την καθυστέρηση στην έναρξη της Μαθητείας, την ανοργανωσιά και τη μη διοικητική στήριξη του όλου εγχειρήματος, τότε αντιλαμβανόμαστε την αδιαφορία της κυβέρνησης για την ΤΕΕ. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι η Τεχνική Εκπαίδευση περνά στην αρμοδιότητα του Υφυπουργού που έχει αναλάβει και τη Δια Βίου Εκπ/ση!
Εξαφάνισαν μαθήματα στο Γυμνάσιο και τα αντικατέστησαν με «Θεματικές Εβδομάδες» με στόχο την μη πρόσληψη εκπαιδευτικών. Οι «Δημιουργικές Εργασίες» στο Λύκειο προοιωνίζουν αντίστοιχες περικοπές.
Το Υπουργείο κινήθηκε με προχειρότητα, αβάσταχτη ελαφρότητα και παλινωδίες σε ευαίσθητα θέματα για τους μαθητές, όπως οι Επαναληπτικές Πανελλαδικές Εξετάσεις και ο αριθμός των εισακτέων μαθητών στα ΑΕΙ και ΑΤΕΙ, δημιουργώντας δικαίως αγανάκτηση σε γονείς και μαθητές.
Καταργώντας στην ουσία τα ΠΥΣΔΕ και προκειμένου να μην κάνει μεταθέσεις, αποσπάσεις και βέβαια διορισμούς, αφαίρεσε από αυτά το δικαίωμα να κάνουν εκτίμηση κενών – πλεονασμάτων, ώστε να φανούν παντού πλεονάσματα εκπαιδευτικών με βάση το myschool, το οποίο δείχνει όλα τα στελέχη της εκπαίδευσης, ακόμα και τον Υφυπουργό Παιδείας, να υπηρετούν στην οργανική τους θέση με πλήρες ωράριο! Οι αιρετοί μας στα ΠΥΣΔΕ καταψήφισαν τους πίνακες που συμπληρώθηκαν με αυτήν τη λογική.
Η απογοήτευση για τη σημερινή στάση της ΟΛΜΕ είναι διάχυτη. “Γίνονται τόσα από το υπουργείο Παιδείας στην εκπαίδευση και δεν μιλάει κανείς”. Πράγματι, για κάποιους στην ΟΛΜΕ μοιάζει να σταμάτησε ο χρόνος στις εθνικές εκλογές του Ιανουαρίου 2015, τότε που ανέβηκε στην εξουσία η «πρώτη φορά αριστερά», έχοντας υποσχεθεί τα πάντα στους πάντες. Είναι παραπάνω από φανερή η φιλοκυβερνητική στάση των αριστερών παρατάξεων που δείχνουν ανοχή σε ό,τι κι αν κάνει αυτή η Κυβέρνηση.
Είναι πασιφανές ότι η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου ακολουθεί μια σκληρή περιοριστική πολιτική, που επιβάλλεται σε συνεργασία με την Τρόικα και τους δανειστές. Είναι μια πολιτική που αδιαφορεί για τις ανάγκες μαθητών και καθηγητών και βρίσκεται μακριά από οποιαδήποτε παιδαγωγική προσέγγιση. Οι καθηγητές, με το αίσθημα ευθύνης που διαχρονικά τους διακρίνει, οφείλουν να αντιδράσουν στην εφαρμοζόμενη πολιτική, επειδή πρωτίστως υπονομεύεται η ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης.
Η ΔΑΚΕ Δ.Ε. δηλώνει ότι θα αντιταχθεί στην καταστροφική εκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης.
Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΚΑΙ ΟΙ ΦΑΝΕΡΟΙ ΚΑΙ ΚΡΥΦΟΙ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΕΣ – ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΕΣ ΤΗΣ ΒΛΑΠΤΟΥΝ ΣΟΒΑΡΑ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ.
ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ Η ΚΟΡΟΪΔΙΑ! ΠΑΡΤΕ ΘΕΣΗ! ΣΤΕΙΛΤΕ ΜΗΝΥΜΑ!
ΣΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΤΩΝ ΕΚΠΡΟΣΩΠΩΝ ΣΑΣ ΣΤΟ 18ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΗΣ ΟΛΜΕ ΨΗΦΙΣΤΕ ΔΑΚΕ ΔΕ