Η Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών Φλώρινας για την τηλεκπαίδευση
Μετά την έντονη χιονόπτωση και ενώ από την Κυριακή η κατάσταση στην πόλη της Φλώρινας είναι έκρυθμη, με συνεχείς διακοπές σε ηλεκτροδότηση και υδροδότηση, δρόμους πλημμυρισμένους και φρεάτια μπλοκαρισμένα, εκπαιδευτικοί και μαθητές καλούμαστε για άλλη μία φορά να πραγματοποιήσουμε τηλεκπαίδευση για να… σώσουμε τη χαμένη τιμή της εκπαίδευσης.
Πόσο υποκριτικό φαίνεται αλήθεια το ενδιαφέρον κυβέρνησης και ΥΠΑΙΘ τους για απώλεια διδακτικών ωρών εξ αιτίας της κακοκαιρίας, ενώ δεν επιδεικνύουν καμία πρόνοια για την κάλυψη των χιλιάδων κενών πανελλαδικά, κλείνουν και συγχωνεύουν σχολικές μονάδες και τμήματα, αρνούνται να μειώσουν τον αριθμό των μαθητών ανά τάξη, διατηρούν απαρχαιωμένες ή ανύπαρκτες υποδομές με προβλήματα θέρμανσης και αβεβαιότητα στην κάλυψη των βασικών εξόδων των σχολικών μονάδων. Για μια ακόμη φορά φορτώνουν τα πάντα στους εκπαιδευτικούς που συνεχώς απαξιώνουν με τις πολιτικές τους.
Το μόνο κέρδος της τηλεκπαίδευσης είναι η ανούσια πειθαρχία σε αποφάσεις που στερούνται νοήματος, η δημιουργία πειθήνιων εκπαιδευτικών και γονέων που δέχονται αδιαμαρτύρητα κάθε παράλογη οδηγία προϊσταμένων και κυβερνητικών φορέων που δεν έχει καμία σχέση με την εκπαιδευτική διαδικασία. Η διδασκαλία δεν είναι απλά μεταφορά πληροφοριών, αλλά ζωντανή επικοινωνία και επαφή μεταξύ εκπαιδευτικού και μαθητή. Αυτή την επικοινωνία, όταν χρειάστηκε, σε συνθήκες πανδημίας, οι εκπαιδευτικοί ήμασταν οι πρώτοι που την κρατήσαμε ανοιχτή και στηρίξαμε τους μαθητές μας με αποκλειστικά δικό μας εξοπλισμό, έξοδα και τεχνογνωσία όταν το υπουργείο οργάνωνε κατόπιν εορτής σεμινάρια αμφιβόλου ποιότητας.
Ούτε οι εκπαιδευτικοί αλλά ούτε και οι μαθητές με τους γονείς τους είναι υποχρεωμένοι να οργανώνουν από το σπίτι τους, με ίδια μέσα, την τηλεκπαίδευση. Σήμερα είναι ο καιρός, χθες ήταν οι ασφαλτοστρώσεις στις σχολικές αυλές, αύριο θα είναι η αδυναμία του κράτους να στείλει εκπαιδευτικούς σε απομακρυσμένες περιοχές. Η τηλεκπαίδευση δεν είναι φάρμακο δια πάσαν νόσο και δεν μπορεί ακόμα και υπό απόλυτα έκτακτες συνθήκες, χωρίς μέτρα για τη διασφάλιση ισότιμης συμμετοχής των μαθητών, να υποκαθιστά τη δια ζώσης μαθησιακή λειτουργία.
Η πανδημία άφησε πίσω της σημάδια στην ψυχοσύνθεση και συμπεριφορά των μαθητών μας που το κράτος αρνείται επιδεικτικά να αποκαταστήσει προσφέροντάς τους την απαραίτητη επαγγελματική ψυχολογική στήριξη. Το μόνο που κράτησε από την περίοδο εκείνη είναι… το webex!
Καλούμε το ΥΠΑΙΘ:
– Να ικανοποιήσει τα δίκαια αιτήματά μας για σχολεία ασφαλή και στελεχωμένα με τον απαραίτητο αριθμό εκπαιδευτικών και ειδικού προσωπικού.
– Να αποσύρει εδώ και τώρα όλες τις οδηγίες περί υποχρεωτικής τηλεκπαίδευσης στα σχολεία που κλείνουν λόγω καιρού.
– Να καλύψει εδώ και τώρα όλα τα κενά σε εκπαιδευτικούς. Αυτή είναι η βασικότερη προϋπόθεση για την αναπλήρωση χαμένων διδακτικών ωρών.
– Να δοθεί έκτακτη άδεια, με 100% αποζημίωση, στους γονείς όπου θα είναι κλειστά τα σχολεία των παιδιών τους.
Να σκύψει πάνω από τα πραγματικά προβλήματα των εκπαιδευτικών και των μαθητών. Αντί να δίνει δισεκατομμύρια σε επιχειρηματικούς ομίλους για να φτιάξει σχολείο και πανεπιστήμια υπηρέτες της αγοράς, να καλύψει τις πραγματικές ανάγκες.
Ας παίξουν σε ένα χιονισμένο δήμο και μια μέρα τα παιδιά στα χιόνια. Το παιχνίδι είναι και αυτό μια πράξη κοινωνικοποίησης.
ΑΣΕ Φλώρινας