Αξιολόγηση των σημερινών θεμάτων στο μάθημα των Λατινικών από το Γενικό Φροντιστήριο Θεωρητικό
Σήμερα οι μαθητές της Γ’ Λυκείου Ανθρωπιστικών Σπουδών εξετάστηκαν στο μάθημα των Λατινικών.
Τα κείμενα προς μελέτη ήταν το 24 και το 39.
Η εισαγωγή ήταν τύπου Σωστό –Λάθος και κρίνεται εύκολη. Στη συνέχεια η λεξιλογική άσκηση προϋπέθετε απλές γνώσεις. Ακολούθως οι ασκήσεις γραμματικής κάλυπταν το μεγαλύτερο φάσμα της ύλης χωρίς ασάφειες απαιτώντας προσεκτική ανάγνωση. Ιδιαίτερη προσοχή έπρεπε να δοθεί στις ασκήσεις συντακτικού. Η πρώτη αφορούσε τη συντακτική λειτουργία συγκεκριμένων λέξεων. Το Δ1.β. απαιτούσε την ανάγνωση υποθετικού λόγου (2ου είδους) και μετατροπή χωρίς καμία δυσκολία. Η άσκησηΔ2α. ζητούσε τη μετατροπή από πλάγιο λόγο σε ευθύ, τα οποία θεωρούνται απλά παραδείγματα. Η πιο απαιτητική άσκηση ήταν η τελευταία όπου στη μετατροπή από ενεργητική σε παθητική σύνταξη έπρεπε οι μαθητές να προσέξουν κυρίως την απρόθετη αφαιρετική του ποιητικού αιτίου.
Τα θέματα απευθύνονταν σε μαθητές που διάβασαν συστηματικά σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς και διαχειρίστηκαν τα θέματα με ψυχραιμία κατά τη διάρκεια της εξέτασης.
Εύχομαι επιτυχία σε όλα τα παιδιά.
Χατζής Θωμάς
Φιλόλογος