Ανοιχτή Επιστολή – Απάντηση προς τους Γονείς και Κηδεμόνες των παιδιών των Ειδικών Νηπιαγωγείων και των Ειδικών Δημοτικών Σχολείων της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Φλώρινας
Αγαπητοί Γονείς και Κηδεμόνες,
Η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Φλώρινας, με αφορμή τη δημοσίευση στα τοπικά Μ.Μ.Ε. επιστολής, σχετικής με αίτημα για την ειδικότητα Λογοθεραπευτή, επιβεβαιώνει για άλλη μια φορά δημόσια την ειλικρινή και σταθερή δέσμευσή της να διασφαλίζει ίσες ευκαιρίες μάθησης και υποστήριξης για όλους τους μαθητές, αναλογικά με τις εκπαιδευτικές τους ανάγκες. Ιδίως σε σχέση με τα Ειδικά Σχολεία της Π.Ε. Φλώρινας, τονίζουμε τα παρακάτω σημεία:
- Κάλυψη αναγκών σε Εκπαιδευτικούς, Ειδικό Προσωπικό (Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π.) και Σχολικούς Νοσηλευτές
- Με γνώμονα την ανάγκη για ολιστική υποστήριξη των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, η Διεύθυνση έχει διαβιβάσει έγκαιρα τα αιτήματα των σχολικών μονάδων προς το Υπουργείο Παιδείας για κάλυψη λειτουργικών κενών σε Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π.
- Αναφορικά με τους Σχολικούς Νοσηλευτές, για το σχολικό έτος 2025-2026 έχουμε καλύψει πλήρως τις ανάγκες όλων των σχολικών μονάδων, τόσο στα Ειδικά Σχολεία όσο και στις γενικές σχολικές μονάδες της Π.Ε. Φλώρινας, και οποιοδήποτε αίτημα προκύψει στην πορεία θα διευθετηθεί αμέσως και αρμοδίως.
- Σε περιπτώσεις όπου υπάρχουν αδυναμίες κάλυψης λόγω μη ανάληψης υπηρεσίας, εξάντλησης πινάκων ή έλλειψης ενδιαφέροντος, η Διεύθυνση κάθε φορά υποβάλλει, ως οφείλει, άμεσα αίτημα συμπληρωματικής κάλυψης προς τις αρμόδιες υπηρεσίες.
- Σας αναφέρω με αριθμητικά στοιχεία τα δεδομένα στις σχολικές μονάδες Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης (Σ.Μ.Ε.Α.Ε.Α.) της Π.Ε. Φλώρινας
ΕΙΔΙΚΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΦΛΩΡΙΝΑΣ: 5 νήπια
ΕΙΔΙΚΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΜΥΝΤΑΙΟΥ: 3 νήπια
ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΦΛΩΡΙΝΑΣ: 13 μαθητές/τριες
ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΜΥΝΤΑΙΟΥ: 6 μαθητές/τριες
ΣΥΝΟΛΟ ΜΑΘΗΤΩΝ και ΝΗΠΙΩΝ: 27 παιδιά
Πίνακας Διδασκόντων μόνιμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών στις Σ.Μ.Ε.Α.Ε.Α. της Π.Ε. Φλώρινας για το σχολικό έτος 2025-2026
Κωδικός Ειδικότητας εκπ/κών | Ειδικότητα εκπ/κών | Αριθμός εκπ/κών |
ΠΕ60 -61 | ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΙ ΕΙΔΙΚΉΣ ΑΓΩΓΗΣ | 4 |
ΠΕ71-70 | ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ 2 | 8 |
ΠΕ25 | ΣΧΟΛΙΚΟΙ ΝΟΣΗΛΕΥΤΕΣ | 2 |
ΤΕ16 | ΜΟΥΣΙΚΗΣ | 1 |
ΠΕ28 | ΦΥΣΙΟΘΕΡΑΠΕΥΤΕΣ | 1 |
ΔΕ01-ΕΒΠ | ΕΙΔΙΚΟ ΒΟΗΘΗΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ | 6 |
ΠΕ11.01 | ΕΙΔΙΚΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ | 1 |
ΠΕ91.01.50 | ΘΕΑΤΡΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ | 1 |
ΠΕ23 | ΨΥΧΟΛΟΓΟΙ | 2 |
ΠΕ30 | ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΙ | 2 |
ΠΕ21 | ΘΕΡΑΠΕΥΤΩΝ ΛΟΓΟΥ | 1 |
ΠΕ08.50 | ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ | 1 |
ΠΕ29 | ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΥΤΕΣ | 2 |
ΣΥΝΟΛΟ | 32 |
- Στο σύνολο των 27 μαθητών στις Σ.Μ.Ε.Α.Ε.Α. της Π.Ε. Φλώρινας προσφέρουν τις υπηρεσίες τους 32 εκπαιδευτικοί, Ε.Ε.Π. ποικίλων ειδικοτήτων και Ε.Β.Π., ενώ υπάρχει αίτημα από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Φλώρινας προς τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας για την πρόσληψη ενός (1) ακόμα Λογοθεραπευτή και ενός (1) ακόμα Φυσιοθεραπευτή, προκειμένου να είναι απολύτως πλήρης η κάλυψη όλων των παιδιών.
- Στην επόμενη φάση προσλήψεων (Γ’ φάση) στο τέλος του Οκτωβρίου αναμένεται να καλυφθούν και οι δύο αυτές ειδικότητες. Μέχρι τότε, οι υπάρχοντες/ουσες εκπαιδευτικοί κατανέμουν τις ώρες τους και προσφέρουν τις υπηρεσίες τους σε όλα τα παιδιά, αναλογικά, μετά από τροποποίηση του προγράμματός τους με τις αντίστοιχες ώρες, ώστε να υπάρχει η κατά το δυνατόν καλύτερη, σύμφωνα με τα δεδομένα, κάλυψη των αναγκών των παιδιών.
2. Διαρκής επικοινωνία με γονείς/κηδεμόνες και σχολικές μονάδες
- Η Διεύθυνση τηρεί ανοιχτή γραμμή επικοινωνίας με τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς των Ειδικών Σχολείων για να καταγράφει ανάγκες, προτάσεις ή προβλήματα και να τα προωθεί στους αρμόδιους φορείς.
- Οποιοσδήποτε γονέας/κηδεμόνας μπορεί να απευθυνθεί στη σχολική μονάδα του παιδιού του με τα σχετικά δικαιολογητικά, ώστε να σχηματισθεί το αίτημα και να υποβληθεί στη Διεύθυνση.
3. Εφαρμογή ειδικών δράσεων και υποστηρικτικών προγραμμάτων
- Η Διεύθυνση με τα στελέχη της ενθαρρύνει και συντονίζει την υλοποίηση εκπαιδευτικών και συμπληρωματικών προγραμμάτων (δράσεις συμπερίληψης, υποστήριξη γλωσσικής ανάπτυξης, κοινωνικές δεξιότητες, κ.ά.) στα Ειδικά Σχολεία, ώστε να ενισχυθεί το εκπαιδευτικό πλαίσιο πέρα από την τυπική διδασκαλία.
- Επιπλέον, συνεργάζεται με άλλες δομές, όπως τα ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., τα Κέντρα Ψυχικής Υγείας, τους πολιτειακούς φορείς της τοπικής κοινωνίας και τους Συλλόγους Αμεα για ολοκληρωμένη υποστήριξη των θεμάτων των μαθητών.
4. Διαφάνεια, ευθύνη και σεβασμός
- Όλες οι ενέργειες της Διεύθυνσης γίνονται εντός του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου, με σεβασμό στην αξιοπρέπεια των μαθητών, καθώς και με εχεμύθεια για θέματα υγείας και προσωπικών δεδομένων.
- Αναγνωρίζουμε πως ορισμένες δυσκολίες (όπως η άρνηση ανάληψης υπηρεσίας, οι γεωγραφικές ιδιαιτερότητες, κλπ.) μπορεί να δυσχεραίνουν τις άμεσες λύσεις, ωστόσο τις αντιμετωπίζουμε με υπευθυνότητα και επιμονή.
5. Προοπτική ενίσχυσης και βελτίωσης
- Η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Φλώρινας συνεργάζεται αρμονικά με την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας και τις υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, που εκφράζουν το έκδηλο ενδιαφέρον τους για τις Σ.Μ.Ε.Α.Ε.Α. με την εξασφάλιση πρόσθετων πόρων, νέων δομών και νέων ειδικοτήτων, επιμορφώσεων για το προσωπικό από τα στελέχη της Εκπαίδευσης, και χρηστικών υποδομών (τεχνολογικός εξοπλισμός, προσβασιμότητα, κ.ά.).
Εν κατακλείδι, από τη μεριά μας ως Διεύθυνση αφουγκραζόμαστε με ιδιαίτερη υπευθυνότητα τα ζητήματα της Ειδικής αγωγής και επιδιώκουμε διαρκώς την αναβάθμιση της ποιότητας της ειδικής εκπαίδευσης στην περιοχή μας, ώστε τα Ειδικά Σχολεία της Π.Ε. Φλώρινας να αποτελούν πρότυπα υπεύθυνης και ανθρωποκεντρικής εκπαιδευτικής παρέμβασης και υποστήριξης των μαθητών μας.
Με εκτίμηση
Όλγα Μούσιου Μυλωνά
Διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Φλώρινας