Ερώτηση Βελόπουλου: Εμπαιγμός οι επενδύσεις που θα έφερναν νέες θέσεις εργασίας στη Δυτική Μακεδονία
Του: Βελόπουλου Κυριάκου, Προέδρου Κόμματος, Βουλευτή Β3′ Νότιου Τομέα Αθηνών
ΠΡΟΣ: Τον κ. Υπουργό Ανάπτυξης
Την κ. Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης
Τον κ. Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας Τον κ. Υπουργό Εσωτερικών
ΘΕΜΑ: «Εμπαιγμός οι επενδύσεις που θα έφερναν νέες θέσεις εργασίας στη Δυτική Μακεδονία»
Κύριοι Υπουργοί,
Σύμφωνα με ενημέρωση κατοίκων της Εορδαίας Κοζάνης, η οικονομική κατάσταση στην ευρύτερη περιοχή τους δεν έχει αλλάξει σε σχέση με το 2019, όταν ανακοινώθηκε η απολιγνιτοποίηση της Δυτικής Μακεδονίας, απεναντίας βιώνουν καθημερινά τις συνέπειες μιας μετάβασης χωρίς επαρκή προετοιμασία, χωρίς επαρκείς πόρους και χωρίς τις αναγκαίες εγγυήσεις για το μέλλον των κατοίκων. Μας μετέφεραν οι ως άνω ότι, όπως υποστηρίζουν τόσο η τοπική κοινωνία όσο και η δημοτική αρχή και οι φορείς της περιοχής τους, οι θέσεις εργασίας που χάθηκαν δεν έχουν αντικατασταθεί, καθώς οι επενδύσεις που είχαν εξαγγελθεί στο πλαίσιο της δίκαιης αναπτυξιακής μετάβασης έμειναν στα χαρτιά. Επισημαίνουν οι ως άνω ότι η δημοτική αρχή και η κοινωνία της Εορδαίας ήδη από το 2020 είχαν αναλάβει πρωτοβουλίες, προκειμένου να ενημερώσουν την κυβέρνηση, τα κόμματα και τα συλλογικά όργανα της αυτοδιοίκησης για τις συνέπειες τις απολιγνιτοποίησης, στηρίζοντας τις διαμαρτυρίες των σωματείων εργαζομένων της ΔΕΗ, των εργατικών κέντρων και των φορέων της περιοχής τους. Θεωρούν οι ως άνω ότι κανείς δε δικαιούται να πει ότι δεν ήξερε. Όλοι γνώριζαν και όλοι έπρεπε να έχουνε πάρει πρωτοβουλίες. Δυστυχώς, για άλλη μια φορά η κυβέρνηση κωφεύει και εγκληματεί, κατά την άποψή τους, εις βάρος της περιοχής, της Εορδαίας και ολόκληρης της Δυτικής Μακεδονίας. Τα ορυχεία σταματούν, οι μονάδες σβήνουν, ο εξοπλισμός εκποιείται, οι νέες θέσεις εργασίας ακυρώνονται ή παραμένουν χωρίς προοπτική αντικατάστασης, οι νέοι μεταναστεύουν, η κοινωνία δοκιμάζεται, ο τόπος ερημώνει. Το πρόβλημα είναι πολιτικό. Άρα, κατά την άποψή τους και η λύση του προβλήματος είναι πολιτική. Οι επενδύσεις που θα δημιουργούσαν θέσεις εργασίας έμειναν στα χαρτιά και στις εξαγγελίες. Ζητούν οι ως άνω από την Πολιτεία και τους αρμοδίους φορείς να κάνει αποδεκτές τις σχετικές προτάσεις του Δήμου τους που μεταξύ άλλων είναι οι εξής:
Α) παράταση λειτουργίας και αξιοποίησης του λιγνίτη, μέχρι το 2035, ώστε να γίνει πιο ομαλή η μετάβαση και έως ότου αναπληρωθούν οι χαμένες θέσεις εργασίας,
β) διασφάλιση των θέσεων εργασίας του προσωπικού – μονίμων και εργολαβικών – στα ορυχεία και στους σταθμούς παραγωγής,
γ) άμεση επαναφορά ειδικού καθεστώτος ενεργειακού συντηρητισμού (net metering) για τους δήμους της Δυτικής Μακεδονίας κατά τα πρότυπα της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδος,
δ) στήριξη της απασχόλησης με κάλυψη κατά παρέκκλιση όλων των οργανικών θέσεων του δήμου,
ε) εφαρμογή της ρήτρας μετάβασης στις αποφάσεις των υπουργείων της κυβέρνησης με αναδρομική ισχύ, στ) διασφάλιση της λειτουργίας της τηλεθέρμανσης.
Με δεδομένα όλα τα παραπάνω,
Ερωτώνται οι κ. κ. Υπουργοί:
Σε ποιες ενέργειες προτίθεστε να προβείτε, ώστε γίνουν αποδεκτά τα παραπάνω αιτήματα των κατοίκων Εορδαίας προς όφελος της τοπικής κοινωνίας της Δυτικής Μακεδονίας και της πατρίδας μας;
Ο ερωτών Βουλευτής
ΒΕΛΟΠΟΥΛΟΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ






















