Παρέμβαση Αντωνιάδη στο νομοσχέδιο για την Παιδεία (video)
Παρέμβαση του βουλευτή Φλώρινας της Νέας Δημοκρατίας κ. Γιάννη Αντωνιάδη, την Τετάρτη 31 Αυγούστου, στο νομοσχέδιο για την παιδεία για κατάργηση πανελληνίων, μισθούς εκπαιδευτικών και λευκές σελίδες στην ελληνική ιστορία.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΑΝΤΩΝΙΑΔΗΣ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, καλησπέρα σας.
Συζητάμε σήμερα ένα νομοσχέδιο για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση, τη διαπολιτισμική με αναφορές στην ιδιωτική και ειδική αγωγή. Ακόμα όμως σημαντικότερες είναι οι αποκαλυφθείσες προθέσεις του Υπουργού όλες αυτές τις μέρες που συζητάμε το συγκεκριμένο νομοσχέδιο, και για την ιστορία με τις λευκές σελίδες και για τη δημόσια παιδεία και για την κατάργηση των πανελληνίων.
Κατ’ αρχάς, άκουσα προηγουμένως τον κ. Φίλη –και τον ακούσαμε όλοι- να απαντάει στον κ. Γεωργιάδη και έδινε την εντύπωση ότι απολογούνταν. Ξέρετε γιατί; Γιατί όντως απολογούνταν για όλα τα μαγειρέματα που έχει κάνει έως τώρα και γι’ αυτά που σχεδιάζει στο μέλλον και για τα οποία θα απολογείται για πολλά χρόνια.
Ξεκινάμε τη σχολική περίοδο με δέκα τέσσερις χιλιάδες κενά μόνο στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, επτά χιλιάδες διακόσια κενά στη γενική αγωγή, δύο χιλιάδες κενά στην ειδική αγωγή, τρεις χιλιάδες κενά στην παράλληλή στήριξη και άλλες δύο χιλιάδες και πλέον κενά σε όλες τις υπόλοιπες άδειες άνευ αποδοχών κτλ.. Δεν ξέρω εάν ίσως ο κύριος Υπουργός δεν έδειχνε τόσο μεγάλη σπουδή, μήπως τα πράγματα ήταν καλύτερα.
Έρχομαι στο νομοσχέδιο πολύ σύντομα, γιατί πιστεύω ότι έχουν αναφερθεί τα περισσότερα. Για την ειδική αγωγή θέλω να πω ότι σαφέστατα –αυτό είπε και η Νέα Δημοκρατία και τα προηγούμενα χρόνια- εφόσον απορροφώνται όλοι οι εκπαιδευτικοί της ειδικής αγωγής, αλλά και οι αναπληρωτές αυτής, τότε από εκεί και πέρα, μπορούν να μπουν και αυτοί της γενικής παιδείας και της γενικής αγωγής.
Για το θέμα της αναβάθμισης των ελληνόγλωσσων σε δίγλωσσα, θα ήθελα να κάνω δύο επισημάνσεις: τη διασφάλιση της πρόσβασης σε ΑΕΙ Ελλάδας και εξωτερικού και τη διατήρηση της ελληνικής παιδείας, που είναι μείζονος σημασίας. Δεν χαρίζουμε κανένα ελληνόπουλο ούτε στους Γερμανούς ούτε στους Αμερικανούς.
Εδώ θέλω να ρωτήσω τον κύριο Υπουργό εάν προλαβαίνουν να διασφαλιστούν οι διακρατικές συμφωνίες μέχρι το 2018.
Επίσης, είναι πολύ σημαντικό να υπάρξει διάλογος και διαβούλευση και των τεσσάρων μερών, Υπουργείου, εκπαιδευτικών, μαθητών και γονέων. Αυτό, βεβαίως, χρειάζεται αξιοπιστία. Η αξιοπιστία του Υπουργείου είναι τραυματισμένη και πρέπει οπωσδήποτε να αποκατασταθεί.
Εν τάχει, επίσης, να αναφερθώ στο ότι δεν καταλαβαίνουμε γιατί δεν προτάσσονται οι αποσπάσεις εκπαιδευτικών χωρίς επιμίσθιο και μετά όλοι οι υπόλοιποι. Αυτό υποκρύπτει σκοπιμότητα. Γιατί υποβαθμίζονται τα πτυχία ξένης γλώσσας και γενικά η ξένη γλώσσα για τους εκπαιδευτικούς και τους διευθυντές που ζητούν απόσπαση στο εξωτερικό; Υποκρύπτει σκοπιμότητα και κινείται στη λογική της ήσσονος προσπάθειας.
Επίσης, είναι και το θέμα της αιτιολόγησης της απόλυσης. Εδώ, πρέπει να βρεθεί η χρυσή τομή και οι εκπαιδευτικοί να μην γίνονται έρμαια των σχολαρχών, αλλά και οι σχολάρχες να μπορούν να λειτουργούν. Άρα, πρέπει να βρεθεί μια χρυσή τομή, η οποία να είναι λειτουργική.
Για τους αιώνιους φοιτητές, τι να πούμε; Βαδίζουμε ολοταχώς προς τα πίσω, έστω και με τα δύο εξάμηνα που έδωσε προηγουμένως ο Υπουργός.
Έρχομαι τώρα και στα μείζονα. Ανέφερε ο κύριος Υπουργός το θέμα των λευκών σελίδων και το ξαναγράψιμο της ιστορίας σε κάποια θέματα, τα οποία πιστεύει ότι λείπουν. Αφού φρόντισε ο ίδιος ο Υπουργός και ο προκάτοχός του να βγάλει γεγονότα από την ιστορία μείζονος σημασίας, τώρα θέλει να τα αναπληρώσει. Αυτό θυμίζει το ανέκδοτο με τον Τοτό, ο οποίος σκότωσε τη μάνα του για να πάει εκδρομή με τα ορφανά και μετά, όταν γύρισε, το κατήγγειλε, οδύρονταν και απαιτούσε μια μάνα.
Το θέμα της ιστορίας είναι πολύ σοβαρό για να το εμπιστευθούμε, όχι στον κ. Φίλη, αλλά και στη συγκεκριμένη Κυβέρνηση. Ο κ. Φίλης το μόνο που διακηρύσσει παντού είναι το θέμα του δημοκρατικού στρατού. Μάλιστα, πρόσφατα στη Φλώρινα, που ήρθε στα Πρέσπεια, μάς έκανε μαθήματα για την ιστορία του δημοκρατικού στρατού στα εγκαίνια της δημόσιας βιβλιοθήκης. Δεν είπε και δεν λέει όμως, ότι εάν επικρατούσε τότε ο δημοκρατικός στρατός, ο ίδιος θα έκανε διακοπές στη Σιβηρία και θα είχε το τέλος του Ζαχαριάδη. Βεβαίως, όλους εμάς, τους Δεξιούς, θα μας είχε καταπιεί η μεγάλη δημοκρατία του δημοκρατικού στρατού. Επειδή, όμως, επικράτησε ο κυβερνητικός, σήμερα είναι Υπουργός και μπορεί ελεύθερα να σκέπτεται και να διακηρύσσει τα πάντα.
Ήθελα να τον ρωτήσω μήπως αυτό το γράψιμο μαζί με τον δημοκρατικό στρατό σκέφτεται να βάλει και ένα κεφάλαιο για τους «επαναστάτες των Εξαρχείων» και μήπως είναι κι αυτό ένα θέμα το οποίο διαπραγματεύεται ο κ. Τόσκας, μαζί με τα επιπλέον προνόμια -από ό,τι λέει- που διαπραγματεύεται με αυτές τις συλλογικότητες. Βεβαίως, δεν έχει πει μέχρι στιγμής καμία κουβέντα για το επεισόδιο με τον Διοικητή της Τροχαίας.
Ακούσαμε κάποιες σκέψεις του Υπουργού για το θέμα της δημόσιας παιδείας. Είναι ένα συνονθύλευμα αντιφάσεων. Όταν μιλάνε για πόρους λένε ότι εξοικονόμησαν πόρους με τη σωστή κατανομή των εκπαιδευτικών. Όταν βγαίνει το ΚΚΕ και λέει ότι μειώσατε τους πόρους, λέει: «Όχι, εμείς δώσαμε περισσότερα». Πώς γίνεται και το ένα και το άλλο; Επιτέλους, ο κύριος Υπουργός ας τακτοποιήσει τις σκέψεις του και ας μας πει τι θέλει, γιατί τη μια λέει αυτό και την άλλη ότι η εκπαίδευση είναι για παιδιά και για τίποτε άλλο.
Γενικά προσπαθεί εδώ και καιρό να παρουσιάσει και να ταυτίσει τον ΣΥΡΙΖΑ με τη δημόσια παιδεία και τη Νέα Δημοκρατία με την ιδιωτική. Για ποια δημόσια παιδεία, κύριοι συνάδελφοι, όταν όλα αυτά τα οποία έχετε παραλάβει, δημοτικά σχολεία, γυμνάσια, λύκεια, θεσμοί και δομές παιδείας, όλα αυτά τα έχει δημιουργήσει και τα έχει χτίσει η Νέα Δημοκρατία και όσοι κυβέρνησαν πριν από εσάς. Ακόμη δεν έχετε βάλει ούτε ένα καρφί στη δημόσια παιδεία και βγαίνετε υποστηρικτές της δημόσιας παιδείας;
Και ρίχνει και κροκοδείλια δάκρυα για τους εκπαιδευτικούς, όταν εδώ και τόσο καιρό μιλάμε για να γίνει μια αναπλήρωση των μισθών, όταν θα υπάρχει αύξηση του ΑΕΠ και μιλάμε μόνο για δικαστικούς και για όλους τους υπόλοιπους καθηγητές πανεπιστημίων και όχι για τους μάχιμους εκπαιδευτικούς. Και βεβαίως, δεν εξαιρέσατε την παιδεία από τον κόφτη.
Και το τελευταίο και το πιο σημαντικό είναι ποιοι μιλάνε για τη δημόσια παιδεία; Αυτοί οι οποίοι στέλνουν τα παιδιά τους στην ιδιωτική.
Έρχομαι στο θέμα της κατάργησης των πανελληνίων. Είναι ένα μεγάλο παραμύθι το οποίο γαργαλάει ευχάριστα τα αυτιά μικρών και μεγάλων. Δεν θα υπάρχουν εξετάσεις; Θα υπάρχουν. Δεν θα υπάρχει κρύψιμο των στοιχείων; Θα υπάρχει. Δεν θα υπάρχει κοινή θεματολογία; Θα υπάρχει. Δεν θα διορθώνουν τα γραπτά άλλοι καθηγητές; Αν δεν υπάρχουν αυτά δεν είναι αδιάβλητες οι εξετάσεις. Άρα, εξετάσεις θα υπάρχουν. Το μόνο το οποίο μπορεί να αλλάξει είναι ο τίτλος αντί για πανελλήνιες να γίνουν πανεθνικές, περιφερειακές, δημοτικές ή οτιδήποτε.
Ολοκληρώνω, κύριε Πρόεδρε, λέγοντας ότι αυτά είναι πιο σοβαρά από το νομοσχέδιο. Απευθύνομαι προς τον κύριο Υπουργό και λέω: Μην επιχειρήσετε να διχάσετε τον ελληνικό λαό, να πολώσετε το κλίμα για να εγκλωβίσετε τους ψηφοφόρους σας. Αυτά δεν περνάνε πια. Τα κομματικά τείχη έχουν πέσει και ο λαός θέλει έργα, ανάπτυξη και αποτέλεσμα. Αλλιώς και την πλάτη θα σας γυρίσει και όλα αυτά θα γυρίσουν μπούμερανγκ.
Και κλείνω με μια ερώτηση: Γιατί δεν ολοκληρώνετε, κύριε Υπουργέ, τις μετατάξεις των εκπαιδευτικών στα πανεπιστήμια; Ποιον ή ποια περιμένετε να συμπληρώσει τη χρονική προϋπόθεση για να μπορεί να συμμετάσχει σε αυτές τις μετατάξεις; Αυτά που κάνετε δεν τιμούν κανέναν.
Ευχαριστώ.