Τμήμα Μουσικής Εκπαίδευσης: συνυφασμένο με την πολιτιστική κληρονομιά της Φλώρινας, αλλά άγνωστο αν θα ιδρυθεί
Στο πόρισμα του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, τον Ιούνιο του 2018, για το θέμα της συνένωσης με το ΤΕΙ, υπήρχε η πρόταση για την ίδρυση τμήματος Μουσικής Εκπαίδευσης (ένα τμήμα που δε φαίνεται να υπάρχει σήμερα στην τελική πρόταση). Το συγκεκριμένο τμήμα προκρίθηκε έναντι άλλων – και σωστά – καθώς είναι απόλυτα συνυφασμένο με την πολιτιστική κληρονομιά της Φλώρινας.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες μας, η πρόταση τελικά δεν απεστάλη (άγνωστο γιατί) στον υπουργό Παιδείας, παρότι είχε στηριχθεί από την Περιφέρεια, είχε εγκριθεί και από τη Συνέλευση της Κοσμητείας και είχε συμπεριληφθεί στο Πόρισμα.
Διαβάστε αναλυτικά την τεκμηριωμένη πρόταση του τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΜΗΜΑΤΟΣ Μουσικής Εκπαίδευσης
ΣΚΟΠΟΣ ΤΗΣ ΙΔΡΥΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ
Τα Τμήματα Μουσικής Παιδαγωγικής /Εκπαίδευσης εστιάζουν στη μουσική-παιδαγωγική κατάρτιση των φοιτητών στις σχολές εκπαίδευσης εκπαιδευτικών, παράλληλα με τις μουσικές γνώσεις και δεξιότητες. Τα Τμήματα αυτά λειτουργούν ως επί το πλείστον σε Παιδαγωγικές Σχολές (Faculty of Education) Το πρόγραμμα Μουσικής Εκπαίδευσης σχεδιάζεται για φοιτητές που επιδιώκουν να γίνουν δάσκαλοι μουσικής στα προσχολικά ή στα πρωτοβάθμια σχολεία ή αποβλέπουν στο να διδάξουν ιδιωτικά ή σε τη κοινοτικά πλαίσια. Επομένως ο σκοπός του Τμήματος Μουσικής Παιδαγωγικής/Εκπαίδευσης είναι να εκπαιδεύσει τους φοιτητές που θα γίνουν δάσκαλοι ή νηπιαγωγοί ώστε να διδάξουν μουσική στην προσχολική ή στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, έτσι ώστε να είναι κριτικά ενήμεροι, προσανατολισμένοι στην κοινότητα και να μετεξελιχτούν σε άτομα που είναι επαγγελματικά προετοιμασμένα να συμβάλλουν στην δημιουργία μιας μουσικής κοινωνίας. Τα μέλη του Τμήματος μπορούν να προσφέρουν όλες τις πτυχές της μουσικής παιδαγωγικής. Μετά την τετραετή εκπαίδευση οι απόφοιτοι μπορούν να απασχοληθούν στην προσχολική ή στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Το πρόγραμμα σπουδών παρέχει ένα ολοκληρωμένο υπόβαθρο σε μουσικές και παιδαγωγικές δεξιότητες και επιτρέπει την ανάπτυξη εξειδικευμένων μουσικών και παιδαγωγικών ικανοτήτων. Η εξειδίκευση μπορεί να αναπτυχθεί στην προσχολική ή στην στοιχειώδη μουσική εκπαίδευση ή σε άλλους δημιουργικούς συνδυασμούς.
Η ΠΡΟΙΣΤΟΡΙΑ-Η ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗ ΦΥΣΙΟΓΝΩΜΙΑ ΤΗΣ ΦΛΩΡΙΝΑΣ
H Φλώρινα έχει μια μεγάλη Μουσική παράδοση. Η κλασική μουσική μπήκε στη πόλη με τον Μουσικό Σύλλογο Ορφεύς στον οποίο μετείχαν οι προερχόμενοι από το Μοναστήρι που εγκαταστάθηκαν στη Φλώρινα κατά τον Α παγκόσμιο πόλεμο. Η ορχήστρα του Ορφέα περιλάμβανε μια πληθώρα μουσικών οργάνων πολλών ειδών. Τον διαδέχτηκε ο Φιλεκπαιδευτικός Σύλλογος Αριστοτέλης με τα μουσικά του Τμήματα τις Ορχήστρες και τις χορωδίες του, η χορωδία Δ. Λιώτση, και στις μέρες μας το ενταγμένο στην Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας Ωδείο της Φλώρινας το οποίο αποτελεί φυτώριο πολλών νέων ταλέντων. Το Ωδείο εκτός από την κλασική μουσική διαθέτει και τμήματα παραδοσιακής Μουσικής. Η μουσική παράδοση της πόλης, τα χάλκινα που ήρθαν ως εδώ στη διάρκεια του πρώτου παγκοσμίου πολέμου διαμόρφωσαν μια ξεχωριστή φυσιογνωμία στην πόλη. Οι μπάντες των χάλκινων, όπως οι Βαλκάνηδες, έγραψαν ιστορία στην πόλη. Η Βιολέττα Λούστα που διαπρέπει στο εξωτερικό στο κλασικό τραγούδι βγήκε από το πνευματικό περιβάλλον της Φλώρινας. Τέλος η εθνογραφική παράδοση είναι εξαιρετικά πλούσια και πρέπει να καταγραφεί και να μελετηθεί.
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΤΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΚΑΙ Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΤΟΥ ΙΔΡΥΜΑΤΟΣ
Η φυσιογνωμία ενός τέτοιου Τμήματος προσανατολισμένου στις ανάγκες της εκπαίδευσης του εκπαιδευτικού της προσχολικής ή της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στη μουσική συνάδει με την φιλοσοφία της πολύπλευρης ανθρωπιστικής καλλιέργειας του νέου νηπιαγωγού και δασκάλου, συμπληρώνει την εκπαίδευσή του εμπλουτίζοντας τους νοησιαρχικούς στόχους της εκπαίδευσης του δασκάλου με την καλλιέργεια των αισθητικών και συγκινησιακών δεξιοτήτων του που διευρύνουν τον εσωτερικό του πλούτο. Από την άποψη αυτή ένα Τμήμα τέτοιο το οποίο
α) αξιοποιεί την μουσική παράδοση της περιοχής η οποία διαθέτει σημαντικές υποδομές όπως Ωδεία, Μουσικά Σχολεία, ΔηΠεΘε και άλλες θεατρικές ομάδες, χορωδίες, χορευτικά συγκροτήματα και πολιτισμικούς συλλόγους που θεραπεύουν τη μουσική παράδοση, ενώ η Δυτική Μακεδονία, έχει έναν πλούσιο μουσικό πολιτισμό ως σταυροδρόμι χωνευτήρι πολλών μουσικών ειδών και ιδιωμάτων. Φρονούμε πως όλα αυτά θα προσδιορίσουν σε σημαντικό βαθμό τη λειτουργία του Τμήματος ενώ οι μουσικές παραδόσεις παραμένουν ζωντανές και έλκουν το ενδιαφέρον μελετητών και κοινού.
β) μπορεί να τύχει της στήριξης των Παιδαγωγών, των Ψυχολόγων, των Κοινωνιολόγων, των Καθηγητών Διδακτικής με ΤΠΕ και άλλων ειδικοτήτων, κάτι που είναι αναγκαίο τον πρώτο χρόνο στελέχωσης του ιδρύματος, είναι όχι μόνο βιώσιμο, αλλά και αναγκαίο για την περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας. Στόχος του τμήματος είναι να προετοιμάσει σπουδαίους εκπαιδευτικούς μουσικής που θα χρησιμεύσουν ως θετικά πρότυπα για τους μαθητές τους. Επιπλέον το τμήμα μπορεί να συμβάλλει στη διατήρηση στενών σχέσεων με τους δασκάλους μουσικής στην περιοχή καθώς και σε εθνικό και διεθνές επίπεδο. Άρα συντρέχουν οι αναγκαίες προϋποθέσεις για την σύστασή του, αφού θα συντελέσει στην αναπτυξιακή δυναμική όχι μόνο του ιδρύματος αλλά και ολόκληρης της περιοχής.
ΤΙΤΛΟΙ ΣΠΟΥΔΩΝ – ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΤΥΧΙΟΥΧΩΝ
Το Bachelor of Music / Bachelor of Education μπορεί να εξελιχτεί ως ένα ολοκληρωμένο 5ετές πρόγραμμα πίστωσης που οδηγεί σε ένα δίπλωμα (πιστοποίηση) ως δασκάλου. Οι προπτυχιακοί φοιτητές μπορούν να αναπτυχθούν ως δάσκαλοι και επαγγελματίες της μουσικής και μέσω αλληλεπιδράσεων με αναγνωρισμένους πανεπιστημιακούς καθηγητές και καθηγητές μουσικής, καθώς και μέσω συμμετοχής σε κρατικές και εθνικές ενώσεις, πολιτισμικούς συλλόγους, κρατικά και ιδιωτικά ωδεία κλπ. Οι απόφοιτοι του προγράμματος μπορούν να απορροφηθούν σε Νηπιαγωγεία και σχολεία, σε κοινοτικούς φορείς, σε πολιτισμικούς συλλόγους κλπ. Αυτό το παράλληλο πρόγραμμα μπορεί να συνδυάσει τις ακαδημαϊκές σπουδές στη Μουσική, τις επαγγελματικές σπουδές και την εμπειρία σε κάθε χρόνο και να προσφέρει στους φοιτητές την ευκαιρία να αποκτήσουν πτυχίο Bachelor of Music και πτυχίο Bachelor of Education, πέραν της πιστοποίησης διδασκαλίας. Το πρόγραμμα μπορεί να προσφέρει επίσης μεταπτυχιακές σπουδές στο Διδακτορικό και Διδακτορικό επίπεδο. Τα μεταπτυχιακά προγράμματα μουσικής εκπαίδευσης μπορούν να προσφέρουν στην ολοκλήρωση της έρευνας και της πρακτικής της μουσικής εκπαίδευσης. Ακόμα τα προγράμματα σπουδών προπτυχιακά, μεταπτυχιακά και PHD είναι δυνατόν να εξατομικεύονται σύμφωνα με την επιθυμία του σπουδαστή για εξειδίκευση στα μεγάλα και δευτερεύοντα πεδία. Οι απόφοιτοι του μεταπτυχιακού προγράμματος μουσικής εκπαίδευσης έχοντας γνώση της μουσικής παιδαγωγικής θα μπορέσουν να αναδειχθούν σε παραγωγικούς μελετητές στον τομέα αυτό.
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ ΤΗΣ ΕΛΚΥΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ
Η ελκυστικότητα του νέου Τμήματος τεκμηριώνεται
α) εξαιτίας του γεγονότος ότι δεν υπάρχει ανάλογο Τμήμα που να συνδυάζει την Μουσική με την εκπαίδευση σε καμία άλλη περιοχή του ελληνικού κράτους
β) επειδή η μουσική παιδεία έχει αποκτήσει ξεχωριστό ενδιαφέρον την εποχή της παγκοσμιοποίησης και επομένως είναι σκόπιμο να εισαχθεί και με τη διδασκαλία στο Νηπιαγωγείο και στο Δημοτικό
γ) σύμφωνα με τις θεωρίες της παιδαγωγικής η εμμονή στους νοησιαρχικούς σκοπούς της μάθησης δεν συμβάλλει στη συγκρότηση ολοκληρωμένων προσωπικοτήτων και επομένως η εκπαίδευση των εκπαιδευτικών θα πρέπει να επαναπροσδιορίσει τους στόχους της προς την κατεύθυνση και της μουσικής εκπαίδευσης.
ΑΝΑΓΚΕΣ ΣΕ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΔΥΝΑΜΙΚΟ
Η ύπαρξη αξιόλογου και στελεχωμένου σοβαρά Ωδείου στη Φλώρινα είναι σημαντική παράμετρος όχι μόνο για την εξεύρεση διδασκόντων αλλά και για τη διαμόρφωση μουσικής κουλτούρας στον χώρο. Συγκεκριμένα ενταγμένο στην περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας λειτουργεί Ωδείο με τα εξής Τμήματα κλασικό, μοντέρνο, παραδοσιακό-λαϊκό, Μουσική προπαιδεία, Βυζαντινή μουσική, Εργαστήρι Μουσικής τεχνολογίας.
Το Ωδείο έχει αξιόλογη στελέχωση και μπορεί να συμβάλει καθοριστικά στην στήριξη του Τμήματος μαζί με τους Παιδαγωγούς της Παιδαγωγικής Σχολής.
ΑΝΑΓΚΕΣ ΣΕ ΥΛΙΚΟΤΕΧΝΙΚΗ ΥΠΟΔΟΜΗ ΚΑΙ ΚΤΙΡΙΑΚΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ (αν απαιτούνται)
Για την ίδρυση και την αρχική λειτουργία του Τμήματος δεν χρειάζονται νέες υποδομές. Υπάρχουν εξάλλου οι υποδομές του Ωδείου που ανήκει στην περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας.
Ωδείο Φλώρινας Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας
Επιπλέον μπορούν να αξιοποιηθούν τα μουσικά όργανα του εργαστηρίου Μουσικής της Παιδαγωγικής Σχολής που έχουν περιέλθει σε αχρηστία.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ή/ΚΑΙ ΔΙΕΘΝΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
Τα Τμήματα Μουσικής Παιδαγωγικής/Εκπαίδευσης δεν υπάρχουν στην Ελλάδα αφού στην Ελλάδα υπάρχουν αποκλειστικά Τμήματα Μουσικών Σπουδών οι απόφοιτοι των οποίων έχουν ειδίκευση στη μουσικολογία και προσαρτώνται σε Σχολές Τέχνης (Faculty of Art). Η απουσία έστω και ενός Τμήματος Μουσικής Παιδαγωγικής/Εκπαίδευσης από την ελληνική ακαδημαϊκή πραγματικότητα είναι ο λόγος υποβολής της συγκεκριμένης πρότασης. Ωστόσο τα Τμήματα Μουσικής Παιδαγωγικής/Εκπαίδευσης υπάρχουν ς σε πολλά και καλά πανεπιστήμια της Ευρώπης και των ΗΠΑ, της Ασίας κλπ. όπως τα παρακάτω: Music education, University of the Arts Helsinki’s Sibelius Academy· Music Education Department, Indiana University· Bachelor of Music in Music Education, Norwegian Academy of Music· Department of Music Education, University of Michigan· Department οf Music & Dance (Bachelor of Music Education), University οf Massachusetts-Amherst· School of Music (B.S. in Music Education), University of South Florida· Department of Music Education, School of Music, West Virginia University· Degree of Bachelor of Science – Major; Music Education, Luleå University of Technology. Ενδεικτικά επιλέχτηκαν και παρουσιάζονται ορισμένα από αυτά.
1. http://edcp.educ.ubc.ca/programs/music-education/Music Education. The University of British Columbia, Vancouver Campus, Faculty of Music Education, Department of Curriculum and Pedagogy (EDCP)
To Faculty of Music Education του UBC προσφέρει σπουδές στη Μουσική Εκπαίδευση. Τα μέλη των σχολών μουσικής εκπαίδευσης έχουν ένα ευρύ φάσμα ερευνητικών ενδιαφερόντων και ειδικοτήτων, χρησιμοποιώντας μεθόδους που είναι τόσο ποιοτικές (με βάση τη φιλοσοφία, την ιστορία, την ψυχολογία, την κοινωνιολογία, την εκπαιδευτική έρευνα με βάση την τέχνη και την / πειραματική έρευνα, έρευνες έρευνας και μεγάλης κλίμακας πολυπαραγοντικά σχέδια). To πτυχίο Bachelor (BEd) στη Μουσική Εκπαίδευση παρέχει πιστοποίηση για διδασκαλία στα σχολεία. Οι απόφοιτοι της UBC Music Education έχουν επιτυχημένη καριέρα στη Βόρεια Αμερική, την Ευρώπη και την Ασία.
To Department of Curriculum and Pedagogy (EDCP) προσφέρει και μεταπτυχιακές σπουδές στη Μουσική Εκπαίδευση Τα προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών της UBC στη Μουσική Εκπαίδευση έχουν σχεδιαστεί για να καλύπτουν ποικίλες ανάγκες και ενδιαφέροντα, συμπεριλαμβανομένων εκείνων του πολυάσχολου καθηγητή, του ερευνητή, του διαχειριστή, του υπεύθυνου του προγράμματος σπουδών και του μελλοντικού καθηγητή πανεπιστημίου. Οι ειδικότητες περιλαμβάνουν τη διδασκαλία, τη μουσική παιδαγωγική, τη μουσική της πρώιμης παιδικής ηλικίας, την ανάπτυξη προγραμμάτων σπουδών, τις πολιτισμικές σπουδές, τη μουσική και τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, τη μουσική και τις σχετικές τεχνολογίες και την εκπαίδευση των εκπαιδευτικών. Ειδικότερα το Τμήμα Επιμόρφωσης και Παιδαγωγικής του UBC (EDCP) προσφέρει προγράμματα Master of Education (MA) και Master of Arts (MA) με εξειδίκευση στη Μουσική Εκπαίδευση και ένα πρόγραμμα διδακτορικού στο πρόγραμμα σπουδών με σπουδές στην Μουσική Εκπαίδευση.
Σημείωση:
Πρόγραμμα 30-πιστωτικών master (MEd και MA) περιλαμβάνουν αυτά τα μαθήματα:
•EDUC, 500: Μέθοδοι έρευνας στην εκπαίδευση (3 μονάδες)
•EDCP, 562 – Εισαγωγή σε Θέματα και Θεωρίες για το Πρόγραμμα Σπουδών (3)
•EDCP 505 – Έρευνα στην Μουσική Εκπαίδευση (3)
•EDCP 526a – Θεωρία και Αρχές Μουσικής Εκπαίδευσης (Ιστορία και Φιλοσοφία) (3)
•EDCP 526b – Θεωρία και Αρχές Μουσικής Εκπαίδευσης (Ψυχολογία και Κοινωνιολογία) (3)
• Μαθήματα επιλογής (επιλέγονται από τον σύμβουλο από μαθήματα Μουσικής Εκπαίδευσης, Μουσικής και /ή άλλους τομείς.
Τίτλος σπουδών: Μάστερ της Παιδείας (3 credits) ή Master of Arts (3-9 credits) –ανάλογα με το θέμα που επιλέγεται
Το διδακτορικό πρόγραμμα (PhD) είναι μεταβλητό σε μήκος, ανάλογα με το υπόβαθρο και τα ενδιαφέροντα και περιλαμβάνει περίοδο τουλάχιστον ενός έτους σπουδών στην κατοικία στο πανεπιστήμιο. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει διδακτορικά σεμινάρια, μαθήματα σε ερευνητικές μεθόδους, καθώς και μαθήματα στον συγκεκριμένο τομέα εξειδίκευσης. Το πρόγραμμα ολοκληρώνεται με την ολοκλήρωση μιας διατριβής για ένα θέμα.
2. https://music.utoronto.ca/areas-of-study.php?asID=2, University of Toronto, Faculty of Music, Department of Music Education
Το UΟFΤ Music από το 1946 έχει καίριο ρόλο στην εκπαίδευση εκπαιδευτικών μουσικής για τα σχολικά, κοινοτικά και πανεπιστημιακά προγράμματα σε όλο τον Καναδά και πέρα από αυτήν, ενώ υπήρξε βασικός πόρος για την ανάπτυξη της έρευνας σχετικά με την εκπαιδευτική πρακτική και την επαγγελματική κατάρτιση.
Το πρόγραμμα Μουσικής Εκπαίδευσης είναι πλούσιο σε ποικίλες προσφορές, με πολύ ισχυρό πυρήνα των παιδαγωγικών οργάνων, χορωδίας και παγκόσμιας μουσικής. Προσφέρονται μαθήματα για τη διδασκαλία της μουσικής από τη γέννηση καθ ‘όλη τη διάρκεια της ζωής, την αντιμετώπιση θεμάτων διαφορετικότητας, αλλαγών τεχνολογιών και κοινωνικής δικαιοσύνης σε παγκόσμια και διεπιστημονικά φόρουμ. Στο μεταπτυχιακό επίπεδο, οι σπουδαστές και οι καθηγητές της Μουσικής Εκπαίδευσης ασχολούνται με την έρευνα και την εφαρμοσμένη έρευνα σε πολιτισμικές σπουδές, σπουδές σε θέματα φύλου, φωνητική και οργανωτική παιδαγωγική, διεξαγωγή, αυτοσχεδιασμό, μουσική και υγεία, καθώς και συμμετοχή νέων ερευνητικών παραδειγμάτων και μεθοδολογιών.
3. http://music.indiana.edu/departments/academic/music-education/faculty.php, Indiana University Bloomington, Jacobs School of music, Department of Music Education
Το Τμήμα Μουσικής Εκπαίδευσης της IU, ένα από τα κορυφαία προγράμματα δεσμεύεται για την αριστεία στη διδασκαλία, τη μουσική και την υποτροφία τόσο στο προπτυχιακό όσο και στο μεταπτυχιακό επίπεδο. Οι σπουδαστές της Bachelor of Music Education μπορούν να επιλέξουν από τέσσερις διαφορετικούς τομείς έμφασης: χορωδιακό, γενικό, συγκρότημα ή ορχήστρα. Ανάλογα με το μέσο ή τη φωνή τους, οι μαθητές μπορούν να επιλέξουν από ένα ευρύ φάσμα ευκαιριών απόδοσης που προσφέρει η Σχολή Μουσικής, η οποία περιλαμβάνει περισσότερες από 30 ορχήστρες, συγκροτήματα, χορωδιακά σύνολα και ειδικά σχήματα.
4. http://www.unmb.ro/eng/about-us/faculties-ensembles/faculty-of-composition-musicology-and-musical-pedagogy/, National University of Music Bucharest, Faculty of Composition, Musicology and Musical Pedagogy
Για τα τελευταία 150 χρόνια της ύπαρξης του θεσμού, η Σχολή Μουσικής Σύνθεσης, Μουσικολογίας και Μουσικής Παιδαγωγικής (FCMPm) αντιπροσωπεύει ένα σημαντικό μέρος του Εθνικού Μουσικού Πανεπιστημίου του Βουκουρεστίου.
Η σχολή αποτελείται από τρία τμήματα:
• Το Τμήμα Μουσικής Σύνθεσης
• Το Τμήμα Μουσικολογίας και Μουσικών Παιδαγωγικών Επιστημών
• Το Τμήμα Συμμετοχής και Συμπληρωματικών Μέσων
BACHELOR’S DEGREE CYCLE
1. Οκτώ εξάμηνα
Μουσική σύνθεση (Classic ή Jazz / Pop Music)
Μουσικολογία
Διενέργεια (Χορωδία / Ορχήστρα)
2. Έξι εξάμηνα
Μουσική Παιδαγωγική
Θρησκευτική Μουσική
MASTER’S DEGREE CYCLE (τέσσερα εξάμηνα)
• Σύνθεση και γλώσσα
• Μουσικολογική Σύνθεση
• Διεξαγωγή Stylistics (Χορωδία / Διεύθυνση Ορχήστρας)
• Μουσική ποπ και Πολιτισμός
• Σύγχρονη Μουσική Εκπαίδευση / Θρησκευτικές Μουσικές Καλλιτέχνες
5. https://www.k–state.edu/musiceducation/undergraduate/Kansas State University, Music Education
Το κρατικό πανεπιστήμιο του Κάνσας είναι στην πρώτη γραμμή της μουσικής εκπαίδευσης, δημιουργώντας δασκάλους μουσικής που έχουν εμπιστοσύνη, δεξιότητες και φιλοσοφικό υπόβαθρο για να καθοδηγούν τους μαθητές να αισθαντικά αισθάνονται μουσική και να αναπτύσσουν εξαιρετικές δεξιότητες επιδόσεων. Τα ευέλικτα προγράμματα προσφέρουν ένα ευρύ φάσμα μαθημάτων καθώς και επιλογές για την ολοκληρωμένη πιστοποίηση PreK-12. Οι τάξεις είναι μικρές, έτσι ώστε οι μαθητές να λαμβάνουν ατομική προσοχή από τη σχολή που ενδιαφέρονται ζωτικά για θέματα δημιουργικής και κριτικής σκέψης, φιλοσοφικά βασισμένη εκπαίδευση, μαθησιακή μάθηση, θέματα κοινωνικού περιβάλλοντος και μουσική τεχνολογία
6. https://www.mcgill.ca/music/people-research/areas/music-education, Mc Gill University, Περιοχή Μουσικής Εκπαίδευσης
Το πανεπιστημιακό πρόγραμμα Bachelor of Music / Bachelor of Education είναι ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα εκπαίδευσης εκπαιδευτικών μουσικής που επιτρέπει στους φοιτητές να ολοκληρώσουν και τους δύο βαθμούς ταυτόχρονα. Το πρόγραμμα παρέχει πρακτική εμπειρία και προετοιμάζει τους μαθητές να διδάσκουν σε όλα τα επίπεδα (στοιχειώδη και δευτεροβάθμια) και σε όλες τις περιοχές (μπάντα, χορωδία & γενική μουσική) της μουσικής εκπαίδευσης. Οι απόφοιτοι μας αναζητήθηκαν και εργάστηκαν σε σχολεία σε όλο τον κόσμο.
7. https://www.sota.edu.sg/careers/teaching-positions/teacher-music_theory_n_music_pedagogy. School of the Arts Singapore. Teacher (Music Theory And Music Pedagogy), Faculty of Music
Με τις παρακάτω ερωτήσεις μου θα ήθελα να συμβάλλω στον προβληματισμό που αναπτύσσεται αυτές τις μέρες στη Φλώρινα. Τέσσερις ερωτήσεις: Πόσο λογικό φαίνεται στον άξονα Θεσσαλονίκη-Κέρκυρα (4 συνολικά τμήματα Μουσικών σπουδών, 2 στη Θεσσαλονίκη, 1 Άρτα, 1 Κέρκυρα) να γίνει ένα ανάλογο Τμήμα στην πόλη μας; Πόσος θα είναι ο αριθμός των φοιτητων/τριών που θα μείνουν για να επιλέξουν τη Φλώρινα? Αλήθεια, ποιο κτίριο της Φλώρινας θα δοθεί για να καλύψει τις μεγάλες ανάγκες ενός τέτοιου Τμήματος; Μήπως προηγείται το κτίσιμο της Σχολής Καλών Τεχνών? Ας περιμένουμε την επίσημη ανακοίνωση, από την Πολιτεία η οποία φαίνεται ότι είναι σε θετική και ρεαλιστική κατεύθυνση για την ανάπτυξη του Πανεπιστήμιού μας.