Ποιοί «διασπούν» την ενότητα της μητροπόλεώς μας;
ΑNOIXTH EΠIΣTOΛH ΠΡOΣ TOYΣ XΡIΣTIANOYΣ THΣ ΦΛΩΡΙΝΑΣ, ΤΟΥ ΑΜΥΝΤΑΙΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΟΡΔΑΙΑΣ
Του Βασιλείου Π. Κερμενιώτη
(ανεξάρτητου) συνδικαλιστή της ΕΛΜΕ Εορδαίας,
Υποδιευθυντή του 3ου ΕΠΑΛ Πτολεμαΐδας
Διάβαστε όλο το άρθρο, πατώντας εδώ.
Share :
Αγαπητέ κ. Κερμενιώτη…
Διαβάζω τον τίτλο σας «Υποδιευθυντής ΤΕΛ Πτολεμαΐδας» και εύχομαι να σας αξιώσει ο Θεός λίαν συντόμως να καταλάβετε την θέση του Διευθυντή Δευτεροβάθμιας του νομού σας.
‘Ίσως, τότε, βγείτε από τον εικονικό, οργισμένο και μυθοπλασμένο μικρόκοσμό σας και κατανοήσετε την ευθύνη του ΗΓΕΤΗ.
Θα κατανοήσετε, ως Διευθυντής, ότι δεν είναι πρακτικά δυνατό και ουσιαστικά θεμιτό το γεγονός να αποπέμπετε, λόγου χάρη, έναν ομιλητή που θα αποστείλει το Υπουργείο Παιδείας επειδή δεν σας πρεσβεύουν και δεν συμφωνείτε με τις απόψεις του.
Θα κατανοήσετε ότι παρά τις πάμπολλες προτάσεις, απόψεις και επιχειρήματα που θα ακούτε (ως Διευθυντής) , η απόφασή σας ΠΡΕΠΕΙ να είναι συνισταμένη μίας μετριοπαθούς και πολύπλευρης διπλωματίας που θα καλύπτει το κατά δυνατόν ευρύτερο φάσμα αποδοχής και όχι απόφαση εγωκεντρική, μισαλλόδοξη και φανατισμένη.
Ο Μητροπολίτης Προύσης εκλήθη από τον Δήμο Φλώρινας και τον «Αριστοτέλη». Ο Μητροπολίτης μας, φρονώ, ότι επειδή ανέκαθεν στήριζε τις τοπικές & στρατιωτικές αρχές, τους συλλόγους και την κοινωνία της Ιεράς μητροπόλεως έπρεπε να πάρει κάποιες αποφάσεις ΗΓΕΤΗ και όχι αποφάσεις μίσους και φανατισμού.
Θα μπορούσε να πράξει, κατά την άποψή μου, δύο τινά:
α) Να αποπέμψει τον Προύσης, συμπαρασύροντας στον «καιάδα» τον Δήμο Φλώρινας και τον «Αριστοτέλη»
β) Να αποδεχθεί (ίσως με βαριά καρδιά) την μονοήμερη φιλοξενία, να συλλειτουργήσει (αφού έτσι προστάζουν οι κανόνες γαλαντομίας και σωστής φιλοξενίας) δίχως προφανέστατα να θιγούν όλα τα περιβόητα «περί Οικουμενισμού» που ΚΑΚΙΣΤΑ έλαβαν τεράστια διάσταση ΚΑΙ από τις δικές σας συνεχείς αναφορές.
Ο μητροπολίτης μας, κ. Κερμενιώτη, επειδή είναι αμέτρητες οι αρετές που του χαρίσθηκαν από τον Κύριο έπραξε ως ΗΓΕΤΗΣ της τοπικής Εκκλησίας. Έλαβε μία απόφαση η οποία, ίσως, να μην τον αντιπροσώπευε πλήρως προσωπικά, αλλά ήταν η σωστότερη συνολικά αφού ήταν αυτή που είχε το ευρύτερο φάσμα αποδοχής στην ΣΥΝΟΛΙΚΗ τοπική κοινωνία.
Η τοπική μας κοινωνία, κ. Κερμενιώτη, γαλουχημένη πρωτίστως από τον αξεπέραστο Μητροπολίτη Αυγουστίνο και τον πανάξιο διάδοχό του, δεν έχει ΤΙΠΟΤΑ να φοβηθεί.
Ουδείς εκ του εκκλησιαστικού λαού θα έδιδε την παραμικρή σημασία σε όλα τα περιβόητα «Οικουμενικά» του Προύσης (εξάλλου ήλθε, είδε και απήλθε. Τι μας έκανε; Μας προσηλύτισε μήπως;) εάν δεν εδίδετο ΚΑΙ από εσάς τόσο μεγάλη και φανατική διάσταση στο θέμα.
« Ενημερώσατε», λέτε, τον Μητροπολίτη για τον αιρετικό φιλοξενούμενο. Έχετε άραγε δείξει στοιχειώδη, παρόμοια ευαισθησία για την διαχρονική πολιτική εξουσία του τόπου η οποία εμφανίζεται με μασονικούς μανδύες σε πάμπολλες φωτογραφίες και ντοκουμέντα; Μάλλον αλλού βρίσκεται το πρόβλημα και μάλλον τελευταίο θα έπρεπε να σκεφτείτε τον άξιο Μητροπολίτη μας.
Σαφέστατα, κατανοώ, κ. Κερμενιώτη, τα προβλήματα που αναδύονται στην Ορθόδοξη Εκκλησία μας.
Δεν επιλύεται τίποτα όμως με το μίσος και τον φανατισμό.
Οι απόψεις που καταγράφεται: «Ποιοι έδωσαν το θάρρος να παρευρεθούν οι τάδε μητροπολίτες στην κηδεία του γέροντος!!!!», «ο Πατριάρχης πάτησε την Φλώρινα, το κάστρο της ορθοδοξίας!!!!!» κλπ, είναι απόψεις φανατισμού που εκφέρονται από γενικώς συνακολουθούντες. ΟΧΙ ΑΠΟ ΗΓΕΤΕΣ.
Φιλικά
Πασίνης Δημήτρης
Φλώρινα
tl;dr
Κάποιος μια περίληψη;
Pingback: π. Αυγουστίνος Καντιώτης » Blog Archive » ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΥΣ: ΠΟΙΟΙ «ΔΙΑΣΠΟΥΝ» ΤΗΝ ΕΝΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΦΛΩΡΙΝΗΣ
Κύριε Πασίνη, με κατηγορείτε, κυρίως, για «μίσος και
φανατισμό» και ότι είμαι εγκλωβισμένος στον «εικονικό, οργισμένο και
μυθοπλασμένο μικρόκοσμό μου». Να σας πληροφορήσω ότι, κατά σύμπτωση, αυτά
ακριβώς είναι τα «επιχειρήματα» των Οικουμενιστών προς στους επικριτές τους!
Κοιτάξτε. Είμαι ένας ατελής και αμαρτωλός άνθρωπος.
Δεν αποκλείεται, λοιπόν, σε κάποια σημεία του κειμένου μου να βγαίνει, όντως,
και κάποια εμπάθεια, την οποία εγώ μπορεί να μην την διακρίνω. Αν όμως, το
συμπέρασμά σας το βγάλατε από τους χαρακτηρισμούς που χρησιμοποιώ προς αιρετίζοντες
αρχιερείς θα σας έλεγα ότι δεν έχετε δίκιο. Ο Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός έλεγε ότι «αν
μου σκοτώσεις την μάνα μου και τον πατέρα μου και μετά μου βγάλεις και το μάτι,
ως χριστιανός έχω καθήκον να σε συγχωρήσω. Αν όμως υβρίσεις το Χριστό μου δεν
έχω μάτια να σε δω!»1. Οι αιρετικοί, ως παραχαράκτες των θείων δογμάτων,
υβρίζουν τον Χριστό. Θα σας αναφέρω μερικούς χαρακτηρισμούς Αγίων προς αιρετικούς:
Τους αποκαλούν «χριστομάχους»2 «όργανα του πονηρού»3 «τυφλούς»4 «προδρόμους του
Αντιχρίστου»5 εχθρούς του Χριστού»6 κ.ά.
Αλλά και μέσα στην Αγία Γραφή συναντούμε πάλι πολύ
σκληρούς χαρακτηρισμούς προς τους αιρετικούς: Ο Απόστολος Πέτρος τους αποκαλεί «κατάρας
τέκνα» (Πέτρ. Β΄ 2,14). Ο Απόστολος Παύλος καλεί τους χριστιανούς να «αναθεματίσουν»
όποιον τολμήσει να αλλοιώσει το ευαγγελικό κήρυγμα (Γαλ. 1,8-9), ο Απόστολος Ιωάννης, ο αγαπημένος μαθητής του
Χριστού, λέει στους πιστούς να μην λένε ούτε καλήμέρα στους αιρετικούς (Ιω.Β΄
1,10) και τους αποκαλεί «αντίχριστους» (Ιω. Α΄2,22)! Τέλος, ο ίδιος ο Χριστός τούς
αποκαλεί «λύκους άρπαγες» (Ματθ. ζ´ 15)
και ο Θεός-Πατέρας προστάζει να μην χαιρετούμε καν τους ασεβείς (Ησ.
57,21). Αλλά, γιατί τόσο σκληρή γλώσσα; Διότι, διαχρονικά, η Εκκλησία μας θεωρεί ότι η
αίρεση είναι δημιούργημα του Διαβόλου8 και οδηγεί στην Κόλαση9. Τι θα κάνουμε,
λοιπόν, εμείς; Θα εμφανιστούμε με μεγαλύτερη «αγάπη» και «ευγένεια» από τους
αγίους, τους Αποστόλους και τον ίδιο το Θεό;
Όσον αφορά αυτό που γράψατε ότι κάθε απόφαση που χρειάζεται
να παίρνουμε στη ζωή μας να «… πρέπει να είναι η συνισταμένη μίας μετριοπαθούς
και πολύπλευρης διπλωματίας που θα καλύπτει το κατά δυνατόν ευρύτερο φάσμα
αποδοχής και όχι απόφαση εγωκεντρική, μισαλλόδοξη και φανατισμένη», αυτό,
όντως, είναι πολύ σωστό και αφορά πολλά ζητήματα, ΠΛΗΝ τα θέματα της Πίστεως.
Εδώ δεν χωράει καμμία «διπλωματία» και κανένας συμβιβασμός: «Ου χωρεί
συγκατάβασις εις τα της Πίστεως», λένε οι Πατέρες. Αλλά και ο Χριστός κατακεραυνώνει
όποιον τολμήσει να αλλοιώσει έστω και ένα «κόμμα» από τα σωτήρια δόγματα που μας
έχει παραδώσει! (Ματθ. 5:18-19). Δεν μπορεί, λοιπόν, να υπάρξει χρυσή τομή και «συνισταμένη»
μεταξύ φωτός και σκότους, μεταξύ Θεού και Διαβόλου. Θα είσαι ή με τον έναν ή με
τον άλλον.
Γράφετε, επίσης ότι «ο Προύσης ήλθε, είδε και
απήλθε. Τι μας έκανε; Μας προσηλύτισε μήπως; Δώσατε μεγάλη διάσταση στο θέμα». Κάνετε λάθος
κύριε. Ο Προύσης ήλθε, είδε, αλλά ΔΕΝ απήλθε. Το πνεύμα του, το Οικουμενιστικό,
κυκλοφορεί ανάμεσά μας και μας επηρεάζει. Πέρα από το γεγονός ότι το συνεχές
πήγαινε-έλα Οικουμενιστών στη μητρόπολή μας αμβλύνει το ορθόδοξο αισθητήριο του
πιστού λαού, έχουμε και άλλα πολύ σοβαρά θέματα, για τα οποία δεν μιλήσατε: Δεν
είναι θέμα το ότι ο «ραδιοφωνικός σταθμός της Εκκλησίας της Ελλάδος», τον οποίο
αναμεταδίδει ο «ιερός Χρυσόστομος», κάνει πλύση εγκεφάλου και οικουμενιστική
προπαγάνδα στους χριστιανούς της Φλώρινας; Δεν είναι θέμα το ότι μοιράζεται στους
ιερείς μας το αντίχριστο περιοδικό «Θεολογία», κατηχώντας τους στην αίρεση του
Οικουμενισμού; Δεν είναι θέμα το ότι τα παιδιά που θέλουν να σπουδάσουν θεολογία, για να γίνουν θεολόγοι ή ιερείς, θα πάνε να φοιτήσουν σε κακόδοξες «θεολογικές» σχολές; Δεν είναι θέμα ότι από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο το μάθημα των θρησκευτικών αλλάζει και γίνεται οικουμενιστικό; Τέλος, δεν είναι θέμα το γεγονός ότι η μητρόπολή μας, εδώ και τόσα χρόνια, δεν μας λέει την
αλήθεια για την αίρεση του Οικουμενισμού και μας κρατάει στο σκοτάδι;
Με εκτίμηση,
Βασίλης Κερμενιώτης.
ΠΑΡΑΠΟΜΠΕΣ
1. Κοσμά Αιτωλού Διδαχές
2. Όσιος Δανιήλ ο Στυλίτης (Από το Βίος και πολιτεία του Οσίου Πατρός ημών Δανιήλ του Στυλίτου, κεφ. 95, σελ. 89 )
3. Όσιος Ευθύμιος (Από το Κυρίλλου Σκυθοπολίτου, Βίος του εν αγίοις πατρός ημών Ευθυμίου, κεφ. λ΄)
4. Άγιος Ευλόγιος Αλεξανδρείας, P.G. 103, 944C
5. Όσιος Αντίοχος, P.G 89, 1844B-D
6. Οσίου Συμεών του Μεταφραστού P.G. 114,528C
Κύριε Κερμενιώτη.
Αναλώνεται άνω του ημίσεος της απάντησής σας για να «διδάξετε» αυτό που γνωρίζει και ένα πεντάχρονο, κατηχούμενο μαθητούδι: «ότι οι αιρέσεις είναι δημιούργημα του διαβόλου και δικαίως αντιμετωπίζονται με γλώσσα σκληρή από Αποστόλους και Αγίους Πατέρες.»
Επιπρόσθετα , αγνοούσα το γεγονός ότι οι «Οικουμενιστές!!!» χρησιμοποιούν τις λέξεις που και εγώ χρησιμοποίησα (εικονικό, οργισμένο και μυθοπλασμένο μικρόκοσμο κλπ) και σαφέστατα αντιπαρέρχομαι την έμμεση κατηγορία του «αιρετικού Οικουμενιστή» που ΕΝΤΕΧΝΩΣ μου προσάπτεται, διότι απλά η κρίση σας δεν με ενδιαφέρει επειδή οφθαλμοφανώς συνάγεται από αυστηρά, φανατισμένα κριτήρια και παραδοχές.
Εξάλλου, διαφαίνεται σαφώς, ότι όποιος δεν συμφωνεί με τις απόψεις σας και τα συμπεράσματα που ΕΣΕΙΣ έχετε εξάγει περί της Ορθόδοξης Πίστης, αυτομάτως «κατακαίεται στη πυρά» του αιρετικού, του παράφρονα και του αντιφρονούντα. Δεν «γλύτωσαν» δεκάδες Μητροπολίτες από αυτή την τακτική σας, πως θα γλύτωνα εγώ; 🙂
Παραφράζεται συλλήβδην και κατά το δοκούν την αναφορά μου περί «διπλωματικής διαχείρισης» γεγονότων ή καταστάσεων. Είναι απολύτως ξεκάθαρο, κ, Κερμενιώτη, ότι ΔΕΝ εννοώ «απόκλιση από τις διδαχές του Κυρίου μας» αλλά διπλωματική διαχείριση καταστάσεων που προκύπτουν (όπως η επίσκεψη του Προύσης) και χρήζουν μετριοπαθούς και λογικής διαχείρισης από αυτούς που έχουν εκλεγεί και πρέπει να επιδείξουν την αναλογούσα υπευθυνότητα και ευαισθησία. Εσείς, ότι θέλατε καταλάβατε και εξαπολύσατε «πυρ κατά το δοκούν», σύμφωνα με την προσφιλή σας τακτική και καθοδηγούμενος για μία ακόμα φορά από σαφώς λανθασμένες παραδοχές.
Λέτε ότι « Ο Προύσης ήλθε, είδε, αλλά ΔΕΝ απήλθε. Το πνεύμα του, το Οικουμενιστικό,
κυκλοφορεί ανάμεσά μας και μας επηρεάζει».
Από πού εξάγεται αυτό το συμπέρασμα; Ποιος συνετός Χριστιανός επηρεάζεται από την επίσκεψη ενός επισκόπου που ήρθε για να… βραβευτεί; Που ακριβώς κυκλοφορεί το «Οικουμενιστικό πνεύμα» για να το… βρω και να σας ζητήσω συγγνώμη εκ των υστέρων. Μάλλον οι φαντασιώσεις σας, σας εξωθούν στην ανακάλυψη παραδοχών που ταλαιπωρούν την οντότητά σας.
Ποια ακριβώς είναι η περιβόητη αίρεση του οικουμενισμού την οποία λέτε ότι αποκρύπτει ο Μητροπολίτης; Υπάρχει κάποιο Πατερικό κείμενο, κάποια Αποστολική αναφορά περί τούτου; Θα σας ήμουν ευγνώμων εάν με διαφωτίζατε (με τον τρόπο που σας ανέφερα προηγουμένως, όχι με δικές σας εκτιμήσεις και άστοχες παραπομπές).
Και κάτι τελευταίο κ. Κερμενιώτη….
Γράφεται ότι «ήσασταν πολύ σκανδαλισμένος με τον Μητροπολίτη μας, μέχρι που τον γνωρίσατε προσωπικά και διαπιστώσατε ότι είναι άνθρωπος δυναμικός, ανεξίκακος, σεμνός, ταπεινός, με αγνή, παιδική ψυχή»
Μετά από όλα τούτα τον περιλούζεται με μύριες, προσωποπαγείς κατηγορίες και εξαγάγατε ένα πλήθος άστοχων, εις βάρος του, συμπερασμάτων.
Δυστυχώς αφήσατε, κ.Κερμενιώτη, την αρχικά «σκανδαλισμένη» οντότητά σας να υπερνικήσει την άπλετη εαρινή αύρα που αναδύεται από την συναναστροφή με τον καλοκάγαθό μας Μητροπολίτη.
Δυστυχώς χάσατε μία καλή ευκαιρία να ημερέψετε την ψυχή σας…
Αγαπητέ κ. Πασίνη Δημήτριε
Επειδή κάποιοι από εμάς μεγαλώσαμε στις κατασκηνώσεις και στις αδελφότητες που ίδρυσε ο π.Αυγουστίνος,
επειδή μεγαλώσαμε με τα κηρύγματα του
επειδή ακόμη αντηχεί στ’ αυτιά μας η ανόθευτη, καθαρόαιμη, ελεγκτική του φωνή
επειδή ο π.Αυγουστίνος ως ΣΩΣΤΟΣ ΗΓΕΤΗΣ, ΑΡΝΗΘΗΚΕ να υποδεχθεί τον τότε Πρόεδρο της Δημοκρατίας Χρήστο Σαρτζετάκη (που είχε υπογράψει τον νόμο για τις εκτρώσεις),
όπως ΑΡΝΗΘΗΚΕ να αποδεχθεί διατάγματα της χούντας, του Βασιλιά κλπ, τα πολέμησε με πείσμα και ουδέποτε τα αποδέχθηκε ή φέρθηκε “διπλωματικά” όπως εσείς εισηγείσθε,
επειδή αυτό που λείπει σήμερα από την Ελλάδα, τόσο στην πολιτική, όσο και στην εκκλησία είναι αληθινοί ΗΓΕΤΕΣ και όχι νάνοι που ανέρχονται στον θρόνο κλαψουρίζοντας, παρακαλώντας ή γονυπετώντας,
αφήστε τους ελάχιστους αληθινούς πιστούς να ομολογήσουν την αλήθεια.
Δόξα τω Θεό, δεκάδες βιβλία, χιλιάδες άρθρα και χιλιάδες ομιλίες του π.Αυγουστίνου (με τις οποίες κατακλύζεται σήμερα το διαδίκτυο αφού ο κόσμος διψάει για την φωνή της αλήθειας) δείχνουν τον δρόμο της “αρετής”.
Τις δικαιολογίες για το “μίσος” και τον “φανατισμό” να τις πείτε στους επίδοξους αρχιμανδρίτες και πρωτοσύγγελλους που οργανώνουν ολόκληρους μηχανισμούς για να καταλάβουν κάποιο δεσποτικό θρόνο (από τους συνυποψηφίους τους) και κυρίως, στους οικουμενιστές του Φαναρίου που δίνουν εντολές στους δεσποτάδες να καρατομείται κάθε ιερέας που τολμά να επισημάνει τα οικουμενιστικά τους ολισθήματα.
Ζητούμε ΕΛΕΥΘΕΡΑ και ΖΩΣΑ εκκλησία και πατρίδα.
Αγαπητό Istologio O Paidagogos…
Το θέμα μας δεν είναι ο πανάξιος Αυγουστίνος Καντιώτης, ο οποίος παρεμπιπτόντως ουδέποτε θα μπορούσε να σας διδάξει κατά τέτοιο τρόπο, ώστε να αυτο-αναγορεύεστε ως “οι ελάχιστοι αληθινοί πιστοί” !!!!
Το μείζον θέμα είναι η απαξίωση που προσδίδεται από ορισμένους κύκλους στο πνευματικό τέκνο του μακαριστού Αυγουστίνου, τον τωρινό Μητροπολίτη μας.
Επί 40 ολόκληρα χρόνια ο μακαριστός ιεράρχης ΜΟΝΟ ΚΑΛΑ ΛΟΓΙΑ είχε να προσάψει στον καλοκάγαθο, τότε αρχιμανδρίτη του.
Προσβάλλετε βάναυσα την μνήμη του μακαριστού, υπονοώντας ότι δεν είχε σωστή κρίση ως προς την επιλογή του αρχιμανδρίτη του ΕΠΙ 40 ΣΥΝΑΠΤΑ ΕΤΗ.
Επιπρόσθετα εκπλήσσομαι με την ευκολία σας, να διαχωρίζεται, κατά προσωπική κρίση, τους ΗΓΕΤΕΣ από τους ΝΑΝΟΥΣ, τους πατρίκιους από τους πληβείους, τους άξιους από τους ανάξιους.
Μάλλον έχετε αυτο-αναγορευθεί και ως “Θεοί”, έσω έτοιμοι να πρωταγωνιστήσετε και στον διαχωρισμό των ανθρώπων κατά την Δευτέρα Παρουσία.
Θεός Φυλάξει!!!!!
Επαναλαμβάνουμε τι γράψαμε.
Εξηγήσαμε ΠΩΣ αντιμετώπιζε αντίστοιχα περιστατικά ο π.Αυγουστίνος, που αρνιόταν να υποχωρήσει στο παραμικρό σε θέματα πίστεως. Καταθέσαμε την μαρτυρία μας.
Το τι είναι ο καθένας, αν είναι γίγαντας ή νάνος, το κρίνουν όσοι τον βλέπουν και αναπόφευκτα τον συγκρίνουν.
Πάντως αντικειμενικά ο νυν μητροπολίτης, δεν φαίνεται να έχει πάρει ούτε ένα χιλιοστό από την αγωνιστικότητα του προκατόχου του.
Το γιατί τον είχε δίπλα του ο μακαριστός, υποθέτουμε γιατί είχε ηθική καθαρότητα, γιατί ήταν απολύτου εμπιστοσύνης, γιατί ήταν χαμηλών τόνων και ταίριαζε ως ιδιοσυγκρασία δίπλα του, για ένα σωρό άλλους λόγους. Αυτό δεν σημαίνει όμως ότι επειδή τον είχε 40 χρόνια πρωτοσύγγελλο ο μακαριστός π.Αυγουστίνος, θα δικαιώνεται μέχρι να πεθάνει ο ίδιος για τις επιλογές του. Είναι φανερό ότι κάνει λάθη, και όταν αυτά αφορούν σοβαρά δογματά θέματα πίστεως, δικαιούνται να τα επισημαίνουν οι πιστοί.
Το κείμενο του κ.Κερμενιώτη και οι φωτογραφίες, τα αποκαλύπτουν όλα. Δεν αφήνουν κανένα περιθώριο παρερμηνείας. Αδιάσειστα τα φωτογραφικά ντοκουμέντα.
Δυστυχώς λοιπόν, η φύση έχει και νάνους και γίγαντες. Αυτή είναι η αλήθεια, όσο κι αν πονάει τους νάνους.
Όπως και η εκκλησία έχει πιστούς που αγωνιούν για όσα συμβαίνουν και κοιμισμένους -που δεν θέλουν να διακόψουν την ραστώνη τους. Φυσικά δεν λείπουν και ικανοί “καλοθελητές” που επεμβαίνουν -αυτόβουλα ή καθ υπόδειξη- για να μετριάσουν τις εντυπώσεις της τραγικής κατάστασης.
“Ώσπερ υπό του ιού τον σίδηρον, ούτω τους φθονερούς υπό του ιδίου ήθους κατεσθίεσθαι”
Αντισθένης (κυνικός φιλόσοφος, κάπου στο 400 π.Χ.)
Υ.Γ 1) Ας κρίνει λοιπόν τον Μητροπολίτη μας ο λαός και προσπαθήστε να αποφύγετε τις επαναλαμβανόμενες άστοχες κρίσεις σας. Ή καλύτερα ας τον κρίνει ο Κύριος…
2) Γράφετε “αντικειμενικά ο νυν μητροπολίτης, δεν φαίνεται να έχει πάρει ούτε ένα χιλιοστό από την αγωνιστικότητα του προκατόχου του.”
Ως “παιδαγωγός” θα πρέπει να γνωρίζετε ότι εκφέρεται μία απόλυτα ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΙΚΗ, προσωπική σας κρίση. Αυτό είναι ανεφαίρετο δικαίωμά σας. Όμως η λέξη “αντικειμενικά” (που χρησιμοποιείται) είναι ο ορισμός της έπαρσης, προφανώς απολύτως άστοχη και θα πρέπει καταλλήλως να χρησιμοποιείται…
3) Το ότι “επεμβαίνω καθ’ υπόδειξη” το αντιπαρέρχομαι αλλά δεν εκπλήσσομαι κιόλας για την “αντικειμενική σας κρίση” , αφού, για βαθυστόχαστες έννοιες βγάζετε κατ΄επανάληψιν βιαστικά συμπεράσματα (κατά πως σας βολεύει ή πίσω από πιο χαράκωμα θέλετε να κατασκευάσετε “εχθρούς”…)
Απαντούμε για τελευταία φορά, για να μην θεωρήσετε ότι η “κόντρα” είναι προσωπική :
1) Δεν κατηγορούμε τον μητροπολίτη Φλωρίνης ούτε για ηθικά παραπτώματα ούτε για ανθρώπινες αδυναμίες. Αυτές πράγματι θα τις κρίνει ο Θεός.
Αναφερόμαστε σε συνειδητές πράξεις που προκαλούν το ορθόδοξο αίσθημα. Όταν συλλειτουργείς με αυτόν που συμπροσεύχεται με τους ουνίτες, με αυτόν που αποκαλεί τους αιρετικούς επισκόπους της εκκλησίας (!) τότε υφίσταται θέμα.
Σε τέτοια θέματα ΟΦΕΙΛΕΙ να επαγρυπνεί και να τοποθετείται ο λαός.
2) Δηλαδή εσείς θεωρείτε ότι ο π.Θεόκλητος έχει αγωνιστικότητα παρόμοια με τον προκάτοχο του!
έτσι θέλετε να μας πείσετε..(!) Σε όποιον Φλωρινιώτη το πείτε θα γελάει και το παρδαλό κατσίκι!
3) Προσποιείστε ότι δεν καταλαβαίνετε… δεν γνωρίζετε τίποτε για μασονία, για οικουμενισμό, για Νέα τάξη Πραγμάτων, για Λέσχη Μπιλντερμπεργκ.
Επειδή εμείς δεν μπορούμε άλλο να στρουθοκαμηλίζουμε, αποφασίσαμε να μιλήσουμε.
Έτσι εξηγείται που είστε ο μόνος που απεγνωσμένα προσπαθείτε να δικαιολογήσετε τα αδικαιολόγητα.
Απαντώ
και πάλι στον κ. Πασίνη.
Αξιότιμε κύριε, αυτό που έγραψα ότι δηλ. τα επιχειρήματα που χρησιμοποιήσατε είναι ίδια
με εκείνα που επικαλούνται οι Οικουμενιστές προς τους επικριτές τους, είναι
πραγματικότητα. Δεν είχα σκοπό να υπονοήσω, προς Θεού, ότι είστε Οικουμενιστής,
ούτε να αφήσω κάποια άλλη μομφή προς το πρόσωπό σας! Συγχωρήστε με αν την
έκφραση «κατά σύμπτωση» που χρησιμοποίησα την εκλάβατε ως υπονοούμενο. Όχι, δεν
είχα τέτοια πρόθεση.
Με τη διευκρίνησή σας ότι «διπλωματική διαχείριση» αφορά «μόνο την διαχείριση
καταστάσεων που προκύπτουν (όπως η επίσκεψη του Προύσης) και χρήζουν
μετριοπαθούς και λογικής διαχείρισης από αυτούς που έχουν εκλεγεί και πρέπει να
επιδείξουν την αναλογούσα υπευθυνότητα και ευαισθησία», συμφωνώ κι εγώ. Άλλωστε
όταν είχε δημοσιευθεί το πρώτο κείμενό μου, στο «Νέα Φλώρινα», είχα γράψει ότι «Καταλαβαίνω ότι η θέση του μητροπολίτη μας είναι λεπτή και δύσκολη. Από τη μία είναι το Πατριαρχείο και από την άλλη βρίσκεται προ τετελεσμένων γεγονότων, εξ αιτίας της πρόσκλησης που απηύθυνε στον
πατριαρχικό επίσκοπο ο δήμος Φλωρίνης και ο Σύλλογος [Αριστοτέλης]. Για λόγους
ευγένειας και αβρότητας, νιώθει ότι θα πρέπει να τον υποδεχθεί». Επίσης, δεν
έθιγα καθόλου το θέμα της συλλειτουργίας του επισκόπου μας με τον Προύσης, αν
και το γνώριζα ότι θα συλλειτουργούσαν. Επομένως, κ. Πασίνη, στο συγκεκριμένο
ζήτημα, συμφωνούμε και δεν διαφωνούμε. Επομένως, εσείς γιατί θέτετε εκ νέου ένα
ζήτημα που δεν υπάρχει; Αυτά τα έγραψα και στο τελευταίο κείμενό μου. Δεν τα
διαβάσατε;
Γράφετε, ακόμη, τα εξής: «Που ακριβώς κυκλοφορεί το “Οικουμενιστικό πνεύμα” για να το… βρω και
να σας ζητήσω συγγνώμη εκ των υστέρων. Μάλλον οι φαντασιώσεις σας, σας εξωθούν
στην ανακάλυψη παραδοχών που ταλαιπωρούν την οντότητά σας». Αξιότιμε κύριε,
μάλλον δεν έχετε διαβάσει καθόλου το κείμενό μου. Κάνετε ένα κόπο να το
διαβάσετε πρώτα και μετά βγάλτε συμπεράσματα. Πάντως η διάχυτη ειρωνική διάθεση
που έχετε απέναντί μου και η οποία ξεχειλίζει και στα δύο σχόλιά σας, δείχνει
ότι μάλλον εσείς πρέπει «να ημερέψετε την ψυχή σας».
Τέλος, μου γράφετε ότι αναιρώ τον εαυτό μου γιατί από τη μια εκφράζομαι κολακευτικά προς
τον σεβασμιώτατο και από την άλλη «τον περιλούζετε με μύριες, προσωποπαγείς
κατηγορίες». Σας επαναλαμβάνω, κ. Πασίνη, ότι ΔΕΝ διαβάσατε το κείμενό μου. Κάνετε, σας παρακαλώ, ένα κόπο να το διαβάσετε και θα καταλάβετε ότι δεν μέμφομαι τον π. Θεόκλητο, αλλά κάποια άλλα πρόσωπα του περιβάλλοντός του.
Με εκτίμηση,
Βασίλης
Κερμενιώτης.
κ. Πασίνη μιλάτε διαφορετική γλώσσα ‘από τον κ. Κερμενιώτη, που θέτει πάνω απ’ όλα την Ορθόδοξη του πίστη και από το ιστολόγιο παιδαγωγός , που αγωνίζεται για τα μεγάλα ιδανικά της Πατρίδος, γι’ αυτό δεν τους καταλαβαίνετε καί τους κατακρίνετε.
Δεν θα μείνω επομένως, σ” αυτό το σημείο, γιατί δεν πρόκειται να σας πίσω, ‘αφού με κοσμικό μάτι βλέπετε τα θέματα της ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΠΙΣΤΕΩΣ
Θα απαντήσω μόνο, στό πόσο είναι αληθινά τα λόγια σας ότι 40 ολόκληρα χρόνια ο μακαριστός ιεράρχης (π. Αυγουστίνος) ΜΟΝΟ ΚΑΛΑ ΛΟΓΙΑ είχε να προσάψει στον καλοκάγαθο, τότε αρχιμανδρίτη του (π. Θεόκλητο).
Αν πάρετε άδεια ‘από τον π. Θεόκλητο θα ανεβάσω ηχητικά τον σεβαστό Γέροντα π. Αυγουστίνο, που μιλά για τον διχασμό που δημιούργησε στην Μητρόπολη του ο καλοκάγαθος αρχιμανδρίτης.
Μη σας παρακαλώ προκαλείτε, αυτούς που ξέρουν περισσότερα πράγματα από σας και έχουν και ηχητικά στοιχεία στα χέρια τους.
Αν θέλετε να μάθετε με πόση αγάπη στο Γέροντα δούλεψε για να γίνει μητροπολίτης Φλωρίνης ο π. Θεοκλητος, σας παραπέμπω στο: http://www.augoustinos-kantiotis.gr/?cat=11.
Με στενοχώρησε το σχόλιο της κας Καπλάνογλου. Παρακαλώ θερμά, τόσο αυτήν, όσο και οποιονδήποτε άλλον που θα κάνει σχόλιο, να επικεντρωθεί στο θέμα μας που είναι σοβαρότατο και άπτεται της Πίστεως. Αυτή τη στιγμή, δεν νομίζω πως θα ωφελήσει το να ανοίξουμε σηζητήσεις και αντιπαραθέσεις επί άλλων θεμάτων.
κ.Κερμενιώτη, μπορεί άλλο να είναι το θέμα της ανάρτησης, αλλά εφόσον κάποιος (συγκεκριμένα ο κ.Πασίνης) ισχυρίστηκε ότι ο π.Αυγουστίνος “μόνο καλά λόγια” είχε για τον πρωτοσύγκελο του,
νομίζω δικαιούται οποιοσδήποτε διαθέτει ντοκουμέντα, πολύ περισσότερο όταν το ισχυρίζεται αυτό επώνυμα, να το καταθέσει. Καλώς λοιπόν απάντησε η κ.Καπλάνογλου.
Από κει και πέρα σωστά επισημαίνετε να μην επεκταθεί η συζήτηση σε άλλο θέμα και φυσικά το σεβόμαστε και εμείς και σταματάμε εδώ.
Ααα… πα,πα,πααα……
Συνάθροιση μεγάλων… δυνάμεων διαπιστώνω, ώστε να καμφθεί κάθε διαφορετική εκτίμηση μίας εξαρχής άβολα διαμορφωθείσης παραδοξολογίας.
Παρουσιάζεται ο «Παιδαγωγός» να εξάρει τις θέσεις του κ.Κερμενιώτη (και να προσδώσει επιπρόσθετη απαξίωση στον Μητροπολίτη μας μέσα σε κλίμα μυστηριώδους ανωνυμίας…), και στην συνέχεια εμφανίζεται ο/η akaplanoglou να εξάρει τις θέσεις αμφοτέρων, απειλώντας μάλιστα και με…. στοιχεία 🙂
Φαύλος κύκλος.
Επειδή οσονούπω θα εμφανισθεί και έτερος (για να… εξάρει τις θέσεις απάντων των ανωτέρω προαναφερθέντων κ.ο.κ) θα περιορισθώ σε κάποιες τελευταίες διαπιστώσεις αφού δεν φαίνεται να έχουν νόημα περαιτέρω τοποθετήσεις:
1) Όταν αξιότιμοι κύριοι & κυρίες (από την τελευταία ανάρτηση του κ. Κερμενιώτη πληροφορήθηκα ότι το προσωνύμιο akaplanoglou ανήκει σε κυρία, οπότε έχουμε να κάνουμε με μία συνολικά γνωστή μεταξύ της, όμορφη και ομοειδεάζουσα οικογένεια 🙂 ) , επιζητείται «ΕΛΕΥΘΕΡΑ και ΖΩΣΑ εκκλησία και πατρίδα» θα πρέπει να δέχεστε ότι τα μέλη αυτής έχουν απεριόριστο δικαίωμα ΕΛΕΥΘΕΡΗΣ κρίσης και έκφρασης, μέσα στα πλαίσια της χρηστής συνολικά αξιοπρεπούς αντιπαράθεσης, όταν αυτή προκύπτει.
Όμως, τόσο από τις απόψεις του «Παιδαγωγού» (που υποθέτει ότι ίσως και «καθ΄ υπόδειξη» παραθέτω απόψεις) όσο και της κυρίας akaplanoglou (η οποία σαφώς υπαινίσσεται ότι «λαμβάνω εντολές» αφού πρέπει να πάρω «άδεια από τον π.Θεόκλητο !!!!!!), συνάγεται το συμπέρασμα ότι σας είναι παντελώς ακατανόητο το γεγονός να παραθέτει κάποιος τις απόψεις μου ΑΝΕΥ ΟΥΔΕΜΙΑΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ.
Εκ των ανωτέρω συνάγεται το συμπέρασμα ότι επιθυμείτε ένα ακατανόητο συνονθύλευμα «ΕΛΕΥΘΕΡΑΣ & ΖΩΣΗΣ εκκλησίας», αφού, ότι δεν σας ικανοποιεί, οφείλεται (κατ΄ εσάς) μάλλον σε.. κατασκόπους, εγκάθετους ή ρουφιάνους (όπως εγώ εν προκειμένω!!!!)
2) Η απειλή της έκφρασης της akaplanoglou: «Μη προκαλείτε, αυτούς που ξέρουν περισσότερα πράγματα από σας και έχουν και ηχητικά στοιχεία στα χέρια τους» είναι έκφραση εκδίκησης, μίσους και απόλυτα φανατισμένης διάθεσης, απόλυτα ΑΞΙΟΛΥΠΗΤΗ (κατά την άποψή μου) και ΑΝΑΞΙΑ ΟΠΟΙΟΥΔΗΠΟΤΕ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΥ.
Απλά δια αυτής εκφράζονται οι τρόποι δράσης των κύκλων που δεν φείδονται να χρησιμοποιήσουν οποιοδήποτε τρόπο και μέσο ώστε να ΕΠΙΒΑΛΛΟΥΝ τις απόψεις τους.
3) Κύριε Κερμενιώτη…
Ειλικρινώς σας αναφέρω, ότι το προ-τελευταίο σχόλιό σας με εξέπληξε θετικότατα.
Παρά το γεγονός ότι σας είναι δύσκολο να αντιληφθείτε ότι με το κείμενό σας μέμφεσθαι ευθέως τον Μητροπολίτη μας (εξάλλου και μόνο η αναφορά σας « ΕΔΩ ΚΑΙ ΧΡΟΝΙΑ Η ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΦΛΩΡΙΝΗΣ ΣΥΝΘΗΚΟΛΟΓΗΣΕ ΜΕ ΤΗΝ ΑΙΡΕΣΗ ΚΑΙ ΠΑΙΖΕΙ ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΤΗΣ» … τα λέει όλα), παρόλα αυτά, και συνυπολογίζοντας την εκτίμησής σας ότι «δεν μέμφομαι τον π. Θεόκλητο, αλλά κάποια άλλα πρόσωπα του περιβάλλοντός του» διακρίνεται ένα συνολικό κλίμα στοχευμένης διαφοροποίησης ως φωτεινό σημάδι αναπροσδιορισμού μίας παροδικής ( ο Θεός να δώσει) απώλειας προσανατολισμού σας.
Σαφέστατα δεν με ενοχλεί η παρότρυνσή σας να «ημερέψει η δική μου ψυχή» αφού εκ των προτέρων γνώριζα ότι η επιθετική γραφολογία που ήμουν αναγκασμένος να χρησιμοποιήσω (αφού δεν μου ήτο εύκολο να κατανοήσω με ποια ιδιότητα αποστέλλεται συνεχή διαγγέλματα προς τον «ΛΑΟ ΤΗΣ ΦΛΩΡΙΝΑΣ»!!!!), οδηγεί και σε αυτούς τους ατραπούς 🙂
ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ
Κυρίες και Κύριοι,
ας πάψουν οι διαπληκτισμοί!
Ο ΚΥΒΟΣ ΕΡΡΙΦΘΗ!!!
Με πλήρη επίγνωση και άκρως διαυγέστατος ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας στον λόγο του ανήμερα της Αγίας Παρασκευής μας έλυσε όλες τις απορίες!! Δεν χρειάζεται να λογομαχούμε άλλο!!
Ο π.Θεόκλητος μας πληροφόρησε ότι είναι ΑΚΡΑΙΑ οικουμενιστής καθώς υποστηρίζει άνευ συστολής τον αρχιαιρεσιάρχη Βαρθολομαίο!! (σ’αυτό συνηγορεί η φωτογραφία στην οποία απαθανατίστηκε να συμπροσεύχεται με ΚΑΡΔΙΝΑΛΙΟ ΠΑΠΙΚΟ ΑΞΙΩΜΑΤΟΥΧΟ!!!!!!!!! βλέπε παρακάτω)
Και ως να μην έφτανε η προδοσία του αυτή… Έρχεται τώρα και εκτοξεύει αφειδώς απειλές, λέγοντας πως όποιος δεν υπακούει στον Δεσπότη λατρεύει τον διάβολο!! Αλήθεια;; Κι ο Δεσπότης που ποδοπατεί ξεδιάντροπα τους ιερούς κανόνες της Εκκλησίας που προβλέπουν καθαίρεση σε όποιον συμπροσεύχεται με αιρετικούς και συνδιαλέγεται μαζί τους…τι κάνει; ΛΙΒΑΝΙΖΕΙ ΤΟΝ ΔΙΑΟΛΟ! Δεν μας είπε ο Σεβαστός, Πατήρ και Δέσποτας υπό ποιες προϋποθέσεις κάνουμε υπακοή στον Επίσκοπο. Για τον λόγο αυτό παραπέμπουμε στο κήρυγμα του όντως επισκόπου π.Αυγουστίνου Καντιώτη “Πότε να μην υπακούς στον παπά” για να πληροφορηθεί επί του θέματος! Όταν ορθοτομούν τον λόγο της αληθείας τότε οφείλουμε αόματη υπακοή, όταν όμως συντελούν ύπουλα και τεχνηέντως στην εξεφτέλισή της, στην υπονόμευσή της και στο ξεπούλημά της έχουμε χρέος να τον στηλιτεύσουμε και να τον ταρακουνήσουμε! «Πειθαρχεῖν δεῖ Θεῷ μᾶλλον ἢ ἀνθρώποις» (Πράξ. 5, 29).
ΠΡΟΣ ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΙΝ
“Όποιος δέχεται ψευδοδιδασκάλους-αιρετικούς δέχεται τον διάβολο!” (άγιος Μάξιμος ομολογητής, Περί των πραχθέντων, κεφ. θ’-ιβ’ P.G 90 144b-145c)
ΚΑΙ ΚΑΤΙ ΑΚΟΜΑ!!
Σήμερα ανηλεώς αμαύρωσε και τη μνήμη του και γέροντος αυτού π.Αυγουστίνου! Με ποιο ήθος και ποια παρρησία ετόλμησε να λάβει θέση για το θέμα της παύσεως του μνημοσύνου του Πατριάρχου! Ομιλούμε περί παράκρουσης! Όποια ακολουθία γίνεται, μας είπε, χωρίς να μνημονεύεται ο οικείος μητροπολίτης ή ο προϊστάμενος του Δεσπότη, δηλαδή ο Πατριάρχης είναι λέει άκυρη η Θεία Λειτουργία!! Χουντισμός, Φασισμός και άνευ προηγουμένου παράνοια! Ο γέροντάς σας δηλαδή, ο λέων π.ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΣ (και άλλοι σοβαροί και όντως ορθόδοξοι) που έπαυσε το μνημόσυνο του Πατριάρχη ήταν εξωεκκλησιαστικός, λειτουργούσε άκυρα, τα μυστήρια στα οποία συμμετείχε δεν ισχύουν;;;;;;;;; Αντιλαμβάνεσθε σε τι παραλογισμό παρεκτραπήκατε;
Ο άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος εκήρυττε με στόμφο το “μην αποδέχεστε κανένα αιρετικό δόγμα με πρόσχημα την αγάπη”!
Ω της υποκρισίας!
Ω της προδοσίας!
Ουαι ὑμῖν!
Όταν ο Πατριάχης Νεστόριος έλεγε ότι η Παναγία δεν είναι Θεοτόκος, αλλά Χριστοτόκος, δηλαδή δε γέννησε Θεό, αλλά άνθρωπο έπρεπε να τον υπακούσουν;;;;; Καλά μιλάμε σοβαρά;;; ή μωρολογούμε υπό την επήρεια παραισθησιογόνων;;;;
Και κάτι τελευταίο!!!!!!!!!!!!
Ο Μητροπολίτης σήμερα μαγειρικώς ετοποθέτησε ωσάν κερασάκι στην τούρτα μια απαράδεκτη σοφιστεία! Μας λέγει: πως για κοινωνικούς και φιλανθρωπικούς σκοπούς ο Πατριάρχης κάνει ό,τι κάνει για να μην έχουμε πολέμους… ΑΚΟΥΣΟΝ ΑΚΟΥΣΟΝ!!
Κάνει τον αιρετικό, μοιράζει κοράνια, συλλειτουργεί με παπικούς, αφορίζει ορθοδόξους, παραχωρεί ορθόδοξες εκκλησίες σε αιρετικούς, παρευρίσκεται σε μασωνικές τελετές, αποκαλεί ξεβράκωτους τους ήρωες του 1821!! Συγχαρητήρια για το έργο!! Πολυσχιδές και πολυποίκιλο! Πολυεπίπεδο και λίαν ψυχωφέλιμο!! Κρίμα που δεν πέτυχαν οι τόσο κοπιαστικές προσπάθειές του καθώς οι τζιχάντ καθαρίζουν την Ευρώπη, στη Συρία οι πόλεμοι μαίνονται και βράζει η ανατολή!! Κρίμα τον ιδρώτα του!
Ε ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΧΑΪΒΑΝΙΑ!!! ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΘΕΙΤΕ ΤΟ
ΠΡΟΣ ΓΝΩΣΙΝ
“Προτιμούμε τον διχασμό υπέρ της πίστεως από μια ομόνοια που στηρίζεται στην ασέβεια!” (Αγ. Γρηγόριος Θεολόγος, Λόγος 6,11 Ειρηνικός 1)
Είμαστε πολλοί που διαφωνούμε και όσο τεντώνετε το σχοινί, τόσο η αγανάκτησή μας θα γίνεται πιο έκδηλη! Κι αν εμμείνετε στις κακοδοξίες σας θα λάβουμε κι εμείς δραστικότερα και εντονότερα μέτρα αντίδρασης!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ανασυνταχτείτε, η υπομονή και η υπακοή έχει και τα όριά της!
https://www.youtube.com/watch?v=kyoIzSzS1sY
https://www.youtube.com/watch?v=RaLX2JRjfv0
Όχι! Δεν μπορώ, δεν θέλω να πιστέψω ότι ο μητροπολίτης μας, ο π. Θεόκλητος, έχει πει τέτοια πράγματα! Κάνω θερμή έκκληση σε όποιον έχει καταγράψει την ομιλία του σεβασμιωτάτου, στο Ναό της Αγίας Παρασκευής Φλωρίνης, να μου τη στείλει στο e-mail μου (kermeniotis_b@yahoo.gr)
Pingback: π. Αυγουστίνος Καντιώτης » Blog Archive » ΒΡΑΖΕΙ Η ΦΛΩΡΙΝΑ ΑΠΟ ΤΟ ΑΝΤΙΠΑΤΕΡΙΚΟ ΚΑΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚΟ ΚΗΡΥΓΜΑ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΘΕΟΚΛΗΤΟΥ. ΔΙΚΑ
Παρακαλώ τον κ. “kuriakos dim”. να επικοινωνήσει μαζί μου.
Ποιο απόσπασμα θα βγάλει ο/η χρήστης akaplanoglou ;;
Όταν ήταν υπέργηρος ο μητροπολίτης Αυγουστίνος;;;; Όταν καταλάβαινε αυτά που του έλεγε το περιβάλλον του;;;
Αν παρουσιάσει κάτι να παρουσιάσει απόσπασμα 2-3 ωρών, τι του έλεγαν πριν και τι έλεγε αυτός. Αλλά και πάλι δεν ξέρουμε πώς του είχαν παρουσιάσει τα πράγματα το περιβάλλον του και αν είχε σωστή ενημέρωση.
Φίλτατε κ. Κερμενιώτη,
Επειδή στην ανοιχτή επιστολή σας επανέρχεσθε στο θέμα του εφημερίου του ναού της αγίας Σκέπης Πτολεμαΐδος και επειδή δείχνετε να αγνοείτε τους πραγματικούς λόγους της απομακρύνσεώς από την ενορία του, σας παρουσιάζω, εκ νέου, σχετικό απόσπασμα ανακοίνωσης της Μητροπόλεως Φλωρίνης, όπως δημοσιεύθηκε στην εφημ. «Ορθ. Τύπος» (4/11/2005).
«… Όσον αφορά στην περίπτωση του Αρχιμ. Μ.Β. σκοπίμως προσπάθησαν κάποιοι να την συνδέσουν με την επίσκεψη του Παναγιωτάτου Οικουμενικού Πατριάρχου στην ιερά μας Μητρόπολη και την μη συμμετοχή του σε αυτή. Αν ο λόγος της παύσεως του π. Μ. από τα καθήκοντα του προσωρινού προϊσταμένου του ιερού Ναού Αγίας Σκέπης Πτολεμαΐδος ήταν η μη συμμετοχή του στις εκδηλώσεις της επισκέψεως του Οικουμενικού Πατριάρχου, τότε την ίδια αντιμετώπιση θα είχαν και οι υπόλοιποι 6 (…) από τους 25 αρχιμανδρίτες της Μητροπόλεως μας, που δεν συμμετείχαν σε αυτές. Άλλωστε είναι σε όλους γνωστές οι σχέσεις του π. Μ. με τον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο από τις επισκέψεις τού ανώτερου κληρικού στο Φανάρι και στην Καππαδοκία, ως και από την συμμετοχή του στο μακρινό Πατριαρχικό ταξίδι στην Κούβα κατά το έτος 2004. Η επαναφορά του π. Μ. στα κατά νόμον καθήκοντά του ήταν καθ’ όλα κανονική και νόμιμη, δεδομένου ότι κατείχε την θέση του προσωρινού προϊσταμένου, κατ’ οικονομία και με την επισκοπική συγκατάθεση… Εξ άλλου, δώστε και στον τοπικό Επίσκοπο το δικαίωμα αυτό που του παραχωρούν οι Ιεροί Κανόνες και τού αναγνωρίζει η Εκκλησία να μπορεί ο ίδιος να κανονίζει τα του οίκου του. Πώς, στ’ αλήθεια, θα αντιμετωπίζατε εσείς έναν κληρικό, που επιδεικτικά έκανε ανυπακοή στις εντολές της Μητροπόλεως, αγνοούσε και περιφρονούσε τις εντολές του Μητροπολίτου, μετέβαινε στο εξωτερικό χωρίς την άδεια και την ευλογία της εκκλησιαστικής του αρχής, θεωρούσε την ενορία, που εξυπηρετούσε, ως προσωπική του ιδιοκτησία, την οποία με διάφορους τρόπους απέκοπτε από την ιερά Μητρόπολη, χρησιμοποιούσε τον ιερό άμβωνα, για να διχάσει με ψεύδη και όχι να οικοδομεί, κατηγορούσε ευκαίρως ακαίρως τον Μητροπολίτη και τους συνεργάτες του, μείωνε με απρεπείς λόγους τους συνεφημερίους του. Νομίζουμε ότι η κρίση σας θα ήταν πολύ πιο αυστηρή από του Μητροπολίτου μας.
Για όλα τα παραπάνω κάλεσε σε απολογία τον π. Μ., τον κάλεσε δε και για έναν επιπλέον λόγο. Ισχυρίστηκε σε κήρυγμά του ο π. Μ. ότι πιέστηκε από την ιερά Μητρόπολη να δώσει υψηλό χρηματικό ποσό για την οικονομική κάλυψη της Πατριαρχικής επισκέψεως. Αυτό είναι μέγιστο ψέμα του π. Μ. Καμία ενορία δεν αναγκάστηκε να δώσει χρήματα στην Μητρόπολη και καμιά δεν έδωσε, πλην δύο μεγάλων ενοριών πόλεων, που από μόνες τους προθυμοποιήθηκαν. Ούτε και έγιναν σπατάλες και περιττά έξοδα. Όλα έγιναν με μέτρο. Τις σπατάλες, τα περιττά έξοδα και την κακοδιαχείριση του ιερού χρήματος ο π. Μ. και οι συν αυτώ να την αναζητήσουν αλλού και όχι στην Μητρόπολη του ακτήμονος και πτωχού Μητροπολίτου Θεοκλήτου».
Αυτά προς πλήρη ενημέρωσή σας, αγαπητέ κ. Κερμενιώτη, και καλό θα ήταν να είμαστε πολύ προσεκτικοί στις κρίσεις μας απέναντι στον Μητροπολίτη και να μην κατασκευάζουμε διώκτες και διωκομένους εκεί που δεν πρέπει.