Απαντήσεις στα Μαθηματικά Προσανατολισμού από τον Παντελή Μιντεκίδη
Φέτος τα θέματα Μαθηματικών Προσανατολισμού είχαν διαφορετική χροιά από αυτήν της προηγούμενης δεκαετίας και βεβαίως όλες οι αλλαγές ήταν επί τα χείρω.
1. Σε ότι αφορά την μορφή τους, τα θέματα ήταν τερατώδη: Οι λύσεις απαιτούσαν πολλές και ανούσιες πράξεις επιπέδου γυμνασίου και Α’, Β΄ λυκείου οι οποίες κουράζουν άσκοπα τον υποψήφιο. Επαναλάμβαναν τα ίδια και ίδια ερωτήματα, ενώ μεγάλο μέρος ουσιώδους ύλης έμεινε εντελώς ανεξέταστο. Ο όγκος τους ήταν τεράστιος και πολλοί μαθητές που γνώριζαν τις απαντήσεις δεν θα πρόλαβαν να τις γράψουν.
2. Σε ότι αφορά το περιεχόμενο, τα θέματα ήταν μαθηματικώς βλακώδη. Καμία κριτική σκέψη δεν απαιτούσαν από μέρους του εξεταζόμενου, καμία διαβάθμιση ως προς τον βαθμό δυσκολίας, καμία πρωτοτυπία. Καλή, μέτριοι και κακοί μαθητές, όλοι στο ίδιο καζάνι. (Ίσως να θέλησε να επιδείξει ο υπουργός και σε αυτόν τον τομέα, τον ζήλο του για την κατάργηση της αριστείας.)
3. Βέβαια αυτή η κατάπτωση δεν συνέβη τυχαίως. Γνωρίζω ότι ο βασικός θεματοδότης της επιτροπής -ο οποίος αν κρίνουμε από τα θέματα που έθετε μέχρι και πέρυσι, πρέπει να ήταν εξαιρετικός μαθηματικός- για κάποιο λόγο όμως φέτος εξαιρέθηκε από την επιτροπή! Έμειναν ανέλεγκτα τα υπόλοιπα αγράμματα κομματόσκυλα του νέου επαναστάτη υπουργού, και ιδού τα χάλια των φετινών θεμάτων.
4. Το σύνολο των μαθητών δεν θα πρέπει να ανησυχεί, διότι όπως πάντα δεν πρόκειται για εξετάσεις, όπως παραπειστικώς αποκαλούνται, αλλά για διαγωνισμούς. Άρα, τα ίδια ισχύουν για όλους, ωστόσο οι καλοί μαθητές βάναυσα αδικούνται.
Παντελής Μιντεκίδης
Share :