Εκπαιδευτικό Σεμινάριο “Δράσεις της Γνώσης” με επιστημονικό υπεύθυνο τον Νίκο Παναγιωτόπουλο
Οι μαθητές αντιμετωπίζουν, στο πλαίσιο ενός συνεχώς αυξανόμενου εκπαιδευτικού ανταγωνισμού, ποικιλόμορφα προβλήματα στη σχολική και εξωσχολική καθημερινότητά τους, μεταξύ των οποίων κεντρική θέση κατέχει η σχολική επίδοση, η οποία χαρακτηρίζεται άλλοτε ως επιτυχημένη και άλλοτε ως αποτυχημένη. Σε μια προσπάθεια διαχείρισης και επίλυσης αυτού του ειδικού ζητήματος, καθώς καιάλλων που συνδέονται με αυτό, διοργανώνεται ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ με τίτλο:
«Εκπαιδευτικός Θεσμός, Οικογένεια και Σχολική Επίδοση»
το οποίο απευθύνεται σε γονείς μαθητών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, σε εκπαιδευτικούς των αντίστοιχων βαθμίδων και σε κάθε ενδιαφερόμενο.
ΣΤΟΧΟΣ: Το σεμινάριο προσφέρει στους συμμετέχοντες τις απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες που απαιτούνται για μια αποτελεσματική σχολική επίδοση προς όφελος του μαθητή.
Θεματικές ενότητες σεμιναρίου:
1. Σχολική επίδοση και ανισότητες: η σχολική «αποτυχία»
- Ποιες είναι οι αιτίες των χαμηλών σχολικών επιδόσεων/της σχολικής «αποτυχίας» και της άνισης σχολικής επίδοσης;
- Πώς συνδέονται αυτές οι ανισότητες στη σχολική επίδοση των μαθητών με το οικογενειακό περιβάλλον, στο οποίο μεγαλώνουν οι μαθητές;
2. Οικογένεια και Σχολείο:
α) γονείς και μαθητές
- Πόσο συμβάλλει η οικογένεια στη σχολική επίδοση του μαθητή;
- Πώς οι γονείς μπορούν να προετοιμάσουν το μαθητή, ώστε αυτός να ανταποκρίνεται αποτελεσματικά στις απαιτήσεις του σχολείου;
β) γονείς και εκπαιδευτικοί
- Πώς οι γονείς μπορούν να συνεργαστούν με τους εκπαιδευτικούς, ώστε να επιτύχουν οι μαθητές κατάλληλη σχολική επίδοση;
3. Τρόποι επίλυσης προβλημάτων σχολικής «αποτυχίας»
- Συμπληρωματικές σχολικές ασκήσεις προκειμένου να βοηθηθούν τα παιδιά να καλύψουν τις ιδιαίτερες αδυναμίες τους σε διάφορα μαθήματα και να εξασφαλίσουν την αναγκαία προετοιμασία για την επόμενη βαθμίδα εκπαίδευσης.
- Περιεχόμενο «ελεύθερου χρόνου» παιδιών: πώς οι εξωσχολικές δραστηριότητες και εμπειρίες συμβάλλουν στη βελτίωση της σχολικής επίδοσης;
Διάρκεια: 4 ώρες
Τόπος: Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας
Διαθέσιμες ημερομηνίες: Παρασκευή 23 Μαρτίου2018 (17:00 – 21:00), Σάββατο 24Μαρτίου2018 (12:00 – 16:00)
Αριθμός συμμετεχόντων: κάθε τμήμα προβλέπεται να αποτελείται από 30 άτομα τουλάχιστον.Υπάρχουν λίγες διαθέσιμες θέσεις και για τις δύο ημερομηνίες και η καταληκτική ημερομηνία εκδήλωσης ενδιαφέροντος στον υπεύθυνο επικοινωνίας (ηλεκτρονικά μέσω mail) είναι η Παρασκευή 16Μαρτίου2018.
Κόστος συμμετοχής: 20 ευρώ
Μετά την ολοκλήρωση της συνάντησης, θα δοθεί βεβαίωση παρακολούθησηςστους συμμετέχοντες.
Υλικό: οι συμμετέχοντες θα λάβουν ηλεκτρονικό και έντυπο εκπαιδευτικό υλικό, όπου θα περιέχονται οι βασικοί άξονες των θεματικών ενοτήτων του σεμιναρίου.
Υπεύθυνος επικοινωνίας:
Ιορδανίδης Γεώργιος
Διευθυντής ΠΜΣ «Οργάνωση και Διοίκηση Εκπαίδευσης – Εκπαιδευτική Ηγεσία» – ΠΤΔΕ Φλώρινας
Αναπληρωτής καθηγητής ΠΤΔΕ Φλώρινας
Email: giordanidis@uowm.gr
*Ο Νίκος Παναγιωτόπουλος είναι Καθηγητής Κοινωνιολογίας του Τμήματος Επικοινωνίας και Κοινωνικών Μ.Μ.Ε. του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, επιστημονικός συνεργάτης ερευνητικών κέντρων και πανεπιστημίων της Ελλάδας και του εξωτερικού, Αντιπρόεδρος του Ιδρύματος Bourdieu(Ελβετία) και Διευθυντής του επιστημονικού περιοδικού Κοινωνικές Επιστήμες.