Η διαστροφή της «ακρίβειας» και η συμφεροντολογική χρήση της «οικονομίας»
Του π. Σωτηρίου Παρδάλη
Εφημερίου Ι. Ν. Αγίου Νικολάου Φλωρίνης
Προς
Τον Ιερομόναχον
π. Παϊσιον Παπαδόπουλο
Ι.Μ. Αγίου Γρηγορίου Παλαμά
ΦΙΛΩΤΑ – ΑΜΥΝΤΑΙΟΥ
Αγαπητέ εν Χριστώ αδελφέ, ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ
Διάβασα με μεγάλη προσοχή το άρθρο σου, στο site «Νέα Φλώρινα», με τίτλο «Η διαστροφή της πατερικής διδασκαλίας αποτέλεσμα αγραμματοσύνης…» και με γέμισε θλίψη, όχι γιατί μόνο με τέτοιο φθηνό και απαράδεκτο ύφος ειρωνεύεσαι τον γέροντα Επίσκοπό μου π. Θεόκλητο, αλλά κυρίως γιατί προσπαθείς να αναγνωρισθείς και να αναδειχθείς, ως ο μεγαλύτερος Κανονολόγος και δογματολόγος της Εκκλησίας του αιώνος μας και φυσικά ως σωτήρας της Ορθοδοξίας μας!!! Και στενοχωρήθηκα ακόμη περισσότερο γιατί επιμένεις ότι ο Επίσκοπος είναι αιρετικός και δη Οικουμενιστής και μας βάζεις όλους τους κληρικούς στο ίδιο κάδρο, λες «… και όσοι ακόμη αδικαιολόγητα τον μνημονεύουν» ότι δηλαδή είμαστε και εμείς «αιρετικοί»! Αν ο 15ος Κανόνας της Πρωτοδευτέρας ήταν υποχρεωτικός θα διόριζε ρητά απαγορεύσεις μνημοσύνων και μάλιστα επιτίμια αιωνίας κολάσεως για όσους δεν διακόπτουν την μνημόνευση. Στον εν λόγω Κανόνα δεν φαίνεται πουθενά απαγορεύσεις μνημοσύνων ή επιτίμια, άρα κατά την ταπεινή μου γνώμη και μεγάλων σύγχρονων Κανονολόγων είναι δυνητικός και όχι υποχρεωτικός .
Δεν θα σταθώ ποιος ερμηνεύει σωστά τον 15ο Κανόνα της Πρωτοδευτέρας εγώ που δεν έχω αποτειχισθεί ή εσύ που αποτειχίσθηκες. Απλώς σημειώνω τι έλεγε ο μακαριστός Γέροντας π. Αυγουστίνος (σ.σ. παραθέτω αυτούσια τα κείμενα του μακαριστού Γέροντα): «….Ὁ πατριάρχης Ἀθηναγόρας (σ.σ. όρα Βαρθολομαίος),χωρὶς ἀμφιβολία εἶχε προβῆ σὲ ἐνέργειες, ποὺ τὸν ἔφεραν μακριὰ ἀπὸ τὸ ὀρθόδοξο φρόνημα· μοῦ ζητοῦσαν, λοιπὸν, νὰ τὸν κηρύξω γι᾿ αὐτὲς αἱρετικό, νὰ τὸν διαγράψω ἀπὸ τὰ δίπτυχα καὶ νὰ παύσω τὸ μνημόσυνό του. Τοὺς ἀπήντησα ὅτι ὡρισμένες ἐνέργειες τοῦ πατριάρχου ἦταν παραβάσεις Ἱ. Κανόνων πού, ἂν ἀποδειχθοῦν ἀληθινές, συνεπάγονται καθαίρεσι. Ἀλλὰ, ποιός θὰ τοῦ ἐπιβάλῃ τὴν καθαίρεσι; Τὸ ἁρμόδιο ὄργανο γιὰ κληρικοὺς εἶναι ἡ Σύνοδος, καὶ γιὰ τὸν οἰκουμενικὸ πατριάρχη ἡ Σύνοδος τοῦ Πατριαρχείου. Ἀλλὰ, δυστυχῶς, δὲν κατέστη ὑπόδικος ἐνώπιον αὐτῆς, καὶ ἔτσι παρέμενε στὸ θρόνο….» και αλλού γράφει: «Δὲν ἐφαρμόζω, ὅμως, ἀκόμη τὸν κανόνα αὐτόν, ὄχι διότι φοβοῦμαι· διεκινδύνευσα ἤδη τὸ θρόνο κατ᾿ ἐπανάληψιν γιὰ τὴν ἐφαρμογὴ Ἱ. Κανόνων. Ἀλλ᾿ ἐνῷ ἔχω τὴν ἀπόφασι νὰ τὸν ἐφαρμόσω, τρέμω καὶ ἰλιγγιῶ ἐμπρὸς στὴν εὐθύνη ἀπέναντι στὸ Θεὸ καὶ τοὺς ἀνθρώπους γιὰ μία ἐνέργεια, ποὺ θὰ ἔχῃ χαρακτῆρα δονήσεως μέσα στὴν Ὀρθόδοξο Ἐκκλησία..» και συνεχίζει για τη διακοπή του μνημόσυνου: «….δεν θα μου το υποδείξουν ανεύθυνα πρόσωπα, αλλά η συνείδησή μου…». Σαν να λέει στους κάθε ανεύθυνους της σήμερον τύπου Βας. Κερμενιώτη, ότι ο κάθε Επίσκοπος θα ενεργεί σύμφωνα με τη συνείδησή του και όχι με άναρθρες φωνές των ανεύθυνων!
Εσύ , άγιε αδελφέ, δεν τρέμεις και δεν ιλιγγιάς μπρός στην ευθύνη απέναντι στο Θεό και τους ανθρώπους για την ενέργεια αυτή διακοπής του μνημόσυνου του Επισκόπου σου; Δεν σκέφτηκες ποτέ μήπως έχει χαρακτήρα δόνησης και σκανδαλισμού μέσα στη Ορθόδοξο Εκκλησία; Για μας τους κληρικούς, τονίζει ο Γέροντας Αυγουστίνος, το αρμόδιο όργανο είναι η Σύνοδος, και για το οικουμενικό πατριάρχη η Σύνοδος του Πατριαρχείου, για να καταστήσει υποδίκους κάποιους μητροπολίτες ή το πατριάρχη για αίρεση. Λοιπόν, μη ενθυμείσθε από τον Επίσκοπο Αυγουστίνο αυτά που σας συμφέρουν, αλλά και αυτά που σας καθιστούν περίγελους για την στάση σας αυτή και υπεύθυνους για τον σκανδαλισμό τόσων ψυχών!
Κόπτεσαι, αδελφέ, μου για την «ακρίβεια» τήρησης των Ι. Κανόνων και όμως ανερυθριάστως παραβήκατε τον ΙΑ΄. Αποστολικό Κανόνα, που διορίζει: « Ει τις καθηρημένω, Κληρικός ων, Κληρικώ συνεύξηται, καθαιρείσθω και αυτός.» (Πηδάλιον σελ. 13-14) Συλειτουργήσατε με τον καθηρημένο κληρικό Ευθύμιο Τρικαμηνά εις την Ι. Μ. Αγίας Παρασκευής Μηλοχωρίου με τον π. Ιγνάτιο, συμπροσευχομένου του π. Μαξίμου, χωρίς την άδεια του οικείου Επισκόπου του Φλωρίνης. Και σας «άδειασε» ο π. Θεόδωρος Ζήσης και δεν ήλθε να συλλειτουργήσει, ενώ σας το είχε υποσχεθεί, πληροφορηθείς, ότι θα είναι και ο Ευθύμιος Τρικαμηνάς, δεν έπεσε στη παγίδα, όπως εσείς οι δύο! Εσείς το λέτε «ακρίβεια» αυτό το γεγονός, ενώ στη πραγματικότητα είναι διαστροφή της διδασκαλίας των Πατέρων. Και μιλάτε για τους άλλους με ύφος παπικό περί της διαστροφής της πατερικής διδασκαλίας αποτέλεσμα της αγραμματοσύνης…..
Και μια και μιλάμε περί αγραμματοσύνης, μου κάνει άξιον απορίας, να διερωτάσαι, γιατί ο Επίσκοπος δημιούργησε άλλη νέα λέξη από δύο προθέσεις εξ-από-τειχίζεται. Στο μεγάλο λεξικό του Δημητράκου, που χρησιμοποιείς, έχει και άλλες λέξεις με δύο προθέσεις εξ-από-στειλάριον και εξ-από-στέλλω, που σημαίνει απολύω, σε διώχνω. Εγώ σε διόρισα, εγώ σε απολύω (ο νοών νοείτω). Προσωπικά προτιμώ να είμαι λεξιπλάστης από την λεξιπενία. Έτσι αφήνω του ειδικούς γλωσσολόγους και όχι εσάς να ερμηνεύσουν αν είναι σωστή η λέξη «εξαποτειχίζονται» και τι σημαίνει;
Ως γνωστόν, στη εκκλησιαστική γλώσσα χρησιμοποιείται πολλές φορές η λέξη «οικονομία» για διάφορα θέματα, όπως π.χ. σε ασθενείς κατ’ οικονομία επιτρέπουμε την κατάλυση της νηστείας ,ακόμη και σε θέματα πίστεως χωρεί η οικονομία κατά το μακαριστό Γέροντα π. Επιφάνιο Θεοδωρόπουλο, κάτι που οι αποτειχισθέντες δεν παραδέχονται εκ μεγάλου «ζηλωτισμού». Εγώ όμως θα σταθώ στο εξής θέμα: Στην εκμετάλλευση του τίτλου «Ηγούμενος», που κατ’ οικονομία σας χορήγησε με αγάπη ο Επίσκοπος Φλωρίνης Θεόκλητος, για να ιδρύσεις την νέα Ι. Μ. Αγίου Γρηγορίου του Παλαμά στο Φιλώτα Αμυνταίου, εκπληρώνοντας έναν ευσεβή πόθο σου. Και ο Επίσκοπος, μολονότι δεν είχες τις προϋποθέσεις, δέχτηκε το αίτημά σου και με ιδιαίτερη στοργή σε βοήθησε σημαντικά στα πρώτα σου βήμα, καθ’ όσον ως λαϊκός το γνωρίζω, γιατί τότε συμμετείχα ύστερα από τις εντολές του Επισκόπου, να νομιμοποιηθούν οι χώροι πέριξ του Μοναστηριού και έτρεχα κατ’ εντολή Του, όχι μόνο εσύ ,να φέρουμε εις πέρας πρώτα το ιδιοκτησιακό , που ήταν ο σημαντικότερος παράγοντας για την ίδρυση της Ι. Μονής. Εάν δεν το αναγνωρίζεις, σε μένα φθάνει, που το γνωρίζει ο Παντογνώστης Θεός.
Θα χρησιμοποιήσω τα ίδια επιχειρήματα, χρησιμοποιώντας το λεξικό του Δημητράκου.
Ηγούμαι: σημαίνει προηγούμαι, οδηγό και πηγαίνω στη 6η περίπτωση οδηγό στρατό ή στόλο, οδηγό εν πολέμω και κατ’ επέκταση ο Ηγούμενος μιας Μονής οδηγεί τους μοναχούς σε πνευματικό πόλεμο, για την σωτηρία της ψυχής των. Σύμφωνα με το λεξικό του σύγχρονου γλωσσολόγου Γιώργου Μπαμπινιώτη Ηγούμαι: ασκώ την ηγεσία σε ορισμένο χώρο. Το αρχαίο ηγούμαι έχει τη σημασία «προπορεύομαι, οδηγώ» και επομένως «είμαι αρχηγός» Με την σημασία αυτή συγκλίνουν όλα τα παράγωγα: άγημα, ηγεμόνας, ηγεσία, ηγέτης, ηγήτορας ηγούμενος.
Αγαπητέ π. Παίσιε, πέρασαν περίπου 15 χρόνια από την ίδρυση της Μονής σου και δεν δημιούργησες ακόμη συνοδεία, ούτε ένας υποτακτικός δεν ήλθε κοντά σου, ούτε μία κουρά μοναχού δεν έγινε! Δεν γνωρίζω τι φταίει; Είναι θέμα δικό σου, που δεν μπορείς να βρεις καλογέρια. Μια αυτοεξέταση δεν θα σε έβλαπτε! Και όμως εσύ βαυκαλίζεσαι να αυτοτιτλοφορείσαι Ηγούμενος χωρίς μοναχούς, χωρίς ηγουμενοσυμβούλιο της Ι. Μ. Αγίου Γρηγορίου του Παλαμά. Κάποιος θρασείς από μένα θα σε αποκαλούσε «γελατζή» Ηγούμενο, αφού στερείσαι συνοδείας. Επομένως χωρίς συνοδεία στη ουσία δεν είσαι εκλεγμένος Ηγούμενος , άρα διορισμένος από τον Επίσκοπο Φλωρίνης, που δεν μνημονεύεις. Εγώ αν ήμουν δεν θα ανεχόμουν να τιτλοφορούμαι ΗΓΟΥΜΕΝΟΣ με υπογραφή ενός «αιρετικού» κατά τη δική σου λαθεμένη άποψη , αλλ’ ως ένας απλός μοναχός «ακτήμων», εργαζόμενος τοις ιδίοις χερσί για τα αναγκαία προς το ζην.
Αυθόρμητα έρχεται το ερώτημα στα χείλη μου. Σε πιο μοναστήρι καλογερέψατε και σε ποιόν Ηγούμενο κάνατε υπακοή, ώστε με τους αγώνες της μοναστικής και ασκητικής σας ζωής, να φθάσατε σε τέτοιο ύψος αρετής, ώστε να διεκδικείτε τον τίτλο του Ηγουμένου;
Εάν έκαμες κάπου ως απλός μοναχός, θα γνώριζες αυτό που λένε οι μοναχοί, για να απαλλαγούν από τα γήϊνα και να αποκτήσουν την αρετή της ακτημοσύνης και το έχουν αναρτημένο στο κελί τους «κελίον μου, κελίον μου σήμερον εμού αύριον ετέρου και ουδέποτε τινός.» Γιατί ξεχνάς κάτι που πρέπει να είναι βίωμα σ’ ένα μοναχό, ώστε να κόβει σιγά-σιγά τα βαρίδια που τον κρατούν γαντζωμένο στη γη . Ίδε και το σχετικό στο κατά Ματθαίον Κεφ. 10 στ. 9-10, που εντέλλεται ο Κύριός μας στους Αποστόλους, που εμείς, τρομάρα μας!, είμαστε συνεχιστές του αξιώματός των.
Με την οικειοποίηση ενός τίτλου που δεν δικαιούσαι και εκμεταλλεύεσαι κατά κόρον την «δοθείσαν» προς σε οικονομία προς ίδιον συμφέρον, από τον οποίον την πήρες, αλλά εσύ την διατηρείς, κάνοντας αντιποίηση αρχής. Όμως ο Επίσκοπός μας το ανέχεται κι’ αυτό μήπως συνετισθείς !, κάτι που δεν βλέπω, καθόσον ο ζηλωτισμός σου σ’ έχει τυφλώσει.
Είθε, αδελφέ μου, το φως του Αναστάντος Κυρίου να πλημμυρίσει στις καρδιές όλων των ποιμένων της Εκκλησίας μας, ανεξαρτήτου βαθμού και να καθοδηγούμαι τον πιστό λαό σύμφωνα με τις εντολές Του «ίνα έν ώσιν» και να αποφεύγουμε κάθε σχίσμα και σκάνδαλο, που θα απομακρύνει τον ποίμνιο από την μάνδρα του Χριστού.
Οι αλήθειες πονούν, αλλά πρέπει να λέγονται.
Υ.Γ. Ο συνήγορός σας κ. Βασ. Κερμενιώτης, του οποίου διάβασα το σχόλιο, ως εκπαιδευτικός με σημαίνουσα θέση στην Πτολεμαΐδα , αν πληροφορούμαι ορθά, έκανε καμία αναφορά και κανένα υπόμνημα στον προϊστάμενο του Υπουργό Παιδείας κλπ κ. Γαβρόγλου, που κατήργησε στην ουσία τα θρησκευτικά ως ομολογιακό μάθημα, τη προσευχή κλπ, ως άθεος; Δεν είδα καμιά δημοσίευση σε κανένα Ιστολόγιο; Ο λεονταρισμός του εξαντλείται στον αδύναμο Μητροπολίτη Θεόκλητο, τον οποίο κατηγορεί ως δειλό!, με πληθώρα επιστολών και αναφορών!!, αλλά και η ικμάδα των δυνάμεών του στην υποστήριξή σας, δεν του μένει χρόνος για άλλα θέματα. Ή φοβάται την θέση του;
Πατέρα Σωτήριε, ευλογείτε και Χριστός Ανέστη!
Κατ’ αρχάς θα συμφωνήσω απόλυτα μαζί σας ότι ο 15ος Κανόνας της Πρωτοδευτέρας Συνόδου ΔΕΝ είναι υποχρεωτικός. Ωστόσο, ο Μητροπολίτης μας τον έχει …εξαφανίσει εντελώς, προκειμένου να δικαιολογήσει τις άδικες διώξεις που εξαπέλυσε εναντίων των πατέρων που του έκοψαν το μνημόσυνο επικαλούμενοι τον ανωτέρω Κανόνα!!! Ο π. Θεόκλητος δεν αναγνωρίζει ότι στην Εκκλησία υπάρχει δικαίωμα διακοπής μνημοσύνου για λόγους Πίστεως! Έτσι, αποδεικνύεται, στην καλύτερη περίπτωση, αθεολόγητος, στην δε χειρότερη καθίσταται αγιομάχος διότι προσβάλλει τόσο τον Μέγα Φώτιο που θέσπισε αυτό τον Κανόνα, όσο και όλους τους Αγίους που, διαχρονικά, εφάρμοσαν την Αποτείχιση (Άγιο Γρηγόριο Παλαμά, Άγιο Μάξιμο Ομολογητή, Άγιο Θεόδωρο Στουδίτη, Άγιο Ιουστίνο Πόποβιτς, Άγιο Παίσιο αγιορείτη, κ.ά.)
Μάλιστα πρόσβαλε και τον μεγάλο προκάτοχό του: Στις 29 Αυγούστου του 2016, στο Ναό του Αγίου Ιωάννη στην Πτολεμαΐδα, ο σεβ. μητροπολίτης μας είπε ότι αν ένας επίσκοπος (της Βορείου Ελλάδος) δεν μνημονεύει τον Πατριάρχη είναι …άκυρα τα Μυστήρια που τελεί! Εμμέσως πλην σαφώς, πρόσβαλε τον Γέροντα Αυγουστίνο που την τριετία 1970-1973 είχε διακόψει τη μνημόνευση του τότε Πατριάρχη Αθηναγόρα! Αμέσως μετά, κατά σύμπτωση, εμφανίστηκε ένας Οικουμενιστής θεολόγος του Αμυνταίου που είπε ρητά ότι οι Θείες Λειτουργίες που τελούσε ο Γέροντας ήταν άκυρες! Τέτοιες βαριές μομφές, π. Σωτήριε, ούτε οι εχθροί του π. Αυγουστίνου δεν τόλμησαν ποτέ να εκστομίσουν!
Μόλις άκουσα αυτά τα απίστευτα λόγια του μητροπολίτη μας, ταράχτηκα πολύ. Ανέσυρα από τη βιβλιοθήκη μου τα βιβλία του Πατρός Αυγουστίνου “Απολογισμός πρώτης” και “Δεύτερης τετραετίας” και μέτρησα ότι στα χρόνια που διήρκησε η διακοπή της μνημόνευσης του τότε Πατριάρχη, ο π. Αυγουστίνος χειροτόνησε ογδοντατέσσερις (84) ιερείς! Αυτό σημαίνει ότι όλοι αυτοί τελούν, εδώ δεκαετίες, άκυρα μυστήρια, αφού είναι άκυρες οι χειροτονίες τους! Καταλαβαίνετε, π. Σωτήριε, τι επιπτώσεις έχει αυτό; Τα περισσότερα ζευγάρια στη μητρόπολή μας είναι …αστεφάνωτα! Και οι περισσότεροι κάτοικοι της Φλώρινας, της Πτολεμαΐδας και του Αμυνταίου …είναι αβάπτιστοι!
Μεταξύ των «άκυρων» χειροτονιών είναι και αυτή του αρχιερατικού επιτρόπου Φλωρίνης! Σύμφωνα με τα λεγόμενα του π. Θεοκλήτου, ο π. Δημοσθένης Παπαδόπουλος είναι …ένας λαϊκός που φοράει ράσα! Και το ερώτημα είναι: τι θα κάνει τώρα ο σεβασμιώτατος; Θα τον ξαναχειροτονήσει ή θα του επιτρέψει ―αν το επιθυμεί― να έρχεται στα γραφεία της μητροπόλεως και με …κουστουμάκι!
Επίσης, ίσως να είναι, οριακά, «αβάπτιστος» και ο μητροπολίτης Νέας Κρήνης και Καλαμαριάς Ιουστίνος! Θα πρέπει ο σεβασμιώτατος να ψάξει τα αρχεία της μητροπόλεως ώστε να εξακριβώσει το ζήτημα και αν υπάρχει πρόβλημα οφείλει να ενημερώσει τη Σύνοδο ότι είναι άκυρη η εις επίσκοπον χειροτονία του, αφού ένας άνθρωπος αβάπτιστος δεν μπορεί καν να γίνει καντηλανάφτης, πόσο μάλλον να γίνει επίσκοπος της Εκκλησίας!
Όπως γνωρίζετε, έχουμε δημοσιεύσει εμπεριστατωμένο άρθρο* με το οποίο τεκμηριώνεται ότι οι τρεις πατέρες ορθώς στηρίχτηκαν στον εν λόγω Ιερό Κανόνα για να διακόψουν τη μνημόνευση του Μητροπολίτη Θεόκλητου, και συνεπώς αντι-Κανονικώς σήμερα διώκονται. Υπ’ όψιν ότι μέχρι σήμερα η μητρόπολη ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙ.
Στην προσπάθειά του να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα, ο Μητροπολίτης μας έπεσε και σε άλλα δογματικά ολισθήματα: Θέλοντας να δικαιολογηθεί γιατί δεν κόβει το μνημόσυνο του ασεβέστατου Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως είπε, επανειλημμένα, ότι ο Πατριάρχης έχει …Πρωτείο μέσα στην Ορθόδοξη Εκκλησία, κάτι το οποίο φυσικά είναι αίρεση! Αυτά τα υποστηρίζουν οι Παπικοί και οι Οικουμενιστές!
Επίσης, διακήρυξε την αιρετική επισκοποκεντρική θεολογία του Οικουμενισμού, δηλαδή ότι κέντρο της Θείας Λατρείας δεν είναι ο Χριστός αλλά …ο επίσκοπος!
Για όλ’ αυτά τα θέματα δεν σας είδα ποτέ να διαμαρτύρεστε, π. Σωτήριε! Επίσης, δεν διαμαρτυρηθήκατε για τα ακραία οικουμενιστικά άρθρα που δημοσίευσε ένας θεολόγος του Αμυνταίου (που ο π. Σεβαστιανός Τοπάλης τον έχει τοποθετήσει υπεύθυνο των κατηχητικών του!). Ούτε σας άκουσα να διαμαρτύρεστε για τις τρεις αντίχριστες εκπομπές που έκανε στο FLASH TV ιερέας της μητροπόλεως, με τις οποίες προπαγανδίστηκε, ανοιχτά, η αίρεση του Οικουμενισμού και συκοφαντήθηκε, ως πλαστογράφος, ο πατήρ Αυγουστίνος Καντιώτης! Είναι εύκολο για έναν ιερέα να παίρνει το μέρος του Μητροπολίτη του. Το δύσκολο είναι να του πει την πικρή αλήθεια, π. Σωτήριε.
Τέλος, όσον αφορά την μομφή σας προς το πρόσωπό μου, την οποία έχετε στο υστερόγραφο σας, θα σας πω ότι …έχετε δίκιο! Ωστόσο, μη βιάζεστε να με κατηγορήσετε γιατί, κατά σύμπτωση, εδώ και μία εβδομάδα δουλεύω ένα κείμενο (θα δημοσιευθεί σε λίγες μέρες και στο «Νέα Φλώρινα») που θα απευθύνεται στον Υπουργό Παιδείας και θα τιτλοφορείται: «Δεν έχετε το δικαίωμα, κ. Γαβρόγλου, να αλλαξοπιστήσετε τα παιδιά μας!». Θα είναι «φωτιά και λάβρα» κατά της αντίχριστης πολιτικής της εκκλησιομάχου Κυβέρνησης. Και επειδή αφήσατε υπονοούμενο ότι μπορεί να φοβάμαι τους ανωτέρους μου σε επίπεδο υπηρεσιακό, επιτρέψτε μου να σας ενημερώσω ότι ως συνδικαλιστής άσκησα δριμύτατη κριτική στη διοίκηση, τόσο πολύ που είχα γίνει το πλέον μισητό πρόσωπο στο Νομό Κοζάνης! Μάλιστα, κάποια στιγμή είχα πάει στον προϊστάμενο της Εισαγγελίας Κοζάνης και, ΕΠΩΝΥΜΑ, κατέθεσα επιβαρυντικά στοιχεία εναντίον δύο εν ενεργεία προϊσταμένων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης! Στο δε δικαστήριο που έγινε αργότερα στην Κοζάνη ήμουν ο μοναδικός μάρτυρας κατηγορίας!
Συγχωρήστε με που σας κούρασα,
Χριστός Ανέστη!
Βασίλης Κερμενιώτης.
…Παρέλειψα να γράψω ότι το τεκμηριωμένο και θεολογικώς εμπεριστατωμένο άρθρο μας με το οποίο αποδείχθηκε ότι οι τρεις ιερομόναχοι ορθώς στηρίχτηκαν στον 15ο Ιερό Κανόνα (της Πρωτοδευτέρας Συνόδου)για να διακόψουν τη μνημόνευση του Μητροπολίτη Θεόκλητου, και συνεπώς αντι-Κανονικώς σήμερα διώκονται, είναι το εξής: «Αντι-Κανονική και άδικη η δίωξη των δύο Μοναστηριών της μητροπόλεως Φλωρίνης» https://drive.google.com/open?id=0B1rFS_QTfNuda1VCeVBiNjFyS00
Επαναλαμβάνω: ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ Η ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙ ΣΤΟ ΑΡΘΡΟ ΑΥΤΟ!
Ο κάθε καλοπροαίρετος Χριστιανός ας βγάλει τα συμπεράσματά του!
Πατέρα Σωτήριε κατ αρχάς ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ,
Διαβάζοντας την επιστολή σας κανείς, προς τον Ιερομόναχο και Ηγούμενο της Ι.Μ. Αγίου Γρηγορίου του Παλαμά Φιλώτα, η γεύση που του μένει μετά το πέρας της ανάγνωσης είναι η οσμή κάποιας συνεννόησης με τον Δεσπότη σας, τον π . Θεόκλητο, πριν την ανάρτηση αυτής και αν αυτό δεν συνέβη επιτρέψτε μας να υποθέσουμε πως μάλλον θέλετε να βρίσκεστε στην “Μητροπολιτική Αυλή”και να απολαμβάνετε την ευμένεια του Δεσπότη ή κοινώς “αυλοκόλακας” (συγγνώμη για τον χαρακτηρισμό).
Θα θέλαμε να σταθούμε σε μερικά σημεία της επιστολής σας όπου αδικείτε τον συγκεκριμένο Ιερομόναχο.
1ον Αναφέρεσθε στον π Αυγουστίνο Καντιώτη, τι είπε και πως προχώρησε στην παύση μνημόνευσης, του τότε πατριάρχου Αθηναγόρα για τις αιρετικές του θέσεις. Ξεχνάτε ή εσκεμμένα δεν αναφέρεσθε στο γεγονός ότι τότε δεν υπήρξε καμία σύνοδος όπου υπεγράφησαν και επικυρώθηκαν οι αιρέσεις όπως συμβαίνει τώρα με τη σύνοδο στο Κολυμβάρι και όχι μόνο αλλά προωθούνται και ως μάθημα στο Πανεπιστήμιο οι αποφάσεις αυτής(ή αμφιβάλλετε γι αυτό;)και παρόλα αυτά ο π. Αυγουστίνος τότε δεν δίστασε (και χωρίς επίσημη σύνοδο) να προχωρήσει στην παύση μνημόνευσης του αιρετίζοντος πατριάρχου κ. Αθηναγόρα.
2ον Γράφετε για τα 15 χρόνια του π. Παισίου χωρίς τη δημιουργία συνοδείας. Πάλι ηθελημένα παραβλέπετε το γεγονός ότι ο Ιερομόναχος π. Παίσιος ήταν κτήτορας προσπαθώντας να χτίσει το Μοναστήρι. Που θα στεγάσεις τον υποτακτικό ή την συνοδεία όταν δεν έχεις χώρο;Εμείς ζούσαμε από κοντά την αγωνία του αλλά και τον αγώνα του προκειμένου να ολοκληρώσει το Μοναστήρι.
3ον Μπορεί όπως λέτε να συμβάλλατε στην νομιμοποίηση του ιδιοκτησιακού. Δεν αμφιβάλλουμε γι αυτό αλλά αυτό το έκαναν και άσχετοι με την εκκλησία δημόσιοι υπάλληλοι που έπρατταν το καθήκον τους και κατ αυτόν τον τρόπο ο π. Παίσιος εβοηθείτο. Η βοήθεια της Μητρόπολης σε αυτές τις περιπτώσεις πρέπει να είναι και συνεχής αλλά και ουσιαστική. Τα Μοναστήρια δεν είναι μόνο η νομιμοποίηση. Χτίσατε ποτέ σπίτι; Είδατε τι δυσκολίες έχει; Πόσο μάλλον μια Μονή.Και μάλιστα όταν δεν έχεις και τα χρήματα;
4ον Ο π. Παίσιος και το ποίμνιό του εμείς υψώσαμε τείχη γύρω από την πίστη μας (Αποτειχισθήκαμε ) γιατί δεν θέλουμε να οδηγηθούμε στην πλάνη, στην αίρεση, εκτός και αν και σεις πιστεύετε ότι ο οικουμενισμός δεν είναι αίρεση.
Το σχίσμα δημιουργείτε από σας που τυφλά , χωρίς καμία διαμαρτυρία ακολουθείτε τις αποφάσεις της Κολυμβάριας συνόδου.Παρακαλούμε και προσευχόμεθα το Ανέσπερο Φως της Αναστάσεως να φωτίσει τον νου και την καρδιά σας για να δείτε επί τέλους την Αλήθεια, που είναι ο Χριστός, χωρίς να την νοθεύετε.
Πατέρα Σωτήριε Χριστός Ανέστη,
Για πια δόνηση μιλάτε; Εδώ γίνεται Σεισμός πολλών Ρίχτερ. Ο πρώην πρωτοσύγκελος του κ. Θεόκλητου , κ. Ιουστίνος (νυν Καλαμαρίας και Ξηροκρήνης) για τον οποίο και περήφανος είναι ο Δεσπότης και όχι μόνο αυτός αλλά και όλοι εσείς οι περί της Μητροπόλεως, προεδρεύει σε ημερίδα στην Θεσ-νίκη για την εξύμνηση και σιγά σιγά “αγιοκατάταξη” του πρώην αιρετικού και Μασώνου πατριάρχου Αθηναγόρα του οποίου τη μνημόνευση είχε παύσει ο προκάτοχος και πνευματικός πατέρας του νυν Φλωρίνης ο Μακαριστός και πράγματι ΑΓΙΟΣ π. Αυγουστίνος Καντιώτης . Γιατί σας τύφλωσε τόσο πολύ ο διάβολος και τα ορθώς γραφέντα τα βλέπετε ως”ζηλωτισμό” και “τύφλωση” και σας “γεμίζουν με θλίψη;” Ξυπνήστε επί τέλους εκτός βέβαια αν τα βλέπετε και συμφωνείτε με όλα αυτά . Και κάτι άλλο . Η μητρόπολη φλωρίνης διαμαρτυρήθηκε για τους φακέλους των θρησκευτικών στα σχολεία. Πράγματι πολύ ορθά έπραξε. Σας διαφεύγει το γεγονός ότι οι φάκελοι αυτοί στην ουσία περιείχαν με κτανοητό τρόπο για τους μαθητές αυτά που αποφάσισαν στη Σύνοδο της Κρήτης που στη συνέχεια τις απεδέχθησαν και συνυπέγραψαν όλοι οι Δεσποτάδες και στην ΔΙΣ εδώ στην Αθήνα. Πείτε μου δεν σας γέμισε τότε θλίψη αυτό; Πείτε μου αυτό αν δεν είναι υποκρισία τι είναι Στρουθοκαμηλισμός; Δειλία; Φόβος; Αδιαφορία ; Δεν θέλω να χάσω το βόλευμά μου; Ίσως όλα μαζί.
“Μάχαιρα ήλθα να βάλω” είπε ο Κύριος “Θα εμέσω τους χλιαρούς” (Αποκάλυψη) .Δεν το αντιληφθήκατε ότι αυτή τη στιγμή το ποίμνιό σας ναι μεν σας κάνει υπακοή αλλά πολύ σύντομα θα σας σταυρώσει γιατί πρώτοι εσείς σταυρώνετε τον Χριστό; Πως μπορεί να είμαστε ίδια Εκκλησία με τους μονοφυσίτες και τους Παπικούς οι οποίοι στην ουσία υβρίζουν τον Χριστό (με το να ισχυρίζονται ότι μία ήταν η φύση του Κυρίου, κοκ.) ενώ όλα αυτά, όπως πολύ καλά γνωρίζετε, έχουν καταδικστεί και ακυρωθεί από ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΕΣ ΣΥΝΟΔΟΥΣ; ΜΕΤΑΝΟΙΑ και όχι Φαρισαϊσμός και διωγμός Πάτερ μου. Μη γίνεσθε Θεομάχοι. Στην ουσία αυτό κάνετε. Καλή φώτιση.