Περί ὑπακοῆς
Ὁ Δεσπότης τῆς Φλώρινας ὡμίλησε περί “ὑπακοῆς εἰς τούς δεσποτάδες”, λησμονώντας τήν ἀπάντηση τοῦ Ἀποστόλου Πέτρου πρός τούς “δεσποτάδες” τῆς ἐποχῆς του: «πειθαρχεῖν δεῖ Θεῷ μᾶλλον ἤ ἀνθρώποις» (Πράξ. ε΄29), δηλαδή πρέπει νά πειθαρχοῦμε πρῶτα εἰς τόν Θεόν καί μετά στούς ἀνθρώπους. Λησμόνησε, ἐπίσης, καί τούς λόγους τοῦ πατρός Αὐγουστίνου, τοῦ ἁγίου Γέροντα εἰς τόν ὁποῖον μαθήτευσε: «Θὰ ὑπακούῃς στὸν ἐπίσκοπό σου ἐὰν κι ἐκεῖνος ὑπακούῃ στὸ Χριστό, ἐὰν ἔχῃ τὸ Εὐαγγέλιο στὸ κεφάλι του. Ἀλλ᾿ ἐὰν τὸ βάλῃ κάτω ἀπ᾽ τὰ πόδια, τότε ἄλτ! Δὲν θὰ ἐπιτρέψῃς ποτέ νὰ κάνῃ τὸ Εὐαγγέλιο καὶ τὸ Πηδάλιο πατητήρια! Χριστιανέ μου, εἶσαι ζωντανὸ ψάρι ἢ ψόφιο; Ἐὰν εἶσαι ζωντανός, τότε κόντρα στὸ ῥεῦμα! Κάνε ἔργα. Καὶ ποιό εἶνε τὸ μεγαλύτερο ἔργο; Ἡ Ὁμολογία τῆς Ὀρθοδόξου Πίστεως!»1
Ἐρώτησε, λοιπόν, ὁ Φλωρίνης κάποιον ἀξιωματικόν τοῦ στρατοῦ εὑρισκόμενον εἰς τήν ἐκκλησίαν λέγοντάς του: «Ὅταν οἱ στρατιῶτες σας δέν ὑπακούουν στούς ἀξιωματικούς των, τί τούς κάμνετε;» Καί ὁ ἀξιωματικός τοῦ ἀπήντησε: «Τούς τιμωροῦμε». Καί ὁ Δεσπότης, πλήρης χαρᾶς πού πῆρε τήν ἀπάντηση πού ἐπιθυμοῦσε, εἶπε: «Αὐτό κάμνω καί ἐγώ!»
Ἡ ἐρώτηση ὅμως τοῦ Δεσπότη δέν ἦτο ὀρθή, ἀλλά τέτοια πού θά ἔπαιρνε τήν ἀπάντηση πού ἤθελε. Ἡ ὀρθή ἐρώτηση ἔπρεπε νά εἶναι κατ’ αὐτόν τόν τρόπον: «Ὅταν οἱ στρατιῶτες σας δέν ὑπακούουν ἕναν προδότη ἀξιωματικό, τί τούς κάμνετε;» Καί τότε θά ἔπαιρνε τήν ὀρθή ἀπάντηση: «Τούς παρασημοφοροῦμε»!
Αὐτό ἀκριβῶς ἐπιτάσσει καί ὁ 15ος Ἱερός Κανόνας τῆς Πρωτοδευτέρας (ΑΒ΄) Συνόδου: «…Ἐκεῖνοι ὅμως [οἱ κληρικοί] πού ἐξ αἰτίας κάποιας αἱρέσεως καταδικασμένης ἀπό Ἃγιες Συνόδους ἤ Πατέρες, διέκοψαν τήν [ἐκκλησιαστική] κοινωνία μέ τόν ἐπίσκοπό τους, ἐπειδή ἐκεῖνος κήρυττε τήν αἵρεση δημόσια καί ἀπροκάλυπτα, αὐτοί λοιπόν ὄχι μόνο δέν ὑπόκεινται σέ Κανονικό ἐπιτίμιο ―ἀποτειχιζόμενοι ἀπό τόν, κατ’ ὄνομα, ἐπίσκοπο καί πρίν ἀπό τή συνοδική ἀπόφαση [πού θά τόν καταδικάσει]―, ἀλλά καί πρέπει νά τούς ἀποδοθεῖ ἡ τιμή πού τούς ἀξίζει! Διότι δέν ἐναντιώθηκαν σέ ἐπισκόπους [ὅπως τούς θέλει ὁ Χριστός] ἀλλά σέ ψευδεπισκόπους καί σέ ψευδοδιδασκάλους! [Κι ὄχι μόνο] δέν κατατεμάχισαν μέ σχίσμα τήν ἑνότητα τῆς Ἐκκλησίας, ἀλλά, [ἀντιθέτως], προφύλαξαν τήν Ἐκκλησία ἀπό σχίσματα»2 (ἀπόδοσις εἰς τήν δημοτική).
Ἐπειδή ὅμως προφασίζονται ὅτι ἡ παναίρεση τοῦ Οἰκουμενισμοῦ δέν ἔχει καταδικαστεῖ ἀπό Σύνοδο, ὡς αἵρεσις, κόπτοντας τόν Κανόνα στά μέτρα των, ἄς προσέξουν λίγο γιά νά μή γελοιοποιοῦνται, ἀφοῦ ὁ 15ος Κανόνας τῆς ΑΒ΄ Συνόδου πού ἀναφέραμε προηγουμένως λέγει: «…Ἐκεῖνοι πού ἐξ αἰτίας κάποιας αἱρέσεως καταδικασμένης ἀπό Ἃγιες Συνόδους ἤ Πατέρες…». Θά ἀναφέρω, λοιπόν, γνῶμες Ἁγίων σύγχρονων γιά νά κλείσουν τά ἀπύλωτα στόματά των: Ὁ Ἅγιος Ἰουστίνος Πόποβιτς λέγει: «Ἡ παναίρεσις τοῦ Οἰκουμενισμοῦ»3. Ὁ προσφάτως ἁγιοκαταταχθείς Ἅγιος Παΐσιος ὁ Ἁγιορείτης θεωροῦσε τόν Οἰκουμενισμό ὡς ἕνα ἀπό τά τρία «πλοκάμια τοῦ διαβόλου»4 μέ τά ὁποία πλανᾶ τούς ἀνθρώπους. Ὁ πατήρ Ἀθανάσιος Μυτιληναῖος, ὁ νέος Χρυσόστομος τῆς Ἐκκλησίας μας, τόν ἀποκαλοῦσε: «ἡ ἐσχάτη αἵρεσις τῆς Ἱστορίας» καί «τελευταῖο πρόδρομο τοῦ Ἀντιχρίστου»!5 Ὁμοίως καί ὁ νῦν Φλωρίνης κάποτε ἔλεγε τόν Οἰκουμενισμό «παναίρεση» (βλ. ἐγκύκλιο Κυριακῆς τῆς Ὀρθοδοξίας 2008), ἀλλά ἀκολουθεῖ πιστά τόν ἀρχιαιρεσιάρχη Βαρθολομαῖο. Δίκιο εἶχε ὁ Ἱερός Χρυσόστομος ὅταν ἔλεγε «Οὐδένα γάρ δέδοικα ὡς τούς ἐπισκόπους, πλήν ὀλίγων» (ΕΠΕ 37,440), δηλαδή «Κανέναν δέν φοβήθηκα, παρά μόνο τούς ἐπισκόπους, ἐκτός ἀπό λίγους»!
Καί σήμερα θά μποροῦσε νά λεχθῆ τό ἴδιο. Τρέμουν οἱ ἱερεῖς τούς δεσποτάδες! Οἱ μέν ἔγγαμοι τρέμουν μήπως ὁ Δεσπότης τούς κόψη τό μισθό· «ἠγάπησαν γάρ τόν χρυσόν ὑπέρ τόν Χριστόν»· οἱ δέ ἄγαμοι χάριν τοῦ «δυστήνου δοξαρίου», δηλαδή τῆς ἀθλίας καί ποταπῆς δόξας, τῆς ἀρχιερατικῆς ράβδου, τοῦ ἐπισκοπικοῦ ἀξιώματος! Οἱ δεσποτάδες ἀνέκαθεν, ἀλλά πολύ περισσότερο σήμερα, πλήν ἐλαχίστων ἐξαιρέσεων, ζοῦν στό ψεῦδος, ἀκολουθοῦν τό ψεῦδος, κηρύττουν τό ψεῦδος, ἐπιβάλλουν τό ψεῦδος, καί μισοῦν αὐτούς πού ἀντιπαθοῦν τό ψεῦδος καί ὁμολογοῦν τήν ἀλήθεια. Μήπως λοιπόν ἔπρεπε νά τούς δικαιολογήσουμε, ἀφοῦ ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ ἀπαγορεύει μόνον εἰς τούς ἱερεῖς νά ψεύδωνται («χείλη ἱερέως οὐ ψεύδονται»), ἐνῶ δέν συμπεριλαμβάνει καί τούς ἀρχιερεῖς;… Ἑπομένως, μποροῦν νά λένε ἀσυστόλως ψέματα καί σέ θέματα Πίστεως ἀκόμα, χωρίς νά ἁμαρτάνουν! Ποῦ καταντήσαμε, ἀδελφοί μου! Κατεβήκαμε πλέον στό τελευταῖο σκαλοπάτι τῆς ἀβύσσου!
Ζοῦμε σέ καιρόν αἱρέσεως. Προϋπόθεσις, λοιπόν, γιά νά μᾶς δεχθεῖ ὁ Κύριος εἶναι ἡ Ὁμολογία. Καί ἡ ὑψηλότερη μορφή Ὁμολογίας εἶναι ἡ διακοπή τῆς κοινωνίας μας μέ τούς αἱρετίζοντες ἀπό τούς ὁποίους ἐπηρεαζόμεθα διά τῆς μετ’ αὐτῶν ἐπικοινωνίας, ὅπως λέγουν οἱ Ἅγιοί μας.
Ταῦτα τά ὀλίγα περί ὑποταγῆς εἰς τούς ψευδοδιδασκάλους καί ψευδεπισκόπους, κατά τόν 15ο Κανόνα τῆς Πρωτοδευτέρας Συνόδου, μήπως μάθουν τό «πειθαρχεῖν δεῖ Θεῷ μᾶλλον ἤ ἀνθρώποις», ἄν καί πιστεύω ὅτι ὅσον ἐπείσθησαν ἐκεῖνοι, οἱ Ἰουδαῖοι Ἀρχιερεῖς, ἄλλο τόσο θά πεισθοῦν καί τοῦτοι.
Ἄς διαβάσουν τουλάχιστον Ἐκκλησιαστικήν Ἱστορίαν, μήπως διδαχθοῦν ἐξ αὐτῆς, καθ’ ὅτι «ὄλβιος ὅστις τῆς ἱστορίας ἔσχε μάθησιν» (Πολύβιος). Δηλαδή, εἶναι μακάριος ἐκεῖνος ὁ ὁποῖος γνωρίζει ἱστορίαν, διότι ἡ ἱστορία διαφωτίζει. Ἕνας ἦταν ὁ Μέγας Ἀθανάσιος, ἕνας ἦταν ὁ Ἅγιος Μάξιμος ὁ Ὁμολογητής καί ἁπλός μοναχός, ἕνας ὁ Ἅγιος Μᾶρκος ὁ Εὐγενικός, καίτοι ἦταν ἡ αὐτοκρατορία ὅλη αἱρετική, καί παρά τίς καθαιρέσεις καί τίς ἐξορίες αὐτοί ἐνίκησαν διότι εἶχαν τήν ἀλήθειαν, πού εἶναι ὁ Θεός, ἐνῶ οἱ πλανεμένοι καί αἱρετικοί εἶχαν καί ἔχουν τήν πλάνη καί τό ψεῦδος, ὧν πατέρας, κατά τό λόγον τοῦ Κυρίου, εἶναι ὁ διάβολος (Ἰω. 8:44).
21/5/2018, Ἁγίου Κωνσταντίνου καί Ἑλένης
Μέ τήν ἐν Χριστῷ ἀγάπη καί ὑπακοή,
ἀρχιμανδρίτης Μάξιμος Καραβᾶς.
ΠΑΡΑΠΟΜΠΕΣ:
- Ἀπόσπασμα ἀπομαγνητοφωνημένης ὁμιλίας τοῦ π. Αὐγουστίνου Καντιώτου, ποὺ ἔγινε στὴν αἴθουσα τοῦ συλλόγου «Ἰωάννης ὁ Βαπτιστὴς» Ἀθηνῶν τὴν 25-5-1952. Κυκλοφόρησε τυπωμένο στό φυλλάδιο «ΚΥΡΙΑΚΗ» ἀριθμ. φύλ. 1176.
- Τό πρωτότυπο κείμενο τοῦ 15ου Ἱεροῦ Κανόνα τῆς Πρωτοδευτέρας (ΑΒ΄) Συνόδου: «Οἱ γὰρ δι’ αἳρεσίν τινα, παρὰ τῶν ἁγίων Συνόδων ἢ Πατέρων κατεγνωσμένην, τῆς πρὸς τὸν πρόεδρον κοινωνίας ἑαυτοὺς διαστέλλοντες, ἐκείνου τὴν αἵρεσιν δηλονότι δημοσίᾳ κηρύττοντος καὶ γυμνῇ τῇ κεφαλῇ ἐπ’ ἐκκλησίας διδάσκοντος, οἱ τοιοῦτοι οὐ μόνον τῇ κανονικῇ ἐπιτιμήσει οὐχ ὑποκείσονται, πρὸ συνοδικῆς διαγνώσεως ἑαυτοὺς τῆς πρὸς τὸν καλούμενον ἐπίσκοπον κοινωνίας ἀποτειχίζοντες, ἀλλὰ καὶ τῆς πρεπούσης τιμῆς τοῖς ὀρθοδόξοις ἀξιωθήσονται. Οὐ γὰρ ἐπισκόπων, ἀλλὰ ψευδεπισκόπων καὶ ψευδοδιδασκάλων κατέγνωσαν, καὶ οὐ σχίσματι τὴν ἕνωσιν τῆς ἐκκλησίας κατέτεμον, ἀλλὰ σχισμάτων καὶ μερισμῶν τὴν ἐκκλησίαν ἐσπούδασαν ῥύσασθαι».
- Ἁγίου Ἰουστίνου Πόποβιτς, «Ἡ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία καί ὁ Οἰκουμενισμός», σελ. 224-225.
- † Μακαρίου Ἱερομονάχου, Γέροντος Παϊσίου Ἁγιορείτου, Λόγοι σοφίας καί χάριτος, Ἅγιον Ὅρος, σελ. 73: «Ὁ διάβολος ἔχει τρία πλοκάμια. Γιά τούς φτωχούς τόν ἄθεο κομμουνισμό, γιά τούς πιστούς τόν Οἰκουμενισμό καί γιά τούς πλουσίους τήν μασσωνία».
- Ἀρχιμ. Ἀθανάσιος Μυτιληναῖος, 5η ὁμιλία στόν προφήτη Δανιήλ τῆς 15-11-1981. Σχετικά βλ. Χριστιανική Σπίθα, Μάιος 2011.
Ανώνυμος είπε: Αυτά ισχύουν και για τον αποτειχισθέντα π. Θεόδωρο Ζήση που πρόσφατα μετατέθηκε στον Λαγκαδά και τον μνημονεύει ή όχι;Αλήθεια ο π. Ζήσης πότε ήταν σωστός τότε που ήταν μαζί σας ή τώρα; Ο μακαριστός π. Αθανάσιος Μυτιληναίος μνημόνευε τον μοιχεπιβάτη Λαρίσης Ιγνάτιο και διέκοψε ποτέ το μνημόνιο, του ίδιο και ο Άγιος Ιουστίνος ο Πόποβιτσ. Μιλούσαν για την αίρεση του Οικουμενισμού, αλλά δεν αποτειχίσθηκαν ποτέ. Γιατί τα καταπείνεις αυτά; Επειδή δεν σε συμφέρουν; π. Μάξιμε πάντα υπήρχαν αιρέσεις, μόνον ο Οικουμενισμός είναι; Τέλος γιατί δεν μνημονεύεις και τον σύγχρονο δογματολόγο μακαριστό π. Επιφάν ιο, που ερμηνεύει σωστά τον 15ο Κανόνα της ΑΒΣυνόδου και μάλιστα με παραδείγματα από την Εκκλησιαστική Ιστορία; Δεν σε συμφέρει γιατί σου αποκαλύπτει τον άκριτο φανατισμό σου και τον υψηλόφρονα εγωϊσμό σου, ότι είσαι ο ομολογητής της αμωμήτου Πίστεώς μας. Σύνελθε, αδελφέ μου, όπως ο π. Θεόδωρος Ζήσης!Ο Μητροπολίτης Θεόκλητος δεν πιστεύει στην Θεότητα του Υιού του Θεού και είναι αντιτριαδίτης και το κηρύττει γυμνή τη κεφαλή; Ακούσατε τοιαύτην αίρεση; από τον π. Θεόκλητο; Άπαγε της βλασφημίας!ή μήπως έχει συμπροσευχηθεί ποτέ με παπικούς; Φυσικά όχι. Ναι, συλλειτούργησε με επίσκοπο του Φαναρίου μη καθαιρεθέντα, το κατά σας ατόπημα). Αυτός είναι λόγος αποτείχισις!Εσείς συμπροσευχηθήκατε με καθαιρεθέντα κληρικόν (ανεξάρτητα αδίκως ή δικαίως) και ο έτερος αποτειχισθείς συλλειτούργησε με αυτόν. Σου θυμίζω τον 11ο Κανόνα των Αγίων Αποστόλων ” Ει τις καθιηρημένω, Κληρικός ων, Κληρικώ συνεύξηται, καθαιρέσθω και αυτός” Πηδάλιον σελ. 13″ Ο π. Θεόκλητος δεν προχώρησε και περιμένει την μετάνοιά σας. Μακροθυμεί! Απλώς ένα διοικητικό μέτρο σας έβαλε, για την ανυπακοή σας. Από θάλασσα ξέρεις, π. Μάξιμε, μη ρίχνεις το καράβι της ψυχής σου σε βράχους και ξέρα. Καλή μετάνοια.
Αγαπητέ ΑΝΩΝΥΜΕ:
1ον Είναι αναληθές ότι ο π. Θεόδωρος Ζήσης «μετατέθηκε στον Λαγκαδά και μνημονεύει».
2ον Το γεγονός ότι «ο μακαριστός π. Αθανάσιος Μυτιληναίος μνημόνευε τον μοιχεπιβάτη Λαρίσης Ιγνάτιο και δεν διέκοψε ποτέ το μνημόσυνό του» δεν σημαίνει ότι αν το έκοβε θα διέπραττε Κανονικό Παράπτωμα. Είχε το δικαίωμα (όχι την υποχρέωση) να το κάνει, επικαλούμενος τον 31ο Κανόνα των Αγίων Αποστόλων («…για λόγους δικαιοσύνης»).
3ον Είναι αναληθές ότι ο Άγιος Ιουστίνος ο Πόποβιτς «μιλούσε για την αίρεση του Οικουμενισμού, αλλά δεν αποτειχίσθηκε ποτέ». Στις 15/6/1971 η εφημερίδα «Ορθόδοξος Τύπος» (φύλλο 144) μετέδωσε από την Γιουγκοσλαβία την είδηση ότι Άγιος διέκοψε το μνημόσυνο του Πατριάρχη Σερβίας. Έμεινε αποτειχισμένος μέχρι και τον θάνατό του, το 1978.
4ον Για ποιό λόγο επικαλείσαι τον «σύγχρονο δογματολόγο μακαριστό π. Επιφάνιο, που ερμηνεύει σωστά τον 15ο Κανόνα της ΑΒΣυνόδου»; Ο π. Επιφάνιος δίδασκε, ξεκάθαρα, ότι όταν αιρετίζει ο επίσκοπος οι κληρικοί έχουν το δικαίωμα να διακόψουν το μνημόσυνό του. Αυτό ακριβώς έπραξε και ο π. Μάξιμος.
5ον Ο γέροντας Μάξιμος δεν αποτειχίστηκε από «εγωισμό και για να παραστήσει τον Ομολογητή». Δεν άντεχε η συνείδησή του να βλέπει τον π. Θεόκλητο να συνεργεί στην προδοσία της Ορθοδοξίας. Είχε το δικαίωμα να εφαρμόσει τον 15ο Κανόνα της ΑΒ΄ Συνόδου και αυτό ακριβώς έπραξε.
6ον Δεν κηρύττει αίρεση μόνο όποιος «δεν πιστεύει στην Θεότητα του Υιού του Θεού και είναι αντιτριαδίτης». Με συγχωρείς που θα το πω, αλλά είσαι τελείως αθεολόγητος. Αίρεση κηρύττει κάθε ένας που θα προσθέσει ή θα αφαιρέσει το παραμικρό στα δόγματα της Εκκλησίας. Ο π. Θεόκλητος αιρετίζει διότι αποδέχεται τις αιρετικές αποφάσεις της ψευδοσυνόδου της Κρήτης. Ο γράφων αυτό το έχει τεκμηριώσει με εμπεριστατωμένο άρθρο* ΣΤΟ ΟΠΟΙΟ Η ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΔΩΣΕΙ ΚΑΜΙΑ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΑΠΑΝΤΗΣΗ, ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ, μολονότι κοντεύει να περάσει ένας ολόκληρος χρόνος από τότε! Ο καθένας ας βγάλει τα συμπεράσματά του.
7ον Είναι αναληθές ότι «ο π. Θεόκλητος δεν έχει συμπροσευχηθεί ποτέ με παπικούς», Συμπροσευχήθηκε στις 20/3/2011 στο Φανάρι κατά την χειροτονία του μεγάλου Οικουμενιστή μητροπολίτη Προύσης Ελπιδοφόρου. Έχω δημοσιεύσει και φωτογαφία! (Αλήθεια, τί γύρευε εκεί ένας “παραδοσιακός” μητροπολίτης;)
8ον Κατηγορείς τον π. Μάξιμο επειδή συμπροσευχήθηκε με τον ιερομόναχο π. Ευθύμιο Τρικαμηνά. Ο άνθρωπος αυτός καθαιρέθηκε άδικα. Αλλά και δίκαια να καθαιρέθηκε, το “ατόπημα” του πατρός Μαξίμου είναι μηδαμινό μπροστά στα όσα έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια στη μητρόπολή μας. Από ποιό να ξεκινήσουμε και σε ποιό να καταλήξουμε: Ότι μετατράπηκε η αγωνιστική μητρόπολη σε κέντρο διερχομένων Οικουμενιστών; Ότι ανέχεται κληρικούς της που δηλητηριάζουν τον πιστό λαό με κακοδοξίες; Ότι έχει υπεύθυνο των κατηχητικών του Αμυνταίου έναν προκλητικό Οικουμενιστή; Ότι ανέχτηκε κληρικό της που έκανε στο FLASH TV τρεις φρικτές αιρετικές εκπομπές;…κ.ά.
9ον Αυτοί που χρειάζεται να «μετανοήσουν» είναι εκείνοι που πραγματικά έφταιξαν και δεν είναι άλλοι από τους κακούς συμβούλους του γέροντα επισκόπου μας που τον έχουν χαντακώσει.
10ον Υπάρχει τρόπος να επέλθει ειρήνευση στη μητρόπολή μας:
α) Ο μητροπολίτης μας να αποκηρύξει την αιρετική Σύνοδο της Κρήτης και
β) Να συνεχίσει να μνημονεύει τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο, αλλά όχι ως «ορθοτομούντα τον λόγον της Αληθείας», γιατί αυτό είναι φρικτό ψέμα που εκστομείται μπροστά στην Αγία Τράπεζα!
Ιδού, λοιπόν, το ερώτημα: Θα τα πράξει αυτά ο π. Θεόκλητος; Όσοι θέλουν λοιπόν να ειρηνεύσει η τοπική μας Εκκλησία ας εργαστούν προς αυτή την κατεύθυνση. Όλα τα άλλα είναι “προφάσεις εν αμαρτία”.
* “Αντικανονική και άδικη η δίωξη των δυο Μοναστηριών της μητροπόλεως Φλωρίνης” https://drive.google.com/file/d/0B1rFS_QTfNuda1VCeVBiNjFyS00/view
Ανώνυμος είπε: 1. κ. Κερμενιώτη αδικείτε τον εαυτό σας, έπρεπε να είσθε δικηγόρος! Το μαύρο το κάνετε άσπρο! Με παραμορφωτικούς φακούς ερμηνεύετε τους Κανόνες. Ιδιαίτερα τον 31ο, που ανα φέρεσθε καίτε τους αποτειχισθέντες.
2. Έχετε τόσο μίσος στο Μητροπολίτη Φλωρίνης Θεόκλητο, που και δίκαιο να είχατε, το χάνετε.Σε σας ισχύει το “ου με πείσεις καν με πείσεις” Καληνύχτα σας.
Αγαπητέ ΑΝΩΝΥΜΕ, σε παρακαλώ, μην υπεκφεύγεις και μίλησε συγκεκριμένα:
Ποιούς «παραμορφωτικούς φακούς» μεταχειρίστηκα και «παρερμήνευσα» τους Ιερούς Κανόνες; Από που συμπέρανες ότι κάνω το «μαύρο άσπρο»; Πώς προκύπτει ότι διέστρεψα τον 31ο Αποστολικό Κανόνα και με ποιό τρόπο «καίω» τους αποτειχισθέντες;
Όσον αφορά την κατηγορία σου προς το πρόσωπό μου ότι, δήθεν, «μισώ τον μητροπολίτη», τολμώ να πω ότι τον π. Θεόκλητο τον αγαπώ πολύ περισσότερο από όλους αυτούς που, τα χρόνια αυτά, τον αποπροσανατόλισαν και τον παρέσυραν σε εσφαλμένες ατραπούς. Αν ο μητροπολίτης μας είχε καλύτερους συμβούλους θα είχε μεγαλουργήσει. Δυστυχώς, βασίστηκε σε ανθρώπους που τον κατέστρεψαν πνευματικά.
Υ.Γ. Σε παρακαλώ, όταν κάνεις σχόλια για τόσο σοβαρά θέματα να χρησιμοποιείς το όνομά σου και να μην κρύβεσαι πίσω από τα φουστάνια της ανωνυμίας.