Απάντησις εις το εξώδικο της Ιεράς Μητροπόλεως Φλωρίνης
ΑΡΧΙΜ. ΠΑΪΣΙΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ,
ΗΓΟΥΜΕΝΟΥ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΟΝΗΣ ΑΓΙΟΥ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΤΟΥ ΠΑΛΑΜΑ ΦΙΛΩΤΑ
Κάθε φορά που χρειάζεται να απαντήσω στην Ι. Μ. Φλωρίνης περνώ από μία τέτοια ψυχολογική κατάσταση που αισθάνομαι να δικάζομαι από παπικούς της Ιεράς Εξέτασης. Διοικητική υπεροψία, ψυχρή και αμείλικτη συμπεριφορά, δαιμονική πονηριά, στοιχειώδης απουσία λογικής αντιμετώπισης και ανθρωπιά μηδέν! Το ζητούμενο από την «Ιερά» Μητρόπολη να φύγω από την μονή εντός δέκα ημερών. Το ζητούμενο από την πλευρά μου να αναλάβουν τις οικονομικές υποχρεώσεις σε φυσικά πρόσωπα αλλά και καταστήματα που η Ιερά Μονή οφείλει χρήματα διότι αγόρασε υλικά επί πιστώσει ή τα αγόρασε ιδιότης διότι είχε τα χρήματα και περίμενε να τα λάβει πίσω κάποια στιγμή ως οφειλόμενα. Δύο χρόνια τώρα από τότε που κάναμε ως εκκλησιαστική σύναξη και προσωπικά αποτείχιση επειδή η Εκκλησία της Ελλάδος επίσημα προσχώρησε στην αίρεση του Οικουμενισμού με την συμμετοχή της στην Κολυμβάρια Σύνοδο το καλοκαίρι του 2016 αλλά και την επίσημη αναγνώριση των αποφάσεως της Ψευτοσυνόδου αυτής με Σύνοδο της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος και έτσι αναγνώρισε τις διάφορες κακόδοξες ομολογίες ως Εκκλησίες ενώ στο “Πιστεύω” που ομολούμε ως ορθόδοξοι –και γι’ αυτό Σύμβολο της Πίστεως- λέμε: «Πιστεύω… εἰς μίαν, ἁγίαν, καθολικήν καί ἀποστολικήν Ἐκκλησίαν…».
Διαφωνώ, λοιπόν, όχι για κάποιο προσωπικό θέμα ή για κάποια περιουσία αλλά διαφωνώ σε ζητήματα Πίστεως,μάλιστα με συνέπειες σωτηριολογικές, δηλαδή το, αν θα διασφαλισθεί η δυνατότητα της σωτηρίας για τον πιστό, ο οποίος πιστός ενώ του άλλαξαν την πίστη δεν το γνωρίζει, και το καλύπτουν με τέτοιο ύπουλο τρόπο, ώστε να φαίνεται ότι συνεχίζουν την ορθόδοξη πορεία μέσα στην Εκκλησία ενώ δεν είναι έτσι. Ούτε Ορθοδοξία έχουν πλέον ούτε την Εκκλησία του Χριστού αποτελούν.Διότι το μόρφωμα αυτό είναι καρκινική νεοπλασία, μάλιστα κακοήθης, και τό ότι δεν κόπηκε ακόμη με συνοδικό νυστέρι από κάποια όντως Πανορθόδοξη Σύνοδο δεν σημαίνει καθόλου ότι αποτελεί την Εκκλησία που μας εμπιστεύθηκε ο Χριστός. Και για να το γράψω με τρόπο που θα το καταλάβουν όλοι σημειώνω,όσο ένας καρκίνος πριν να κοπεί χειρουργικά αποτελεί «μέλος»(;) του σώματος, τόσο και αυτοί αποτελούν ακόμη μέλος του Σώματος του Χριστού που λέγεται και είναι η Εκκλησία Του!
Τα δογματικά όμως τα εξήγησα άλλοτε, μεταξύ άλλων στα πολλά μέχρι τώρα άρθρα, τα οποία στα δύο αυτά έτη, ίσως να ξεπέρασαν και τα εκατό αλλά όταν κανείς δεν έχει πρόθεση να καταλάβει τί του γράφεις, δεν θα καταλάβει ποτέ, διότι δεν έχει αγαθή προαίρεση και ορθόδοξη συνείδηση.
Λοιπόν για να επανέλθω σε αυτό που επισήμανα αρχικά. Δεν γίνεται να αρπάζεις ένα μοναστήρι και να αφήνεις τις οφειλές, οι οποίες είναι και υποχρεώσεις του. Τί θα γίνει οι άνθρωποι των οποίων υλικά αγοράσαμε θα μείνουν απλήρωτοι; Όταν παίρνεις ένα μοναστήρι τα παίρνεις όλα! Και τα χρέη. Και τέλος πάντων, μολονότι ως φυσικό πρόσωπο έλαβα δάνειο το οποίο πλήρωνα προσωπικά με την μισθοδοσία που είχα τότε, δεν το αναγνωρίζετε. Δικαίωμά σας! Το λάθος δικό μου. Δεν γνώριζα με τί ανθρώπους είχα να κάνω και έπερνα καταναλωτικά δάνεια για την Μονή, επειδή στεγαστικά σε μονές δεν δίδονται! Τώρα τί γίνεται θα πληρώσουμε και αυτά που οφείλουμε στα καταστήματα τα οποία είναι αρκετά; Και από πού; Αφού από την μια με καταστήσατε άμισθο και από την άλλη όχι μόνο μας δυσφημήσατε στην Μητρόπολη για να μην έρχονται οι πιστοί. Μέχρι, που ένα προς ένα πιάνετε πρόσωπα και τα επηραάζατε με λόγια -και αυτό δεν είναι προσηλυτισμός;;; – καθώς αλλάξατε πίστη συνοδικά και ο κόσμος δεν γνωρίζει τίποτε, και από την άλλη τώρα θέλετε να μας βγάλετε από την μονή! Εάν υπήρχε, έστω και μία απόδειξη, ότι πληρώσατε κάτι, προσφέρατε κάτι τέλος πάντων από τα έξοδα της μονής θα ήμουν θετικός, Εσείς όμως όχι μόνο δεν βοηθήσατε αλλά και μία φορά όλο και όλο που ήταν να κάνουμε έρανο στην Φλώρινα και ενώ είχαμε βγάλει χαρτιά τελικά δεν μας επιτρέψατε ούτε και αυτό να το κάνουμε. Αλλά και όλα τα κονδύλια από την τότε Νομαρχία, τον τοπικό πόρο και την περιφέρεια τα στέλνατε συστημένα σε άλλη μονή για την οποία βοά όλη η Φλώρινα, διότι όπως γνωρίζουν στις υπηρεσίες, πήραν και πήραν…! Λοιπόν τότε ο π. Παΐσιος, μόνος 18 χρόνια, να χτίζει Μονή μόνος, χωρίς την στοιχειώδη αξιοπρέπεια μιας ολόκληρης μητρόπολης -η οποία έβαζε μόνο σφραγίδα και πέραν αυτού δεν έκανε κάτι άλλο-, να ζητά δημόσια γη και να την λαμβάνει μετά από7 χρόνια αγώνα, αφού το ίδιο το οικόπεδο το λάβαμε τρείς φορές με ορθή επανάληψη. Ανοίξαμε δρόμο 2 χιλιομέτρων χωρίς την Νομαρχία αλλά με αυτεπιστασία και έξοδα κυρίως της Μονής, διότη η Δ.Ε.Η που έδωσε την μπουλτόζα θεώρησε ότι δεν έχει την υποχρέωση να βάζει και τα κάυσιμα. Και τέτοιου βαρέως τύπου μηχανήματα πάνω στην Μονή εργάστηκαν κατά διαστήματα μεγάλα καίγοντας την ημέρα 800 λίτρα πετρελαίου. Κάναμε γεώτρηση στο βράχο στα 220 μέτρα. Αφήνω δε τους δυναμίτες που βάλεμε τόνους 12, διότι το οικόπεδο της μονής είναι ένα γυμνό νταμάρι σκέτος βράχος με επιφανειακό έδαφος σε ορισμένα σημεία 8 εκατοστών. Και έχετε τώρα θράσος εσείς να μας βγάλετε από την Μονή επειδή θέλουμε να κρατήσουμε την πίστη των παπούδων μας και των Αγίων Πατέρων που είχε ανέκαθεν η Εκκλησία του Χριστού. Και το μόνο διοικητικό επιχείρημά σας είναι ότι κάναμε το κανονικό «άλμα-σφάλμα» της αποτειχίσεως! Και εμείς σας απαντούμε να μην αλλάζατε την πίστη, αφού την αλλάξατε συνοδικώς και συνηγορήσατε και εσείς προσωπικά με το να παρθούν ομόφωνα τότε οι αποφάσεις στην Ιεραρχία! Το λάθος είναι μόνο δικό σας!
Αλλά τέλος πάντων θέλετε να είστε το καλό παιδί του Βαθολομαίου, δεν πρέπει να είστε τουλάχιστον σωστός; Τα χρέη ποιός θα τα πληρώσει; Θα τα αφήσουμε έτσι; Αυτά δεν δείχνουν σοβαρούς και υπεύθυνους ανθρώπους! Απολυτήριο από την Μητρόπολη δεν θα πάρω τί έτσι θα φύγω; Αυτά όλα δείχνουν ανθ΄ρωπους με αδυναμία όχι μόνο να κρατήσουν Ορθοδοξία αλλά και στοιχειώδη ανθρωπιά. Λοιπόν με προκαλείτε διότι δεν γνωρίζετε ότι είμαι έτοιμος για όλα! Και αν εσείς δεν θα κάνετε κάτι, το στοιχειώδες της ανθρωπιάς, μάθετε καλά ότι έχετε να κάνετε με πολύ άνδρα και όχι κάτι κουνιστούς! Αν τυχόν δεν τηρηθούν τα στοιχειώδη είμαι έτοιμος να πεθάνω γι’ αυτό που πιστεύω!
«Μολών λαβέ»!
Μάλιστα, «ο κύβος ερρίφθη»! Η μητρόπολη απαιτεί από τον π. Παΐσιο Παπαδόπουλο να εγκαταλείψει τη Μονή του Αγίου Γρηγορίου του Παλαμά εντός …10 ημερών! Θεωρεί αυτονόητο ότι είναι δική της μια Μονή για την οποία δεν έχει δώσει ούτε φράγκο και δεν έδειξε κανένα απολύτως ενδιαφέρον για την ανέγερσή της! Εν τάξει. Το έχει αυτό το νομικό δικαίωμα αφού η Μονή είναι στο όνομά της. Τουλάχιστον, όμως, ας πληρώσει τα χρέη της Μονής. Θέλει «και την πίτα ολόκληρη και τον σκύλο χορτάτο»; Είναι σωστά πράγματα αυτά; Έχει δίκιο ο π. Παΐσιος. Ας πληρώσουν πρώτα όλους τους ανθρώπους που έχουν να λάβουν χρήματα για τις εργασίες τους και μετά ας αφήσουν τον π. Παΐσιο να φύγει και να πάει στην ευχή της Παναγίας. Εκείνος αδυνατεί να τους πληρώσει αφού του έκοψαν τον μισθό.
Δυστυχώς, «ξεχνούν» ότι το μοναστήρι αυτό χτίστηκε από τον ίδιο τον π. Παΐσιο με δικά του δάνεια ύψους 100.000 ευρώ, με πολλούς κόπους, με ξενύχτια, με δάκρυα και επιπρόσθετα χρήματα που ο ίδιος μάζεψε από το υστέρημα πολλών πιστών και χωρίς καμμία οικονομική βοήθεια από τη μητρόπολη! Τη Μονή θεμελίωσε ο ίδιος o μητροπολίτης μας το 2004. Όλ’ αυτά τα χρόνια ο ιερομόναχος ζούσε ολομόναχος στη Μονή. Η μοναξιά που ένιωθε όμως ήταν ακόμη μεγαλύτερη και αβάστακτη, λόγω του χρόνιου ψυχολογικού αποκλεισμού που υφίστατο εξ αιτίας της προσήλωσής του στο πατερικό πνεύμα του αγίου Γέροντα που τον χειροτόνησε. Για πολλά χρόνια, ο π. Παΐσιος ένιωθε ξένο σώμα στη μητρόπολη, γιατί δεν θέλησε να «εγκλιματιστεί» στο νέο «πνεύμα» που εγκαινιάστηκε μετά την παραίτηση του π. Αυγουστίνου. Αποδείχθηκε απροσάρμοστος, διότι προτίμησε να συνεχίσει τη γραμμή που χάραξε ο Γέροντας Αυγουστίνος και να ακολουθήσει την, ενδεδειγμένη σε καιρό αιρέσεως, στενή και τεθλιμμένη οδό της Ομολογίας, από την εύκολη, «ασφαλή» και ευρύχωρη οδό του συμβιβασμού, του στρουθοκαμηλισμού, της αφασίας, του ψευτοευσεβισμού, της καλοπέρασης και της ευδαιμονίας. Τον καιρό που ο ευλαβής μοναχός υπέφερε διακονώντας την κάθε ταλαίπωρη και πονεμένη ψυχή που προσέτρεχε στο ράσο του ζητώντας βοήθεια, κάποιοι άλλοι αρχιμανδρίτες έτρεχαν από πανήγυρη σε πανήγυρη, κάνοντας δημόσιες σχέσεις με μητροπολίτες! (γιατί άραγε;) Στο διάστημα που ο π. Παΐσιος μάτωνε να γόνατά του από την προσευχή και έβρεχε την εικόνα της Παναγίας με τα δάκρυά του, κάποιοι άλλοι έκαναν ταξιδάκια και ανέπτυσσαν φιλίες με τους εχθρούς του Θεού, τους Οικουμενιστές! Μάλιστα, είχαν και το απύθμενο θράσος να μας τους κουβαλούν –τρεις την ώρα– και στη Φλώρινα!
Αυτοί λοιπόν που κατέστρεψαν τόσο τη μητρόπολή μας, όσο και τον π. Παΐσιο ας πληρώσουν, τουλάχιστον, τα συντρίμμια που προκάλεσαν. Αυτό επιτάσσει η στοιχειώδης αξιοπρέπεια και ανθρωπιά.