Εξώδικη απάντηση – ειδοποίηση του Μητροπολίτη Φλωρίνης, Πρεσπών και Εορδαίας
Πρός τόν
πανοσ. ἀρχιμανδρίτην Παΐσιον Παπαδόπουλον
Ἱερά Μονή Ἁγίου Γρηγορίου Παλαμᾶ πρώην Δήμου Φιλώτα.
Ἀγαπητέ π. Παΐσιε,
Τὸν Ἰανουάριο τοῦ 2000 ἐξελέγην, ἐχειροτονήθην καί ἐγκατεστάθην γνήσιος, νόμιμος, προστάτης καὶ κανονικός ποιμενάρχης τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Φλωρίνης, Πρεσπῶν καί Ἑορδαίας στήν θέσι τοῦ παραιτηθέντος Γέροντος Ἐπισκόπου ἀειμνήστου π. Αὐγουστίνου.
Ἀπό τίς πρῶτες ἐπισκέψεις σου, ζήτησες νά λάβης ἀπολυτήριο ἀπό τήν Ἱερά Μητρόπολί μας, τονίζοντας ὅτι θά παραμείνης μόνο ἐάν θά ἐπιτρέψουμε νά μετατρέψης σὲ μοναστήρι τό Παρεκκλήσιο τοῦ Ἁγίου Ραφαήλ τῆς Ἐνορίας Ἁγ. Χαραλάμπους Μανιακίου Νομοῦ Φλωρίνης. Ἐπειδή σέ γνώριζα ἀπό πολλά ἔτη, ὡς Πρωτοσύγκελλος τοῦ ἀειμνήστου Γέροντος Φλωρίνης Αὐγουστίνου, ἐξεπλήρωσα τήν ἐπιθυμία σου. Ἀμέσως συνεννοήθηκα μὲ τό Ἐκκλησιαστικό Συμβούλιο τοῦ Ἁγίου Χαραλάμπους Μανιακίου, νὰ ἀποφασίσουν θετικὰ καὶ νά παραχωρήσουν, κατόπιν ἐγκρίσεώς μου, τό ἐν λόγῳ Παρεκκλήσιον μετὰ τῆς περὶ αὐτὸ κτηματικῆς περιοχῆς. Ἔπραξα ὅ,τι ἀπαιτοῦνταν, γιά νά ἱδρυθῆ, κατά τήν ἐπιθυμία σου, ἡ νέα Ἱερά Μονή Ἁγίου Γρηγορίου Παλαμᾶ τοῦ τότε Δήμου Φιλώτα Νομοῦ Φλωρίνης.
Πράγματι. Μέ τό Προεδρικό Διάταγμα 94/2004 (ΦΕΚ 69/τ.Α’/3-3-2004), ἱδρύθηκε ἡ Ἀνδρώα Κοινοβιακή Ἱερά Μονή Ἁγίου Γρηγορίου Παλαμᾶ τοῦ Δήμου Φιλώτα τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Φλωρίνης, Πρεσπῶν καί Ἑορδαίας, καί σὲ μετέφερα, τῇ αἰτήσει σου, ἀπό τήν Ἱερά Μονή Ἁγίας Παρασκευῆς Μηλοχωρίου Ἑορδαίας στήν ἐν λόγῳ Ἱερά Μονή. Ἐπειδή ὅμως δέν μποροῦσε νά συγκροτηθῆ Ἡγουμενοσυμβούλιο μέ ἕνα πρόσωπο, σοῦ ἀνέθεσα προσωρινά καθήκοντα Ἡγουμένου μέ Ἡγουμενοσυμβούλιο τό Μητροπολιτικό Συμβούλιο τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Φλωρίνης, Πρεσπῶν καί Ἑορδαίας, βάσει τοῦ Νομοθετικοῦ Διατάγματος 374/7-8-1947, τό ὁποῖο προβλέπει ὅτι τήν εὐθύνη τῆς διοικήσεως τῆς Μονῆς ἔχει τό Μητροπολιτικό Συμβούλιο (Πράξις 3/2003 – Θέμα 21ον).
Ὕστερα ἀπό ἕνα χρονικό διάστημα ἦρθες καί μοῦ ζήτησες ἐπίμονα νά ζητήσουμε ἀπό τό Δημόσιο νά μᾶς παραχωρήση ἔκτασι ἀπὸ τό ὑπερκείμενο ὄρος ἄνωθεν τῆς Μονῆς, καθώς, ὅπως σοῦ συνέστησαν Γέροντες καί πνευματικοί τοῦ Ἁγίου Ὄρους, ἐκεῖ θά γινόταν «Μεγάλη Λαύρα καὶ Κέντρο Πατερικῶν Μελετῶν». Ἐξ ἀρχῆς διεφώνησα ριζικῶς. Ὅμως, τῇ ἐπιμονῇ σου, ὑπέκυψα καί ἀπέστειλα ἔγγραφο πρός τήν Περιφέρεια Δυτικῆς Μακεδονίας, ἡ ὁποία καί παρεχώρησε στήν Ἱερά Μητρόπολί μας τήν αἰτηθεῖσα περιοχή. Ὁπότε, ἡ κτηματική περιουσία, πού ἀνήκει στό νομικό πρόσωπο τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Φλωρίνης, Πρεσπῶν καὶ Ἑορδαίας, αὐξήθηκε καί τήν χρησιμοποιεῖ ἔκτοτε ἡ Ἱερά Μονή τοῦ Ἁγίου Γρηγορίου Παλαμᾶ.
Σοῦ τόνισα καί σοῦ εἶπα, ὅτι ἡ Ἱερά Μητρόπολίς μας εἶναι παραμεθόριος καί φτωχή καί δέν δύναται νά βοηθήση οἰκονομικῶς στὴν ἀνέγερσι Μονῆς. Γι’ αὐτόν τὸν λόγο σέ ἄφησα ὡς προσωρινό Ἐφημέριο τῆς Ἐνορίας πού κατεῖχες, γιά νά λαμβάνης τόν μισθό σου καί νά ἐξυπηρετῆσαι καί ἐσύ προσωπικά καί νά βοηθῆς καί τό μοναστήρι.
Ὡς ἔχων ὅμως ἐκ χαρακτῆρος τὸ πλῆρες ἀνικανοποίητον, γιὰ τὸ ὁποῖο διακρίνεσαι, διέπραξες τὸ μέγα ἅλμα καὶ κανονικὸ σφάλμα τῆς λεγομένης ἀποτειχίσεως. Διέκοψες δηλαδὴ τὴν κανονικὴ μνημόνευσι τοῦ ὀνόματος τοῦ κανονικοῦ Ἐπισκόπου σου. Ἔκτοτε, καὶ ἐνῶ διέρχεσαι τριετία ἐν πλήρει ἀταξίᾳ, δέν ἔχεις οὐδεμίαν ἐπικοινωνίαν μέ τήν προϊσταμένη σου ἀρχή, τήν Ἱερά Μητρόπολι. Οὔτε Ἀπολογισμούς ἀπέστειλες. Οὔτε ἔδωσες ἀναφορά στόν Μητροπολίτη καί στό Μητροπολιτικό Συμβούλιο. Βεβαίως ἀρθρογραφεῖς ἐν πλήρει ἀσυδοσίᾳ, καὶ ἀντικανονικῶς. Ἔχεις δὲ καὶ ποινικήν εὐθύνην, ἀρθρογραφῶν καὶ ὑπογράφων εἰσέτι «ὡς Ἡγούμενος(;) τοῦ Μοναστηριοῦ», παρόλο πού ἀπηλλάγης τῶν καθηκόντων σου ἀπό τήν προσωρινή Ἡγουμενεία, τήν ὁποία ἀνέθεσα πλέον ἀπὸ τὸ ξεκίνημα τῆς ἐκτροπῆς σου στόν π. Σεβαστιανό, Ἀρχιερατικὸ Ἐπίτροπο Ἀμυνταίου.
ΟΜΩΣ. Δέν ἔφταναν ὅλα αὐτά, ἀλλὰ ἀπέστειλες καὶ ἔλαβα ἐκ χειρῶν Δικαστικοῦ Ἐπιμελητοῦ τήν «αὐτοκτονικὴ» δήλωσί σου ἀπό 31.8.2018, ὅτι συνεχίζεις μὲν νά παραμένης στήν ἀποτείχισι, ἀλλὰ προσχωρεῖς ἢ «ἐπιστρέφεις» ὅπως δημοσίευσες, πλέον περιχαρὴς «στό παλαιό ἡμερολόγιο». Κραδαίνεις δὲ καὶ δίκην μαχαίρας ἀπειλὴν βαρύγδουπον πρὸς τὸ πρόσωπό μου, ὅτι θά παραβρίσκεσαι στήν περιοχή τῆς Μητροπόλεώς μου καί θά σέ ἔχω διαρκῶς μπροστά μου!
Τέλος μετὰ μεγάλης λύπης μου σοῦ ἀνακοινώνω τὶ ἀποφάσισα. Ἐπειδή ἅπασα ἡ ἐδαφική περιουσία τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Ἁγίου Γρηγορίου Παλαμᾶ Φιλώτα ἀνήκει ἰδιοκτησιακὰ στήν Ἱερά Μητρόπολι Φλωρίνης, Πρεσπῶν καί Ἑορδαίας, Σὲ προτρέπω, ἅμα τῇ παραλαβῇ τοῦ παρόντος, ἐντός 10 ἡμερῶν νά ἐγκαταλείψης τὸν χῶρο στὸν ὁποῖο φιλοξενήθηκες μέχρι σήμερα. Καλὸ θὰ σοῦ κάνη ἡ ἀνάγνωσι τῶν σχετικῶν μὲ τὸ τὶ διαλαμβάνει ἡ Νομοθεσία περὶ Ἰδιοκτησιακοῦ Καθεστῶτος. Ἀποστέλλων δὲ τό παρόν Δικαστικό Ἐξώδικο, εὔχομαι, ὅπου καί ἂν κατασταλλάξης, νά μήν γίνης μολυσματικὴ ἀφορμή νά διαιρεθοῦν καί ἄλλα σύνολα, ἔστω καὶ τοῦ παλαιοῦ ἡμερολογίου, ὅπως διέλυσες τήν Ἱερά Μονή τοῦ Ἁγίου Γρηγορίου Παλαμᾶ Φιλώτα.
Ἀρμόδιος δικαστικός ἐπιμελητής παραγγέλεται νά ἐπιδώσει νόμιμα τήν παροῦσα στόν Πανοσιολογιότατο Ἀρχιμανδρίτη Παΐσιο Παπαδόπουλο, κάτοικο Ἱερᾶς Μονῆς Ἁγίου Γρηγορίου τοῦ Παλαμᾶ Δήμου Ἀμυνταίου, γιά νά λάβει γνώση γιά τίς νόμιμες συνέπειες.
Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ
† Ὁ Φλωρίνης, Πρεσπῶν & Ἑορδαίας
ΘΕΟΚΛΗΤΟΣ
Σημείωσι:
Ἐπειδή πρῶτος σὺ ἀπέστειλες τήν Ἐξώδικο Δικαστική πρότασί σου διά δικαστικοῦ κλητῆρος καί τήν δημοσίευσες στὰ ἠλεκτρονικὰ μέσα ἐνημερώσεως, ἀναγκάζομαι καὶ ἐγώ κατὰ λόγον δικαιοσύνης νὰ δημοσιοποιήσω τὸ παρόν.
Π. θεόκλητε διαβάζετε αυτά που γράφετε ή σας τα υπαγορεύουν άλλοι;;; Όταν ο Π. Παΐσιος ήθελε να του δώσετε απολυτήριο από την μητρόπολη δεν θα εγκατέλειπε την μοναχική ζωή του!! Είχε βρει την λύση του σε άλλη μητρόπολη κοντά στον πάτερ Αντώνιο Σιατιστης. Μην τον κρίνετε τόσο άδικα γιατί με τα τόσα δάνεια που χρειάστηκε να πάρει για να χτίσει μια μονή αν τον αφήνατε να πάει στον πάτερ Αντώνιο τώρα θα είχε 5 μονές. Είστε άδικος γιατί τότε δεν τον αφήσατε να πάει δεν δεχτήκατε την παραίτηση του και αυτός σας έκανε υπακοή! Γυρίστε πίσω την μνήμη σας και θυμηθείτε καλύτερα πως έγιναν τα γεγονότα. Μετά από χρόνια χτιζόταν και άλλο μοναστήρι στην μητρόπολη σας εκείνο τελείωσε και ο πατερ Παΐσιος ακόμα χτίζει!!! Γιατί άραγε πέστε μας την αλήθεια!! Όχι αυτή που θέλετε να ακούσουν οι πιστοί σας αλλά αυτήν που γνωρίζει ο Θεός. Αλήθεια π. θεόκλητε αν αύριο έρθει ο Κύριος μας κατέβει να μας κρίνει τι έχετε να του πείτε;;; Πώς ο Παΐσιος με εκβιασε να του παραχωρησω οικόπεδο να κάνει μοναστήρι με το ζόρι με πίεσαι;;; και όταν θα σας ρωτήσει ο Κύριος μας ποια ήταν η βοήθεια σου προς το μοναστήρι αυτό θα του πείτε η υπογραφή μου;;; και αν σας ρωτήσει για τα άλλα τα μοναστήρια της περιοχή σας ποια ήταν η βοήθεια σας θα του πείτε έπαιρνα όσα κονδύλια μπορούσα;; και όταν σας ρωτήσει για ποιο λόγο του κρατούσαμε το μισθό του για ένα + χρόνο τι θα του πείτε;; όταν σας ρωτήσει αν μαζί με την μονή πληρώσετε και τα χρέη της γιατί αυτό είναι το δίκαιο;;;; και όταν θα σας ρωτήσει για πιο λόγο εκδιωξατε τον πατερ Παΐσιο θα του πείτε ότι ορθοτομουσε τον λόγο Του και κρατούσε την ορθόδοξη πίστη!!!!! Έχετε άλλες απαντήσεις;;; να μας ενημερώσετε γιατί μας σκανδαλισατε όλοι εσείς της μητρόπολης. Τόσα επιχειρήματα που δεν στέκουν μέσα σε ένα κείμενο ίσα ίσα να δείξετε τον λεονταρισμό σας! Αυτά θα έπραττε ο αείμνηστος Π. Αυγουστίνος καντιωτης ΟΧΙ. Ξέρουμε όλοι μας πως θα έπραττε θα ήταν μπροστά και δεν θα χρειαζόταν να μιλάνε οι αρχιμανδρίτες της μητρόπολης του θα ήταν μπροστά εναντίων όλων των οικουμενιστων. Λέτε: Ὡς ἔχων ὅμως ἐκ χαρακτῆρος τὸ πλῆρες ἀνικανοποίητον, γιὰ τὸ ὁποῖο διακρίνεσαι, διέπραξες τὸ μέγα ἅλμα καὶ κανονικὸ σφάλμα τῆς λεγομένης ἀποτειχίσεως. Είχε το δικαίωμα οι αποστολικοι κανόνες το επιβάλουν ξέρετε. Αυτό δεν σας τιμάει που το γράφετε το ότι εσείς είστε υπεύθυνος για τόσες ψυχές και όμως δεν αντιδράτε ποιό επίθετο σας ταιριαζει;;; Η λογική σας πάντως είναι λογική βολεμένου ωφελιμιστή που κοιτάει μόνο το συμφέρον του. Αλλά έτσι είναι όταν δεν σεβόμαστε την εκκλησία και τους κατανταμε “κοινωνικη υπηρεσία”!! Λετε: Βεβαίως ἀρθρογραφεῖς ἐν πλήρει ἀσυδοσίᾳ, καὶ ἀντικανονικῶς. Συγγνώμη επειδή εσείς δεν ενημερώνετε το ποίμνιο σας ούτε από τα κηρύγματα σας και ούτε αρθρογραφειτε και τους οδηγείτε στην αίρεση πρέπει να το βουλωσουν ολοι;; ειναι δυνατον προσπαθεί να αφυπνίσει τον κόσμο και του ρίχνετε ευθύνες;; και φτάνω στην ευχή σας: εὔχομαι, ὅπου καί ἂν κατασταλλάξης, νά μήν γίνης μολυσματικὴ ἀφορμή νά διαιρεθοῦν καί ἄλλα σύνολα, ἔστω καὶ τοῦ παλαιοῦ ἡμερολογίου, ὅπως διέλυσες τήν Ἱερά Μονή τοῦ Ἁγίου Γρηγορίου Παλαμᾶ Φιλώτα.
Πραγματικά έπρεπε να διαβάσετε ξανά το κείμενο και μετά να το δημοσιεύσετε. Ποιος διέλυσε την μονή;;; Γιατί δεν λέτε στον κόσμο πως και στο νέο ημερολόγιο είστε διεριμενοι;; μολυσματική αφορμη;; Τελικά δεν πήρατε τίποτα από τον προκάτοχό σας ούτε το μικρό του δαχτυλάκι!!!! Ο Θεός να σας φωτίσει και να αφυπνηστειτε σεβασμιωτατε γιατί τόσο πικριλα απάντησης εξωδικου εγγράφου τόσα ψέματα για να βγείτε ο καλός μητροπολίτης τόσο ενάντια στον Θεό είστε για λύπηση. Ο Θεός να σας λυπηθεί καλή μετάνοια σε όλους όσους συνέβαλαν να εγγραφεί αυτό το έγγραφο. Κάτι τελευταίο επειδή όλοι όσοι είμαστε στο μοναστήρι αυτό ξέρουμε τι ακριβώς δώσατε και τι ακριβώς κοιτάτε να πάρετε καλό θα είναι να το σκεφτείτε πολύ καλά εσείς έχετε το νόμο, ας πούμε με το μέρος σας όπως και την καρέκλα!! Εμείς έχουμε τον Χριστό και την Παναγία μας τον Άγιο Ραφαήλ και τον Άγιο Γρηγόριο τον Παλαμά, ο οποίος εναντιώθηκε στην αίρεση!! Και πολλούς άλλους αγίους! προσέξτε μην διαλύσετε εσείς την μονή!!! Αν φυσικά σας το επιτρέψουν οι παραπάνω!!!!
Σεβασμιώτατε, παραδεχομαι οτι ο π. Παΐσιος Παπαδόπουλος είναι ένας άνθρωπος δύστροπος και ιδιόρρυθμος με πάθη και αδυναμίες, όπως όλοι οι άνθρωποι. Έχει κάνει πολλά λάθη τα οποία έχει διατυπώσει και σε επιστολές που τελευταία έχει δημοσιεύσει. Αυτό όμως που δεν δικαιούσθε να αμφισβητήσετε είναι η αγάπη του για τον Χριστό και την Εκκλησία Του. Διαφωνώ κάθετα με την επιλογή του να προσχωρήσει στους παλαιοημερολογίτες. Αναλογιστείτε όμως, ποιοι είναι εκείνοι που τον έφτασαν σ’ αυτό το σημείο και τον οδήγησαν εκεί. Δυστυχώς είστε εσείς σεβασμιώτατε και οι κακοί σύμβουλοι-συνεργάτες σας που έχουν καταστρέψει πνευματικά κι εσάς και τη Μητρόπολη. Τον μοναχό αυτόν τον έχετε κατασκανδαλίσει όλ’ αυτά τα χρόνια. (κι όχι μόνο αυτόν!)
Είναι πολύ άδικο αυτό που του γράψατε: «εύχομαι, όπου και αν κατασταλλάξης, να μην γίνης μολυσματική αφορμή να διαιρεθούν και άλλα σύνολα, έστω και του παλαιού ημερολογίου». Σεβασμιώτατε, η αλήθεια είναι ότι «πηγή διαίρεσης και σκανδαλισμού» στην τοπική μας Εκκλησία είναι η διοίκηση της μητροπόλεώς μας. Εσείς διαιρέσατε τη Μητρόπολη μας εξ αιτίας της αντιπατερικής και αντιεκκλησιαστικής πορείας που ακολουθήσατε. Όσο ήταν επίσκοπος ο Πατήρ Αυγουστίνος, η μητρόπολή μας ήταν πρόμαχος της Ορθοδοξίας. Μόλις όμως παραιτήθηκε και αναλάβατε εσείς, τα πράγματα άλλαξαν. Η Μητρόπολη όχι απλά συνθηκολόγησε με την αίρεση, αλλά έπραξε κάτι ακόμη τραγικότερο: Πέρασε στην αντίπερα όχθη· συμφιλιώθηκε με τους εχθρούς του Θεού και συναγελάζεται μαζί τους!
Ο γράφων, σεβασμιώτατε, έχει μία εξήγηση για την πνευματική μετάλλαξη που υπέστη η Μητρόπολή μας επί των ημερών σας. Θα την πω κι αν διαφωνείτε, ας μας υποδείξετε μία άλλη πιθανή εξήγηση για την 180 μοιρών αλλαγή πορείας του σκάφους της τοπικής μας Εκκλησίας: Πιστεύω, λοιπόν, ότι αν η Μητρόπολη συνέχιζε την αγωνιστική πορεία του Πατρός Αυγουστίνου θα έπεφτε στη δυσμένεια των Οικουμενιστών, οι οποίοι συμβαίνει να κατέχουν υψηλές διοικητικές θέσεις, τόσο στην Εκκλησία της Ελλάδος όσο και στο Οικουμενικό Πατριαρχείο. Καταλαβαίνει, λοιπόν, κανείς ότι κάτι τέτοιο θα οδηγούσε σε ναυάγιο τις ελπίδες επισκοποποίησης όλων των αρχιμανδριτών της μητροπόλεως που είχαν τέτοιες φιλοδοξίες.
Και ο πιο αφελής αρχιμανδρίτης γνωρίζει πολύ καλά, ότι αν πει κάτι εναντίον του Οικουμενισμού δεν θα έχει καμία πιθανότητα να προταθεί για επίσκοπος. Αντιθέτως, οι πιθανότητες να φορέσει κάποτε μίτρα αυξάνονται ραγδαία ανάλογα με την αφοσίωση, την υποταγή και τη δουλικότητα που θα δείξει απέναντι στο πατριαρχικό και αρχιεπισκοπικό περιβάλλον. Όσο περισσότερα γλειψίματα, δώρα, κολακείες και δημόσιες σχέσεις κάνει με τους Οικουμενιστές τόσο αυξάνουν και οι πιθανότητές του να γίνει κάποτε μητροπολίτης, σε βαθμό μάλιστα που αγγίζει τα όρια της βεβαιότητας!
«Έπρεπε», λοιπόν, π. Θεόκλητε, η μητρόπολή μας να συμβιβαστεί και να συνθηκολογήσει με τους ισχυρούς της ημέρας, τους αιρετικούς Οικουμενιστές, για να μην ψαλιδιστούν τα όνειρα και οι «ευσεβείς» επιθυμίες των φερέλπιδων αρχιμανδριτών σας.
Αρκετοί αρχιμανδρίτες σας είχαν την επιθυμία να γίνουν μητροπολίτες. Ένας όμως απ’ αυτούς (στον οποίο έχετε ιδιαίτερη αδυναμία) ξεπέρασε κάθε όριο! Συστηματικά έκανε γνωριμίες και δημόσιες σχέσεις με δεσποτάδες και ιδίως με Οικουμενιστές! Αντί να προσαρμοστεί αυτός στη μητρόπολη …προσαρμόστηκε η μητρόπολη σ’ αυτόν! Για χρόνια, η δοξασμένη μητρόπολη του Πατρός Αυγουστίνου «χόρευε» στο ρυθμό των φιλοδοξιών …ενός ανθρώπου! Μπροστά σ’ αυτό το «έγκλημα», σ’ αυτό το «Αίσχος», σ’ αυτό το «βιασμό» της μητρόπολης, κι εσείς ο ίδιος, σεβασμιώτατε, αλλά και όλοι οι ιερείς σας …«κρατούσατε το φανάρι»! Τα αποτελέσματα τα βιώνουμε και τα πληρώνουμε σήμερα. Για να εκπληρωθούν οι φιλοδοξίες αυτού του αρχιμανδρίτη σας έπρεπε η τοπική μας Εκκλησία να προσκυνήσει τον «Βάαλ» του Οικουμενισμού, όπως και έγινε!
Αυτά που γράφω, π. Θεόκλητε, μπορώ να τα τεκμηριώσω. Πριν λίγους μήνες έγραψα ένα εκτενές κείμενο με τίτλο «Ποιοι ευθύνονται για την πνευματική μετάλλαξη της μητροπόλεώς μας;», εμπλουτισμένο με πάρα πολλές φωτογραφίες και ντοκουμέντα. Αλλά τελικά αποφάσισα να ΜΗΝ το δημοσιεύσω και να το βάλω στο «συρτάρι» μετά την «επιστολή ειρήνευσης» που σας έστειλαν οι πατέρες της Μονής της Αγίας Παρασκευής Εορδαίας. Αν όμως με προκαλέσετε και αμφισβητήσετε τα γραφόμενά μου σ’ αυτό το σχόλιο, δεν έχω κανένα πρόβλημα να τη δημοσιεύσω. Η Εκκλησία του Χριστού κινείται στο φως και δεν φοβάται την αλήθεια.
Η αγιοπατερική Παράδοση της Εκκλησίας μας διδάσκει ότι, σε καιρό αιρέσεως, η διαμαρτυρία δεν είναι μια ιδιοτροπία των «σούπερ ορθοδόξων», αλλά υποχρέωση όλων των χριστιανών (πόσο μάλλον των κληρικών και μάλιστα των επισκόπων!) Επίσης, δικαιολογεί την διακοπή της εκκλησιαστικής Κοινωνίας· το ίδιο και οι Ιεροί Κανόνες. Κατά συνέπεια, τα όσα συμβαίνουν τον τελευταίο καιρό στη μητρόπολή μας δεν είναι «διένεξη ανάμεσα στις δύο Μονές και τη μητρόπολη» ―όπως την παρουσιάσατε, τεχνηέντως, στο λαό―, αλλά διένεξη ανάμεσα σ’ εσάς (τη διοίκηση της μητροπόλεως) και τον Χριστό.
Τελειώνοντας, πατέρα Θεόκλητε, επιτρέψτε μου να σας επισημάνω ότι για όλη την κακοδαιμονία που υπάρχει αυτή τη στιγμή στην Μητρόπολη μας ευθύνεστε εσείς και μόνο εσείς.
Την ευχή σας.
Βασίλειος Π. Κερμενιώτης
Ορθόν και δίκαιον εφ όσον ο π Παίσιος δημοσιεύει τις σκέψεις του, τα άρθρα του, στα ηλεκτρονικά μέσα να πράξετε και σεις το ίδιο π. Θεόκλητε.Έτσι μας δώσατε την ευκαιρία να μάθουμε και από σας τον ίδιο την αλήθεια, επιβεβαιώνετε δηλαδή αυτά που έλεγε ο π. Παίσιος ότι αυτός έχτισε το Μοναστήρι , μέχρι τουλάχιστον αυτού του σημείου, αλλά η συμβολή η δική σας ήταν στην επιμονή του π. Παισίου προς εσάς να στείλετε τα άπαιτούμενα έγγραφα στις διάφορες υπηρεσίες υπογεγραμμένες από εσάς γιατί έτσι γίνεται εφ όσον πρόκειται για μοναστήρι που μελλοντικά θα ανήκει στη Μητρόπολη Φλωρίνης, δεν σας πίεζε για δική του περιουσία.Έτρεχε και πίεζε και παρακαλούσε τους πάντες για διεκπεραίωση των υποθέσεων και για χρήματα αυτός ο ίδιος και εσείς απλά τα σφραγίζατε και τα υπογράφατε ως Μητροπολίτης. Στο τέλος βέβαια αφού όλος ο κόπος , όλες οι δαπάνες καταβλήθηκαν από τον π. Παίσιο το Μοναστήρι είναι δικό σας. Ξέρετε αυτή η περίπτωση μου θυμίζει ένα πραγματικό γεγονός που συνέβη με δυο αδέλφια. Η ιστορία έχει ως εξής. Στη δεκαετία του 60(εξήντα) ,τότε που ήταν το μεταναστευτικό κύμα προς τη Γερμανία ένα από τα δύο αδέλφια μετανάστευσε στο εξωτερικό προκειμένου να καταφέρει να κάνει λίγα χρήματα. Δούλεψε σκληρά απόκτησε κάποια χρήματα και γράφει στον αδελφό του ότι θέλει να χτίσει ένα σπιτάκι ζητώντας από αυτόν να τον βοηθήσει στα διαδικαστικά , στην εύρεση οικοδόμων κλπ. ενώ ο ίδιος θα φρόντιζε για τα οικονομικά στέλνοντας χρήματα από το εξωτερικό. Πράγματι ο αδελφός φρόντισε για την άδεια της οικοδομής, τους οικοδόμους μαστόρους κ.λ.π. και το σπίτι τελείωσε. Χαρούμενος ο ξενιτεμένος έρχεται στην Ελλάδα για να χαρεί το σπίτι του που έχτισε με τον ιδρώτα του και ξαφνικά ανακαλύπτει πως το σπίτι δεν είναι δικό του αλλά του αδελφού γιατί ο αδελφός είχε φροντίσει να βγάλει την άδεια και να κόβει τις αποδείξεις στο όνομά του. Βέβαια δεν συζητάμε το τι επακολούθησε…Το ίδιο δεν συμβαίνει και εδώ; Έτρεξε ,πλήρωσε ο π. Παίσιος και τώρα έρχεσθε εσείς και του λέτε να φύγει. Και καλά αυτοί ήταν λαϊκοί όχι κληρικοί όπως συμβαίνει με σας . . Δεν κάνουν έτσι οι πατέρες. Συμφωνούμε ότι οι ανθρώπινοι νόμοι αυτό επιβάλλουν, αλλά εσείς λειτουργείτε με τους ανθρώπινους η τους Θείους νόμους όταν πρόκειται για αδικίες;Είναι όχι μόνο αδικία εις βάρος του π. Παισίου αλλά και ντροπή και αντιχριστιανικό. Δ Ε Ν Φ Ο Β Α Σ Θ Ε Τ Ο Ν Θ Ε Ο;
Καλά τι κατάντια είναι αυτή στη Μητρόπολη Φλωρίνης; Ο δεσπότης κόβει το μισθό του π. Παισίου. Δεν του αρκεί αυτό και προχωρεί πάρα κάτω . Τον ΔΙΩΧΝΕΙ από το Μοναστήρι του για να πάει που; Τον εκδικείται γιατί δεν τον μνημονεύει . Τι μανία είναι αυτή ; Ο π. Παίσιος δέχεται δηλαδή διωγμούς, μαρτύρια όχι βέβαια στην αρένα των λεόντων όπως ήταν οι διωγμοί των πρώτων αιώνων αλλά σύγχρονα μαρτύρια. Που είσαι π. Αυγουστίνε να δεις τι γίνεται…Κηρύσσει την Αλήθεια του Ευαγγελίου όπως μας την φανέρωσε ο Κύριος με την ενανθρώπησή Του την οποία όμως έχουν αλλοιώσει οι σημερινοί ταγοί της Εκκλησίας με την Αίρεση του Οικουμενισμού και μαζί με αυτούς και ο δεσπότης Θεόκλητοςεφ όσον συμφωνεί μαζί τους . Και σαν δεν φθάνει η εκδίκηση του δεσπότη. έρχονται και κάποιοι άλλοι που χαρακτηρίζουν τον ΑΓΩΝΙΣΤΗ π. Παίσιο ως ιδιόρρυθμο, δύστροπο. Αλήθεια έχουν μάτια να δουν τη δική τους ιδιορρυθμία η δυστροπία ή μόνο των άλλων;Εκεί καταντήσαμε να χαρακτηρίζεσαι ιδιόρρυθμος η δύστροπος όταν δεν συμβιβάζεσαι με την Παναίρεση του Οικουμενισμού ή με κάθε τι που είναι αντικανονικό. Κ Υ Ρ Ι Ε Ι Η Σ Ο Υ Χ Ρ Ι Σ Τ Ε Ε Λ Ε Η Σ Ε Μ Α Σ.