Τα εγκαίνια του ιδιωτικού βρεφονηπιακού σταθμού “Διάνα” (pics)
Πραγματοποιήθηκαν το πρωί της Κυριακής τα εγκαίνια των νέων εγκαταστάσεων του ιδιωτικού βρεφονηπιακού σταθμού “Διάνα”, στην πόλη της Φλώρινας, με τα οποία σηματοδοτείται και η έναρξη της νέας χρονιάς.
Τους καλεσμένους στην τελετή των εγκαινίων καλωσόρισαν οι ιδιοκτήτες του σταθμού Δημήτρης Κεσίδης και Κατερίνα Ιωάννου. Συγγενείς και φίλοι, αλλά και γονείς με τα παιδιά τους, έδωσαν το παρόν, ενώ τις ευχές τους προς τους δύο επιχειρηματίες έδωσαν ο βουλευτής Γιάννης Αντωνιάδης και η αντιδήμαρχος Φλώρινας Όλγα Μούσιου.
Παράλληλα με τα εγκαίνια έγινε και η παρουσίαση του παιδαγωγικού προγράμματος του σταθμού για τη φροντίδα, την αγωγή και την εκπαίδευση των παιδιών προσχολικής ηλικίας.
Όπως ανέφερε ο κ. Κεσίδης, “το όνομα του βρεφονηπιακού σταθμού κάθε άλλο παρά τυχαίο είναι. Αντικατοπτρίζει το όραμα που είχαμε κατά την σύλληψη της ιδέας για την δημιουργία ενός ιδιωτικού σταθμού, όπως επίσης και τον τρόπο λειτουργίας.
Διάνα, Διάνα επιλογή για το παιδί, σημαίνει ότι οι γονείς που εμπιστεύονται τα παιδιά τους σε μας, δεν το κάνουν από ανάγκη επειδή ενδεχομένως δουλεύουν και δεν έχουν που να το αφήσουν, αλλά επειδή ξέρουν ότι έχουμε διαμορφώσει ένα περιβάλλον ασφαλή, πλούσιο σε ερεθίσματα, όπου τα παιδιά συναναστρέφονται με συνομήλικους τους, γνωρίζουν τον εαυτό τους, επικοινωνούν, συμμετέχουν ενεργητικά σε δραστηριότητες, αλληλεπιδρούν και συνοπτικά μπορώ να πω ότι μαθαίνουν μέσα από το παιχνίδι, με εκπαιδευτικές μεθόδους και διαδικασίες κατάλληλες για την προσχολική ηλικία.
Τα τμήματα που λειτουργούν είναι το βρεφικό, με παιδιά ηλικίας 3 μηνών μέχρι 1,5 ετών, το μεταβρεφικό από 1,5 μέχρι 2,5 και το παιδικό τμήμα που περιλαμβάνει παιδιά 2,5 – 3,5 και 3,5 – 4,5 ετών.
Στις αρχές κάθε μήνα αναρτώνται τα μηνιαία εκπαιδευτικά προγράμματα των τμημάτων όπου μπορούν οι γονείς να ενημερώνονται για το γενικό πλάνο και τα θέματα που θα δουλευτούν σε κάθε τμήμα. Φυσικά, υπάρχει και η καθημερινή ενημέρωση των γονέων από την εκπαιδευτικό για το κάθε παιδί χωριστά, όμως ιδιαίτερα η καινοτομία μας είναι η ψηφιακή on-line πλατφόρμα όπου κάθε γονιός συνδέεται όποτε το επιθυμεί από τον υπολογιστή του, το tablet ή το κινητό του και ενημερώνεται για τις καθημερινές δραστηριότητες του παιδιού του. Για παράδειγμα, πρωινό έφαγε λίγο, μεσημεριανό σχεδόν όλο, τουαλέτα πήγε μια φορά και ύπνος 1,5 ώρα, από τις 2,5 μέχρι τις 4.
Ενδεικτικά θα αναφέρω αναλυτικότερα την επεξεργασία του θέματος “Το όργωμα και η σπορά” μέσα στην τάξη, το οποίο θα τρέξει τον Οκτώβριο.
Αρχικά, δείχνοντας στα παιδιά το κατάλληλο εποπτικό υλικό, συζητάμε για το όργωμα και την σπορά, ποιοι ασχολούνται με αυτές τις εργασίες, πότε οργώνουν οι γεωργοί και σπέρνουν τα χωράφια τους, τί σπέρνουν, τί χρειάζονται τα φυτά για να μεγαλώσουν κ.α. Αναφερόμαστε επίσης, στο πώς γινόταν οι γεωργικές εργασίες παλιά και πώς σήμερα.
Έπειτα, τα παιδιά αναγνωρίζουν και ταξινομούν διάφορους σπόρους που θα φέρουν από το σπίτι. Γίνεται κατηγοριοποίηση των σπόρων σε ποτηράκια και ταμπλό. Γράφουμε καρτελάκια με τις ονομασίες των σπόρων και τα τοποθετούμε στη σωστή θέση. Το κάθε παιδί κάνει ατομική εργασία με κολάζ και έπειτα πραγματοποιείται και ομαδική εργασία, όπου τα παιδιά δουλεύουν σε ομάδες και μαθαίνουν να συνεργάζονται για να βγει ένα τέλειο εικαστικό αποτέλεσμα που θα διακοσμήσει την τάξη τους.
Απολαμβάνουν την ανάγνωση ποιημάτων και μαθαίνουν τραγούδια και παροιμίες σχετικά με το θέμα. Μαθαίνουν τα στάδια ανάπτυξης του φυτού μέσα από εικόνες και βιωματικές εμπειρίες. Το κάθε παιδί φυτεύει το δικό του σποράκι σε ποτηράκι και παρατηρεί καθημερινά την εξέλιξή του. Κάνουμε μουσικοκινητική το τραγούδι “ο γεωργός πάει στον αγρό” και γίνεται δραματοποίηση όπου τα παιδιά γίνονται άλλες φορές οι γεωργοί που κάνουν διάφορες εργασίες και άλλοτε τα σποράκια που μεγαλώνουν σιγά, σιγά με την βοήθεια του ήλιου και της βροχής.
Επίσης, δίνοντας το κατάλληλο φύλλο εργασίας ,τα παιδιά ξεχωρίζουν και χρωματίζουν μόνο τα εργαλεία του γεωργού, αξιολογώντας έτσι η εκπαιδευτικός τον βαθμό κατανόησης του θέματος από το κάθε παιδί χωριστά.
Επιπλέον το εκπαιδευτικό μας πρόγραμμα έρχονται να εμπλουτίσουν εξωτερικοί συνεργάτες με Αγγλικά, γυμναστική και μουσικοκινητική αγωγή.
Όσον αφορά τα αγγλικά σκοπός του προγράμματος είναι τα νήπια να έρθουν σε επαφή με μια ξένη γλώσσα μέσω δομημένων παιχνιδιών και μεθόδων διδασκαλίας προσαρμοσμένων στην ηλικία τους. Έχει αποδειχθεί επιστημονικά ότι τα παιδιά ηλικίας 2-6ετων έχουν την μοναδική ικανότητα να κάνουν κτήμα τους έναν εκπληκτικό όγκο νέων πληροφοριών. Είναι αξιοθαύμαστο το γεγονός πώς τα παιδιά που έρχονται σε επαφή με δεύτερη ξένη γλώσσα διεγείρουν διαφορετικά κέντρα του εγκεφάλου, γίνονται πιο επικοινωνιακά, εμπλουτίζουν τις γνώσεις τους και βάζουν τα θεμέλια για να γίνουν οι αυριανοί πολίτες του κόσμου.
Η κινητική αγωγή στόχο έχει να αναπτύξουν τα παιδιά τις βασικές κινητικές τους δεξιότητες. δεδομένου ότι η προσχολική ηλικία αποτελεί κατάλληλη και θεμελιώδη περίοδο.
Πολλές είναι άλλωστε οι μελέτες που ενισχύουν την άποψη ότι ένα οργανωμένο πρόγραμμα προάγει την κινητική ανάπτυξη στα παιδιά προσχολικής ηλικίας.
Πιο συγκεκριμένα οι επιμέρους στόχοι του προγράμματος είναι η ανάπτυξη βασικών δεξιοτήτων, η βελτίωση της φυσικής κατάστασης, η ενδυνάμωση, η ενεργοποίηση της φαντασίας και της δημιουργικότητας, η ανάπτυξη αυτοσεβασμού και κοινωνικών σχέσεων, ενώ ενισχύεται ιδιαίτερα ο συντονισμός και η συναρμογή.
Τέλος, η μουσικοκινητική αγωγή, με εργαλεία την μελωδία, την κίνηση και τον ρυθμό, θα βοηθήσει τα παιδιά να εκφράσουν τα συναισθήματα τους, να διοχετεύσουν την ενέργεια τους και να κοινωνικοποιηθούν, να μπουν στην ομάδα. Και επιπλέον θα κατανοήσουν διάφορες μουσικές έννοιες.
Όλα αυτά βέβαια θα γίνονται υπό την επίβλεψη και καθοδήγηση του παιδιάτρου μας, Κωνσταντίνου Τσέπη, ο οποίος πραγματοποιεί μηνιαίες προληπτικές επισκέψεις στον σταθμό μας”.
* Ο ιδιωτικός βρεφονηπιακός σταθμός “Διάνα” βρίσκεται στην οδό Πινδάρου 12. Τηλέφωνο επικοινωνίας 2385024828.