Προβλήματα με τη μετακίνηση με τρένο
Ως κάτοικος της Φλώρινας και πολύ τακτική επιβάτης του δικτύου της ΤραινΟΣΕ, ήθελα να υποβάλω έναν προβληματισμό σχετικά με τη μετακίνηση με τρένο.
Η μόνη αμαξοστοιχία που ενώνει τη Δυτική Μακεδονία με τη Νότια Ελλάδα (με τέτοιο τρόπο ώστε να μην κάνεις ένα ταξίδι 6 ωρών 9 ή 12 ώρες) είναι πλέον μία. Πρόκειται για την αμαξοστοιχία 86 με μετεπιβίβαση στο Πλατύ στην αμαξοστοιχία Intercity 61 για Αθήνα.
Η εν λόγω αμαξοστοιχία λοιπόν φτάνει στο Πλατύ στις 18.19 και η μετεπιβίβαση πρέπει να γίνει στις 18.28. Συχνά υπάρχουν καθυστερήσεις, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει ανταπόκριση και το επόμενο τρένο περνάει μετά από 5 ώρες περίπου. Μιλάμε για μια πολύ μεγάλη ταλαιπωρία.
Να σημειωθεί ότι ο σταθμός του Πλατέως είναι έξω από το χωριό και πέρα από ένα μικρό καφενείο δεν έχει υποδομή να φιλοξενήσει επιβάτες για τόση ώρα. Ειδικά τους χειμερινούς μήνες, νιώθεις ότι είσαι στην κυριολεξία στη μέση του πουθενά.
Η ερώτηση μου λοιπόν είναι η εξής. Εφόσον το τρένο 83 φτάνει στη Φλώρινα στις 14.55 και περιμένει μια ώρα περίπου στο σταθμό, γιατί δε φεύγει λίγο νωρίτερα από τις 16.12 ώστε να διασφαλίζει ότι η μετεπιβίβαση θα γίνεται κανονικά; Τα 10 λεπτά διαφοράς των 2 τρένων θα μπορούσαν να είναι 20 ή 30 ούτως ώστε να μην υπήρχε το άγχος ότι μπορεί να μην προλάβει το τοπικό (86) το intercity (61).
Πώς είναι δυνατόν ο προγραμματισμός των δρομολογίων να μην έχει προβλέψει να διασφαλιστεί η μετεπιβίβαση των επιβατών της μόνης αμαξοστοιχίας που συνδέει ολόκληρη τη Δυτική Μακεδονία με τη Νότια Ελλάδα;
Έχω απευθυνθεί στην ΤραινΟΣΕ πολλές φορές θέτοντας το παραπάνω ζήτημα όμως (πέρα από ένα αυτοματοποιημένο ηλεκτρονικό μήνυμα) δεν έλαβα πότε απάντηση. Θεωρώ ότι μια πιο συντονισμένη ενέργεια από πλευράς του επιβατικού κοινού πιθανώς να μπορούσε να φέρει κάποιο αποτέλεσμα.
Αν υπάρχει έστω και ένας επιβάτης με εισητήριο Φλώρινα-Πλατύ-Αθήνα, ακόμη και σε περίπτωση καθυστέρησης η ανταπόκριση περιμένει. Μου έχει τύχει πάρα πολλές φορές να με περιμένει το τραίνο για Αθήνα στο Πλατύ.
Εσύ γιατί το λες αυτό;
Γιατί μου έχει τύχει 3 φορές να με αφήσει το τρένο στο Πλατύ και μάλιστα δεν ήμουν η μόνη επιβάτης για Αθήνα. Τη μία φορά ήμασταν 3 άτομα και τις άλλες 2 άτομα. Όταν παραπονέθηκα η απάντηση της εταιρείας είναι ότι στους όρους χρήσης του εισιτηρίου γράφει μετεπιβίβαση κι όχι ανταπόκριση, που σημαίνει ότι δεν είναι υποχρεωμένο το τρένο να περιμένει. Η μόνη του υποχρέωση είναι να σου βγάλει εισιτήριο για το επόμενο, το οποίο είναι μετά από 5 ώρες. Και αυτές οι 5 ώρες στη μέση του πουθενά είναι απλά ατελείωτες.
Αυτή είναι η απάντηση της ΤραινΟΣΕ:
Αναφορικά με το θέμα που θέσατε θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι σύμφωνα με την τιμολογιακή πολιτική της ΤΡΑΙΝΟΣΕ , στις περιπτώσεις αναμεταβιβάσεων επιβατών σε κόμβους του Δικτύου από αρτηριακές αμαξοστοιχίες, στις οποίες ισχύει κράτηση θέσης, σε τοπικές αμαξοστοιχίες και το αντίστροφο, δεν προβλέπεται αυστηρή δρομολογιακή ανταπόκριση.
Κατά συνέπεια, αν λόγω καθυστέρησης μιας εκ των δύο αμαξοστοιχιών, η οποία έχει ως συνέπεια τη μη δυνατότητα συνέχισης του ταξιδιού του επιβάτη μέχρι τον τελικό προορισμό του, ισχύουν τα εξής:
α)ο επιβάτης προωθείται με επόμενη αμαξοστοιχία, εντός της ημέρας, χωρίς περαιτέρω επιβάρυνση στον προορισμό του με αντίστοιχη θεώρηση του τίτλου μεταφοράς του
β)δεν προβλέπεται επιστροφή αντιτίμου του τίτλου μεταφοράς στην περίπτωση αυτή.
Η αλήθεια είναι ότι έχω καιρό να χρησιμοποιήσω το τραίνο. Παλιά περίμενε.
Προφανώς έχει αλλάξει η πολιτική τους. Ανέτρεξα στους όρους μεταφοράς που είναι ανηρτημένοι στο https://tickets.trainose.gr/dromologia/ και ισχύει ό,τι ακριβώς αναφέρθηκε σε προηγούμενο σχόλιο.
Αυτό είναι απαράδεκτο και αποκόβει όλη την βόρεια Ελλάδα από την Αθήνα.