Ξεκινούν οι μελέτες για τη σιδηροδρομική σύνδεση Ελλάδας – Αλβανίας
Στη… σέντρα οδηγείται ένα από τα πλέον σημαντικά σιδηροδρομικά έργα που αφορά την παρθενική σιδηροδρομική σύνδεση Ελλάδας-Αλβανίας. Είναι άλλωστε μια από τις παραδοξότητες της Βαλκανικής, δύο γειτονικές χώρες να μην έχουν τέτοιου είδους σύνδεση, ίσως το μοναδικό τέτοιο παράδειγμα στην Ευρωπαϊκή Ήπειρο.
Αυτό, θα επιχειρηθεί λοιπόν να αναιρεθεί σε μία πρώτη τελετή που σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com θα πραγματοποιηθεί από την ΕΡΓΟΣΕ στις 19 Νοεμβρίου στην πόλη της Καστοριάς. Εκεί, το Υπουργείο Υποδομών της χώρας μας μαζί με το Υπουργείο Υποδομών και Ενέργειας της Αλβανίας θα εγκαινιάσουν τις συζητήσεις για το πως θα γίνει αυτή η σύνδεση. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες την εκδήλωση θα χαιρετίσει ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, Θάνος Βούρδας.
Το έργο είναι μέρος της Σιδηροδρομικής Εγνατίας και αφορά τη νέα σιδηροδρομική γραμμή Φλώρινα-Καστοριά-Πόγραδετς. Σε αυτή την πρώτη φάση θα ξεκινήσει η μελέτη η οποία θα χρηματοδοτηθεί από το το Πρόγραμμα INTERREG IPA II CROSS-BORDER COOPERATION PROGRAMME GREECE – ALBANIA 2014-2020.
Η μελέτη συμφωνήθηκε να εκπονηθεί από κοινού από τον ΟΣΕ, την ΕΡΓΟΣΕ και το Υπουργείο Μεταφορών Αλβανίας. Ο σιδηροδρομικός διάδρομος “Φλώρινα – Πόγραδετς” έχει συνολικό μήκος περίπου 130 χιλιομέτρων σε Ελλάδα και Αλβανία ενώ έχει αναγνωριστεί ως μέρος του σχεδιασμού του προγράμματος “TEN-T Connecting Europe”. Μεγάλος ωφελημένος από αυτό το έργο θα είναι η περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας που θα δει σε μερικά χρόνια να μεταμορφώνεται σε σιδηροδρομικό κόμβο μεταφορών ανάμεσα σε Ελλάδα-Αλβανία και Σκόπια.
Ο σκοπός της μελέτης βιωσιμότητας, είναι να συλλεγούν οι σχετικές πληροφορίες από όλους τους βασικούς εμπλεκόμενους φορείς, να αξιολογηθεί η μελλοντική κοινωνικοοικονομική και χρηματοοικονομική βιωσιμότητα του νέας αυτής σιδηροδρομικής σύνδεσης και οι κύριες επιπτώσεις της. Το πεδίο εφαρμογής της μελέτης καλύπτει τόσο τους επιβάτες όσο και τα φορτία.
Η σύνδεση με την Αλβανία μελλοντικά θα μπορούσε να είναι διπλή και με την ανάπτυξη του δυτικού τμήματος της Σιδηροδρομικής Εγνατίας θα μπορούσε να σημάνει και την σύνδεση αυτής της γραμμής με τα οφέλη να είναι ακόμα μεγαλύτερα.
Νίκος Καραγιάννης