Έγκριση προσωρινών μέτρων ρύθμισης οδικής κυκλοφορίας στο οδικό δίκτυο του Δήμου Φλώρινας κατά τη διάρκεια εκτέλεσης εργασιών του έργου «Επέκταση δικτύου οπτικών ινών FTTH – AK Φλώρινας»
Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΤΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ ΦΛΩΡΙΝΑΣ
Α. Έχοντας υπόψη:
α) Την υπ’ αριθ. 5871 από 30-04-2020 Απόφαση του Δήμου Φλώρινας/Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών/Τμήμα Έργων Οδοποιίας, με θέμα « Άδεια τομής και εγκατάστασης δικτύου ηλεκτρονικών επικοινωνιών σε οδοστρώματα και κοινόχρηστους χώρους του Δήμου Φλώρινας», μετά των συνημμένων σε αυτήν σχεδίων διέλευσης δικτύου και εγκατάστασης ευκολιών, μελέτης σήμανσης κυκλοφοριακών ρυθμίσεων.
β) Την τεχνική έκθεση μελέτης προσωρινών κυκλοφοριακών ρυθμίσεων κατά τη διάρκεια εκτέλεσης εργασιών του εν θέματι αναφερόμενου έργου μετά του συνημμένου σ’ αυτό παραρτήματος με πίνακες.
γ) Την από 01-06-2020 Υπεύθυνη Δήλωση του ΝΟΥΣΗΚΥΡΟΥ Αλκιβιάδη του Γεωργίου, εκπροσώπου της εταιρείας «Ο.Τ.Ε. Α.Ε.», που εδρεύει στη Λεωφόρο Κηφισίας 99 στο Μαρούσι Αττικής.
δ) Τις διατάξεις του Ν. 4070/2012 (Φ.Ε.Κ. Α 82/10-04-2012), «Ρυθμίσεις Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών, Μεταφορών, Δημοσίων Έργων και άλλες διατάξεις» όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.
ε) Τις διατάξεις του Ν. 4463/2017 (ΦΕΚ Α΄42) «Μέτρα μείωσης του κόστους εγκατάστασης υψίρρυθμων ηλεκτρονικών επικοινωνιών – Εναρμόνιση της νομοθεσίας στην Οδηγία 2014/61/ΕΕ και άλλες διατάξεις».
στ) Τα άρθρα 9,10,44,47,48 και 52 του Ν. 2696/99 (Κ.Ο.Κ.) όπως τροποποιήθηκε και ισχύει σήμερα.
ζ) Την υπ’ αριθ. ΔΙΠΑΔ/οικ./502/2003 (ΦΕΚ 946/Β/09-07-2003) Υ.Α. «Έγκριση Τεχνικής προδιαγραφής σήμανσης εκτελούμενων οδικών έργων εντός και εκτός κατοικημένων περιοχών ως ελάχιστα όρια».
η) Την υπ’ αριθ. ΔΜΕΟ/Ο/613/2011 (Φ.Ε.Κ. 905/Β/20-05-2011) Υ.Α. «Έγκριση Προδιαγραφών και οδηγιών σήμανσης εκτελούμενων έργων (ΟΜΟΕ-ΣΕΕΟ)».
στ) Την υπ’ αριθ. 2501/1/630-δ΄από 03-06-2020 πρόταση-αναφορά του Τ.Τ. Φλώρινας.
Α Π Ο Φ Α Σ Ι Ζ Ο Υ Μ Ε
ΑΡΘΡΟ 1ο
Τη ρύθμιση της οδικής κυκλοφορίας και η μελέτη εργοταξιακής σήμανσης κατά τη διάρκεια εκτέλεσης εργασιών του έργου «Επέκταση δικτύου οπτικών ινών FTTH – AK Φλώρινας», σύμφωνα με το άρθρο 52 του Ν.2696/99 (Κ.Ο.Κ.) όπως τροποποιήθηκε και ισχύει σήμερα, από την έκδοση της απόφασης κυκλοφοριακών ρυθμίσεων μέχρι και την 31-10-2020, στις οδούς που ρητά αναφέρονται στον επισυναπτόμενο στην (β) σχετική πίνακα, σε αντιστοίχιση με το είδος της εργασίας που πρόκειται να εκτελεστεί, η τήρηση των οποίων διασφαλίζει την έγκαιρη ενημέρωση-προειδοποίηση των κινουμένων στην οδό για τη μορφή και το είδος του εμποδίου, τη ρύθμιση κινήσεως αυτών με ασφάλεια από την περιοχή εκτέλεσης των εργασιών του έργου.
ΑΡΘΡΟ 2ο
Σύμφωνα με την ανωτέρω (α) σχετική απόφαση, ο Δήμος Φλώρινας/Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών/Τμήμα Έργων Οδοποιίας, αρμόδια Υπηρεσία για τη συντήρηση των προαναφερόμενων τμημάτων, προέβη στην χορήγηση άδειας τομής και εγκατάστασης δικτύου ηλεκτρονικών επικοινωνιών σε οδοστρώματα και κοινόχρηστους χώρους του Δήμου Φλώρινας και στην έγκριση της μελέτης σήμανσης κυκλοφοριακών ρυθμίσεων, η οποία κατατέθηκε από την ανάδοχο εταιρεία και με την οποία λαμβάνονται ιδιαίτερα υπόψη οι δεσμεύσεις που αφορούν στο μέγιστο μήκος της εργοταξιακής ζώνης για τις περιπτώσεις όπου αυτό επιβάλλεται, τα ελάχιστα πλάτη των λωρίδων κίνησης οχημάτων, τα μέγιστα όρια ταχύτητας καθώς και το απαραίτητο πλάτος μεταξύ του χώρου των εκτελούμενων έργων και του οδοστρώματος κυκλοφορίας για την ασφαλή διέλευση των εργαζομένων όπως αυτά προβλέπονται στην υπ’ αριθ. ΔΜΕΟ/Ο/613/2011(ΦΕΚ905/Β/2011) Υ.Α «Έγκριση Προδιαγραφών και οδηγιών σήμανσης εκτελούμενων έργων (ΟΜΟΕ-ΣΕΕΟ)» (Τεύχος 7, Παράρτημα Γ).
Η μελέτη εργοταξιακής σήμανσης εγκρίθηκε και θα ισχύει σύμφωνα με τις παρακάτω προϋποθέσεις:
α) Ο ανάδοχος του έργου οφείλει να παίρνει τα επιβαλλόμενα για κάθε περίπτωση μέτρα ασφαλείας, για την πρόληψη οποιουδήποτε ατυχήματος ή ζημιάς στους χρήστες της οδού, για την ομαλή κυκλοφορία πεζών και οχημάτων, για την έγκαιρη και σωστή τοποθέτηση της εργοταξιακής σήμανσης του εν λόγω έργου, καθώς και για την χρήση της κατάλληλης φωσφορούχας στολής από το προσωπικό.
β) Οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και η προβλεπόμενη σήμανση, όπως αναλύονται διεξοδικά στη μελέτη, θα είναι σε ισχύ για όσο διάστημα διαρκέσουν οι εργασίες (συμβατικός χρόνος και ενδεχόμενες παρατάσεις).
γ) Δεν θα εκτελούνται εργασίες σε ώρες μειωμένου φωτισμού (βραδινές ώρες).
δ) Μετά το πέρας εργασιών τα τμήματα της οδού όπου θα υπάρχουν παρεμβάσεις, θα παραδίδονται στην κυκλοφορία, με ιδιαίτερη μνεία στην απόκρυψη στοιχείων της εργοταξιακής σήμανσης που δεν απαιτούνται και απομάκρυνσή τους από το οδόστρωμα προκειμένου να μην υπάρχει σύγχυση των χρηστών της οδού.
ε) Ο ανάδοχος οφείλει να τηρεί τους όρους και τις προϋποθέσεις εκτέλεσης του έργου και εναπόθεσης των υλικών, σύμφωνα με το άρθρο 47 του Ν. 2696/99 (Κ.Ο.Κ.), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.
στ) Η κυκλοφορία των οχημάτων στις συμβολές των οδών (διασταυρώσεις) θα διεξάγεται με βοήθεια σηματωρών με έναν από τους παρακάτω τρόπους:
- εναλλάξ κυκλοφορία εκεί που το ελεύθερο μέρος για την κίνηση των οχημάτων είναι μικρότερο από 2,75μ. για κάθε ρεύμα κυκλοφορίας.
- με στένωση λωρίδας/δων με πλάτος 2,75μ. για κάθε ρεύμα κυκλοφορίας.
ζ) Ο ανάδοχος οφείλει να λαμβάνει οποιοδήποτε πρόσθετο μέτρο ασφαλείας της κυκλοφορίας (οχημάτων και πεζών), το οποίο θα του υποδειχθεί από την Υπηρεσία μας ή την επιβλέπουσα το έργο Υπηρεσία (Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Φλώρινας).
η) Για τη λήψη των παραπάνω μέτρων ασφαλείας, ο ανάδοχος είναι ο μόνος υπεύθυνος και έχει αποκλειστικά αυτός όλες τις αστικές και ποινικές ευθύνες, για οτιδήποτε θα προκύψει, είτε από δική του υπαιτιότητα, είτε από υπαιτιότητα του εργαζόμενου σε αυτόν εργατοτεχνικού προσωπικού, καθώς και από τα εργαλεία και μηχανήματα έργου, που απασχολούνται στο εν λόγω έργο, συμπεριλαμβανομένης της τοποθέτησης εργοταξιακής σήμανσης.
θ) Ο ανάδοχος του έργου θα ενημερώνει την Υπηρεσία μας για το είδος των εργασιών, την ακριβή ώρα και ημερομηνία έναρξης των εργασιών, την περιοχή επέμβασης, τον αριθμό του σχεδίου της εργοταξιακής σήμανσης που θα εφαρμοστεί και τον χρόνο περαίωσης της συγκεκριμένης παρέμβασης, τουλάχιστον μία (1) ημέρα νωρίτερα.
ΑΡΘΡΟ 3ο
Ο ανάδοχος του έργου οφείλει να τηρεί πλήρως τα προσωρινά μέτρα ρύθμισης της οδικής κυκλοφορίας που εγκρίθηκαν με την (α) σχετική Απόφαση σε συνδυασμό πάντα με την εγκεκριμένη μελέτη εφαρμογής της εργοταξιακής σήμανσης του έργου, όπως αναλυτικά περιγράφονται στα παρακάτω σχέδια της υπ’ αριθ. ΔΜΕΟ/Ο/613/2011 (Φ.Ε.Κ. 905/Β/20-05-2011) Υ.Α. «Έγκριση Προδιαγραφών και οδηγιών σήμανσης εκτελούμενων έργων (ΟΜΟΕ-ΣΕΕΟ)»:
- Σχέδιο 3.1.1: Στένωση λωρίδας – Εφαρμογή σχεδίου, ανάλογα με το εκάστοτε σημείο εκτέλεσης εργασιών και το είδος αυτών.
- Σχέδιο 3.1.2: Εναλλάξ κυκλοφορία των δύο κατευθύνσεων – Εφαρμογή σχεδίου, ανάλογα με το εκάστοτε σημείο εκτέλεσης εργασιών και το είδος αυτών.
- Σχέδιο 3.1.3: Εργοτάξιο σε περιοχή συμβολής οδών.
- Σχέδιο 3.1.4: Εργοτάξιο σε περιοχή συμβολής οδών με αποκλεισμό πρόσβασης.
- Σχέδιο 3.1.5: Εργοτάξιο επί του πεζοδρομίου.
- Σχέδιο 3.1.6: Εργοτάξιο επί του πεζοδρομίου με στένωση λωρίδας.
Τα προσωρινά μέτρα ρύθμισης κυκλοφορίας ισχύουν στις οδούς που ρητά αναφέρονται στους επισυναπτόμενους πίνακες στις ανωτέρω (α) και (β) σχετικές, κατά τη διάρκεια εκτέλεσης εργασιών του έργου «Επέκταση δικτύου οπτικών ινών FTTH – AK Φλώρινας», με την προϋπόθεση ο ανάδοχος του έργου να λάβει τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας και να τοποθετήσει την εργοταξιακή σήμανση που εγκρίθηκε από τη Διεύθυνση Τεχνικών Έργων του Δήμου Φλώρινας (επιβλέπουσα υπηρεσία) για την προσωρινή κυκλοφοριακή ρύθμιση και εφόσον τηρεί τα αναφερόμενα στις παραγράφους 2, 3 του παρόντος και στα ανωτέρω (α) –(η) σχετικά.
ΑΡΘΡΟ 5ο
Τα προσωρινά μέτρα ρύθμισης κυκλοφορίας θα ισχύουν από την έκδοση της απόφασης, την ανάρτηση της στο διαδίκτυο (άρθρο 109 Ν.2696/99 Κ.Ο.Κ.), την τοποθέτηση της εγκεκριμένης μελέτης εργοταξιακής σήμανσης και αφού ελεγχθεί από τη Διεύθυνση Τεχνικών Έργων του Δήμου Φλώρινας(επιβλέπουσα υπηρεσία) και για χρονικό διάστημα μέχρι 31-10-2020.
ΑΡΘΡΟ 6ο
Οι παραβάτες της ΑΠΟΦΑΣΗΣ αυτής διώκονται και τιμωρούνται σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 4, 5, 52, 103, 104 και 105 του Ν. 2696/99 «περί κυρώσεως του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας», όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.
Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΠΑΛΙΟΓΙΑΝΝΗΣ
Ταξίαρχος