Π. Πέρκα: «Η ΝΔ μιλά για υποεπένδυση και κακοδιαχείριση του ΣΥΡΙΖΑ στις αστικές συγκοινωνίες, ενώ στη θέση του διαγωνισμού του ΣΥΡΙΖΑ για τα λεωφορεία, φέρνει με ΠΝΠ αποσπασματικές, πρόχειρες και ακατάλληλες λύσεις»
Η Θεοπίστη (Πέτη) Πέρκα τοποθετήθηκε στην Κοινή συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Κοινωνικών Υποθέσεων και της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου, στις 09.09.2020, επί του νομοσχεδίου του Υπουργείου Υγείας «Kύρωση της από 10.8.2020 και της από 22.8.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (ΠΝΠ) και άλλες διατάξεις για την αντιμετώπιση των συνεπειών της πανδημίας covid19 και άλλων επειγόντων ζητημάτων».
«O Υφυπουργός Μεταφορών μίλησε πριν λίγο για υποεπένδυση και για κακοδιαχείριση των τελευταίων χρόνων στις αστικές συγκοινωνίες. Θα του υπενθυμίσω ότι, μεταξύ των άλλων έργων του ΣΥΡΙΖΑ για τις μεταφορές, η προηγούμενη Κυβέρνηση, εν μέσω μνημονίων και περιοριστικών πολιτικών, έκανε ένα διαγωνισμό 461 εκ. ευρώ για 750 νέα λεωφορεία. Και τι έρχεται και κάνει η Κυβέρνηση της ΝΔ; Καταργεί το διαγωνισμό. Και θα το πω για πολλοστή φορά σ’ αυτήν την αίθουσα. Η Αρχή Εκδίκασης Προδικαστικών Προσφυγών δεν κατήργησε το διαγωνισμό, ήθελε η διοίκηση να προσαρμοστεί σε ορισμένα σημεία και να συνεχιστεί. Καταργεί λοιπόν η ΝΔ το διαγωνισμό, ξαναπροσλαμβάνουν σύμβουλο, ξαναρχίζουν συνομιλίες για να ξαναβγεί, ο οποίος δεν έχει βγει μέχρι σήμερα, για να μην έχουμε καινούρια λεωφορεία ούτε το 2021 και βεβαίως ο διαγωνισμός θα έχει ίδια χρηματοδότηση μ’ αυτή που είχαμε πετύχει εμείς.
Αντ’ αυτού σήμερα έχουμε την ΠΝΠ, κατά τη γνωστή βεβαίως και πάγια τακτική της Κυβέρνησης. Επαναλαμβάνεται λοιπόν και στην Αθήνα το μοντέλο της Θεσσαλονίκης, λες και δεν έχει ακούσει κανείς ποτέ σ’ αυτή την Κυβέρνηση για τους διαγωνισμούς ανάθεσης μεταφορικού έργου. Το μεταφορικό έργο δε δίνεται στους φίλους μας, γίνονται διαγωνισμοί παγκοσμίως και έχουν και ειδικό νομικό πλαίσιο ανάθεσης. Δίνετε λοιπόν στα ΚΤΕΛ το 1/3 του συγκοινωνιακού έργου του ΟΑΣΘ στη Θεσσαλονίκη και βεβαίως τώρα και ο ΟΑΣΑ εκχωρεί, ο Υπουργός μίλησε για 203 οχήματα και 550 οδηγούς μέσω σύμπραξης με τα ΚΤΕΛ. Και φυσικά, πάλι κατ’ αντιστοιχία του αποτυχημένου μοντέλου της Θεσσαλονίκης, μεταχειρισμένα λεωφορεία 15ετίας – ενώ παράλληλα η Κυβέρνηση μιλά για ηλεκτροκίνηση και περιβαλλοντική πολιτική – πανάκριβα, 130 χιλ. ευρώ το ένα, με ένα διαγωνισμό φωτογραφικό που στο τέλος τους επιτρέπει να τα αγοράζουν με κατώτατη τιμή 15 χιλ. ευρώ, όταν τα αντίστοιχα λεωφορεία κοστίζουν γύρω στις 6 χιλ ευρώ.
Και βεβαίως, δεν μπορώ να μη σχολιάσω το πάρτυ με τον ΟΑΣΘ. Τον κρατικοποιήσαμε, ήταν φαύλο το σύστημα, μεγάλη ιστορία για τη Θεσσαλονίκη, το ξέρουν οι Θεσσαλονικείς και έρχεται αυτή η ΠΝΠ και λέει ότι ο ΟΑΣΘ για τους επόμενους 4 μήνες, θα μπορεί να προχωρά στην ανάθεση απευθείας συμβάσεων (απροσδιόριστης διάρκειας) χωρίς διαγωνισμό, χωρίς γνωμοδοτική επιτροπή, ύψους 418 χιλ. ευρώ (συν ΦΠΑ) για προμήθειες και 5.2 εκ. ευρώ (συν ΦΠΑ) για έργα».
Διαβάστε εδώ το σύνολο της ομιλίας