Κάλεσμα της ΕΑΑΚ Φλώρινας σε συγκέντρωση ενάντια στο νόμο Κεραμέως
ΝΑ ΑΝΑΤΡΑΠΕΙ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΚΕΡΑΜΕΩΣ
Ένα χρόνο μετά από την αρχή της πανδημίας, με την κυβέρνηση να εφαρμόζει μία αισχρή πολιτική δολοφονίας ως προς την διαχείρησή της βρισκόμαστε αντιμέτωποι με ακόμη μία ολομέτωπη επίθεση στη δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση. Το καμένο έδαφος που άφησαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης γίνεται το γόνιμο υπόστρωμα για την ένταση και ολοκλήρωση των πλέον αντιλαϊκών μετασχηματισμών στην ανώτατη και όχι μόνο εκπαίδευση. Η κυβέρνηση εκμεταλλεύεται τα κλειστά σχολεία και πανεπιστήμια για να περάσει κάτω από το χαλάκι μια σειρά από αναδιαρθρώσεις και να ολοκληρώσει βασικές κατευθύνσεις του κεφαλαίου βάζοντας ταφόπλακα στο δικαίωμα των φτωχών οικογενειών σε δημόσια, δωρεάν και ολοκληρωμένη εκπαίδευση.
Το πρωτοφανές γεγονός της κατάθεσης του νομοσχεδίου για την εκπαίδευση από κοινού από το ΥΠΑΙΘ, σε συνεργασία με το υπουργείο Προστασίας Πολίτη μόνο τυχαίο δεν είναι καθώς οι διατάξεις του περισσότερο θυμίζουν εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας στρατοπέδου παρά εκπαιδευτικού ιδρύματος!! Το μεγαλύτερο μέρος του αποτελούν οι διατάξεις για πειθαρχικά μέτρα, τη μεταφορά του δόγματος «νόμος και τάξη» μέσα στα ιδρύματα, με την χουντικής έμπνευσης ένταση της καταστολής με την ίδρυση πανεπιστημιακής αστυνομίας. Παράλληλα, θεσμοθετούν την ελεγχόμενη είσοδο, η συλλογική δράση των φοιτητών ποινικοποιείται και η δράση των φοιτητικών συλλόγων θα αντιμετωπίζεται με πειθαρχικές ποινές, που μπορεί να οδηγούν και στη διαγραφή!!
Με το νομοσχέδιο αλλάζει ο τρόπος πρόσβασης των μαθητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, πετώντας έξω από την τριτοβάθμια εκπαίδευση δεκάδες χιλιάδες παιδιά. Με την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής (ΕΒΕ) και με αλλαγές στα μηχανογραφικά, μειώνονται δραματικά οι εισακτέοι, καθώς επιβάλλεται βάση εισαγωγής ακόμα και ψηλότερη από το δέκα, ενώ η μείωση των επιλογών θα αφήνει έξω ακόμα περισσότερα παιδιά. Κόβει τα όνειρα σε χιλιάδες παιδιά που πασχίζουν να τελειώσουν το σχολείο (ειδικά σε τέτοιες συνθήκες) και να περάσουν στο πανεπιστήμιο. Σε συνδυασμό με την ένταση των εξεταστικών φραγμών (Τράπεζα Θεμάτων) σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, στην ουσία διαμορφώνει μια πολύ δύσβατη διαδρομή για τα πιο αδύναμα οικονομικά παιδιά!
Τέλος, θεσμοθετούνται τα όρια φοίτησης και οι διαγραφές φοιτητών. Σε μια περίοδο που μεγάλο κομμάτι της φοιτητικής κοινότητας αναγκάζεται να εργαστεί για να τελειώσει τις σπουδές του (και σίγουρα δεν καλύπτεται από το δικαιολογητικό των αποδεδειγμένα 20 ωρών εργασία, που θέτει το νομοσχέδιο όταν η νεολαία κατά βάση δουλεύει μαύρα) αποτελεί σκληρό ταξικά μεροληπτικό μέτρο.
Εξυπηρετούνται με αυτό τον τρόπο οι ανάγκες του κεφαλαίου για φθηνό, ευέλικτο και υποταγμένο εργατικό δυναμικό που θα περιπλανιέται μεταξύ ανεργίας , ολιγόμηνων συμβάσεων και μισθών πείνας σε ένα αέναο κυνήγι προσόντων.
Στο ίδιο κλίμα με τους κυβερνητικούς σχεδιασμούς κινείται και ο πρύτανης του Πανεπιστήμιου Δυτικής Μακεδονίας. Σε συνέντευξη που έδωσε στην κρατική τηλεόραση λίγες μέρες πριν, απέφυγε να πάρει θέση για το ζήτημα της πανεπιστημιακής αστυνομίας και επικεντρώθηκε στο ζήτημα της βάσης εισαγωγής στα πανεπιστήμια.
Τα όσα είπε και πρότεινε απίστευτα! Αναφέρει πως υπάρχουν εκτιμήσεις για μείωση του 1/3 των φοιτητών πανελλαδικά , αλλά αυτό που ενοχλεί τον κ. Θεοδουλίδη είναι ότι δεν κόβονται ‘’οριζόντια’’ από όλες τις σχολές τις Ελλάδας. Προτείνει μάλιστα να μειωθούν εισακτέοι από τα πανεπιστήμια του ‘’κέντρου’’ ως αντίμετρο.
Με τέτοιους πρυτάνεις τι να τους κάνεις τους μπάτσους μέσα στις σχολές…
Το κερασάκι στην τούρτα έρχεται στις τελευταίες δηλώσεις του για την απολιγνιτοποίηση. Λέει συγκεκριμένα: ‘’ Το ΠΔΜ συγκεντρώνει τις προσδοκίες όλης της περιφέρειας καθώς αντιμετωπίζει την πρόκληση της μεταλιγνιτικής εποχης’’.
Τοπικό κράτος, φορείς και πρυτάνεις σπέρνουν ψεύτικες ελπίδες στο λαό της Δυτικής Μακεδονίας, ότι μετά την καταστροφή θα έρθει η μεγάλη ΄΄ανάπτυξη΄΄ αντιμετωπίζοντας το πανεπιστήμιο σανεπενδυτικό φιλέτο.
Το φοιτητικό κίνημα μαζί με τον αγωνιζόμενο λαό έχουν την υποχρέωση να τους κάνουν να σπείρουν θύελλες.
Οι αγώνες μας να γίνουν η έκφραση της συσσωρεύμενης οργής του λαού που ονειρεύεται ένα κόσμο διαφορετικό, όπου οι κοινωνικές ανάγκες των πολλών νικούν τα κέρδη των λίγων.
ΝΑ ΜΗΝ ΚΑΤΑΤΕΘΕΙ ΤΟ ΝΕΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ
ΝΑ ΑΝΟΙΞΟΥΝ ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΟΙ ΣΧΟΛΕΣ ΜΕ ΟΛΑ ΤΑ ΜΕΤΡΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ
ΔΩΣΤΕ ΛΕΦΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ, ΟΧΙ ΓΙΑ ΠΟΛΕΜΙΚΟΥΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΟΛΗ
ΕΝΙΑΙΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ/ΕΣ
- Να δοθούν λεφτά για να ανοίξει εδώ και τώρα κανονικά η τριτοβάθμια εκπαίδευση- Όχι στην μονιμοποίηση της τηλεκπαίδευσης! Έως 15 μαθητές στην τάξη, έως 50 φοιτητές ανά αμφιθέατρο, με δωρεάν παροχή των απαραίτητων μέτρων προστασίας, και διεξαγωγή τακτικών τεστ στους φοιτητές. Εξασφάλιση των απαραίτητων χώρων και άμεση πρόσληψη όλου του απαραίτητου μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού!
- Όχι στο νέο τρόπο εισαγωγής που σπρώχνει στις αγκάλες των κολλεγιαρχών χιλιάδες νεολαίους. Ειδικά φέτος με το αίσχος της τηλεκπαίδευσης απαιτούμε ελεύθερη πρόσβαση στην τριτοβάθμια!
- Έξω η πανεπιστημιακή αστυνομία από τις σχολές μας. Δε θα πατήσετε το ποδάρι σας. Όχι στην αστυνομοκρατία και την τρομοκράτηση! Πάλη για τις λαϊκές ελευθερίες! Επανακατοχύρωση και διεύρυνση του ασύλου!
- Όχι στα όρια φοίτησης και τις διαγραφές, όχι στα νέα πειθαρχικά πλαίσια, όχι στις κάρτες εισόδου και την ελεγχόμενη είσοδο!
- Όχι στο τσάκισμα επαγγελματικών-εργασιακών δικαιωμάτων και την ισοτίμηση των πτυχίων ΑΕΙ-κολεγίων. Επαγγελματικά δικαιώματα για όλους. Μόνιμη-σταθερή-αξιοπρεπή δουλειά για όλους
- Εδώ και τώρα ριζική ενίσχυση της δημόσιας υγείας!
Συγκέντρωση
Πέμπτη 21/1 στις 12:00 μ.μ Πλατεία Μόδη (κανόνια)
Ενιαία Ανεξάρτητη Αριστερή Κίνηση ΦΛΩΡΙΝΑΣ
Πέρα από μια γενικολογία του τύπου δώστε λεφτά για την εκπαίδευση τι έχετε να προτείνετε εσείς;
Προφανώς και είστε κατά του νομοσχεδίου και της αστυνόμευσης διότι τα αναρχικά στοιχεία είστε εσείς. Αν υπάρχει «μπάτσος» στην είσοδο, πώς θα κάνετε καταλήψεις; Και αλλα πολλά…
Όχι στη μείωση των εισακτέων ΑΛΛΑ όταν μένετε άνεργοι μέχρι τα 35 σας μη κλαίτε και τα ρίχνετε στο κράτος, το οποίο μεριμνεί για τη μείωση ανέργων πτυχιούχων.
Αφήστε τις γενικολογίες και περάστε στο σύνθημα..
+1
Σάμπως ξέρουν και αυτοί τι θέλουν; Ή σάμπως τους έμαθε κανείς πιο είναι πραγματικά το συμφέρον τους; Φοβικοί κάθε φορά, μην αλλάξει τίποτα, γιατί στην πραγματικότητα δε ξέρουν ούτε οι ίδιοι τι είναι εφικτό και μπορεί να αλλάξει. Πρόβατα ενός διαφορετικού βοσκού…
Δεν ξέρω η αντίληψη ορισμένων που μπορεί να φτάσει, για να φτάνουμε στο σημείο να εξηγούμε τα αυτονόητα. Η παιδεία ΠΡΕΠΕΙ να είναι αγαθό δημόσιο και δωρεάν. Η παιδεία “κύριοι”, δεν ειναι εμπόρευμα να την πουλας και να την αγοράζεις. Δεν είναι εμπόρευμα να την διαπραγματεύεσαι για το κεφάλαιο και την εργοδοσία. Φοιτητές και μαθητές δεν είναι αναλώσιμοι. Το ίδιο το υπουργείο Παιδείας παραδέχτηκε την υποχρηματοδότηση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Έλλειψη καθηγητών , έλλειψη υλικοτεχνικού εξοπλισμού, μηδαμινές αίθουσες. Κανένα μέτρο στήριξης για τους φοιτητές σε στέγαση και σίτιση. Αναρωτήθηκατε ποτέ πόσοι είναι οι φοιτητές που αναγκάζονται να εργάζονται για μισθούς πείνας στον κλάδο επισιτισμού και τουρισμού; Ο οποίος εδω και 10 μήνες έχει μπει στον πάγο; Θα μιλήσετε ποτέ για την καθηγητική αυθαιρεσία; Ναι μιλάω γι αυτούς τους καθηγητές που σε κοβουν, στην καλύτερη για να ζητήσουν φακελάκι, στην χειρότερη να παρενοχλησουν σεξουαλικά Φοιτητές και φοιτήτριες; Κλείνουμε τα μάτια και τα αυτιά μας σε όλα αυτα; Ας μην εθελοτυφλουμε λοιπόν.
Η παραβατικότητα που επικαλούνται ως λόγο για την ίδρυση της πανεπιστημιακής αστυνομίας δεν είναι φαινόμενα που εμφανίζονται, μονο εντός των ιδρυμάτων που μέχρι τώρα υποτίθεται υπήρχε “ασυλία”. Άλλωστε τα πανεπιστήμια δεν είναι μια γυάλα αποκομμένη απ τα προβλήματα της υπόλοιπης κοινωνίας. Με την πανεπιστημιακή αστυνομία θέλουν να τελειώνουν με τον βραχνά του φοιτητικού κινήματος, βάζοντας ταφόπλακα και στον άσυλο λαϊκών αγώνων. Θέλουν πανεπιστήμια κομμένα και ραμμένα στις ανάγκες της αγορές που δεν θα διαταράσσεται η ομαλή λειτουργία και η κερδοφορία τους θα συνεχίζεται απρόσκοπτα.
Εδω και τώρα αύξηση της χρηματοδότησης για υγεία και παιδεία. Αυτά χρειαζόμαστε. Όχι μπατσους .
Αγαπητ@, η εκπαίδευση δεν είναι θεμιτό να είναι μόνο δωρεάν, αλλά και ουσιαστική.
Παρατήρησε τον κόσμο γύρω σου. Ούτε απλές μαθηματικές πράξεις μπορούν να κάνουν οι περισσότεροι.
Αν σου προτείνω ότι σε όσες σχολές δεν χρειάζονται ιδιαίτερο τεχνικό εξοπλισμό, απλά να σου παρέχουν δωρεάν υπολογιστή, ώστε να μην χρειάζεται να μπεις σε τόσα έξοδα εσύ και η οικογένειά σου, με αλλαγή πόλης, κτλ, το βρίσκεις κακό;
Αυτό που άνοιξαν διάφορες σχολές σε διάφορες πόλεις, δεν το έκαναν για εσάς, αλλά για να παίρνουν ψήφους από τους ιδιώτες και ιδιοκτήτες κάθε περιοχής.
Αν σου πω ότι η συγκέντρωση 10 ατόμων, που κανείς δε θα δώσει σημασία στα κανόνια, θα μπορούσε να είναι μια διαδικτυακή κουβέντα, που θα ανέβει σε κάποιο ιντερνετικό μέσο και θα κοινοποιηθεί στα ΜΜΕ, σε βρίσκει αντίθετο; Ο δρόμος είναι φωτογραφία και μια άδεια φωτογραφία, δείχνει αδυναμία.
Αν σου πω ότι συμφωνώ με την άποψη σου, ότι το Πανεπιστήμιο δεν είναι αποκομμένο από την κοινωνία, άρα όπως στην κοινωνία χρειάζονται οι μπάτσοι για να μην γίνει μπουρδέλο, έτσι χρειάζεται μπάτσους και στο Πανεπιστήμιο ώστε να προστατευθούν οι χώροι και η ομαλή λειτουργία τους;
Με το να τους αποκαλείς μπάτσους, το μόνο που καταφέρνεις είναι να περιθωριοποιείς των εαυτό σου, δηλώνοντας ότι δε θέλεις να μπει τάξη. Και για να λέμε την αλήθεια, άσε τη Φλώρινα, δες τι γίνεται σε άλλες πόλεις, όπου έξωπανεπιστημιακοί μετατρέπουν τις σχολές σε γιάφκες, τραμπουκιζοντας όσους διαφωνούν με αυτό το αίσχος.
Κάποια φορά πρέπει να συζητηθεί εκτενώς και με ειλικρίνεια πως θέλουμε την εκπαίδευση…
1) έχεις βρεθεί σε πανεπιστημιακό ίδρυμα τα τελευταία 10 χρόνια; Η γενικά στην ζωή σου; Δεν υπάρχουν όλα αυτά που περιγράφεις; Με μια στατιστική σκέψη υπολόγισε τον αριθμό των φοιτητών σε ενα πανεπιστημιακό ίδρυμα και τι του αναλογεί σε υλικό εξοπλισμό, σίτιση και στέγαση.
2) Έξω οι επιχειρήσεις απο τις σχολές μας. Να αυξηθεί η χρηματική χρηματοδότηση είναι απλό. Οπου αδυνατεί να χρηματοδοτήσει η κυβέρνηση , ιδιωτικοποιεί. Αλλα δεν πειράζει έχουμε στρατό και αστυνομία.
3) Σε όλη την Ελλάδα γίνεται μαζική κινητοποίηση ενάντια στο νομοσχέδιο Κεραμέως. Δεν είναι 10. Είναι χιλιάδες λοιπόν.Ο φοιτητικός σύλλογος μπορεί να αποφασίσει για την λειτουργία του ιδρύματος μεσα απο τις γενικές συνελεύσεις. Όπως και τοσα χρόνια λυνουν μόνοι τους το πρόβλημα της παραβατικοτητας. Οσο οι κυβερνήσεις κανανε πως δεν έβλεπαν. Η πανεπιστημιακή αστυνομία έρχεται να φίμωση την φωνή της νεολαίας, να μην μπορεί να διεκδικήσει και να παλέψει για μια αξιοπρεπη ζωή.
Οσο η κυβέρνηση σπέρνει ανέμους, θα θερίσει θύελλες ανυπακοής και ανυποχώρητου αγώνα.
1) Ναι. Συμφωνώ. Τα μέσα είναι λίγα. Όμως ξέρεις τι άλλα είδα; Φοιτητές αδύναμους από γνώσεις, που δεν μπορούν να τελειώσουν τη σχολή τους. Καθηγητές που επαναλάμβαναν την γνώση του λυκείου ώστε να μπορεί κάποιος να καταλάβει τα βασικά. Εξετάσεις με τύπου ξυστό, με σωστό λάθος και πολλαπλής επιλογής ακόμα και σε δύσκολα αντικείμενα γιατί αλλιώς αρκετοί φοιτητές δε θα έπαιρναν πτυχίο. Περισσότεροι φοιτητές με χαμηλό επίπεδο σημαίνει μεγαλύτερος ανταγωνισμός. Σημαίνει μεταπτυχιακά, διδακτορικά και διάφορα έξτρα μπας και βρει κάποιος δουλειά μετά.
Τελικά μόνο ο υλικός εξοπλισμός δεν επαρκεί ή υπάρχουν περισσότεροι φοιτητές από ότι πρέπει; Σαν Φλωρινώτης μαζί σου. Ποτέ δε πρόκειται να υπάρχει δωρεάν σίτιση στέγαση για όλους και θα βγάλω λεφτά από εσένα. Σαν άτομο που έχει περάσει από το τομέα της εκπαίδευσης, είναι εις βάρος σου έτσι και αλλιώς όλο αυτό. Πρέπει να το πιάσεις από πιο πίσω…
2) Το κράτος χρηματοδοτούσε εδώ και χρόνια γραφεία που θα σας βοηθούσαν να βρείτε δουλειά σε εταιρίες μετά από το πτυχίο.
Έχεις δει αποτέλεσμα; Πόσα λεφτά φαγώθηκαν έτσι λέγοντας ότι είναι απλά λεφτά που μας δίνει η Ε.Ε….
3) Αυτό γίνεται σε κάθε αλλαγή που προωθεί μια κυβέρνηση. Άντε περίμενε τώρα από τη ΔΑΠ να εναντιωθεί στη ΝΔ. Στα κανόνια ξέρεις από τώρα πόσοι θα βρίσκονται. Όπως κάθε φορά… Δεν είμαι υπέρ αυτού, δε το χαίρομαι, απλά τόσοι θα είναι. Είμαι όμως υπέρ της φύλαξης. Έχεις δει τραμπουκισμούς και ξύλο σε εκπαιδευτικά ιδρύματα γιατί κάποιος θέλει απλά να κάνει μάθημα; Επειδή κάποιος είπε ότι δε χρειάζεται να καταστρέφεται η δημόσια περιουσία;
Μη φοβάσαι η πανεπιστημιακή αστυνομία δε θα σας φιμώσει. Άλλοι το κάνουν και μάλιστα πετυχημένα τόσα χρόνια και λέγονται πολιτικά κόμματα.
Φαντάσου απλά κάποιον που κυβερνάει και ψηφίζεται από τους ανθρώπους που ζητάνε έξτρα σχολές στην περιοχή τους, να πει αύριο ότι η εκπαίδευση θα είναι πραγματικά δωρεάν…
Ακριβώς, στα λογια μου έρχεσαι με την ασυδοσία των καθηγητών. Το πανεπιστημιο δεν είναι ξέφραγο αμπέλι όπου ο καθένας κάνει ότι γουστάρει. Τα πανεπιστήμια δεν ανήκουν ούτε στους καθηγητές, ούτε στους φοιτητές αλλά σε ΟΛΗ την κοινωνία. Αν υπήρχε σωστή οργάνωση και κουλτούρα, οι καθηγητές ούτε καν που θα το σκεφτόντουσαν να πράττουν έτσι όπως αναφέρεις.
Ας δώσουμε ένα τέλος στο «δημόσιο είμαι, ότι θέλω κάνω» και ας σκεφτούμε αλλιώς.
ΝΑΙ στα λεφτά για την Παιδεία όπως και ΕΓΙΝΕ. Αυξήθηκαν κατά πολλά εκ. € τα κονδύλια για την παιδεία (πράγμα που ποτέ δεν έγινε με ΚΑΜΙΑ προηγούμενη κυβέρνηση), πήραν χιλιάδες αναπληρωτές, μοίρασαν κονδύλια στα πανεπιστήμια για εξοπλισμό κλπ.
Είναι πασίδηλο το πόσο ανυπότακτοι είστε από τη στιγμή που καλείτε σε (δια ζώσης) πορεία, τη στιγμή που οι νόμοι διεθνώς απαγορεύουν τη συνάθροιση ανθρώπων.
Γνωρίζετε ότι μπορείτε να αντισταθείτε και με άλλα μέσα, χωρίς να θέτετε σε κίνδυνο τη δημόσια υγεία, άραγε;;;;;
Από το Κόρακα τι θα ακούσεις;”ΚΡΑ”
Στο πλευρό των φοιτητών απέναντι στην πολιτική που εξευτελίζει τα όνειρά τους για μόρφωση – δουλειά – ζωή.
Ούτε δευτερόλεπτο ΔΕΝ έχουν να σπαταλήσουν με τους γνωστούς ανώνυμους κουκουλοφόρους σχολιαστές… Οι οποίοι αναπαράγουν τις γνωστές χυδαιότητες και την ακροδεξιά ρητορεία…
Αυτοί/ες με καθαρό το πρόσωπο θα σταθούν στο ύψος των περιστάσεων…
Εμείς θα είμαστε στο πλάι τους…
Τζώτζης Βασίλης
μέλος ΑΝΤΑΡΣΥΑ