Με αφορμή την επέτειο των 200 χρόνων από την έναρξη της Ελληνικής Επανάστασης, οι μαθητές της Β’ τάξης Λυκείου του Ε.Ν.Ε.Ε.ΓΥ-Λ Φλώρινας η Γιονίτα, η Ευαγγελία, ο Ρεμί και ο Ρόμπερτ, είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν, μέσω της διαθεματικής προσέγγισης του μαθήματος των Νέων Ελληνικών, μερικές από τις πιο σημαντικές μάχες των υπόδουλων Ελλήνων που δόθηκαν κατά τη διάρκεια του 1821.
Τα κείμενα επιμελήθηκαν οι ίδιοι οι μαθητές με την καθοδήγηση της φιλολόγου κ. Ιορδανίδου Αναστασίας ενώ παράλληλα με την υποστήριξη της λογοθεραπεύτριας του σχολείου μας κ. Καρακώστα Δέσποινας, οι μαθητές εξασκήθηκαν στην ανάγνωση των κειμένων που δημιούργησαν με σκοπό την όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματική διαδικασία της ηχογράφησης, η οποία ακολούθησε.
Η ανάδειξη των κειμένων υλοποιήθηκε δημιουργώντας μία διαδραστική εικόνα στην οποία εισήγαγαν εποπτικό υλικό (εικόνες από τις μάχες, περιγραφικό κείμενο συγγραφικού τους έργου, ήχο από ηχογράφηση ερμηνευτικής ανάγνωσης του κειμένου τους) μέσω του διαδικτυακού εργαλείου Thinglink υπό την επίβλεψη και καθοδήγηση της εκπαιδευτικού Πληροφορικής κ. Τασσοπούλου Χριστίνας. Πιο συγκεκριμένα οι μαθητές ανέβασαν την εικόνα στην πλατφόρμα της εφαρμογής και πρόσθεσαν ετικέτες (tags) με τις κυριότερες μάχες της Επανάστασης χρησιμοποιώντας το εικονίδιο βιβλίου για κείμενο. Επεξεργάστηκαν κάθε σημείο προσθέτοντας τίτλο μάχης, συγγραφή κειμένου, ήχο με ηχογράφηση ερμηνείας κειμένου και τοποθετώντας το εικονίδιο σε σωστό σημείο πάνω στο χάρτη της Ελλάδας.
Η δράση υλοποιήθηκε με σκοπό την ανάπτυξη της προσωπικότητας, της κοινωνικότητας, των δεξιοτήτων, της συνεργασίας μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών. Ο διαμοιρασμός αρμοδιοτήτων και η ανάπτυξη σχέσεων ισοτιμίας και συνεργασίας ενισχύουν την αποδοχή, την εγκυρότητα και την αποτελεσματικότητα της διαδικασίας.