ΑΝΤΑΡΣΥΑ: Κάτω η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής που πετάει έξω απ’ τις σχολές 40.000 μαθητές
Όχι στην σφαγή της νεολαίας – Να καλυφθούν τώρα όλες οι κενές θέσεις στα ΑΕΙ
Παιδεία για όλες και όλους – Όχι τους ταξικούς φραγμούς
Η ανακοίνωση των βάσεων και του αριθμού των εισακτέων στο πανεπιστήμιο έδειξε, πέρα από κάθε αμφιβολία, ποια ήταν η πραγματική στόχευση για την κυβέρνηση της ΝΔ: Το πέταγμα δεκάδων χιλιάδων μαθητών έξω απ’ την ανώτατη εκπαίδευση για να διαμορφώσει μια νέα στρατιά ευέλικτων και χωρίς δικαιώματα εργαζόμενων και να δωρίσει πελατεία στα ιδιωτικά κολλέγια, τα συμφέροντα των οποίων υπηρετεί με φανατισμό!
Περίπου 40.000 νέοι και νέες μένουν εκτός πανεπιστημίων, καθώς από τους 103.468 υποψήφιους εισήχθησαν 63.239, σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Παιδείας, ενώ μια σειρά πανεπιστημιακά τμήματα να μένουν με ελάχιστους ή και καθόλου εισακτέους και η προοπτική τους είναι απλά να κλείσουν. Σε αυτή την προοπτική οδηγείται και το Πανεπιστήμιο Δ. Μακεδονίας με μείωση εισακτέων πάνω από 50% και με ανύπαρκτα πρώτα ετη σε τμήματα των Γρεβενών και της Καστορίας. Σε ..υπαρκτά όμως Κολέγια και ΙΕΚ.
Η κυβέρνηση της ΝΔ ακολουθεί μια βάρβαρη ταξική εκπαιδευτική πολιτική, τις συνέπειες της οποίας πληρώνουν οι μαθητές, οι εκπαιδευτικοί και ολόκληρη η λαϊκή οικογένεια. Εκπαίδευση – εξεταστική κόλαση (διαγνωστικά τεστ στην ΣΤ’ δημοτικού και την Γ’ γυμνασίου, τράπεζα θεμάτων -ουσιαστικά πανελλήνιες εξετάσεις- από την Α’ Λυκείου, Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, όρια σπουδών και διαγραφές φοιτητών) υψώνοντας ανυπέρβλητους ταξικούς φραγμούς στα παιδιά της εργατικής τάξης και του λαού, με στόχο μια παιδεία για λίγους. Γενική ιδιωτικοποίηση – εμπορευματοποίηση από τα γυμνάσια και λύκεια που υποχρεώνονται να αναζητούν χορηγούς και να βρίσκουν έσοδα, μέχρι τα πανεπιστήμια και την έρευνα που είναι απόλυτα υποταγμένα στις ανάγκες του κεφαλαίου και της αγοράς, την ώρα που η κυβέρνηση μειώνει ακόμα περισσότερο την δημόσια χρηματοδότηση. Μια εκπαίδευση βαθιά αυταρχική που στη θέση των δημοκρατικών και παιδαγωγικών ελευθεριών, της συμμετοχής των εκπαιδευτικών και των εκπαιδευόμενων, φτιάχνει μια διοικητική στρατιά «αξιολόγησης», ελέγχου και εκβιασμών, αστυνόμευσης και καταστολής.
Η κυβέρνηση έκλεισε πρώτα με εγκληματικό τρόπο για πάνω από 1,5 χρόνο όλη την εκπαίδευση και τώρα την ανοίγει χωρίς καμία βελτίωση σε ό,τι αφορά τις συνθηκών και την προστασία απ’ την πανδημία. Έδωσε τώρα σε αυτά τα παιδιά την χαριστική βολή με το πιο άθλιο σύστημα εισαγωγής, το οποίο εφάρμοσε αυτήν ακριβώς την χρονιά.
Αυτή η βάρβαρη ταξική πολιτική που φέρνει σε αδιέξοδο δεκάδες χιλιάδες νέους και τις οικογένειές τους πρέπει να ανατραπεί! Όχι με την αναμονή «αλλαγής κυβέρνησης» στις εκλογές, αλλά με αποφασιστικό πανεκπαιδευτικό αγώνα από σήμερα!
- Κάτω τα αντιδραστικά νομοσχέδια! Αγώνας να μην εφαρμοστούν και να καταργηθούν!
- Να καλυφθούν τώρα οι 18.000 κενές θέσεις σε Τμήματα! Να μην εφαρμοστεί ποτέ ξανά το μέτρο της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής
- Δημόσια Δωρεάν Παιδεία για όλους και όλες σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης !
- Όχι στον αυταρχισμό, κανένας αστυνομικός δεν θα πατήσει το πόδι του στις σχολές.
- Μέτρα για την βελτίωση των υποδομών και των αιθουσών σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Όχι στα κλεισίματα και τις συγχωνεύσεις! 15 μαθητές ανά τάξη. Μαζικές προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών. Κανένα παιδί προσχολικής αγωγής σε κοντέινερ! Αίθουσες τώρα για την στέγαση των νηπίων!
- Όχι παιδεία για λίγους κι εκλεκτούς αγώνας ενάντια στους ταξικούς φραγμούς.
- Όχι παιδεία για την αγορά, αλλά για τους εργαζόμενους και τις ανάγκες τους.
- “Απεγκλωβισμός” όχι της νεολαίας απ την μόρφωση και την δουλειά, αλλά απ την κυβέρνηση Μητσοτάκη, την πολιτική κεφαλαίου-ΕΕ και την συναίνεση σε αυτή!
ΤΟΠΙΚΕΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ
ΓΡΕΒΕΝΩΝ-ΚΟΖΑΝΗΣ-ΠΤΟΛΕΜΑΙΔΑΣ ΦΛΩΡΙΝΑΣ
Σε σίγουρο αδιέξοδο οδηγεί σήμερα η ανώτατη εκπαίδευση. Ποιές είναι οι προοπτικές για τις 3000 θέσεις μαθηματικών στα μηχανογραφικά; Όταν οι σημερινοί επιτυχόντες το αντιληφθούν θα είναι αργά και η μόνη τους προοπτική θα είναι μια θέση στον ΑΝΤΑΡΣΥΑ….
Τα περισσότερα απο τα παιδιά που έμειναν εκτός, δεν θα μπορούσαν να τελειώσουν ούτε ενα πραγματικό λύκειο. Για κάποια ίσως δεν είναι αργά ακόμη να μάθουν μια τέχνη και να διαπρέψουν σε επαγγέλματα για τα οποία υπάρχει ζήτηση αλλά δεν προτιμώνται απο τους ημεδαπούς. Για όσα πάλι είναι προνομιούχοι θα αγοράσουν ένα πτυχίο απο τα ιδιωτικά με τα λεφτά του μπαμπά. Αυτό όμως δεν είναι καινοφανές, γινόταν και θα γίνεται πάντα.
Να διαβάσουν λίγο αυτά τα παιδιά; Όχι ε; Μόνο δικαιώματα θέλουμε. Υποχρεώσεις ποτέ…
Δύο μόνο παρατηρήσεις για προβληματισμό;
1. Εχουμε την απαίτηση οι κανακάρηδές μας να παιρνουν Α στο δημοτικό και εικοσάρια σε Γυνάσιο Λύκειο και όντως και οι καθηγητές μπαίνουμε στην ίδια λογική. Δεν επαναλαμβάνει ποτέ κανείς μαθητής την ίδια τάξη και σπάνια παραπέμπεται σε επανεξέταση. Τελικά πώς γίνεται όλοι να έχουν απολυτήριο απο 15 έως 20 και να μη μπορούν να γράψουν στις Πανελλήνιες ούτε τα ελάχιστα; Εχουμε ήσυχη την συνειδησή μας και περιμένουμε οι 4 ημέρες των Πανελληνίων να μας απαλλάξουν από τις ευθύνες μας; Όχι κύριοι… Οι Πανελλαδικές είναι καταταρκτήριες εξετάσεις και δεν είναι ο ρόλος τους να κρίνουν ποιοί έχουμε περάσει επιτυχώς από το σύστημα εκπαίδευσης μας.
2. Πώς γίνεται οι ίδιοι που έγραψαν 2-3 στις Πανελλήνιες να εγγράφονται στα ιδιωτικά κολλέγια και να λαμβάνουν πτυχία, εντός τριών ή τεσσάρων ετών (με καταβολή διδάκτρων) με άριστα από “τα καλύτερα συνεργαζόμενα πανεπιστήμια του εξωτερικού” και χάρη στην κ Κεραμέως να έχουν πλήρη εργασιακά δικαιώματα όπως οι λοιποί πτυχιούχοι; Τι έκχυση ευφυίας πραγματοποιείται εκει;