“Θλιβερή Φλώρινα”
Επισκέπτομαι τακτικά, εδώ και πολλά χρόνια, τη Φλώρινα και αγαπώ το «χρώμα» αυτής της πόλης. Πάντα σκεφτόμουν ότι με κάποιες παρεμβάσεις θα μπορούσε να γίνει από τις ομορφότερες πόλεις και να προσελκύσει τόσο τους τουρίστες, όσο και τους ντόπιους να απολαύσουν τη μοναδικότητά της. Αυτές τις ημέρες που ξαναείδα την πόλη μόνο θλίψη και απογοήτευση μου προκάλεσε! Θα ήθελα να ξέρω ποιοι «αρμόδιοι» αποφάσισαν να την ασχημύνουν τόσο πολύ!
Αντί να επισκευαστούν και να εξωραϊστούν τα πανέμορφα αρχοντικά της σπίτια -έστω στην εξωτερική τους όψη- όπως γίνεται σε πολλές άλλες πόλεις του κόσμου, κρύφτηκαν πίσω από ακαλαίσθητες, ελεεινές τσίγκινες κατασκευές, οι οποίες μάλιστα έγιναν αμέσως χώρος συνθημάτων μισαλλοδοξίας.
Κατανοητή κι επιβεβλημένη η αναγκαιότητα για την ασφάλεια των περαστικών από τη φθορά του χρόνου. Με όποιον τρόπο όμως; Με όποιο κόστος;
Η Φλώρινα που έχει τη μοναδική ευκαιρία να φιλοξενεί Σχολή Καλών Τεχνών δεν θα μπορούσε να την εκμεταλλευτεί και να αναδείξει την παλιά γοητεία των γειτονιών του ποταμού και του ιστορικού κέντρου; Τρόποι εφαρμοσμένοι και ιδέες πολλές υπάρχουν, αρκεί κάποιος να ψάξει…
Ποιοι είναι οι υπεύθυνοι της χρόνιας ολιγωρίας και της τωρινής «δολοφονίας»; Με ποια παράλογη «λογική» στέρησαν κατοίκους και επισκέπτες από την ζώσα ιστορία και ωραιότητα αυτού του τόπου; Γιατί δεν διαμαρτύρονται οι πάντες;
Κρίμα, πολύ κρίμα!
Καλαϊτζίδου Έφη
Έχετε απόλυτο δίκιο σε όσα γράφετε. Για να γίνει η πόλη μας πόλος έλξης και τουριστικός προορισμός απαιτείται κάτι πολύ δύσκολο από τους κυβερνώντες αυτού του τόπου. ΑΓΆΠΗ για την πόλη αυτή. Δεν υπάρχει από κανέναν αγάπη και καλαισθησία. Έχουν όλοι επαναπαυθεί με τις Πρέσπες και το χιονοδρομικό. Όταν κατανοήσουν ότι η πόλη μας με ενδιαφέρον και αγάπη μπορεί να προσελκύσει τουρίστες και να αναπτυχθεί τότε ίσως κάτι γίνει. Ως τότε ακόμα και οι ντόπιοι θα φεύγουν ακόμα και για τον καφέ τους αλλού. Κάπου ομορφότερα και πιο προσεγμένα. Κάπου που έχει δρόμους να περπατήσεις, παγκάκια να καθίσεις, βρύση να πιεις, καθαρές βιτρίνες καταστημάτων να χαζέψεις. Κι αν δεν έχουν ιδέες μια βόλτα σε Λάρισα ή Τρίκαλα αρκεί..
Αγαπητή κυρία Καλαϊτζίδου πολύ καλά κάνετε και ζητάτε να ομορφύνει η ιστορική πόλη της Φλώρινας.
Ωστόσο, επιτρέψτε μου να σας διορθώσω σ’ εκείνο που γράψατε, ότι «τσίγκινες κατασκευές, έγιναν χώρος συνθημάτων μισαλλοδοξίας». Παρεξηγήσατε, κυρία μου. Το «Ορθοδοξία ή θάνατος» δεν είναι μισαλλόδοξο σύνθημα, διότι δεν έχει το νόημα που εσείς νομίζετε, δηλαδή: «Ή θα επικρατήσει η Ορθοδοξία ή θάνατος σ’ εκείνους που δεν θα το δεχτούν!». Ο Χριστός είπε: «Όποιος θέλει, ελεύθερα, ας με ακολουθήσει». Όχι διά της βίας. Το «Ορθοδοξία ή θάνατος» είναι ένα σύνθημα που αφορά αυτόν που το έγραψε. Είναι δηλαδή σαν να λέει ότι «Ζωή χωρίς Χριστό δεν αξίζει να τη ζεις. Γι’ αυτό, προκειμένου να ζήσω μία τέτοια ζωή, προτιμώ το θάνατο».
Επαναλαμβάνω: Είναι ένα σύνθημα που αφορά τους Χριστιανούς και φυσικά είναι πολύ άστοχη η αναγραφή του σε δημόσιους χώρους. Σ’ αυτό συμφωνούμε.
Ωστόσο, κυρία Καλαϊτζίδου, υπάρχει μία άλλη θρησκεία που έχει ένα παρόμοιο σύνθημα. Για τον μουσουλμανισμό ισχύει το «Ισλάμ ή θάνατος», δηλαδή «Ή θα επεκταθεί το Ισλάμ σε όλο τον κόσμο ή θα θανατωθούν όσοι αντιδράσουν και φέρουν αντίσταση»!
Απέναντι σ’ αυτό, αλλά και στην επιχειρούμενη ισλαμοποίηση της Ευρώπης δεν είδα να διαμαρτύρεστε, ούτε εσείς, ούτε και κανένας από τους «Αριστερούς» «Δικαιωματιστές», ούτε από τις φεμινίστριες, τις αντιφαστικές συλλογικότητες κ.λ.π.
Με λένε Ρίζο και όπως θέλω τα γυρίζω.
Οι μουσουλμάνοι οι κακοί και εμείς οι καλοί.
Όχι κύριε,αντιδράμε και στους φανατισμένους μουσουλμάνους και τους χριστιανοταλιμπάν.
Αγαπητοί συμπολίτες και συν-αναγνώστες,
λυπάμαι αλλά νομίζω ότι παραβλέπετε το γενικότερο πνεύμα στο κείμενο της κυρίας Καλαϊτζίδου. Από όλα όσα έγραψε θεωρήσατε άξια σχολιασμού μία φράση μόνο, που αναφέρεται στα συνθήματα που έχουν γραφτεί; Το ότι πληγώνεται η ομορφιά της πόλης μας, το ότι αφήνονται να καταστρέφονται τα τελευταία δείγματα της τοπικής παραδοσιακής αρχιτεκτονικής, το ότι οι τοπικές αρχές για πολλά χρόνια τώρα (είμαι γέννημα-θρέμα Φλωρινιώτισσα και ζω για πάνω από μισό αιώνα σε αυτήν την πόλη) αδιαφορούν ή επιλέγουν τις λιγότερο κατάλληλες λύσεις, όλα αυτά σας αφήνουν αδιάφορους; Δυστυχώς, οι λαοί έχουν τους ηγέτες που τους αξίζουν. Φταίμε λοιπόν όλοι οι Φλωρινιώτες -και δεν εξαιρώ τον εαυτό μου- που περιοριζόμαστε στο να κρίνουμε και να κατακρίνουμε τους εκάστοτε αρμόδιους μόνο στα μεταξύ μας “πηγαδάκια” και δεν αγωνιζόμαστε, δε διεκδικούμε ούτε τα αυτονόητα. Ευτυχώς, υπάρχουν κάποιοι ευαίσθητοι και τολμηροί ξένοι επισκέπτες που στηλιτεύουν τα κακώς κείμενα της πόλης μας. Κι εμείς αντί να δώσουμε προσοχή και να προσπαθήσουμε να τα διορθώσουμε, ψάχνουμε να βρούμε την “ιδεολογία” που κρύβεται από πίσω. Είμαστε άξιοι της μοίρας μας…
Προσυπογράφω.
Μπράβο σου κύριε Κερμενιώτη και για αυτό το σχόλιό σου.
Έμαθαν κάποιοι να πιπιλάνε σαν καραμέλα τις “πολιτικά ορθές” λέξεις “μισαλλοδοξία”, “χριστιανοταλιμπάν” κ.τ.ό.
Μην βλέπετε το δέντρο και χάνετε το δάσος. Σκοπός του άρθρου δεν είναι το να θίξει τον Χριστιανισμό ή την οποιαδήποτε θρησκεία.
Την πόλη τη βρωμίζουν τα κατά καιρούς αναγραφόμενα συνθήματα των αναρχικών.
Αγαπητοί συμπολίτες και συν-αναγνώστες,
νομίζω δεν καταλάβατε σωστά το πνεύμα της κυρίας Καλαϊτζίδου. Από όλα όσα έγραψε, αυτό για τα συνθήματα σας φάνηκε το πιο σημαντικό, που ήταν μια φράση μόνο σε όλο το κείμενό της; Το ότι πληγώνεται η ομορφιά της πόλης μας, το ότι αφήνονται να καταστρέφονται τα δείγματα της παραδοσιακής αρχιτεκτονικής της πόλης, το ότι οι τοπικές αρχές για άλλη μια φορά εδώ και πολλά χρόνια (είμαι γέννημα-θρέμα Φλωρινιώτισσα και ζω πάνω από μισό αιώνα σε αυτήν την πόλη) είτε αδιαφορούν είτε επιλέγουν λάθος πρακτικές, όλα αυτά σας αφήνουν αδιάφορους; Δυστυχώς, οι λαοί έχουν τους ηγέτες που τους αξίζουν. Κι εμείς οι Φλωρινιώτες φταίμε όλοι μας -και δεν εξαιρώ τον εαυτό μου- που δεν αντιδρούμε και δε διεκδικούμε αλλά περιοριζόμαστε να κρίνουμε και να κατακρίνουμε τους εκάστοτε αρμόδιους μόνο στα μεταξύ μας “πηγαδάκια”. Ευτυχώς που υπάρχουν κάποιοι ευαίσθητοι και τολμηροί ξένοι επισκέπτες να στηλιτεύσουν τα κακώς κείμενα της πόλης μας. Κι αντί να δώσουμε προσοχή και να προσπαθήσουμε να τα διορθώσουμε, ψάχνουμε να βρούμε την “ιδεολογία” που ίσως κρύβεται από πίσω. Είμαστε άξιοι της μοίρας μας…
Τα κτήρια φαντάζομαι πως δεν είναι όλα δημόσια για να τα αναλάβει ο Δήμος . Ας αναλάβει ότι μπορεί … οι κατασκευές ευτυχώς που μπήκαν τουλάχιστον για προστασία όσο για τα συνθήματα έλεος που ασχολείστε…
Σας συγχαίρω για το σχετικά νηφάλιο σχόλιό σας.
Βεβαιότατα και προέχει η ασφάλεια. Και προφανώς οι επικριθείσες κατασκευές υπηρετούν αυτόν το σκοπό.
Αναφορικά με την αναγραφή των συνθημάτων επί των συγκεκριμένων κατασκευών πολύ καλά κάνουν κάποιοι και κακίζουν την επιλεκτική ευαισθησία της καταδίκης των
από την πλευρά κάποιων άλλων και ο νοών νοείτω και δίκαιο δίνω στον κ.Κερμενιώτη για το επίσης νηφάλιο και τεκμηριωμένο σχόλιό του.
Η Φλώρινα είναι όμορφη πόλη αναντίρρητα. Και αρέσει πολύ και σε εκείνους που δεν γεννήθηκαν σε αυτή αλλά διαμένουν σε αυτή ένεκα επαγγελματικών και οικογενειακών λόγων.
Οπωσδήποτε, δεν μπορούμε να προσπεράσουμε αδιάφοροι τα όσα γράφτηκαν για την επισκευή και τον εξωραϊσμό των παραδοσιακών κτηρίων της πόλης. Εκφράζουν μια αξιοπρόσεκτη άποψη.
Φράσεις, όμως, όπως “θλιβερή Φλώρινα”, δεν τις θεωρώ δόκιμες.
Όταν κάποιος επιλέγει να αναγράψει δημόσια το “ορθοδοξία ή θάνατος” προφανώς επιθυμεί να διακηρύξει τα πιστεύω του και να επηρεάσει τα πλήθη. Τούτων δοθέντων, το σύνθημα αυτό παύει να είναι προσωπική υπόθεση. Είναι άραγε άστοχη η αναγραφή του σε δημόσιους χώρους, όπως λέτε, ή εσκεμμένη; Ο βανδαλισμός είναι μορφή βίας και σίγουρα δεν θα ενέκρινε κάτι τέτοιο ο Χριστός. “Αγάπη θέλω, όχι θυσία”, “τη Βασιλεία των ουρανών δεν θα την κατακτήσει εκείνος που φώναζε Κύριε, Κύριε μα εκείνος που εκπλήρωνε το θέλημά μου”. Λόγια της Καινής Διαθήκης.
Γιατί όταν κάποιος γράφει κάτι διαφορετικό πρέπει να θεωρείται αριστερός; Τι είδαμε τόσα χρόνια από τις κυβερνήσεις που πέρασαν και έχουμε σαν μέτρο συγκρίσεις την αριστερά;τι σχέση έχει η αριστερά με τα νεοκλασικά κτήρια;
Από την όμορφη πόλη μας μια κυρία, όχι μόνιμη κάτοικος, βρέθηκε να πει αυτά που θα έπρεπε όλοι μας εδώ και καιρό να διεκδικούμε…Τα ιστορικά, όμορφα κτήρια των παραποτάμιων οδών δεν συντηρούνται, δεν αναπαλαιωνονται, όπως θα έπρεπε. Κάποιοι περιμένουν να εξαφανιστούν και μετά να δράσουν όπως επιθυμούν.Ευχαριστουμε κ. Καλαιτζιδου για την αναφορά σας…ίσως κάποιοι ενεργοποιηθούν…όλα τα άλλα που σχολιάζουν κάποιοι…ε είναι γνωστά και συνηθισμένα φαινόμενα της περιοχής…
Θα τρελαθούμε τελείως εδώ μέσα με τα σχόλια που διαβάζουμε. Επειδή δηλαδή τα συνθήματα στις λαμαρίνες είναι για την ορθοδοξία είναι καλά και δεν πρέπει να ενοχλούν; Άντε να πάρουμε ένα σπρέι τότε όλοι και να γράψουμε παντού “ορθοδοξία ή θάνατος” και “Καντιώτη ζεις εσύ μας οδηγείς”! Συνθήματα και γκράφιτι στους τοίχους ή αλλού είναι το ίδιο αποκρουστικά και αντιαισθητικά ό,τι και να γράφουν και πρέπει να σβήνουν και οι επιφάνειες να αποκαθίστανται. Μακάρι και να πιάνονται και οι “καλλιτέχνες” που και που και να τιμωρούνται.
Όσο για τις λαμαρίνες καθεαυτές έχει δίκιο η κυρία. Μπορεί να προστατεύον αλλά είναι αντιαισθητικές. Έτσι όπως πάμε θα μπουν παντού στην πόλη. Μακάρι να προσπαθούσε ο Δήμος να στηρίξει και να αποκαταστήσει τουλάχιστον τις όψεις ετοιμόρροπων κτιρίων, έστω και ιδιωτικών. Με κάθε παλιό κτίριο που χάνεται σβήνει κι ένα κομμάτι της ιστορίας της πόλης.
Καλά θα κάνεις να μην ξανάρθεις!
Ωραίος ,πολύ ώριμη τοποθέτηση
Αγαπητή Έφη αν δεν έβλεπες αυτά τα συνθήματα τότε δέν θα ήταν Φλώρινα. Αυτή είναι η Φλώρινα και αν σας αρέσει.
Έχοντας κάνει σημαία των αναρτήσεων μου το ζήτημα της ταυτότητας της πόλης μέσα από τη συντήρηση των νεοκλασικων κτιρίων της, δεν έχω παρά να επαινεσω την τοποθέτηση της κυρίας Καλαιτζιδου. Αν εμείς που κατοικούσε στη Φλώρινα δεν είμαστε σε θέση να προστατεψουμε την παράδοση μας, έστω βαφοντας τις προσόψεις των κτιρίων του Βαροσιου, ας ακούσουμε τουλάχιστον την οπτική του επισκέπτη αυτήν που θα πρέπει να διεγείρει τον πατριωτισμό μας. Όσο για τα συνθήματα, οποία κι αν είναι δεν αποτελούν πάρα κραυγές χωρίς αποτέλεσμα. Συλλογική προσπάθεια για το καλύτερο χρειάζεται, όχι λόγια. Και αγάπη σε ο, τι μας κληροδοτησαν οι παλιότεροι. Σύνθημα μας αντί για την “θλιβερή τσιγκινη περιτειχισμενη Φλώρινα” θα πρέπει να είναι “η Φλώρινα της ψυχής μας” με ιστορία, ταυτότητα και αισθητική. Αλλιώς θα πούμε σαν τον Καβάφη “αχ τότε που εχτιζαν τα τείχη γιατί να μην επροσεχα..”
Η ΦΛΩΡΙΝΑ ΟΠΩΣ ΚΑΙ Η ΣΥΝΤΡΙΠΤΙΚΗ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΠΑΣΧΕΙ ΑΠΟ ΤΟΠΙΚΟΥΣ ΑΡΧΟΝΤΕΣ. ΟΙ ΠΑΝΤΕΣ ΚΟΙΤΟΥΝ ΜΟΝΟ ΤΗΝ ΤΣΕΠΗ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΤΑ ΒΟΛΕΜΑΤΑ ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΝΘΗΜΑ ΠΟΥ ΤΟ ΕΧΕΙ ΕΠΙΤΗΔΕΣ ΚΈΝΤΡΟ ΒΑΡΙΚΌ ΣΗΜΕΙΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΟΥ ΤΗΣ ΘΑ ΠΩ ΤΟ ΕΞΗΣ .ΣΤΗ ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΕΠΟΧΗ ΠΟΥ ΤΟ ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΚΟ ΤΕΙΝΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΑΦΥΣΙΚΟ ΚΑΙ ΤΟ ΑΦΥΣΙΚΟ ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΚΟ ΑΥΤΑ ΤΑ ΣΥΝΘΗΜΑΤΑ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΓΚΑΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΛΑΟ.
Στην εποχή μας που ΤΟ ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΚΟ ΤΕΙΝΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΑΦΥΣΙΚΟ ΚΑΙ ΤΟ ΑΦΥΣΙΚΟ ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΚΟ το σύνθημα αυτό είναι ο φωτεινός οδηγός του ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΕΘΝΟΥΣ.Τα υπόλοιπα περί μισσαλοδοξιας είναι για κατανάλωση και για το στυλ των δήθεν που προσπαθούν να περάσουν στην κοινωνία μας. Όσο για τη ΦΛΩΡΙΝΑ είναι μια μικρογραφία της κατάντιας που υπάρχει σε όλη σχεδόν τη χώρα που κυβερνάται από πολιτικισκους οι οποίοι άγονται και φέρονται από ξένα κέντρα αποφάσεων Ο ΚΑΙΡΟΣ ΓΑΡ ΕΓΓΥΣ.
Ταλιμπάν του έθνους είσαι !
ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ, κούρασες.
Τουλάχιστον βρες καμία άλλη “politically correct” λέξη προκειμένου να εμπλουτίσεις το λεξιλόγιό σου.
Γεια σου ρε John ταλιμπανάκο
Γεια σου ρε…ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ…αθεάκο…χαιρετίσματα στα όμοια…🐑👈σου…😋
Έφη μου τι περίμενες σε μια πόλη όπου χτυπούσαν τις καμπάνες και έκαναν διαδηλώσεις για να εμποδίσουν το γύρισμα της ταινίας του Αγγελόπουλου;
Από μια πόλη που είχε 80 ζωγράφους αλλά η υπόλοιπη Ελλάδα ήξερε μόνο τον Καντιώτη;
Που την ελέγχει και την χειραγωγεί η οργανωμένη εκκλησία και οι παραεκκλησιαστικοί;
Που εκλέγει δήμαρχους που αγοράζουν ψήφους;
Που η ελίτ και οι “επιστήμονες” της πουλάνε φύκια για μεταξωτές κορδέλες;
Που αστυνομοκρατείται;
Πάλι καλά να λες κορίτσι μου, και από κάποια σχόλια, από ανώνυμους νταήδες του πληκτρολογίου, πιστεύω να κατάλαβες τι συμβαίνει.
Πες τα ρε γιατρέ !
Είναι η πόλη μας. Και πόλο έλξης αποτελεί και τουριστικό προορισμό.
Θλιβεροί είναι όσοι, προφανώς ανεπίγνωστα και επιπόλαια, την απαξιώνουν με βαρύγδουπες λέξεις και φράσεις όπως “χαραδρούπολη”, “Φλώρινα που βουλιάζει”, οι αιώνιοι γκρινιάρηδες. Οι “φωταδιστές” της Φλώρινας. Η “πεφωτισμένη δεσποτεία”.
Και όλα αυτά εν μέσω τουριστικής περιόδου…
Σίγουρα υπάρχουν και στραβά. Και ελλείψεις και ατέλειες και γιατί όχι σοβαρές παραλείψεις.
Μόνο που παρόμοιες, ενδεχομένως και πολύ χειρότερες καταστάσεις συναντάμε και σε άλλες πόλεις της χώρας με ασύγκριτα υπέρτερη προβολή και μη συγκρίσιμη με μας τουριστική κίνηση.
I visit florina and I love it. However where i come from, if owners of property cannot maintain it then government takes ownership. The one thing I dislike about greece is the rampant graffiti. It is everywhere like no where else in the world, you need large fines, what is proven to work is for local authorities to clean off graffiti before 24hrs. It will take time but they will get tired of spending money on spray cans if message is not seen. It may take 2-3 years plus school education but it will work. It has worked here in large cities in Australia. Graffiti is very rare.
Επισκέπτομαι τη Φλώρινα και μου αρέσει. Ωστόσο, από ΄κει όπου κατάγομαι, εάν οι ιδιοκτήτες ακινήτων δεν μπορούν να το διατηρήσουν, τότε η κυβέρνηση αναλαμβάνει την ιδιοκτησία. Το μόνο πράγμα που δεν μου αρέσει στην Ελλάδα είναι τα αχαλίνωτα γκράφιτι. Είναι παντού όπως πουθενά αλλού στον κόσμο, χρειάζεστε μεγάλα πρόστιμα, αυτό που αποδεδειγμένα λειτουργεί είναι οι τοπικές αρχές να καθαρίζουν τα γκράφιτι πριν από το 24ωρο. Θα πάρει χρόνο, αλλά θα βαρεθούν να ξοδεύουν χρήματα σε δοχεία ψεκασμού εάν το μήνυμα δεν φαίνεται. Μπορεί να χρειαστούν 2-3 χρόνια συν τη σχολική εκπαίδευση, αλλά θα λειτουργήσει. Έχει λειτουργήσει εδώ σε μεγάλες πόλεις της Αυστραλίας. Το γκράφιτι είναι πολύ σπάνιο.
Ναι, συμφωνώ με την κυρία Καλαϊτζίδου, γιατί αν και γέννημα θρέμμα αυτής της πόλης, θλίβομαι με την εικόνα που παρουσιάζει. Το “θλιβερή” δεν είναι προσβολή για την πόλη μας. Χαρακτηρίζει εμάς τους ίδιους, που χρόνια τώρα αφηνόμαστε στην φθορά και στην θλίψη, δεν κάνουμε καμία παρέμβαση προκειμένου τα διατηρητέα μας, τα νεοκλασσικά, ότι όμορφο τέλος πάντων χτίστηκε κάποτε, να γίνουν πόλος έλξης για τους επισκέπτες και καμάρι για εμάς τους ίδιους.
Θα μπορούσαν κάποτε, σε άλλες εποχές, να αγοραστούν σιγά σιγά από τους ιδιώτες, ή να ανταλλαγούν με οικόπεδα από δημοτικές εκτάσεις, με μεταφορά του συντελεστή δόμησης, υπήρχαν τέλος πάντων τρόποι για να περιέλθουν στον Δήμο και από κεί και πέρα να χρησιμέψουν σαν χώροι πολιτισμού, μόνιμες εκθέσεις, εργαστήρια, στέγη για συλλόγους, βιβλιοθήκες, και άλλα πολλά.
Δυστυχώς, τα χρόνια που αυτό μπορούσε να γίνει πέρασαν και σήμερα το μόνο που προείχε ήταν να καλυφθούν οι προσόψεις για τον φόβο των ατυχημάτων. Σύμφωνοι. Και πάλι όμως, επιτρέπεται, σε μία πόλη με τέτοια παράδοση στη ζωγραφική και με μία σχολή Καλών Τεχνών, να στέκουν εκεί οι λαμαρίνες, άδειες, σαν να προσκαλούν – προκαλούν τον καθένα να γράψει ότι του κατέβει; (Το περιεχόμενο δεν έχει καμία σημασία, η απαξία είναι ίδια, ότι κι αν έγραφε….)
Δεν θα ήταν χίλιες φορές καλύτερα να είχαν κληθεί οι ίδιοι οι φοιτητές, όμορφα, οργανωμένα, να καλύψουν την ασχήμια με γκραφιτι , με όμορφες εικόνες, που τουλάχιστον θα ήταν μια παρηγοριά για τον “θλιμένο” περαστικό ; Και θα έδιναν και το στίγμα της “πόλης των ζωγράφων”; Μήπως αυτό θα ήταν “μια κάποια λύση;” Τι θα λέγατε να προσπαθήσουμε όλοι μαζί να ρίξουμε ιδέες στο τραπέζι, μπας και πείσουμε τις δημοτικές αρχές πως τα πρακτικά μπορούν να είναι και όμορφα; Λέω μήπως;
Για τα γκράφιτι που λέτε δεν είναι σίγουρο ότι εάν αναλάμβαναν φοιτητές της σχολής καλών τεχνών να τα φιλοτεχνήσουν θα προέκυπτε κατ ανάγκην και καλό αισθητικό αποτέλεσμα. Μπορεί να προέκυπτε και κανένα “καλλιτεχνικό” έκτρωμα, πώς είμαστε τόσο σίγουροι εκ των προτέρων; “Καλλιτεχνική αδεία” στη χώρα της φαιδράς πορτοκαλέας που ζούμε γίνονται πολλά.
Δεν μας εξασφαλίζει a priori την αισθητική των διατηρητέων κτηρίων η προοπτική να τα αναλάβουν οι φοιτητές της συγκεκριμένης σχολής.