Φροντιστήριο Θεωρητικό: Αξιολόγηση των θεμάτων στη Νεοελληνική Γλώσσα ΓΕΛ
Τα σημερινά θέματα στη Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία ΓΕΛ κρίνονται βατά. Εύστοχη η επιλογή της επιτροπής που επέλεξε ένα θέμα επίκαιρο που διαχρονικά απασχολεί την κοινή γνώμη τόσο διεθνώς όσο και στη χώρα μας, ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια.
Όσον αφορά τη Νεοελληνική Γλώσσα ζητήθηκε περίληψη αποσπάσματος κειμένου(Θέμα Α1),ενώ ταυτόχρονα τέθηκε κ ερώτηση κατανόησης με τη μορφή της πολλαπλής επιλογής(Θέμα β1). Στις ασκήσεις τα ζητούμενα ήταν ιδιαίτερα εύκολα. Χαρακτηριστικά, το Θέμα Β2 μπορούσε να το απαντήσει κ μαθητής μικρότερων τάξεων, αφού ζητήθηκε να δηλωθεί τι δηλώνουν οι διαρθρωτικές λέξεις κ ποια νοήματα συνδέουν. Το Θέμα Β3 αφορούσε την προθετικότητα (χιλιοδουλεμένο) και το Β4 τη οργάνωση παραγράφου(πολυαναμενόμενο).
Όσον αφορά τη Λογοτεχνία ,το Θέμα Γ ήταν ένα απόσπασμα πεζού κειμένου του Χρήστου Οικονόμου όπου έπρεπε να καταδειχθεί η συναισθηματική κατάσταση του ήρωα που βίωνε το φάσμα της ανεργίας με την αξιοποίηση των κατάλληλων κειμενικών δεικτών.
Τέλος, στο θέμα Δ, επελέγη για το θέμα της έκθεσης να αναπτυχθούν σε μια ομιλία τα φαινόμενα κακοποίησης των γυναικών αλλά και η συμβολή των νέων στην επίτευξη της ισότητας των δύο φύλων
Υ.Γ. Το θέμα είχε πρόσφατα διδαχθεί στο φροντιστήριό μας. Με την ελάχιστη προσοχή οι υποψήφιοι θα τα πήγαν περίφημα!!
ΣΑΒΒΙΔΗΣ Κ. ΛΑΖΑΡΟΣ
ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ – ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟΥ ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ