Επιλογή CMS για κατασκευή eshop
Ένα επαγγελματικό ηλεκτρονικό κατάστημα σήμερα αποτελεί θα λέγαμε το δυνατότερο εργαλείο του μάρκετινγκ καθώς και τον καλύτερο τρόπο για την προώθηση των προϊόντων σας. Εάν λοιπόν και εσείς, το σκέφτεστε να μπείτε στον κόσμο του ηλεκτρονικού εμπορίου και να αρχίσετε την δικιά σας ηλεκτρονική επιχείρηση, δηλαδή το eshop σας σίγουρα θα πρέπει να σκεφτείτε αρκετά θέματα πριν ξεκινήσετε. Η κατασκευή eshop είναι μία χρονοβόρα και περίπλοκη διαδικασία με πολλούς παραραμέτρους που θα πρέπει να λάβατε υπόψην σας εκ των προτέρων. Ένα από τα πιο σημαντικά είναι και η επιλογή CMS (content managment system) για την κατασκευή του eshop σας.
Τι είναι όμως το CMS;
Το CMS είναι το περιβάλλον στο οποίο μπορεί κανείς να καταχωρεί και να διαχειρίζεται το περιεχόμενο των επιμέρους σελίδων του ηλεκτρονικού του καταστήματος. Με πιο απλά λόγια είναι η πλατφόρμα ή τα θεμέλια πάνω στα οποία θα χτιστεί το eshop. Συνεπώς, είναι καίριας σημασίας να γίνει επιλογή του κατάλληλου CMS, που να ανταποκρίνεται στις εκάστοτε ανάγκες,σύμφωνα με τα σχέδια και τη στρατηγική.
Και εφόσον ξεκαθαρίσαμε το τι ειναι CMS θα πρέπει να λάβουμε υπόψην μας τα κριτήρια της επιλογής για το κατάλληλο.
Παράγοντες για την επιλογή CMS
Σε σύγκριση με τη κατασκευή μιας ιστοσελίδας , η κατασκευή eshop διαφέρει ως προς τα χαρακτηριστικά και τις απαιτήσεις. Αρχικά, στις περισσότερες περιπτώσεις ένα e-shop στη δομή του είναι πιο περίπλοκο από μια απλή ιστοσελίδα παρουσίασης. Μας ενδιαφέρει να γνωρίζουμε αν πρόκειται για λιανικό ή χονδρικό εμπόριο ή και τα δυο. Πόσους κωδικούς (προϊόντα) θα περιλαμβάνει; Τι λειτουργίες θα έχει; Τι επίπεδο εξειδίκευσης θα πρέπει να έχει ο διαχειριστής του e-shop (εύκολο/δύσκολο περιβάλλον διαχείρισης); Τέλος, τι ενέργειες marketing θα υλοποιηθούν;
Πλατφόρμες CMS
Υπάρχουν αρκετές επιλογές. Εμείς στην εταιρεία Media Box έχοντας γνώση της ζήτησης αλλά και των αναγκών ενός σύγχρονου eshop βασιζόμαστε σε 3 απ’ τα πιο σύγχρονα και διαδεδομέναCMS που υπάρχουν. Ωστόσο παρόλο που σε γενικές οποιοδήποτε από αυτά θα εξυπηρετήσει σχεδόν στο μέγιστο τις ανάγκες σας υπάρχουν μερικές διαφορές και ιδιομορφίες σε κάθε ένα από αυτά που του καθιστούν ελαφρώς καταλληλότερο από το άλλο για συγκεκρεμένα eshop. Ας τα δούμε λίγο πιο αναλυτικά.
Woocommerce
To woocommerce είναι το πιο διαδεδομένο εργαλείο για κατασκευή e-shop. Πάνω από τρία εκατομμύρια e-shops παγκοσμίως το χρησιμοποιούν διότι είναι αρκετά ευέλικτο και εύκολο στη χρήση. Στη πραγματικότητα, το woocommerce λειτουργεί ως πρόσθετο στο WordPress και αυτός είναι ο κύριος λόγος που είναι τόσο γνωστό καθώς συνδυάζει όλα τα θετικά χαρακτηριστικά και των δύο εργαλείων.
Θετικά:
- Τεράστιο εύρος δυνατοτήτων και λειτουργιών.
- Μεγάλο community για να απευθύνετε ερωτήσεις.
- Ιδανικό για SEO.
- Πολύ παραμετροποιήσιμο όσο άφορα την εμφάνιση.
- Ασφαλές.
Αρνητικά:
- Δεν υπάρχει οργανωμένη τεχνική υποστήριξη.
- Σχεδόν για τα πάντα χρειάζονται πρόσθετα.
- Η φιλοξενία του e-shop μπορεί να γίνει ακριβή.
OpenCart
Το OpenCart είναι πολύ διαδεδομένο στη χώρα μας. Χρησιμοποιείται για λιανικές και χονδρικές πωλήσεις, που απαιτούν πιο ιδιαίτερα χαρακτηριστικά προϊόντων, για παράδειγμα μέτρηση μήκους υφάσματος, παραγγελία σε κιλά προϊόντος κτλ.
Η διαδικασία οργάνωσης ενός e-shop με το OpenCart είναι σχετικά απλή. Μπορεί, όμως, για συγκεκριμένες προσθήκες επεκτάσεων, να απαιτηθεί developer ή να χρειαστεί η αγορά έτοιμων modules. Παρ’ όλα αυτά, με το OpenCart δίνεται η δυνατότητα δημιουργίας ενός επαγγελματικού e-shop, πλήρως προσαρμοσμένου στην αισθητική του ιδιοκτήτη.
Υπέρ
- Δωρεάν χρήση
- Απλό και γρήγορο σετάρισμα
- Απεριόριστη δυνατότητα προσθήκης κατηγοριών
- Δυνατότητα ενημέρωσης μέσω OpenCart forum
Κατά
- Κάποιες επεκτάσεις έχουν θέματα ασφαλείας ή κοστίζουν
- Κάποιες επεκτάσεις δεν έχουν ικανοποιητική υποστήριξη από τους δημιουργούς τους
- Περιορισμένες επιλογές για μεγαλύτερα ηλεκτρονικά καταστήματα
- Απαιτεί έστω ελάχιστες προγραμματιστικές γνώσεις
Prestashop
Το PrestaShop είναι ένα ελαφρύ και απλό CMS που παρέχει στους χρήστες μεγάλο έλεγχο σχετικά με τον τρόπο ρύθμισης και διαχείρισης του ιστότοπού τους. Οι ιδιοκτήτες επιχειρήσεων μπορούν να επεκτείνουν την πλατφόρμα χρησιμοποιώντας πρόσθετα και θέματα. Ωστόσο, η πλατφόρμα έχει πάρα πολλές ενσωματωμένες λειτουργίες που ταιριάζουν στις περισσότερες μικρομεσαίες επιχειρήσεις.
Είναι αρκετά εύκολο να δημιουργηθεί ένα e-shop και από άτομα χωρίς ιδιαίτερες τεχνικές γνώσεις με την επιλογή ενός έτοιμου θέματος και μετά τη προσαρμογή των λειτουργιών με πρόσθετα. Σίγουρα με τη βοήθεια ενός προγραμματιστή μπορεί να δημιουργηθεί ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα.
Θετικά:
- Απόδοση SEO.
- Μεγάλο community για υποστήριξη.
- Εύκολο στην εγκατάσταση.
- Φιλικό προς άτομα χωρίς τεχνικές γνώσεις.
Αρνητικά:
- Το PrestaShop είναι κατάλληλο για μικρά και μεσαία καταστήματα λόγω της περιορισμένης επεκτασιμότητας του.
- Κάποια πρόσθετα έχουν μεγάλο κόστος.
- Δεν υπάρχει επίσημη τεχνική υποστήριξη.
Τώρα που είδαμε ποιες είναι οι πιο δημοφιλείς πλατφόρμες για ηλεκτρονικά καταστήματα, η επιλογή του κατάλληλου CMS είναι μια σημαντική απόφαση για τη πορεία του e-shop. Στη Weborc μπορούμε μαζί να σχεδιάσουμε ένα πλάνο υλοποίησης για εγγυημένα αποτελέσματα.
Συμπεράσματα
Τα CMS που διακρίθηκαν στις προηγούμενες ενότητες έχουν εξελιχθεί αρκετά και περιλαμβάνουν προηγμένες λειτουργίες και αυτοματισμούς που στο παρελθόν συναντούσες μόνο σε high end συστήματα απαγορευτικού κόστους για μια μικρομεσαία επιχείρηση. Η επιλογή της πλέον κατάλληλης λύσης ανάμεσα σε ένα τόσο μεγάλο αριθμό πλατφόρμων είναι ένα ευχάριστο πρόβλημα με αρκετές παραμέτρους. Και όπως προείπαμε κάθε ένα από αυτά θα καλύψει την πληθώρα των αναγκών του eshop σας στις περισσότερες περιπτώσεις οπότε δεν υπάρχουν ουσιαστικοί περιορισμοί για την επιλογή σας.
Εμείς στην Media Box στη Θεσσαλονίκη έχουμε την εμπειρία και την γνώση να σας καθοδηγήσουμε στην ιδανική επιλογή αναλύοντας τις ανάγκες και τις απαιτήσεις σας.