Γενικό Φροντιστήριο Μ.Ε. «Θεωρητικό»: Σχολιασμός θεμάτων Αρχές Οικονομικής Θεωρίας
Οι μαθητές των Γενικών Λυκείων του Πεδίου Οικονομίας και Πληροφορικής εξετάσθηκαν σήμερα στο τελευταίο μάθημα των Πανελλαδικών Εξετάσεων, στιςΑρχές Οικονομικής Θεωρίας (ΑΟΘ). Τα θέματα κρίνονται στο σύνολο τους ως βατά με ορισμένα ερωτήματα να είναι περισσότερο απαιτητικά. Πιο αναλυτικά:
Θέμα Α: Οι ερωτήσεις κλειστού τύπου του πρώτου θέματος επιδίωξαν να καλύψουν το μεγαλύτερο μέρος της ύλης. Ήταν γενικά αναμενόμενα χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες για τους μαθητές που είχαν καλή γνώση της θεωρίας τόσο της μικροοικονομίας όσο και της μακροοικονομίας.
Θέμα Β: Το δεύτερο θέμα απαιτούσε διαγραμματική απεικόνιση και επεξήγηση των μεταβολών της ζήτησης και της προσφοράς από το 5ο κεφάλαιο, χωρίς να κρύβει δυσάρεστες εκπλήξεις για τους μαθητές. Ήταν θέμα χαμηλής δυσκολίας και δεν αναμένεται να προβλημάτισε τους εξεταζόμενους.
Θέμα Γ: Το συγκεκριμένο θέμα ήταν από το 3ο κεφάλαιο και κρίνεται ως μέτριας δυσκολίας. Τα ερωτήματα Γ1, Γ3 και Γ4 απαιτούσαν καθαρή μεθοδολογία και εφαρμογή τύπων, με μεγάλη προσοχή στις μαθηματικές πράξεις. Τα ερωτήματα αυτά ήταν βατά και οι εξεταζόμενοι δεν αναμένεται να αντιμετώπισαν κάποια δυσκολία. Το ερώτημα Γ2 ήταν θεωρητικό και σαφώς διατυπωμένο χωρίς να κρύβει κάποια «παγίδα». Το τελευταίο ερώτημα κρίνεται ως πιο απαιτητικό καθώς απαιτούσε μαθηματική αντίληψη από τους μαθητές. Με προσεκτική ανάγνωση και ψυχραιμία, οι μαθητές μπορούσαν να ανταποκριθούν.
Θέμα Δ: Στο τελευταίο θέμα είναι φανερή η μετάβαση σε μία νέα εποχή του μαθήματος της Οικονομίας, καθώς μετά την προσθήκη της μακροοικονομίας στην ύλη τα τελευταία χρόνια, γίνεται προσπάθεια για συνδυασμό της μικροοικονομίας με την μακροοικονομία κατά την εξέταση του μαθήματος και απαιτείται μεγαλύτερη κριτική σκέψη από τους μαθητές. Πρόκειται για συνδυαστική άσκηση από το 1ο, 7ο και 9ο κεφάλαιο του βιβλίου. Το ερώτημα Δ1, Δ2 και Δ3 απαιτούσαν συγκεκριμένη μεθοδολογία και κρίνονται ως χαμηλής δυσκολίας. Τα ερωτήματα Δ4 και Δ5 ήταν περισσότερο απαιτητικά καθώς απαιτούσαν την κριτική σκέψη των υποψηφίων. Ο χρόνος ήταν επαρκής για να δώσουν οι έμπειροι μαθητές την προσοχή που έπρεπε και να απαντήσουν ολοκληρωμένα στα ερωτήματα.
Τα θέματα, γενικά, ήταν διαβαθμισμένης δυσκολίας και σαφώς διατυπωμένα. Ειδικότερα, οι μαθητές του φροντιστηρίου μας ήταν προετοιμασμένοι για το συνδυαστικό Θέμα Δ και δεν είχαν να αντιμετωπίσουν κάποια δυσκολία ως προς την επίλυση των ερωτημάτων, έχοντας κατανοήσει την θεωρία σε συνδυασμό με τη χρήση σωστής μεθοδολογίας, όπως διδάχτηκε στο φροντιστήριό μας.
Ευχόμαστε καλά αποτελέσματα και καλό καλοκαίρι σε όλους!