Ο Σύλλογος Γυναικών Φλώρινας καταγγέλλει την λύση της τηλεκπαίδευσης για τις εργασίες επισκευής των σχολικών κτηρίων
Τις τελευταίες ημέρες οι μανάδες γινόμαστε μάρτυρες ενός παράδοξου φαινομένου. Να διενεργούνται εργασίες ασφαλτόστρωσης σε αυλές δημοτικών σχολείων της πόλης μας εν μέσω της σχολικής χρονιάς. Και δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι υπήρχε αναγκαιότητα για αυτές τις εργασίες, ωστόσο δημιουργεί προβληματισμό ο χρόνος κατά τον οποίο πραγματοποιούνται. Και ποιον τρόπο βρήκαν οι αρμόδιοι να καλυφθούν οι χαμένες διδακτικές ώρες; Φυσικά την τηλεκπαίδευση. Η οποία ήρθε με αφορμή την πανδημία, επεκτάθηκε για περιπτώσεις σεισμών, λιμών και καταποντισμών και τώρα εδραιώθηκε «δια πάσαν νόσον». Από τις χαμηλές θερμοκρασίες (γιατί με τη χρηματοδότηση που φτάνει στα σχολεία και τις τιμές των καυσίμων στα ύψη, πώς να ζεσταθούν τα σχολεία;) μέχρι τις απαιτούμενες επισκευές των κτηρίων. Όμως υπάρχει άραγε κανείς που να αμφισβητεί πλέον το γεγονός ότι η τηλεκπαίδευση συνιστά τραγική υποβάθμιση της μορφωτικής διαδικασίας, αποξένωση των μαθητών από τη σχολική τάξη και αλλοίωση του ρόλου του εκπαιδευτικού;
Και δεν καταλογίζουμε ευθύνες στις δημοτικές υπηρεσίες, γιατί γνωρίζουμε ότι όντας αποψιλωμένες από μόνιμο προσωπικό, αγωνίζονται να τα προλάβουν όλα, (δικαιολογημένα χωρίς να το καταφέρνουν κάποιες φορές) και καταφεύγοντας πολλές φορές σε αναθέσεις σε ιδιώτες, με τις γνωστές καθυστερήσεις και άλλα προβλήματα αυτής της διαδικασίας.
Καταλογίζουμε, όμως, ευθύνες στη σημερινή κυβέρνηση και όλες όσες προηγήθηκαν, γιατί αυτές ευθύνονται για την αντιμετώπιση που απολαμβάνει η Παιδεία, με την υποχρηματοδότηση, τα εκπαιδευτικά κενά στα σχολεία, τα υποβαθμισμένα κτήρια. Αυτές ευθύνονται και για την εμπορευματοποίηση και ιδιωτικοποίηση των υπηρεσιών που εξυπηρετούν τις ανάγκες των λαϊκών οικογενειών. Αλλά, βέβαια, πώς να φτάσουν οι δυνατότητες της οικονομίας για τα παιδιά μας, όταν ξοδεύουμε δισεκατομμύρια για να στέλνουμε όπλα στην Ουκρανία και αποστολές στην Ερυθρά Θάλασσα; Για όλα τα παραπάνω, βέβαια, δεν είναι άμοιρη ευθυνών η ΕΕ, καθώς όλα τα παραπάνω αποτελούν κατευθύνσεις της.
Καταλογίζουμε ευθύνες, επίσης, και στην Τοπική Διοίκηση, γιατί ευθυγραμμίζεται πλήρως με τις κυβερνητικές πολιτικές και λειτουργεί σαν το μακρύ χέρι του κράτους.
Ζητάμε από τον Δήμο Φλώρινας, να λάβει τα αναγκαία μέτρα, ώστε για τις απαραίτητες εργασίες να μην χάνονται διδακτικές ώρες, υποκαθιστούμενες με την τηλεκπαίδευση.
Διεκδικούμε με ευθύνη της Κυβέρνησης και του Υπ. Παιδείας, των Περιφερειών και των Δήμων:
- Δραστική αύξηση των δαπανών για την Παιδεία.
- Προσλήψεις μόνιμου προσωπικού στις υπηρεσίες των Δήμων.
- Τέλος στη λογική της «συμπίεσης» σε Παιδεία, Υγεία, Υπηρεσίες. Τα αφηγήματα περί «ψηφιακών επαναστάσεων» και σπουδαίων μεταρρυθμίσεων δεν μπορούν να κρύψουν την τραγική εκπαιδευτική πραγματικότητα.
Είμαστε αλληλέγγυες στον αγώνα που δίνουν οι εκπαιδευτικοί για ένα καλύτερο σχολείο και τους στηρίζουμε στη σημερινή τους απεργιακή κινητοποίηση.