Η Πέτη Πέρκα στο Action 24: «Ο Πρωθυπουργός εμφανίστηκε ‘στριμωγμένος’, από τον κόσμο που βγήκε στους δρόμους και από τα δύο Πορίσματα που αναμένονται για το έγκλημα των Τεμπών»
Η συζήτηση επικεντρώθηκε στο πολιτικό αποτύπωμα των συγκεντρώσεων για τα Τέμπη σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας και το εξωτερικό, και της συνέντευξης του Πρωθυπουργού, με τη Βουλεύτρια Φλώρινας και Γραμματέα της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της Νέας Αριστεράς να αναφέρει εισαγωγικά τα εξής: «Άκουσα προσεκτικά τον κ. Μητσοτάκη και πραγματικά φαίνεται ‘στριμωγμένος’. Κυρίως από τις εκατοντάδες χιλιάδες κόσμου που βγήκε στους δρόμους, όπου και ο ίδιος κατάλαβε ότι αυτό δεν θα σταματήσει. Αφετέρου όμως και επειδή αναμένουμε δυο Πορίσματα για το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα, του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου και του Εθνικού Οργανισμού για τη Διερεύνηση Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων (ΕΟΔΑΣΑΑΜ)».
«Ειδικά για τον ΕΟΔΑΣΑΑΜ και την αποστροφή του Πρωθυπουργού ότι προχώρησε στη σύστασή του μετά το δυστύχημα, να τονίσω ότι αυτό δεν ισχύει. Έχει συσταθεί ήδη από τον Ιανουάριο του 2023, έναν μήνα περίπου πριν από το δυστύχημα, αλλά παρέμεινε ανενεργός μέχρι και το πρώτο τρίμηνο του 2024, χωρίς προσωπικό, χωρίς πόρους. Ως Νέα Αριστερά έχουμε καταθέσει πολλές ερωτήσεις εδώ και δύο χρόνια, για το γεγονός ότι ο χρόνος περνάει και το Πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ για τα Τέμπη ‘αγνοείται’. Μαθαίνω ότι στην εκπόνηση του Πορίσματος συνέδραμαν οι ευρωπαϊκοί θεσμοί, γεγονός που με κάνει πιο αισιόδοξη για την ποιότητά του, αλλά και για την ολοκλήρωσή του».
Σε σχέση με την Εξεταστική Επιτροπή «παρωδία», η Π. Πέρκα υπογράμμισε ότι κάποιος που δεν είναι ότι θέλει να διερευνήσει την υπόθεση – γιατί τέτοια διάθεση δεν είχε ο Πρωθυπουργός και δεν έχει ακόμα – αλλά έστω να κρατήσει τα προσχήματα, δεν γίνεται να αποκλείει κρίσιμους μάρτυρες. Αναφέρθηκε ξανά στον αποκλεισμό των εμπειρογνωμόνων των οικογενειών των θυμάτων, του επικεφαλής του ETCS, Χ. Κατσιούλη, του πρώην Προέδρου των Μηχανοδηγών, Κ. Γενιδούνια, του πρώην Προέδρου του ΟΣΕ, Κ. Σπηλιόπουλο, του πρώην Προέδρου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Φ. Τσαλίδη. Όλοι οι προηγούμενοι είχαν εγκαίρως καταγγείλει τη διάλυση του σιδηροδρόμου, επισημαίνοντας τους κινδύνους που ελλοχεύουν για κάποιο ατύχημα.
Επανέλαβε επίσης τη διακριτική μεταχείριση της κυβέρνησης προς τη Hellenic Train, που αποδεικνύεται από την κρατική επιχορήγηση που δόθηκε στην εταιρία σε ό,τι αφορά τις άγονες γραμμές για 15 χρόνια, διάστημα πρωτοφανές ευρωπαϊκά για μη κρατική σιδηροδρομική εταιρία. Για την απαλλαγή της επιχείρησης από την υποχρέωσή της για επενδύσεις προϋπολογισμού 600 εκ. ευρώ, όπως προβλέπεται στο τελικό κείμενο της σύμβασης, και φυσικά για την εξαίρεσή της από τις υποχρεώσεις των ευρωπαϊκών κανονισμών σε σχέση με τα δικαιώματα των επιβατών, γεγονός που ήταν η αφορμή να κατηγορηθεί για ψευδορκία ο κ. Capotorto, μετά την κατάθεσή του στην Εξεταστική Επιτροπή.
«Με τα στοιχεία που έρχονται ‘στο φως’ το τελευταίο διάστημα, από την πρώτη στιγμή καταθέσαμε αίτημα για σύγκληση των Επιτροπών Παραγωγής & Εμπορίου και Θεσμών & Διαφάνειας, για να δοθούν οι απαραίτητες εξηγήσεις. Έπειτα και από τις τελευταίες εξελίξεις, θεωρούμε ότι πρέπει να κλιμακωθούν και οι αντιδράσεις μας – ήδη καταθέσαμε αίτημα για προ ημερησίας διάταξης συζήτηση στη Βουλή, ενώ στο ‘βάθος’ θα έρθει και η πρόταση δυσπιστίας κατά της κυβέρνησης – εν αναμονή και των Πορισμάτων», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Η Γραμματέας της Κ.Ο. της Νέας Αριστεράς ολοκλήρωσε την τοποθέτησή της, υποστηρίζοντας ότι το δυστύχημα και το μπάζωμα πρέπει να εξεταστούν ενιαία και να μην γίνει διαχωρισμός. Ενώ, απευθυνόμενη και στη δικαιοσύνη, υπογράμμισε ότι «σε ό,τι αφορά το μπάζωμα, πρέπει να αναβαθμιστεί το κατηγορητήριο της Hellenic Train σε κακούργημα, από πλημμέλημα που είναι σήμερα, για το οποίο μάλιστα υπάρχει ο κίνδυνος παραγραφής. Αυτό ζητούν και οι οικογένειες των θυμάτων».
Δείτε εδώ το video: https://youtu.be/oZidy5A7cXk