Πέτη Πέρκα: «Υπάρχει σαφές καθολικό κοινωνικό αίτημα παραίτησης του κ. Μητσοτάκη»
Τοποθέτηση στη συζήτηση και λήψη απόφασης για τη σύσταση Ειδικής Κοινοβουλευτικής Επιτροπής προς διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης για τον πρώην Υφυπουργό παρά τω Πρωθυπουργώ, Χ. Τριαντόπουλο
«Θα ψηφίσει η Νέα Δημοκρατία υπέρ της άσκησης ποινικής δίωξης για τον κ. Τριαντόπουλο ή θα κάνουμε Προανακριτική ‘ξεπλύματος’ των σαφών ποινικών ευθυνών του;», ρώτησε τους Βουλευτές της κυβέρνησης ξεκινώντας την τοποθέτησή της, η Βουλεύτρια Φλώρινας και Γραμματέας της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της Νέας Αριστεράς.
«Μας λέτε ότι πήρατε το μήνυμα, παραδέχεστε ότι έγιναν λάθη. Η τοποθέτηση όμως του εισηγητή της πλειοψηφίας μάς ανησυχεί ιδιαίτερα. Υπονόησε ότι ο κ. Τριαντόπουλος δεν έχει ποινικές ευθύνες; Αμφιβάλλετε ακόμα ότι υπάρχουν επαρκείς ενδείξεις τέλεσης του αδικήματος; Και μόνο ότι ενήργησε χωρίς την άδεια των δικαστικών αρχών, είναι αρκετό».
«Προσπαθείτε να παραπλανήσετε την κοινή γνώμη, σκορπώντας ερωτήματα δήθεν ρητορικά προς κάθε κατεύθυνση και δεν αντιλαμβάνεστε ότι πλέον κανείς δεν σάς παρακολουθεί. Πάνω από ένα εκατομμύριο πολίτες βγήκαν στους δρόμους και σάς απάντησαν: Δεν σάς εμπιστευόμαστε! Η αξιοπιστία της κυβέρνησής σας βρίσκεται στο ναδίρ. Ωστόσο, θα κάνω μια απέλπιδα προσπάθεια να απαντήσω στα ασυνάρτητα ερωτήματα και τις αυθαίρετες βεβαιότητες που εκσφενδονίζετε, αντί για τις απαντήσεις που οφείλετε».
Ξεκίνησε με τον Εθνικό Οργανισμό Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών (ΕΟΔΑΣΑΑΜ) και το Πόρισμά του, όπου:
- Αποδόμησε το επιχείρημα της κυβέρνησης ότι η σύσταση του Οργανισμού αποδεικνύει ότι δεν υπήρξε σχέδιο συγκάλυψης, αφού υπενθύμισε ότι αυτό έγινε λόγω κοινοτικών επιταγών, ενώ η κυβέρνηση καθηστέρησε όσο μπορούσε την έναρξη της επιχειρησιακής του λειτουργίας. «Η ολοκλήρωση του Πορίσματος οφείλεται αποκλειστικά στην απόφαση του ΕΟΔΑΣΑΑΜ να απευθυνθεί στον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Σιδηροδρόμων. Εδώ κάτι σας ξέφυγε, όχι όπως με το Πόρισμα του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, το οποίο ακόμα περιμένουμε».
- Σχολίασε τις δηλώσεις κυβερνητικών στελεχών ότι το Πόρισμα επιβεβαιώνει πως δεν δόθηκε κυβερνητική εντολή για το ‘μπάζωμα’ – παρ’ όλο που πληρώθηκαν γι’ αυτό μέσω του Υπουργείου Ανάπτυξης 650 χιλιάδες ευρώ. «Εκτιμώ ότι οι πιέσεις που ασκήθηκαν στον ΕΟΔΑΣΑΑΜ δεν κατάφεραν να ανατρέψουν το βασικό συμπέρασμα. Ακούσαμε όμως τον Αντιπρόεδρο να κάνει μια υποθετική, καθόλου επιστημονική, είτε με τεχνικούς είτε με νομικούς όρους, κρίση. Το συμπέρασμα βγήκε από κάποιες μαρτυρίες επί τόπου και βεβαίως δεν λήφθηκε υπόψη η δικογραφία που περιγράφει ‘’άτυπες’’ συνεδριάσεις χωρίς πρακτικά, μιας Επιτροπής υπό τον κ. Τριαντόπουλο. Τον συντονιστικό ρόλο του οποίου σε κυβερνητικό κλιμάκιο περιγράφει ξεκάθαρα και σχετικό Δελτίο Τύπου της 6ης Μαρτίου 2023 του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη.
- Έκανε εκτενή αναφορά στο «μπάχαλο του επιτελικού κράτους», που περιγράφεται στο Πόρισμα, θέτοντας σειρά ερωτημάτων: «Ενεργοποιήθηκε το ειδικό Σχέδιο Διαχείρισης Ανθρώπινων Απωλειών (ΣΔΑΑ); Δεν υπήρχε συντονιστής; Χωρίς συντονισμό δηλαδή όλοι οι φορείς που ενεπλάκησαν λειτούργησαν προς την ίδια κατεύθυνση…να καθαρίσουν τον τόπο του εγκλήματος…να γίνει λαμπίκο! Με εξαίρεση τον κ. Βλαχογιάννη, Διοικητή της Τροχαίας Λάρισας που αρνήθηκε να συναινέσει στην εκκαθάριση του τόπου του εγκλήματος χωρίς την έγκριση-παρουσία των ανακριτικών αρχών (όπως ακριβώς ορίζει το ΣΔΑΑ) και αποχώρησε από την ‘’άτυπη’’ Επιτροπή».
- Στάθηκε στην ‘απάντηση’ του Πορίσματος για την πυρόσφαιρα, δηλαδή την παρουσία ενός άγνωστου καυσίμου, αποδομώντας τους ισχυρισμούς «επιστημόνων» της κυβέρνησης, αλλά και του ίδιου του Πρωθυπουργού ότι η έκρηξη οφείλεται στα έλαια σιλικόνης. «Ο κ. Μητσοτάκης μας είπε ότι παραπλανήθηκε. Από την Πυροσβεστική που έδωσε Πόρισμα μισή σελίδα και πήρε εντολή να φύγει από τον τόπο της τραγωδίας. Αλλά και από τη Hellenic Train. Γιατί μάλλον περίμενε να του πει η εταιρία, ‘κράτα μικρό καλάθι, μπορεί να μεταφέρω και τίποτα παράνομο. Μα είμαστε σοβαροί;».
«Μάλιστα, ο κ Σκυλακάκης αναρωτήθηκε τι θα γινόταν αν η εμπορική αμαξοστοιχία μετέφερε νόμιμα εύφλεκτο υλικό. Άραγε ο Υπουργός δεν ξέρει ότι υπάρχουν πολύ αυστηροί κανόνες για τη μεταφορά επικίνδυνων φορτίων, για την εφαρμογή των οποίων υπεύθυνος είναι ο αρμόδιος Υπουργός και άρα η κυβέρνηση; Τόσο αυστηροί, που θα μπορούσαν να απαντήσουν μερικώς και στο ερώτημα, ποιον θέλει η κυβέρνηση να συγκαλύψει!
Μένοντας στο ζήτημα της συγκάλυψης, αναφέρθηκε στο Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΣΕ, ο οποίος εμπλέκεται σε σειρά γεγονότων. Στο ‘μοντάζ’ των συνομιλιών που εκλάπησαν από τον ΟΣΕ, στο ‘σβήσιμο’ του υλικού από τις κάμερες, αφού δεν ενημέρωσε ως όφειλε τις Αρχές για το μέγιστο χρόνο αποθήκευσης του υλικού, στην αποστολή τελικά υλικού που δεν περιλάμβανε τη φόρτωση της εμπορικής αμαξοστοιχίας και εσχάτως στην ‘ανάκτηση’ των βίντεο που για δυο χρόνια δεν υπήρχαν. «Το εξοργιστικό είναι πως ο κ. Τερεζάκης παραμένει στη θέση του. Προφανώς εκτιμάτε ότι ο ελεγχόμενος θα βοηθήσει στον έλεγχο!».
Μίλησε για τις διαχρονικές ευθύνες που οδήγησαν στην κατάρρευση του σιδηροδρόμου. Για τα δισεκατομμύρια που δόθηκαν τη δεκαετία του ’90 για συστήματα, τα οποία όμως καταστράφηκαν, επειδή το δίκτυο αφέθηκε να λεηλατηθεί. Για τα 10 δισεκατομμύρια χρέος του ΟΣΕ την περίοδο 2000-2010, επειδή ο Οργανισμός δανειζόταν για να κρύβει κρατικά ελλείμματα, τα οποία έπειτα φορτώθηκαν στο κράτος. Για τις μετατάξεις το 2011 κρίσιμων ειδικοτήτων σε μουσεία, νοσοκομεία κτλ. Για τις ευθύνες των κυβερνήσεων των μνημονίων, που οδήγησαν στο διαχωρισμό των σιδηροδρομικών εταιριών, στα τεράστια χρέη και τις επιδικασμένες κρατικές ενισχύσεις, με αποτέλεσμα και την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ – δέσμευση ήδη από το πρώτο μνημόνιο.
Στάθηκε όμως και στις ευθύνες της κυβέρνησης της ΝΔ από το 2019. «Αυτό που συνέβη την τετραετία 2019-2023 δεν έχει προηγούμενο. Αποδεικνύεται από το ιστορικό χαμηλό των επενδύσεων της ΕΡΓΟΣΕ, την απουσία όλων των δικλείδων ασφάλειας, την υποστελέχωση, την πέδηση έως κατάρρευση του σιδηρόδρομου. Το πλήρες ξεχαρβάλωμα του σιδηροδρομικού τομέα περιγράφεται αναλυτικά και στο Πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ».
«Προφανώς το έγκλημα των Τεμπών ήταν η τραγική συνέπεια. Τα τρένα δεν έπεφταν το ένα πάνω στο άλλο ακόμα και όταν μετακινούνταν σε μονή γραμμή και με χειροκίνητα συστήματα. Το έμπειρο προσωπικό μειώθηκε ή αντικαταστάθηκε από μπλοκάκια και «προδήλως παράνομες μετατάξεις», όπως εκείνη του μοιραίου σταθμάρχη. Ό,τι χαλούσε παρέμενε ανενεργό και ό,τι έλειπε δεν προστίθετο, και το «πάμε και όπου βγει» έγινε κανόνας! Δυστυχώς σήμερα η κατάσταση είναι ίσως και λίγο χειρότερη από την 28η Φλεβάρη 2023, λόγω περαιτέρω μείωσης προσωπικού. Άλλωστε έχουμε πολλά συμβάντα».
Σε ό,τι αφορά τη σύμβαση 717 και τις ανακρίβειες που ακούγονται, ακόμα και από τους αρμόδιους Υπουργούς, επανέλαβε – καταθέτοντας και επίσημα έγγραφα της ΕΡΓΟΣΕ επί κυβέρνησης ΝΔ – ότι το Μάιο του 2019, η πρόοδος της σύμβασης ήταν 72.04%, το Μάρτιο του 2020 ήταν 74% και το Φεβρουάριο του 2023 είχε προχωρήσει μόλις κατά 3%, ήτοι 77%.
Ενώ υπενθύμισε ότι το σύστημα ραδιοεπικοινωνίας GSM-R, το οποίο αν λειτουργούσε, θα μπορούσε να έχει αποφευχθεί το δυστύχημα, δεν λειτουργεί ακόμα και σήμερα, ενώ παραδόθηκε στον ΟΣΕ του 2018 και πιστοποιήθηκε το 2022.
Ολοκληρώνοντας την τοποθέτησή της, η Γραμματέας της Κ.Ο. της Νέας Αριστεράς παρατήρησε τα εξής: «Η συγκάλυψη που επιχείρησε και επιχειρεί η κυβέρνηση παραπέμπει σε καθεστώς. Και το κάνει κατ’ εξακολούθηση. Το είδαμε και στο έγκλημα της Πύλου και στο σκάνδαλο των υποκλοπών. Υπάρχουν όμως και όρια.
Η 28η Φεβρουαρίου 2025 αποτελεί σημείο τομής. Είναι μια στιγμή που θα διαρκέσει πολύ. Οι πιο μαζικές συγκεντρώσεις που έχουν γίνει στη χώρα εδώ και δεκαετίες έκαναν ‘κουρελόχαρτο’ την επικοινωνιακή τακτική της κυβέρνησης. Ο κ. Μητσοτάκης ξανά αλλάζει γραμμή και από το περί αποσταθεροποίησης της χώρας, λέει τώρα ότι «οι συγκεντρώσεις αποδεικνύουν τη δύναμη της δημοκρατίας».
Προσποιείται ότι δεν καταλαβαίνει ότι ο κόσμος δείχνει τον ίδιο και την κυβέρνησή του, η οποία φοβάται πλέον. Φοβάται τις αποκαλύψεις, την αλήθεια, φοβάται, γιατί ξέρει ότι καμιά κυβέρνηση δεν μπορεί να σταθεί έχοντας απέναντί της τον λαό στους δρόμους. Και έχει δίκιο να φοβάται… πρόκειται για ένα συμβάν που μπορεί να αλλάξει τον ρου της ιστορίας.
Η αλαζονεία, η κομπορρημοσύνη, η οίηση, η υβριστική σας υπερηφάνεια για το 41% είναι ο προάγγελος της πτώσης σας. Κατά το γνωστό, η αλαζονεία προηγείται της πτώσης.
Μας λέτε να αφήσουμε τη δικαιοσύνη να κάνει τη δουλειά της, αφού πρώτα με ιδιαίτερη σπουδή και μεγάλη επιτυχία εξαφανίσατε κρίσιμα στοιχεία. Ας αφήσουμε λοιπόν τη δικαιοσύνη να κάνει τη δουλειά της. Ας της στείλουμε σε πρώτη φάση τον κ. Τριαντόπουλο. Σε κάθε περίπτωση όμως, εκείνος δεν θα αποτελέσει τη γραμμή φυγής της ΝΔ και του κ. Μητσοτάκη. Η διερεύνηση των ποινικών ευθυνών αφορά και άλλους και ενδεχομένως και τον ίδιο τον Πρωθυπουργό, που καθ’ ομολογία του κ. Τριαντόπουλου έδωσε εντολή.
Όμως το θέμα δεν εξαντλείται στις ποινικές ευθύνες, υπάρχει σαφές καθολικό κοινωνικό αίτημα παραίτησης του κ. Μητσοτάκη. Είναι πλέον ηθική επιταγή η παραίτηση κι αυτό κάνει την ευθύνη της αντιπολίτευσης για μια ριζοσπαστική εναλλακτική, όχι μόνο επιτακτική, αλλά επείγουσα».
Δείτε εδώ το video: https://youtu.be/1Shi6mEhDHU