Δράση του εγκεκριμένου από το Υ.ΠΑΙ.Θ.Α προγράμματος “Voiture et ferry francophone”- «Το Γαλλόφωνο όχημα και φέρυ» του Γαλλικού Ινστιτούτου Θεσσαλονίκης στο 1ο Γενικό Λύκειο Φλώρινας
Την Τετάρτη 7-5-2025 υλοποιήθηκε στο 1ο ΓΕΛ Φλώρινας το εκπαιδευτικό πρόγραμμα εκφραστικής ανάγνωσης στη γαλλική γλώσσα, «Το Γαλλόφωνο όχημα και φέρυ».
Στόχοι του προγράμματος είναι:
- Η ανάπτυξη της απόλαυσης της ανάγνωσης και της ακρόασης της ποίησης μέσα από μια ζωντανή και βιωματική προσέγγιση.
- Η εισαγωγή στην ανάγνωση με δυνατή φωνή ως παιδαγωγικό και καλλιτεχνικό εργαλείο, με αφετηρία ένα επιλεγμένο σύνολο ποιημάτων.
- Η ενίσχυση του προφορικού λόγου και της αυτοπεποίθησης των μαθητών μέσω δημόσιας ανάγνωσης.
- Η ενθάρρυνση της δημιουργικότητας και της προσωπικής ερμηνείας κατά την παρουσίαση ενός ποιητικού κειμένου.
- Η ενίσχυση της εκμάθησης της γαλλικής ως ξένης γλώσσας, μέσω εξάσκησης στην προφορά, το ποιητικό λεξιλόγιο και τη βαθύτερη κατανόηση του κειμένου, και
- Η καλλιέργεια μιας πιο ευαίσθητης και βιωματικής σχέσης με τη γαλλική γλώσσα, πέρα από τις κλασικές γλωσσικές ασκήσεις, μέσω της ενσώματης και συλλογικής ανάγνωσης.
Στο πρόγραμμα συμμετείχαν 17 μαθητές και μαθήτριες της Α΄ Λυκείου, που διδάσκονται τη γαλλική γλώσσα. Μετά από παρέμβαση διάρκειας μιάμιση ώρας οι μαθητές ήταν σε θέση να απαγγείλουν σωστά ένα ποίημα στα γαλλικά, με θεματική την οικολογία. Μέσα από την ποίηση, οι μαθητές κλήθηκαν να αναλογιστούν τη σχέση τους με τη φύση, την ομορφιά του φυσικού κόσμου, αλλά και τα επείγοντα περιβαλλοντικά ζητήματα. Η επιλογή αυτή στόχευε στην καλλιέργεια οικολογικής συνείδησης, ενισχύοντας παράλληλα την καλλιτεχνική και γλωσσική τους ευαισθησία.
Τους μαθητές είχε προετοιμάσει η κ. Πετρίδου Ευαγγελία, εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ05 (Γαλλικής Γλώσσας).
Ευχαριστούμε θερμά:
- Τον Γάλλο ηθοποιό και σκηνοθέτη κ. Éric Cénat, με την καθοδήγηση του οποίου υλοποιείται το πρόγραμμα, για τη συναρπαστική εμπειρία που προσέφερε στους μαθητές.
- Την υπεύθυνη εκπαιδευτικής συνεργασίας του Γαλλικού Ινστιτούτου Θεσσαλονίκης κ. Danaé Ioakeimidis, για την εμψύχωση των μαθητών.
- Τη Σύμβουλο Γαλλικής Γλώσσας κ. Ιασωνίδου Φωστήρα, για τον συνολικό συντονισμό του εκπαιδευτικού προγράμματος.