Ερώτηση Βουλευτών της Νέας Αριστεράς: «Υπάρχει σχέδιο μετατροπής της Ελλάδας σε εξαγωγέα υδρογόνου και ποια τα οφέλη για τους καταναλωτές;»
Ενημέρωση σχετικά μετο εάν υπάρχει κυβερνητικό σχέδιο για με την μετατροπή της Ελλάδας σε εξαγωγέα πράσινου υδρογόνου και διακομιστή πράσινου υδρογόνου προς την υπόλοιπη Ευρώπη από την Ανατολική Μεσόγειο, ζητούν, με ερώτηση που κατέθεσαν, επτά (7) Βουλευτές της Νέας Αριστεράς, με πρωτοβουλία της Βουλεύτριας Φλώρινας και Γραμματέα της Κοινοβουλευτικής Ομάδας, Πέτης Πέρκα.
Σημειώνουν πως, ενώ ακόμη και το αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ) αναφέρει μεν, κάποιους στόχους και πιθανές προοπτικές για την ανάπτυξη του υδρογόνου, εκφράζει δε και αρκετές επιφυλάξεις, ειδικά δεδομένου ότι η παραγωγή υδρογόνου είναι ενεργοβόρα και κοστοβόρα, ο εκπρόσωπος του ΔΕΣΦΑ όμως εμφανίστηκε πολύ πιο βέβαιος για την εξαγωγική ικανότητα υδρογόνου της Ελλάδας, κατά την ακρόαση των φορέων στο πλαίσιο της επεξεργασίας του, τότε σχετικού νομοσχεδίου και τώρα, νόμου 5215.
Έκανε λόγο συγκεκριμένα για «το δυνητικό ρόλο της Ελλάδας ως ενός κορυφαίου παραγωγού, εξαγωγέα, αλλά και διακομιστή πράσινου υδρογόνου προς την υπόλοιπη Ευρώπη από την Ανατολική Μεσόγειο…χάρη στο εξαιρετικό αιολικό και ηλιακό δυναμικό της Ελλάδας».
Παρουσίασε επίσης το έργο «HYDRIA» που περιλαμβάνει δύο Αγωγούς, έναν παράλληλο προς τον υφιστάμενο Αγωγό Φυσικού Αερίου από την Κόρινθο ως τη Βουλγαρία και από εκεί προς την Κεντρική Ευρώπη μέσω των Βαλκανίων και έναν δεύτερο Αγωγό, Επέκταση του Αγωγού Δυτικής Μακεδονίας προς το Ιόνιο, την Αδριατική και την Ιταλία και τη σύνδεσή του με την αντίστοιχη υποδομή διαμετακόμισης της Ιταλίας από τη Βόρεια Αφρική προς την Κεντρική Ευρώπη.
Στόχος πρόσθεσε είναι να δημιουργήσει ο ΔΕΣΦΑ την οδό που θα φέρει το ελληνικό πράσινο υδρογόνο στα μεγάλα βιομηχανικά κέντρα κατανάλωσης της Κεντρικής Ευρώπης και θα δώσει στους Έλληνες παραγωγούς την ευκαιρία να βρουν Ευρωπαίους Καταναλωτές του αερίου υδρογόνου που θα παράξουν στην Ελλάδα.
Σε αυτό το πλαίσιο οι Βουλευτές της Νέας Αριστεράς τονίζουν πως το δημόσιο, το οποίο διατηρεί το 34% στον ΔΕΣΦΑ, οφείλει να διαφυλάττει το δημόσιο συμφέρον, ότι η παραγωγή υδρογόνου είναι ιδιαιτέρως κοστοβόρα, καθώς και ότι το κόστος των υποδομών θα επωμιστούν οι τελικοί καταναλωτές καθώς και θα κατευθυνθούν πόροι από ευρωπαϊκά ταμεία.
Για τους παραπάνω λόγους ζητούν να μάθουν: Ποιο είναι ακριβώς το σχέδιο ανάπτυξης αγωγών υδρογόνου του ΔΕΣΦΑ και ποια η σχετική μελέτη κόστους οφέλους, πώς αυτό εξυπηρετεί το δημόσιο συμφέρον και τους καταναλωτές, εάν υπάρχει κυβερνητικό σχέδιο για την μετατροπή της Ελλάδας σε εξαγωγέα πράσινου υδρογόνου και διακομιστή πράσινου υδρογόνου προς την υπόλοιπη Ευρώπη από την Ανατολική Μεσόγειο, τι χρηματοδότηση έχει λάβει το έργο «HYDRIA», καθώς και ποιο είναι το κόστος κατασκευής των αγωγών υδρογόνου που προβλέπει το έργο και σε ποιο βαθμό θα επιβαρυνθούν οι καταναλωτές με το μεγάλο αυτό κόστος.
Το πλήρες κείμενο της ερώτησης ΕΔΩ