Π. Πέρκα: Η βία δεν ήταν ποτέ και δεν θα είναι ποτέ στην agenda της αριστεράς. Η ιστορία όμως της δημοκρατίας στη χώρα μας γράφτηκε στον δρόμο από τους αγώνες των πολιτών (video)
Η Βουλευτής Φλώρινας και Αναπληρώτρια Τομεάρχης Μεταφορών της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ, Θεοπίστη (Πέτη) Πέρκα συμμετείχε στις 10.7.2020 στην εκπομπή «Από τις έξι» της ΕΡΤ1.
«Ήμουν στην πορεία εχθές γιατί η δουλειά των Βουλευτών είναι να είναι δίπλα στο λαϊκό κίνημα, με τον λαό, με τα προβλήματα του κόσμου και κάποιοι από εμάς γλιτώσαμε την τελευταία στιγμή. Το μπλοκ της νεολαίας του ΣΥΡΙΖΑ και του ΠΑΜΕ χτυπήθηκε μακριά από το σημείο που ξεκίνησαν τα επεισόδια. Ξέρετε, γίνονται και προβοκάτσιες στις διαδηλώσεις για να διαλυθεί μια διαδήλωση και είχε το θράσος ο κ. Λιβανός, βουλευτής της ΝΔ, να αναφέρει στην Βουλή ότι μπαχαλάκηδες ξεπήδησαν από το μπλοκ του ΣΥΡΙΖΑ και του ΠΑΜΕ. Είναι ντροπή να ακούγονται τέτοιες απόψεις. Η βία δεν ήταν ποτέ και δεν θα είναι ποτέ στην agenda της αριστεράς. Στους δρόμους όμως έχει γραφτεί η ιστορία της χώρας μας. Με τους αγώνες του, ο ελληνικός λαός κατάφερε να γράψει την ιστορία της δημοκρατίας στη χώρα μας.
Στην βουλή ειπώθηκαν αρκετά και ο κ. Βούτσης έβαλε το εξής δίλημμα: είτε η αστυνομία έχει θύλακες που ξεφεύγουν της πολιτικής ηγεσίας και άρα η κυβέρνηση οφείλει να λάβει μέτρα και να τους εντοπίσει είτε ο κ. Χρυσοχοΐδης έδωσε τις σχετικές εντολές. Προφανώς δεν αναφέρομαι στο σύνολο της αστυνομίας, η οποία κάνει τη δουλειά της. Η αστυνομία παίρνει εντολές από την πολιτική ηγεσία. Επομένως ο Υπουργός Προστασίας του Πολίτη πρέπει να απαντήσει στο ερώτημα αν έδωσε αυτός εντολή να διαλυθεί η διαδήλωση με πρόσχημα τα επεισόδια που έγιναν σε άλλο σημείο της πορείας ή μήπως θύλακες μέσα στην αστυνομία πήραν αυτή την πρωτοβουλία;
Ο κ. Χρυσοχοΐδης με το που ανέλαβε το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη ξεκίνησε την επιχείρηση «νόμος και τάξη». Δεσμεύτηκε ότι θα περιορίσει τον Ρουβίκωνα, θα καθαρίσει τα Εξάρχεια και θα επιβάλει την τάξη. Αντ’ αυτού μπήκε στο σπίτι του κ. Ινδαρέ, τους πρόσφυγες και μετανάστες άδειασε από τα Εξάρχεια, τους νεολαίους σε πλατείες έδειρε, το πρόβλημα όμως δεν το έλυσε. Να το ξεκαθαρίσουμε. Είναι άλλο θέμα τα επεισόδια από μια μειοψηφία που προφανώς είναι καταδικαστέα και άλλο θέμα η προβοκάτσια ώστε με πρόσχημα τα επεισόδια να διαλύεται μια ειρηνική πορεία.
Για τις μικρές πορείες υπάρχει ήδη το θεσμικό πλαίσιο, το π.δ. 120/2013, με πρωτοβουλία του κ. Δένδια, που ρυθμίζει το ζήτημα (οι μικρές πορείες γίνονται σε πεζοδρόμια ή σε μια λωρίδα). Επίσης, υπάρχει το θεσμικό πλαίσιο για την αντιμετώπιση επεισοδίων. Επομένως τι εξυπηρετεί το νομοσχέδιο της ΝΔ; Τι παραπάνω ρυθμίζει; Εισάγει δυο νέους περιορισμούς ακόμα και πάνω από το Σύνταγμα. Στο άρθρο 11 του Συντάγματος προβλέπεται το δικαίωμα του συνέρχεσθαι «οι Έλληνες έχουν το δικαίωμα να συνέρχονται ήσυχα και χωρίς όπλα».
Το νομοσχέδιο της ΝΔ έχει δεχτεί σφοδρή κριτική από όλους. Οι Δικηγορικοί Σύλλογοι, η Ένωση Εισαγγελέων, η Επιστημονική Επιτροπή της Βουλής, όλοι έχουν τοποθετηθεί ενάντια στο νομοσχέδιο. Πρώτος περιορισμός που προστίθεται είναι η ειδοποίηση, ότι πρέπει να υπάρχει σχετική προειδοποίηση. Αυτή η διάταξη είναι ίδια με τη διάταξη της χούντας το 1971. Ο δεύτερος περιορισμός είναι ακόμα πιο απαράδεκτος. Στη διαδήλωση κάποιος θα έχει την ευθύνη για ότι συμβεί. Πείτε μου ποιος θα αναλάβει τέτοια ευθύνη;»
Σε παρέμβαση του κ. Γεωργαντά, βουλευτή της ΝΔ, ότι ο υπεύθυνος θα βοηθήσει την αστυνομία, η κ. Πέρκα ανέφερε «είναι απαράδεκτα αυτά που ακούγονται. Η αστυνομία δηλαδή ζητάει την συνδρομή των πολιτών για να εντοπίσει αυτούς που προκαλούν τα επεισόδια; Δεν έχει η αστυνομία την επιχειρησιακή ικανότητα; Χρειάζεται η αστυνομία την αρωγή ενός πολίτη για να δράσει; Αυτό δεν είναι δημοκρατικό.
Οι περιορισμοί αυτοί υπερβαίνουν το Σύνταγμα, είναι απαράδεκτοι και δεν θα επιτρέψουμε να πάει η χώρα μας πίσω. Θέλουμε να πάμε μπροστά.
Η κυβέρνηση αποσκοπεί στον φόβο. Να φοβηθεί ο πολίτης που θέλει να πάει να διαδηλώσει. Να θεωρείται ο πολίτης εκ προοιμίου ένοχος. Αποκλείεται να πάει αυθορμήτως χωρίς να απολογηθεί. Το νομοσχέδιο θέλει να συμπληρώσει το δόγμα του σοκ που αυτή τη στιγμή εφαρμόζεται στην οικονομία και την κοινωνία.»
Στην έντονη αντιπαράθεση με τον κ. Γεωργαντά, η κ. Πέρκα τόνισε «δεν ξέρω τι γνώμη έχετε για τις διαδηλώσεις, τα ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα, για το διεθνές δίκαιο και για τη δημοκρατία. Από ότι φαίνεται έχετε μαύρα μεσάνυχτα. Τα ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα έχουν κανόνες που συνεχώς αναβαθμίζονται και προοδεύουν. Αυτό μας ξεχωρίζει από τον μεσαίωνα.»
Σε ερώτηση του δημοσιογράφου σχετικά με τους συλληφθέντες από το μπλοκ του ΣΥΡΙΖΑ και του ΠΑΜΕ, η κ. Πέρκα απάντησε «εννοείται ότι θα πάμε να τους στηρίξουμε». Δηλαδή όλος ο κόσμος που ήταν στη διαδήλωση εχθές είναι ένοχος και πρέπει να αποδείξει την αθωότητά του;»
«Κερδίσατε τις εκλογές αλλά δεν έχετε λευκή επιταγή. Ότι αίσχη κάνετε λέτε το είπαμε στο προεκλογικό μας πρόγραμμα. Είπατε ότι θα μοιράσετε λεφτά στα κανάλια και στους φίλους σας χωρίς κριτήρια; είπατε ότι στους επιστήμονες θα δώσετε το σκοιλελικικου; Είπατε για ύφεση πριν την πανδημία; Είπατε ότι θα φέρετε χουντικό νόμο που καμία κυβέρνηση δεν τόλμησε να φέρει; θα κριθείτε από τον λαό.
Η δεξιά παράταξη θέλει πάντα λευκή επιταγή, λευκή σελίδα και ξεχνάει την ιστορία. Δεν έχει τελειώσει η ιστορία όμως, η ιστορία συνεχίζεται και την γράφει ο Ελληνικός λαός. Όταν δείτε τον λαό στον δρόμο για δίκαια αιτήματά του τότε θα το ξανασυζητήσουμε και θα δούμε αν εφαρμόζετε αυτός ο χουντικός νόμος. Δεν μπορεί κανένας να σταματήσει έναν λαό να διεκδικεί την ικανοποίηση δίκαιων αιτημάτων του. Κανένας δεν είναι υπεράνω της κριτικής του λαού, όλοι κρινόμαστε και για αυτό έχουμε δημοκρατία. Τη δημοκρατία όμως πρέπει να την διαφυλάξουμε όλοι μαζί.»
Πετη Πέρκα: Η βία δεν ήταν ποτέ στην ατζέντα της Αριστεράς. Απάντηση: Μαρφίν 5/5) 2010. Τέσσερις νεκροί από τους “αγανακτισμενους” μπαχαλακηδες που ο ΣΥΡΙΖΑ χρόνια τώρα προστατεύει. Για να μην θυμηθουμε και όλα τα προηγουμενα.Όποτε αστο κ. Πέρκα εκτός από το 4% των “ρομαντικών” αριστερών δεν πειθετε κανένα άλλο. Δεν θα γίνετε ποτε η αληθινη έκφραση της κεντροαριστεράς με τέτοιες ιδέες.
Στείρα πολιτική, ή αλλιώς, όταν η πολιτική γίνεται επάγγελμα…
Αυτός ο τόπος είναι η γη της επαγγελείας για τους φυτεμένους.Ότι μας φύτεψαν αυτό φάγαμε.Κάλα να μας γίνεται.