Π. Πέρκα για το Σ/Ν του ΥΠΑΙΘ: «Αυτή η κυβέρνηση δεν έχει αρίστους αλλά πρίγκιπες και πριγκίπισσες, έτσι εξηγείται πώς σκέφτονται και νομοθετούν» (video)
Ομιλία της Βουλευτή Φλώρινας και Αναπλ. Τομεάρχη Περιβάλλοντος και Ενέργειας της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ. Π. Πέρκα στην Ολομέλεια της Βουλής για το Σ/Ν του ΥΠΑΙΘ Αναβάθμιση του Σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών & άλλες διατάξεις.
«Μετά την ομιλία που μόλις ακούσαμε δεν μπορώ να μην κάνω μερικά σχόλια. Καταρχήν το παράδειγμα για το ποιος στέλνει τα παιδιά του σε ιδιωτικά σχολεία όταν δεν υπάρχουν τα αντίστοιχα δημόσια θα πρέπει να σας βάλει σε μία σκέψη.
Αναφέρατε για 100 δις. Γιατί τόση τσιγκουνιά; Πείτε 200-300..δεν μετριέται πουθενά. Απλά πετάτε νούμερα.
Ακούστε λίγο, εμείς δείχνουμε κατανόηση. Οι άνθρωποι που δεν έχουν προσαρμοστεί καλά στην κοινωνία, δεν ξέρουν πώς βιοπορίζεται, πώς διασκεδάζει, πώς λειτουργεί, πώς ερωτεύεται το μεγαλύτερο κομμάτι του λαού μας…είναι δυστυχείς. Είναι αυτοί οι άνθρωποι που νομίζουν ότι δεν γεννιόμαστε όλοι ίσοι. Όσο κι αν προσπαθείτε αυτό να το κρύψετε, γίνονται λεκτικές αστοχίες και φανερώνεται: ‘Ο υδραυλικός από το Περιστέρι’, ‘η ισότητα είναι ουτοπία’, ‘ας πάει στα ΙΕΚ’…αυτά λέγονται. Κι αν δεν είχαμε γραπτές ομιλίες θα ακούγονταν κι άλλα μαργαριτάρια. Γιατί αυτή η κυβέρνηση δεν έχει αρίστους. Έχει όμως πρίγκηπες και πριγκίπισσες. Έτσι εξηγείται για το πώς σκέφτονται και πώς νομοθετούν.
Προφανώς κάποιοι από σας κα. Υπουργέ δεν έχουν πάει σε δημόσιο σχολείο. Για δημόσιο πανεπιστήμιο ούτε λόγος. Οι πρίγκηπες δεν δίνουν πανελλήνιες. Έχουν να απαντήσουν μόνο σε ένα ερώτημα: «Τι θες να γίνεις παιδί μου όταν μεγαλώσεις; Πρωθυπουργός, Υπουργός, εισοδηματίας..κλπ.». Είχαμε γνωρίσει τέτοιους γόνους από Αφρικανικές χώρες στο Πολυτεχνείο. Σπούδαζε ο άλλος ηλεκτρολόγος μηχανικός γιατί έπρεπε να αναλάβει έπειτα το Υπουργείο Ενέργειας.
Γιατί τα λέω όλα αυτά; Πρώτα και κύρια για να καταλάβουμε πώς γίνεται μια Υπουργός που υποτίθεται ξέρει τι γίνεται και ποιες είναι οι τάσεις στην Ευρώπη, να εισάγει τόσο αναχρονιστικές διατάξεις. Το νομοσχέδιο που συζητάμε ούτε την εκπαίδευση αναβαθμίζει, ούτε ενδυναμώνει το έργο των εκπαιδευτικών. Τι κάνει; Ελέγχει. Επιτηρεί με το αναχρονιστικό βλέμμα του ελεγκτή, δίνει υπερεξουσίες στους Διευθυντές και μας παραπέμπει στο σχολείο του 20ου αιώνα. Καμία σχέση με αυτό που οι σύγχρονες κοινωνίες έχουν καταφέρει ως σχολείο της ολόπλευρης ανάπτυξης, της ανακάλυψης, της συνεργατικότητας και της παιδοκεντρικής προσέγγισης.
Δυστυχώς, με διατάξεις που ενισχύουν την πολύ-τιμωριτική αξιολόγηση, υλοποιείται ο στόχος της κυβέρνησης που είναι η καταστολή κάθε διαφορετικής φωνής και αντίληψης στους θεσμούς της εκπαίδευσης και δεν προωθείται βέβαια καμία πολιτική προόδου για τη δημιουργία ενός σύγχρονου σχολείου.
Οτιδήποτε περιορίζει την ελεύθερη κριτική σκέψη είναι επιλέξιμο, αφού κυνικά έχει ειπωθεί ότι αυτό αποτρέπει από διάφορους κινδύνους. Πράγματι είναι επικίνδυνο οι πολίτες να μπορούν να διακρίνουν τον λαϊκισμό και την προπαγάνδα από την σοβαρή πολιτική πρόταση. Είναι επικίνδυνο για σας. Έτσι, καταργείτε τις κοινωνικές επιστήμες, τα καλλιτεχνικά – η ιστορία και τα φιλολογικά προς το παρόν την έχουν γλιτώσει. Εδώ οφείλουμε να σας ενημερώσουμε κα. Υπουργέ ότι η Παιδεία στην αρχαία ελληνική σήμαινε ό,τι περίπου σημαίνει η έννοια κουλτούρα: γενικότερη πνευματική και ψυχική καλλιέργεια και πολιτισμό. Εσείς ενδύεστε τον συντηρητισμό, την θρησκοληψία, τον εθνικισμό και με το «πατρίς-θρησκεία-οικογένεια» μας γυρίζετε ολοταχώς στις χειρότερες στιγμές του προηγούμενου αιώνα. Μία εξήγηση υπάρχει για όλα αυτά: δεν κατανοείτε και δεν αγαπάτε ούτε την χώρα, ούτε τον λαό.
Μας λέτε με λίγα λόγια ότι δεν είμαστε όλοι ίσοι. Υπάρχουν οι Λουδοβίκοι και οι αυλικοί τους και υπάρχει και ο λαός από την άλλη. Αυτή την αντιδημοκρατική ισορροπία τη διαταράσσει διαχρονικά η εξής κατάσταση: Ένα παιδί από φτωχή οικογένεια μπορούσε να προσπαθήσει και να γίνει γιατρός ή μηχανικός όσο κι αν ήταν άνιση και ακριβή αυτή η προσπάθεια. Παρόλα αυτά -και με τη βάση του 10- πάλι κάποια παιδιά τα καταφέρνανε. Έλα όμως που τα παιδιά που πηγαίνανε και πληρώνανε στα κολέγια δεν είχαν ισότιμα πτυχία. Λύθηκε κι αυτό από την κα Κεραμέως. Με νυχτερινή τροπολογία τα κολέγια ισότιμα με τα ελληνικά Πανεπιστήμια. Καμία διάκριση.
Αγαπητοί συνάδελφοι, όσο δεν απαντάτε στο ερώτημα πώς γίνεται οι μαθητές που κόβονται από τα ΑΕΙ να μπορούν να φοιτήσουν στα κολέγια και να γίνουν ό,τι θέλουν, δεν υπάρχει λόγος να γίνεται αυτή η συζήτηση. Πολυλογείτε όλοι, μέχρι και ο ίδιος ο Πρωθυπουργός. Το ερώτημα αυτό όμως δεν απαντήθηκε και παραμένει στην αίθουσα.
Το σχέδιο νόμου σας συναρτάται και θυμίζει το Θατσερικό σχέδιο της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και την αυτονομία των σχολικών μονάδων. Μια πολιτική που οδήγησε στη διόγκωση των εκπαιδευτικών και κοινωνικών ανισοτήτων σε βάρος των μαθητών των χαμηλότερων κοινωνικών στρωμάτων.
Είναι διακριτό πλέον ότι το σχέδιό σας είναι μια αντιδραστική τομή που αφορά στη λειτουργία και περιεχόμενο της δημόσιας εκπαίδευσης, βάλλει κατά της παιδαγωγικής της υπόστασης και επιχειρεί να αδικήσει και να ανακόψει την όποια προοδευτική εξέλιξη της κοινωνίας, διαμορφώνοντας ένα σχολείο αυταρχικό, κομματικό, ταξικό.
Εμείς κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, θα συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε για ένα προοδευτικό σχολείο της συμπερίληψης, όπου θα προωθείται η συνεργατικότητα και θα ενισχύεται η πολυφωνία. Διεκδικούμε λεφτά από το Ταμείο Ανάκαμψης για την αναμόρφωση των αναλυτικών προγραμμάτων ώστε να παραπέμπουν στην κοινωνία της πληροφορίας του 21ου αιώνα, με τον εργαστηριακό εξοπλισμό για την προώθηση της έρευνας και της καινοτομίας.
Το όραμά μας για τη δημόσια Παιδεία σηματοδοτεί και παραπέμπει σε πρόοδο. Κοιτάζει στην ενίσχυση του αξιοκρατικού συστήματος διοίκησης της εκπαίδευσης, σε εξεταστικό σύστημα με ελεύθερη πρόσβαση σε σημαντικό αριθμό τμημάτων, στην επαναφορά της Έρευνας στο Υπουργείο Παιδείας, στην ενδυνάμωση του απολυτήριου Λυκείου και της ολιστικής εκπαίδευσης αντί του εξεταστικού συστήματος που εξοντώνει τα μαθητικά μυαλά και οδηγεί στην απογοήτευση. Και βεβαίως, στην ενίσχυση των ΕΠΑΛ, της Μαθητείας, των Διετών Προγραμμάτων στα ΑΕΙ και την αξιοποίηση των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της Περιφέρειας. Τις συνέργειες της τοπικής κοινωνίας με τα οικεία Πανεπιστήμια.
Αγαπητοί και αγαπητές συνάδελφοι, η Φλώρινα και η Δυτική Μακεδονία βλέπει να ξηλώνεται ο ακαδημαϊκός της χάρτης. Και ζει την περίοδο της απολιγνιτοποίησης. Πόσο δύσκολο είναι να στηρίξετε την Φλώρινα του Πολιτισμού και της κινηματογραφικής παράδοσης του Θοδ. Αγγελόπουλου και ακυρώσατε την ίδρυση του Τμήματος Κινηματογράφου της Σχολής Καλών Τεχνών; Πώς ενισχύετε την Γεωπονική Σχολή της Φλώρινας, της πιπεριάς, του φασολιού και του κρασιού μη ιδρύοντας το δεύτερό της Τμήμα; Έχουμε απολιγνιτοποίηση και υποτίθεται πως έτσι θα προχωρήσουμε στην ανάκαμψη, με ακαδημαϊκές έρευνες και συνέργειες. Πώς θα ενισχύσετε την τεχνική – επαγγελματική κατάρτιση των νέων της περιοχής καταργώντας τα Διετή Προγράμματα Εξειδίκευσης των ΕΠΑΛ στα ΑΕΙ, όπως ήταν το διετές Πρόγραμμα Αργυροχρυσοχοΐας και το Αμπελουργίας-Οινολογίας της Φλώρινας;
Ακούστε λίγο. Αδικείτε μια περιοχή που αγκαλιάζει με θέρμη την Επιστήμη, τις Τέχνες και τον Πολιτισμό, επιμένετε να την έχετε ξεγραμμένη και απομονωμένη. Η Φλώρινα έχει Παιδαγωγική Ακαδημία 80 χρόνια. Το Πανεπιστήμιο της Δυτικής Μακεδονίας είναι σταθμός της διάδοσης της γνώσης στα Δυτικά Βαλκάνια και το μέσο ανάκαμψης και ανάπτυξης της καινοτομίας στο πλαίσιο της μεταλιγνιτικής εποχής. Συνεχώς το υποτιμάτε. Αλλά αυτό έπρεπε να περιμένουμε από μία κυβέρνηση που στους επιστήμονες δίνει ΣΚΟΙΛ ΕΛΙΚΙΚΟΥ, καταργεί τα προγράμματα για τους νέους επιστήμονες, διαβάζει όπως θέλει τα διαγράμματα, καταργεί μηχανισμούς ελέγχου, λοιδορεί τα Πανεπιστήμια και κάνει χατίρια στους ιδιοκτήτες ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων, διορίζει Διοικητές χωρίς πτυχίο, καταργεί ως προαπαιτούμενο το πτυχίο για πρόσληψη λογής συμβούλων…και βεβαίως, ακαδημαικά μέλη της κυβέρνησης χωρίς αιδώ εισηγούνται αντιεπιστημονικές διατάξεις σε όλα σχεδόν τα νομοσχέδια.
Κυρία Κεραμέως ως εδώ ο αναχρονισμός και ο σκοταδισμός σας. Θα σας απαντήσει ο Ελληνικός λαός. »